Tips, ervaringen & aanraders #9

Hier zijn dat meestal fases, dat het dutje lastig gaat. Misschien is dat bij je zoontje nu ook even het geval.

1 like

2 jaar en bijna 3 maanden. Gaat rond 19.30 a 20.30 naar bed. En wordt wakker rond 09.00 a 09.30 als we hem niet wakker hoeven te maken. Anders maken we hem rond 7.45 a 08.15 wakker. Hij weigert dutjes.

1 like

Kidsdeco.nl heeft 20% korting vandaag op de hele collectie, dus ook op Connetix (en is ook op voorraad).

2 likes

Heeft iemand tips voor een fijne rekbare draagdoek?

En heeft iemand tips voor webshops met leuke schoentjes voor kindjes die net kunnen lopen?

Haha ik vind hem ook minder, beetje erg moralistisch en ‘binnen de lijntjes kleuren’.
Ik dacht dat het meer ging over iedereen mag zijn wie hij is, zit er ook wel in verwerkt, maar hij moet zich vooral aan de regels houden.

Mijn vriend wordt ronduit kwaad van dat boek en toen ik pas wat boeken voor de kringloop aan het uitzoeken was, was dit het eerste dat hij aandroeg.

3 likes

Vinted, haha. Je vindt daar zoveel ongedragen of weinig gedragen schoenen. Ik vond dat echt ideaal!

6 likes

Ik heb een bam+boe, nu derde kindje en heel tevreden over!

4 likes

Ons kind wilt het boek ook niet lezen, “want dat stukje met de krokodil is eng.”

2 likes

Voor de loederssss :joy::joy: onder ons:

Weet iemand leuke spelletjes voor op de ipad? Mn zoon is 1,5.

Alles van dr. Panda. Wel de betaalde versies. We hebben er al 11 jaar ofzo nu plezier van. Dus zeker waard!

Bimi boo deze exact is het, betaalde versie is het waard:

3 likes

Rupsje nooitgenoeg

3 likes

Mijn dochter van 3.5 wordt elke ochtend toen 5u/half 6 wakker en wil niet meer slapen. Ze heeft al lange tijd een slaapwekker waar ze zich altijd aan hield, maar daar is ze helemaal klaar mee. Ze begint ook meteen te krijsen en huilen (en maakt daarmee dus ook haar zusje wakker). Een sticker/beloningskaart werkte eerder wel, maar voor korte duur… Iemand nog de Gouden tip? Vind t vooral lastig hoe te reageren en ervoor te zorgen dat ze rustig in bed blijft. Ze is eind van de dag ook helemaal oververmoeid :expressionless:

2 likes

Geen tips maar wel herkenbaar. Wij hebben dit ook met onze zoon van bijna 3. Vaak tussen kwart voor 5 en half 6 al wakker en begint dan meteen te krijsen. Heeft ook een slaapwekker die om 6 uur een andere kleur krijgt, maar dit helpt dus niks. Hij blijft wel in bed maar blijft net zolang krijsen tot je ernaar toe gaat. Soms wel 6x op een ochtend. Heel herkenbaar dus en heel vermoeiend. Ons kind is ook erg moe gedurende de dag omdat hij zo vroeg wakker wordt en nog niet uitgeslapen is. Gaat om 19 uur naar bed. Dus ook benieuwd naar tips.

2 likes

Heb er zelf geen last van maar wel eens gelezen dat je bv een spel setup kan neerzetten die ze mogen doen als ze wakker zijn
Dus een puzzel klaarleggen of een half afgemaakt duplo huis dat ze dan gelijk denken o leuk ik ga dat afmaken.
Ik heb tenminste weleens met mijn 3 jarige als ze niet wil dutten dat ik zeg joeee prima dan ga je maar spelen in je kamer met de deur dicht haha

3 likes

De Kidsit tweedehands misschien een optie? Is een universele. Hebben wij voor 15 eur tweedehands gekocht. Nog niet gebruikt, dus kan ervaring nog niet delen

1 like

Heb hem met veel plezier gebruikt, zoontje wou soms niet eens zelf lopen; “ik kan toch op de plank”. Vond het echt ideaal en bijna 2,5 jaar intensief gebruik. Ik heb hem recent goed kunnen doorverkopen. Dus daar kun je ook nog rekening mee in de aanschaf.

4 likes

Precies om die reden (Joolz en duur in aanschaf) hebben wij er eentje gehuurd via Tiny Libary om te kunnen “testen” met onze zoon. We hebben ‘m nu drie weken, maar onze peuter is er nog niet weg van. Hij vindt het voor 5 minuutjes leuk en dan wil hij weer lopen of juist niet lopen en ook niet op het plankje :sweat_smile:. Op zo’n moment blij dat we hem niet gekocht hebben, maar goed we kijken het nog even een tijdje aan, misschien komt de interesse later wel. O ja de huurprijs is €15 per maand dat vond ik nog wel te overzien.

1 like

Hoe oud is je peuter? Mijne was 2 jaar en 9 maanden en geen plankje gekocht. Ik deed de baby in de draagdoek en mijn peuter ging al snel op zijn loopfiets of step mee. Ik heb het niet gemist.

Wij hadden net als Mexi een tweedehands KidSit. Dan is het qua kosten nog te overzien.