Tips, ervaringen & aanraders #9

Ik heb een ouderwetse schommelstoel (erfstuk van mijn opa en oma) staan, eikenhout, en mijn moeder heeft hem als kadootje opnieuw laten schuren/lakken en bekleden met kussentjes en een gebroken wit schapenvacht stofje. Hij is echt prachtig geworden en ik neem regelmatig een momentje voor of na het slapen om er even te zitten, knuffelen en schommelen met de baby. Heel soms geef ik er een flesje, maar komt meestal niet zo uit.

6 likes

Ik heb een Ikea Poäng die we nog hadden. Was prima in combinatie met een voedingskussen. Maar in het begin gaf ik flesje op bed met het voedingskussen of in mijn armen.

3 likes

Die Ikea strandmon (zoiets) stoel is echt top. Niet mijn favoriet qua looks maar hij zit zo goed. Ik heb ook een schommelstoel gehad en dat schommelen is wel fijn, maar die Ikea stoel was zo chill tijdens nachtvoedingen.

Ik ga nogsteeds regelmatig even in die stoel zitten met een kopje thee terwijl ik ‘de was doe’/even de stilte opzoek :smile::smile:

9 likes

Deze hebben wij ook gekocht, die zit echt heerlijk.

4 likes

Ah bedankt voor het meedenken! De strandmom lijkt mij dus echt heerlijk, maar is te breed ben ik bang. We hebben maar een mini kamer.

Misschien is een stoel zonder leuningen dan sowieso wel een betere optie :face_with_monocle:

@the.rebel.club Heel mooi! Maar die koop je er niet zomaar even bij nee :joy:
@Junebug85 wat lief van je moeder!

3 likes

Die wasjes doe ik ook regelmatig :sweat_smile:

2 likes

Zou juist niet een stoel zonder leuning doen als je in die stoel wil voeden. Babys zijn best zwaar als je arm niet kan steunen.
Beter nog wat lagere leuningen en dat je er nog een extra kussen tegenaan kan doen.
En een bredere stoel juist wel fijn dan hoeft je baby niet in moeilijke opgekropte houding te liggen en je kan er later nog verhaaltjes voorlezen.

9 likes

Eens met de strandmom stoel. Ik vond em belachelijk duur maar hij zit zo lekker. Urenlang hebben we doorgebracht om die stoel. Vreselijk haha maar juist daarom is een stoel zo belangrijk. Nu (een jaar later) geven we nog iedere avond een flesje in die stoel en als ie eens wakker wordt in de nacht, ben ik nog steeds blij met zo’n comfortabele stoel. Dus als ie enigszins past, zou ik echt voor die stoel gaan

3 likes

Ik vind deze van Jysk echt top en nu ook heel goedkoop. We hebben hem al drie jaar en hij wordt elke avond gebruikt. Voor voeden, boekje lezen, knuffelen met allebei de kinderen, echt alles. Ik vind de kwaliteit ook goed, hij zit nog lekker stevig en de bekleding ziet er ook nog goed uit, en hij is nu maar honderd euro. Hij is ook niet zo breed als de Strandmom volgens mij, maar dat zeg ik nu op gevoel (we hebben die ook) en weet de specificaties niet.

3 likes

Wij hadden een iets andere stoel, maar heel vergelijkbaar. Mijn dochter is nu bijna 5 en we zitten er nog elke avond in om een boekje te lezen.

3 likes

We hebben het uitgemeten en als de kastdeur nog open moet mag de stoel echt max 75 cm zijn.

Misschien maak ik het ook ingewikkelder dan het is, ons zoontje heeft lang bij ons op de kamer geslapen en daarna heeft er een tijd een simpele klapstoel op zijn kamer gestaan uit ruimtegebrek :joy: dus alles is al snel luxer.

Maar die van @Nefertiti ziet er echt top uit, bedankt! Ik gooi hem hier even in de groep.

2 likes

Wij hebben deze ook, topding idd.

2 likes

Wij hebben geen schommelstoel maar een ‘normale’ stoel van de kwantum; deze:

Moet wel zeggen dat ik er niet in voed of heb gevoed, we zitten er alleen met voorlezen en wachten tot ze slaapt, en daar is ie prima voor.

5 likes

Wij hebben echt een enorme unit:

Ongeveer zoiets. Destijds van marktplaats opgehaald voor weinig. Was niet m’n eerste keuze qua looks. Maar het is echt fantastisch. Altijd borstvoeding erin gegeven, boekjes lezen, troosten, knuffelen, in slaap wiegen. Nu wordt hij ook gebruikt als klimtoestel, springkussen en opstapje om uit het raam te kijken.
Echt uren in doorgebracht en nog steeds.
Als ik moest kiezen tussen een stoel of een kast zou ik 100% voor de stoel gaan.

9 likes

Maar voeden jullie dan ‘s nachts in dje stoel?
Mijn goal is echt om zo min mogelijk m’n bed uit te gaan ‘s nachts. Eigenlijk gaan we er niet uit, ik voed en verschoon gewoon in bed :sweat_smile:
Anders ben ik zo wakker.

9 likes

Nee laat ze verhongeren :rofl:
Bij de oudste wel gevoed in die stoel sinds hij in zijn eigen kamer sliep. Helemaal kut en heb het ook wel vervloekt, maar wel beter in een lekkere stoel dan toch. Dekentje over je heen ereader erbij…

Ja, vond dat comfortabeler en handiger dan in bed.

3 likes

Nee hoor, in principe lekker in bed! Ook altijd veel samen geslapen.
Maar toen hij na een maand of 8 naar zijn eigen kamer ging heb ik wel echt een lekkere stoel gemist.

Oh en er is geen optie geen kast btw, want dat is dus een inbouwkast :joy: Op zijn kamer staat een bedje, commode, prullenbak en er zijn twee deuren (inbouwkast en kamerdeur) dus het is geen kwestie van prioriteiten helaas.

Maar we gaan die van Yisk bestellen, bedankt voor het meedenken allemaal!

3 likes

Ik wil niet in één bed slapen en als ik in bed voed val ik sowieso in slaap. Tenzij ik zit maar dat is niet zo comfortabel als de stoel.

Ik doe warme sloffen aan, m’n fleece kamerjas en ik val dan binnen twee minuten weer in slaap.

8 likes

Met een fles is dat niet echt makkelijk als je baby geen mini meer is. Ook als je ze nog een tijdje omhoog moet houden is een stoel wel comfortabeler.
Als ik bv had kunnen geven had ik dat wel in bed willen doen.

1 like