Rupsje nooitgenoeg
Mijn dochter van 3.5 wordt elke ochtend toen 5u/half 6 wakker en wil niet meer slapen. Ze heeft al lange tijd een slaapwekker waar ze zich altijd aan hield, maar daar is ze helemaal klaar mee. Ze begint ook meteen te krijsen en huilen (en maakt daarmee dus ook haar zusje wakker). Een sticker/beloningskaart werkte eerder wel, maar voor korte duur⊠Iemand nog de Gouden tip? Vind t vooral lastig hoe te reageren en ervoor te zorgen dat ze rustig in bed blijft. Ze is eind van de dag ook helemaal oververmoeid
Geen tips maar wel herkenbaar. Wij hebben dit ook met onze zoon van bijna 3. Vaak tussen kwart voor 5 en half 6 al wakker en begint dan meteen te krijsen. Heeft ook een slaapwekker die om 6 uur een andere kleur krijgt, maar dit helpt dus niks. Hij blijft wel in bed maar blijft net zolang krijsen tot je ernaar toe gaat. Soms wel 6x op een ochtend. Heel herkenbaar dus en heel vermoeiend. Ons kind is ook erg moe gedurende de dag omdat hij zo vroeg wakker wordt en nog niet uitgeslapen is. Gaat om 19 uur naar bed. Dus ook benieuwd naar tips.
Ik herken het wel van beide kinderen, en heel eerlijk gezegd was dit bij ons âgewoonâ hun wakkertijd. Heb van alles geprobeerd, maar het bleek gewoon niet te helpen en we hebben uiteindelijk maar geaccepteerd dat onze kinderen gewoon vroege vogels waren.
Nu zijn ze 3 en 5 en worden ze ineens rond half 7-7 uur wakker. We hebben niks veranderd.
Is het eventueel een idee om te zeggen dat ze zachtjes mag spelen op haar kamer, en jullie mag wakker maken als de slaapwekker groen is? Dat werkte bij ons nog wel bij de oudste. Kun je iig zelf nog even liggen
Heb er zelf geen last van maar wel eens gelezen dat je bv een spel setup kan neerzetten die ze mogen doen als ze wakker zijn
Dus een puzzel klaarleggen of een half afgemaakt duplo huis dat ze dan gelijk denken o leuk ik ga dat afmaken.
Ik heb tenminste weleens met mijn 3 jarige als ze niet wil dutten dat ik zeg joeee prima dan ga je maar spelen in je kamer met de deur dicht haha
De Kidsit tweedehands misschien een optie? Is een universele. Hebben wij voor 15 eur tweedehands gekocht. Nog niet gebruikt, dus kan ervaring nog niet delen
Heb hem met veel plezier gebruikt, zoontje wou soms niet eens zelf lopen; âik kan toch op de plankâ. Vond het echt ideaal en bijna 2,5 jaar intensief gebruik. Ik heb hem recent goed kunnen doorverkopen. Dus daar kun je ook nog rekening mee in de aanschaf.
Precies om die reden (Joolz en duur in aanschaf) hebben wij er eentje gehuurd via Tiny Libary om te kunnen âtestenâ met onze zoon. We hebben âm nu drie weken, maar onze peuter is er nog niet weg van. Hij vindt het voor 5 minuutjes leuk en dan wil hij weer lopen of juist niet lopen en ook niet op het plankje . Op zoân moment blij dat we hem niet gekocht hebben, maar goed we kijken het nog even een tijdje aan, misschien komt de interesse later wel. O ja de huurprijs is âŹ15 per maand dat vond ik nog wel te overzien.
Hoe oud is je peuter? Mijne was 2 jaar en 9 maanden en geen plankje gekocht. Ik deed de baby in de draagdoek en mijn peuter ging al snel op zijn loopfiets of step mee. Ik heb het niet gemist.
Wij hadden net als Mexi een tweedehands KidSit. Dan is het qua kosten nog te overzien.
Ik heb de Joolz Geo (1) en heb een universeel meerijdplankje via bol.com gekocht (Deze). Mijn dochter is nu 2,5 en vindt dat ding fantastisch terwijl ze normaal altijd graag loopt/rent. Ik ben heel blij met dit ding, want hiermee kunnen we tenminste doorlopen.
