Tips, ervaringen & aanraders #9

Oh, mijn dochter was wel wat ouder toen ze begon, 2,5 jaar ofzo.

1 like

Ja ik twijfel vooral omdat ze zo klein is, en of we 't wel bij allebei de wc’s moeten doen. Ze poept alleen nog maar op het potje en ik ben zoo klaar met het potje dagelijks schoonmaken :sweat_smile:.

4 likes

Deze, ook te koop bij Xenos. Op beide wc’s hebben we deze. Vooral boven is het een krappe ruimte dus inklapbaar vind ik ideaal.

Bekijk Opvouwbare kruk - Keuken krukje - Zwart op: Opvouwbare kruk - Keuken krukje - Zwart | bol

2 likes

As vrijdag t/m maandag is er 25% korting op alles bij Dilling zag ik net. Hopelijk heb je nog niet besteld!

Ik heb ook nog een tegoedbon van 40 euro dus ga maar weer eens rompers in een maat groter bestellen :no_mouth:

3 likes

Hoe laat slapen jullie kinderen en hoe laat worden ze wakker inclusief dutjes? En hoe oud zijn ze?

Mijn zoon is nu 26 maanden en als ik de richtlijnen bekijk zou hij nu aan zo’n 13,5 uur slaap leren komen, we zitten wel in een slaapregressie maar we komen nu ongeveer op de 11/11,5 uur in totaal…

Nou ja, ik weet dus niet precies. Mijn zoon doet nu een dutje van precies een uur. Lijkt mij vrij kort?

In de avond slaapt hij van 20.00 tot 06.00/06.30, dat is wel pas sinds deze week. Voorheen sliep hij klokje rond en deed hij ook echt dutjes van 1,5 tot 2 uurtjes.

Ieder kind is anders natuurlijk. En leeftijd maakt ook uit. Het klinkt wat weinig, maar misschien is het voor hem genoeg. Is hij wel energiek en vrolijk?

Hier met bijna 21 maanden geen vaste tijden. Slaapt ‘s avonds meestal tussen 20/20.30 en als ze doorslaapt dan meestal tegen 7u wakker. Maar dat kan ook eerder zijn of juist later als ze snachts wakker is. En dutje is 5 uur na het wakker worden en dan meestal 2/2,5 uur, maar kan ook 1,5 of 3 uur zijn.
Mijn kind is niet van de vaste schema’s maar komt meestal wel uit op 13 uur (volgens huckleberry precies het gemiddelde voor haar leeftijd).

1 like

Mijn kind is 25 maanden en slaapt meestal overdag 1,5 uur en in de nacht van 19.00-19.30 tot 06.30-07.00. Dus bij ons klopt die 13,5 uur wel redelijk.

2 likes

Hij is nu bijvoorbeeld ook net wakker van zijn dutje maar totaal niet vrolijk en eigenlijk nog wel moe.
Laten liggen hebben we weleens geprobeerd maar hij gaat dan gewoon net zo lang krijsen tot we hem eruit halen.

1 like

Hier zijn dat meestal fases, dat het dutje lastig gaat. Misschien is dat bij je zoontje nu ook even het geval.

1 like

2 jaar en bijna 3 maanden. Gaat rond 19.30 a 20.30 naar bed. En wordt wakker rond 09.00 a 09.30 als we hem niet wakker hoeven te maken. Anders maken we hem rond 7.45 a 08.15 wakker. Hij weigert dutjes.

1 like

Kidsdeco.nl heeft 20% korting vandaag op de hele collectie, dus ook op Connetix (en is ook op voorraad).

2 likes

Heeft iemand tips voor een fijne rekbare draagdoek?

En heeft iemand tips voor webshops met leuke schoentjes voor kindjes die net kunnen lopen?

Haha ik vind hem ook minder, beetje erg moralistisch en ‘binnen de lijntjes kleuren’.
Ik dacht dat het meer ging over iedereen mag zijn wie hij is, zit er ook wel in verwerkt, maar hij moet zich vooral aan de regels houden.

Mijn vriend wordt ronduit kwaad van dat boek en toen ik pas wat boeken voor de kringloop aan het uitzoeken was, was dit het eerste dat hij aandroeg.

3 likes

Vinted, haha. Je vindt daar zoveel ongedragen of weinig gedragen schoenen. Ik vond dat echt ideaal!

6 likes

Ik heb een bam+boe, nu derde kindje en heel tevreden over!

4 likes

Ons kind wilt het boek ook niet lezen, “want dat stukje met de krokodil is eng.”

2 likes

Voor de loederssss :joy::joy: onder ons:

Weet iemand leuke spelletjes voor op de ipad? Mn zoon is 1,5.

Alles van dr. Panda. Wel de betaalde versies. We hebben er al 11 jaar ofzo nu plezier van. Dus zeker waard!

Bimi boo deze exact is het, betaalde versie is het waard:

3 likes