Tips, ervaringen & aanraders #9

Weten jullie waarom een baby niet meer in het wiegje mag (volgens veiligheid.nl) als ze kunnen rollen? Ik snap het verschil niet helemaal met een ledikant behalve dat ze meer ruimte hebben. Wat is er niet veilig aan?

1 like

Een wieg is meestal dicht en als ze dan rollen dan kan hun hoofd tegen de rand komen en dan heb je kans dat ze stikken. Of rebreathing dat de baby steeds zijn eigen adem weer inademt en dan ook stikt.

1 like

Ah, op die manier. Ik kan me dit helemaal niet herinneren bij mijn jongste, maar misschien lag die al in een ledikant voordat ze ging draaien.

1 like

Heeft iemand ervaring met een minimonkey minichair of iets soortgelijks (soort opvouwbaar tuigje om je kind vast te binden aan een stoel als er geen kinderstoel is?

Of met een Deryan Air traveller? @roeptoeter als ik de zoekfunctie gebruik, zie ik dat jij die had getipt aan iemand. Heb je er toevallig zelf ook ervaring mee met een kindje boven de 1?

1 like

Wij hebben dit, is dat wat je bedoelt? Toen mijn kind 9 maanden was logeerden we bij vrienden in het buitenland die geen plek hadden voor een kinderstoel en zij hadden dit nog liggen van hun kind, en dat was echt een uitkomst. Toen zelf ook een aangeschaft. Maar in de praktijk niet echt gebruikt omdat de meeste plekken toch een kinderstoel hebben. Als je kind te groot of te beweeglijk wordt is het ook niet meer zo handig, mijn kind vond het toen vervelend om geen bewegingsruimte te hebben, wat je in een kinderstoel wel hebt en in dit ding niet.

https://www.amazon.nl/Vine-Kinderstoel-Verstelbaar-Veiligheid-Kinderstoelhoes/dp/B082SJT3ZT/ref=asc_df_B082SJT3ZT/?tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=430611394697&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=10706882777245291938&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9051000&hvtargid=pla-881758851734&psc=1&mcid=4beb7860b2643ea387a6bdc25977ce47

Die Air Traveller hebben we ook ja, twee zelfs want eentje die ik via vinted kocht was lek. Uiteindelijk niet gebruikt op de vlucht waar ik hem voor kocht omdat we twee extra stoelen hadden gekregen (luxe!)

1 like

Is er iemand die een idee heeft wat dit plekje op het been van mijn zoontje is? Hij heeft er geen last van maar ik vind het wel erg rood. Als het na het weekend niet weg is bel ik denk ik even de huisarts.

foto

1 like

Het lijkt wel een beetje op een insectenbeet.
Maar vind het wel een grote plek, zal als ik jou was na het weekend wel even overleggen met de huisarts

5 likes

Ja zoiets inderdaad, maar ik denk dan dat de minimonkey meer bewegingsruimte geeft want die zit niet aan de bovenkant vast. At jullie kind toen ook al zelf van een bord? Want lijkt me dat een kind hiermee niet op tafel hoogte komt. Dan kan ze net zo goed in de buggy blijven zitten lijkt me. Of zie ik nog iets handigs over het hoofd?

Oef en dat is zeker luxe! Ik twijfel nog tussen comfort stoelen (10cm extra beenruimte) en dan zijn het er waarschijnlijk sowieso maar 2 want zag al veel gereserveerd daarvan, of normale economy in de hoop dat we dan ergens een lege stoel kunnen annexeren. Bedje lijkt me ideaal om het gewicht te verdelen en zodat ze zelf een houding kan kiezen maar ze is al wel te lang denk ik (78cm is dat ding zo uit m’n hoofd en dat is ze al, gaan pas over 3 maanden)

Ik zie ook op insta enzo vaak dit soort dingen voorbij komen en dat lijkt me ook zo onveilig
Mijn kind van 6 maanden slaapt al minimaal 2 maanden miraculeus genoeg overdwars in zn ledikant, hij heeft soms zelfs de spijlenafdruk in zn hoofd/gezicht staan

Je wil toch niet het risico lopen dat je kind met zn hoofd in een knuffelig wandje komt te zitten?

1 like

Ik heb die Deryan tweedehands aangeschaft voor lange vluchten toen mijn dochtertje 8 en 9 maanden was. Ze droeg toen denk ik maat 74. Toen ik m ontving bleek ie eigenlijk te kort. Alsnog maar meegenomen op de vluchten, maar niet gebruikt, want op beide vluchten naast een lege stoel geplaatst. Ik zou het niet weer kopen, want als je geen stoel hebt voor de kleine kan je het niet handig kwijt denk ik? En als je wel een stoel hebt, is het niet echt nodig. Ik denk ook dat als ze er nog fijn op passen, ze ook nog in zo’n wiegje van het vliegtuig passen (al heb je daar natuurlijk geen garantie op).

3 likes

Hier hebben we wel zo’n breathable rand om haar bed sinds 5 maanden. Was voor ons de laatste sleutel naar doorslapen in de nacht, want zo vielen haar speentjes niet meer uit bed 's nachts en wist ze er altijd 1 te vinden als ze wakker werd.

Dit ding:

6 likes

Ik had ook zoiets, maar dan voor helemaal er omheen, gekregen van mijn schoonmoeder. Voor ledikant of box. Dacht in begin oh handig dan vallen de spenen er niet uit. Maar later toch eng in verband met ademen inderdaad. Dus nooit gebruikt en in de doneer bak (edit: textielcontainer voor recycling) gedaan. Mijn kind wilde de speen ook niet, alleen duimen, dus dat voordeel van geen uitvallende spenen valt toch weg. En mijn kind draait nu dus ook rondjes door het ledikant, ligt regelmatig overdwars en onderste boven.

Dat was trouwens wel waarom mijn eerste kind zo lang mogelijk in de cosleeper in plaats van ledikant sliep. Daar konden de spenen niet uitvallen :sweat_smile: maar die had ook gaas aan de zijkanten.

2 likes

Dat snap ik ook niet inderdaad. Onze cosleeper heeft zijkanten van gaas, dus dat risico hebben we gelukkig niet.

1 like

Sorry maar wat is de redenering achter iets dat je zelf gevaarlijk vindt in een doneerbak steken? Misschien begrijp ik je verkeerd hoor, maar vind dit echt raar…

3 likes

Doneerbak was het verkeerde woord, het is in een textiel container van Reshare gegaan. Met het idee dat het niet bedoelt is voor de verkoop (dus niet dat iemand het nog gaat gebruiken) maar dat het als textiel gerecycled kan worden.

4 likes

Ok, gelukkig maar :blush:

Duplo world is geweldig

3 likes

Bedankt voor de tips! Even wachten tot mn creditcard binnen is, dan kan ik een kind account voor hem maken.

Anders kan iedereen (die hem met die ipad helpt) dmv icloud door al mijn foto’s etc, en dat heb ik liever niet :joy::joy:

Wat voor tussendoortjes zijn bij jullie peuters/dreumessen een succes? Mijn dochter heeft sowieso een fruitmoment in de ochtend, maar in de middag of bijv in de trein etc blijft het altijd bij hetzelfde; soepstengel, cracker of rozijnen. Daar is ze nu wel een beetje op uitgekeken. Eierkoek geef ik nu maar is ze geen fan van. Bedenk me nu dat ik rijstewafels kan proberen, maar andere tips zijn welkom!

Bananenbrood, tomaatjes

2 likes