Wij zijn een lang weekend weg in Duitsland en de jongste werd vanmiddag al wat stil en warm, maar heeft inmiddels 41gr koorts en kan alleen maar trillen en huilen zo sneu.
Ik dacht dat ik een vol doosje zetpillen in de toilettas had gegooid, maar daar zaten er maar 3 in nog⊠redden we het tot morgenochtend mee, maar wel even bijhalen (ik hoop als ik dat doe dat het niet nodig is⊠maar als ik ze niet bijhaal is het wss wel nodig).
Kan ik in Duitsland gewoon zetpillen voor kinderen halen bij een DM ofzo? Of heb ik er een recept voor nodig?
Denk dat je daarvoor naar een apotheek moet. Naar mijn weten verkoopt DM geen pijnstillers.
Maar gelukkig heb je in Duitsland op elke straathoek wel een apotheek.
Ik ben echt heel blij met het meerijdplankje! Mijn zoontje was wel iets ouder dan jouw zoontje geloof ik (bijna 3), maar hij blijft er echt goed op zitten tot mijn verbazing. Hij kan nu ook goed steppen en op een loopfietsje, maar soms is dat nog wel wat lang of eng (als het druk is) en dan kan hij alsnog op het plankje.
Mijn vriend en ik zeggen wel echt vaak tegen elkaar, we hebben echt een verkeerde besparing gedaan met het universele meerijdplankje haha. Die was 50 euro en die echte van Bugaboo 120. Maar mijn broertje heeft dus de âechteâ en ik vind dat zooooân verschil. Dat wieltje rijdt veel soepeler, en je kunt het omhoog klikken zeg maar ipv het aan een soort touwtje te hangen. Dus ik zou het zeker weer kopen, maar dan niet die universele.
Wij hebben zoân uptown rider via marktplaats en vind het echt ideaal.
Mijn peuter kan eigenlijk prima lopen en fietsen maar ze weigert echt zodra we moeten.
Dan doe je over 1 straat gewoon een kwartier omdat ze elke hondendrol/tuinhekje/plant/tak/tegel/put/boom/auto/veer uitgebreid moet bewonderen en met mij bespreken. Laat staan als we echt een uniek object tegenkomen zoals een verloren sok of een leeg drinkpakje.
Ik begin er gewoon niet meer aan want word er echt ongezellig van.
Op mân nek of tillen vind ik te zwaar. Bij echt grote stukken doe ik haar in de buggy en baby in de draagzak. Korte stukjes naar dorp baby in de wagen en haar in de uptown rider.
Moest ik er toch een nadeel van noemen is het hoeveel bekijks je ermee trekt. Zoveel opmerkingen altijd. Wel positief hoor en ik antwoord altijd vrolijk en vriendelijk maar soms wil je gewoon met rust gelaten worden.
Zelfde als @Mexi, tweedehands een kid-sit gekocht. Veel gebruikt, oudste was 2 jaar en 9 maanden toen de jongste werd geboren en kon nog niet echt lang wandelen. Ze vond t altijd prima op dat zitje. Vond het zelf wel minder lekker lopen, omdat je er dan meer naast loopt ipv achter.
Wij hebben het wel veel gebruikt in het begin toen de baby er net was. De oudste was toen net twee jaar geworden. Van de zomer moest ik hem wel vaak omkopen om erop te gaan maar sinds een half jaar gaat hij overal op zijn step mee naartoe. Wil voor geen goud meer op het plankje.
Maar ik zie dat ons buurmeisje er wel altijd braaf op staat terwijl die al drie is dus zal een beetje liggen aan je kind haha.
Had het plankje wel op marktplaats gekocht voor 2 tientjes. Misschien toch wat langer in de gaten houden?
Ik had een merkloos plankje met zadeltje. Handig maar ook irritant rijden. Mijn armen zijn te kort ofzo. Maar was wel handig met peuter en baby. Achteraf liever een die ernaast kan.
Niet gekocht en niet gemist. Maar mijn kind was 2 jaar en 7 maanden en kon goed wandelen, steppen of op de loopfiets. Dat zal met 2 jaar oud misschien nog niet zo zijn
Oh had even gemist dat het al gelijk nu nodig is. Ik zou het anders gewoon kopen en dan kan je het altijd weer doorverkopen. Je gaat er sowieso wel eventjes plezier van hebben.