Tips, ervaringen & aanraders #9

Hier hebben we wel zo’n breathable rand om haar bed sinds 5 maanden. Was voor ons de laatste sleutel naar doorslapen in de nacht, want zo vielen haar speentjes niet meer uit bed 's nachts en wist ze er altijd 1 te vinden als ze wakker werd.

Dit ding:

6 likes

Ik had ook zoiets, maar dan voor helemaal er omheen, gekregen van mijn schoonmoeder. Voor ledikant of box. Dacht in begin oh handig dan vallen de spenen er niet uit. Maar later toch eng in verband met ademen inderdaad. Dus nooit gebruikt en in de doneer bak (edit: textielcontainer voor recycling) gedaan. Mijn kind wilde de speen ook niet, alleen duimen, dus dat voordeel van geen uitvallende spenen valt toch weg. En mijn kind draait nu dus ook rondjes door het ledikant, ligt regelmatig overdwars en onderste boven.

Dat was trouwens wel waarom mijn eerste kind zo lang mogelijk in de cosleeper in plaats van ledikant sliep. Daar konden de spenen niet uitvallen :sweat_smile: maar die had ook gaas aan de zijkanten.

2 likes

Dat snap ik ook niet inderdaad. Onze cosleeper heeft zijkanten van gaas, dus dat risico hebben we gelukkig niet.

1 like

Sorry maar wat is de redenering achter iets dat je zelf gevaarlijk vindt in een doneerbak steken? Misschien begrijp ik je verkeerd hoor, maar vind dit echt raar…

3 likes

Doneerbak was het verkeerde woord, het is in een textiel container van Reshare gegaan. Met het idee dat het niet bedoelt is voor de verkoop (dus niet dat iemand het nog gaat gebruiken) maar dat het als textiel gerecycled kan worden.

4 likes

Ok, gelukkig maar :blush:

Duplo world is geweldig

3 likes

Bedankt voor de tips! Even wachten tot mn creditcard binnen is, dan kan ik een kind account voor hem maken.

Anders kan iedereen (die hem met die ipad helpt) dmv icloud door al mijn foto’s etc, en dat heb ik liever niet :joy::joy:

Wat voor tussendoortjes zijn bij jullie peuters/dreumessen een succes? Mijn dochter heeft sowieso een fruitmoment in de ochtend, maar in de middag of bijv in de trein etc blijft het altijd bij hetzelfde; soepstengel, cracker of rozijnen. Daar is ze nu wel een beetje op uitgekeken. Eierkoek geef ik nu maar is ze geen fan van. Bedenk me nu dat ik rijstewafels kan proberen, maar andere tips zijn welkom!

Bananenbrood, tomaatjes

2 likes

Groentesnack, gedroogd fruit, bananenbrood (kan je invriezen), (zero) ontbijtkoek, maiswafels, maischips

1 like

Hier eet ze vaak volkoren ontbijtkoek met een beetje boter. Zelfgemaakt bananenbrood misschien nog? Mn oudste eet ook graag pinda’s of nootjes dus dat wil de jongste nu ook. Krijgt ze soms wel eens en ze kan het goed kauwen. Blijf er wel altijd bij want vind dat toch spannend soms.

3 likes

Toen die van mij dreumes nog was maakte ik in batches zelf van die fruit zakjes. Alleen dan met bijv banaan/avocado. In herbruikbare knijpzakjes en dan in de vriezer. Als we dan op stap gingen haalde ik zo’n zakje uit de vriezer en ontdooide het onderweg.

Op de opvang snacken ze ‘s middags groentes met vaak dip (hoemoes) dus dat doen we thuis ook regelmatig. Voor onderweg dan bijv stukjes komkommer of paprika meenemen. Maar ik nam vaak ook wat makkelijks mee zoals de voorverpakte koekjes van Kleine Keuken. Zitten ook lekkere dadel repen tussen die we wel eens meenemen.

Edit: ik heb in die herbruikbare knijpzakjes ook een periode yoghurt gedaan en ingevroren, dan kon ik zonder knoeien een portie yoghurt meenemen voor onderweg en zag dreumes ook niet helemaal onder na het eten.

4 likes

Goed punt, toen bij die vrienden at mijn kind inderdaad nog niet zelf, en vanaf dat dat wel zo was vond dat tuigje niet meer fijn. Maar is het voor een vakantie ofzo? Dan kan het misschien wel gewoon hoor, als er nou eenmaal niets anders kan. Die minimonkey ziet er dan wel wat fijner uit dan wat wij hebben.

Op die vlucht was mijn kind 15 maanden en wij hadden toen die ‘family row’ vooraan, dus 4 stoelen voor ons 2 en baby, en ook het wiegje maar daar was mijn kind al te groot voor maar was wel fijn om onze spullen in te kunnen gooien.

1 like

Ik wil vanmiddag graag naar de bioscoop met mijn dochter van 4. Ik twijfel nog tussen wish en vogelvlucht. Is er iemand die naar ( 1 van) deze films is geweest en mij kan vertellen wat je zelf en vooral je kindje van deze film vond? De kijkwijzer staat
bij allebei op 6, maar dat was bij Paw Patrol ook geen probleem.

1 like

Ik weet dat onze dochter van 3 HEEEL graag naar Wish wil.
Hier kijken we dan de trailer eb mogen ze zelf kiezen (niet dat we wekelijks naar de bioscoop gaan haha, maar bijv ook bij thuis een film kijken)

2 likes

Waar ga je heen? Wij hadden onze dreumes in een (Amerikaans, licht) autostoeltje in het vliegtuig

Hopelijk ben ik nog op tijd. Maar wij zijn gisteren naar Wish gegaan. Dochter is ook 4. Totaal niet bij het leeftijdsadvies stilgestaan. Ze vond hem heel leuk en soms ook een beetje spannend (ze heeft ook lekker bij mij gezeten, we hadden allebei zo’n grote relaxseat dus paste prima). Maar absoluut niet eng. Het was haar eerste keer en ze vond het zo leuk. Oh en ik vond de film ook leuk. En mijn man van +40 gaat er binnenkort in zijn eentje heen (zie hem al zitten tussen de moeders en kleuters).

1 like

Wat voor stoel hebben jullie op de babykamer? Ik wil graag iets met leuningen ivm borstvoeding maar het luistert allemaal zo nauw voor mijn gevoel :joy:

1 like

Geen leuning :nerd_face: maar vind dat juist fijn! Heb nu de vrijheid om alle houdingen met hem aan te nemen haha. Ik heb een Artifort F510 staan maar is een erfstuk, zou deze nou niet per de adviseren om te kopen voor je babykamer haha maar hele mooie fijne stoel is het wel

2 likes