Tips, ervaringen & aanraders #9

Groentesnack, gedroogd fruit, bananenbrood (kan je invriezen), (zero) ontbijtkoek, maiswafels, maischips

1 like

Hier eet ze vaak volkoren ontbijtkoek met een beetje boter. Zelfgemaakt bananenbrood misschien nog? Mn oudste eet ook graag pinda’s of nootjes dus dat wil de jongste nu ook. Krijgt ze soms wel eens en ze kan het goed kauwen. Blijf er wel altijd bij want vind dat toch spannend soms.

3 likes

Toen die van mij dreumes nog was maakte ik in batches zelf van die fruit zakjes. Alleen dan met bijv banaan/avocado. In herbruikbare knijpzakjes en dan in de vriezer. Als we dan op stap gingen haalde ik zo’n zakje uit de vriezer en ontdooide het onderweg.

Op de opvang snacken ze ‘s middags groentes met vaak dip (hoemoes) dus dat doen we thuis ook regelmatig. Voor onderweg dan bijv stukjes komkommer of paprika meenemen. Maar ik nam vaak ook wat makkelijks mee zoals de voorverpakte koekjes van Kleine Keuken. Zitten ook lekkere dadel repen tussen die we wel eens meenemen.

Edit: ik heb in die herbruikbare knijpzakjes ook een periode yoghurt gedaan en ingevroren, dan kon ik zonder knoeien een portie yoghurt meenemen voor onderweg en zag dreumes ook niet helemaal onder na het eten.

4 likes

Goed punt, toen bij die vrienden at mijn kind inderdaad nog niet zelf, en vanaf dat dat wel zo was vond dat tuigje niet meer fijn. Maar is het voor een vakantie ofzo? Dan kan het misschien wel gewoon hoor, als er nou eenmaal niets anders kan. Die minimonkey ziet er dan wel wat fijner uit dan wat wij hebben.

Op die vlucht was mijn kind 15 maanden en wij hadden toen die ‘family row’ vooraan, dus 4 stoelen voor ons 2 en baby, en ook het wiegje maar daar was mijn kind al te groot voor maar was wel fijn om onze spullen in te kunnen gooien.

1 like

Ik wil vanmiddag graag naar de bioscoop met mijn dochter van 4. Ik twijfel nog tussen wish en vogelvlucht. Is er iemand die naar ( 1 van) deze films is geweest en mij kan vertellen wat je zelf en vooral je kindje van deze film vond? De kijkwijzer staat
bij allebei op 6, maar dat was bij Paw Patrol ook geen probleem.

1 like

Ik weet dat onze dochter van 3 HEEEL graag naar Wish wil.
Hier kijken we dan de trailer eb mogen ze zelf kiezen (niet dat we wekelijks naar de bioscoop gaan haha, maar bijv ook bij thuis een film kijken)

2 likes

Waar ga je heen? Wij hadden onze dreumes in een (Amerikaans, licht) autostoeltje in het vliegtuig

Hopelijk ben ik nog op tijd. Maar wij zijn gisteren naar Wish gegaan. Dochter is ook 4. Totaal niet bij het leeftijdsadvies stilgestaan. Ze vond hem heel leuk en soms ook een beetje spannend (ze heeft ook lekker bij mij gezeten, we hadden allebei zo’n grote relaxseat dus paste prima). Maar absoluut niet eng. Het was haar eerste keer en ze vond het zo leuk. Oh en ik vond de film ook leuk. En mijn man van +40 gaat er binnenkort in zijn eentje heen (zie hem al zitten tussen de moeders en kleuters).

1 like

Wat voor stoel hebben jullie op de babykamer? Ik wil graag iets met leuningen ivm borstvoeding maar het luistert allemaal zo nauw voor mijn gevoel :joy:

1 like

Geen leuning :nerd_face: maar vind dat juist fijn! Heb nu de vrijheid om alle houdingen met hem aan te nemen haha. Ik heb een Artifort F510 staan maar is een erfstuk, zou deze nou niet per de adviseren om te kopen voor je babykamer haha maar hele mooie fijne stoel is het wel

2 likes

Ik heb een ouderwetse schommelstoel (erfstuk van mijn opa en oma) staan, eikenhout, en mijn moeder heeft hem als kadootje opnieuw laten schuren/lakken en bekleden met kussentjes en een gebroken wit schapenvacht stofje. Hij is echt prachtig geworden en ik neem regelmatig een momentje voor of na het slapen om er even te zitten, knuffelen en schommelen met de baby. Heel soms geef ik er een flesje, maar komt meestal niet zo uit.

6 likes

Ik heb een Ikea Poäng die we nog hadden. Was prima in combinatie met een voedingskussen. Maar in het begin gaf ik flesje op bed met het voedingskussen of in mijn armen.

3 likes

Die Ikea strandmon (zoiets) stoel is echt top. Niet mijn favoriet qua looks maar hij zit zo goed. Ik heb ook een schommelstoel gehad en dat schommelen is wel fijn, maar die Ikea stoel was zo chill tijdens nachtvoedingen.

Ik ga nogsteeds regelmatig even in die stoel zitten met een kopje thee terwijl ik ‘de was doe’/even de stilte opzoek :smile::smile:

9 likes

Deze hebben wij ook gekocht, die zit echt heerlijk.

4 likes

Ah bedankt voor het meedenken! De strandmom lijkt mij dus echt heerlijk, maar is te breed ben ik bang. We hebben maar een mini kamer.

Misschien is een stoel zonder leuningen dan sowieso wel een betere optie :face_with_monocle:

@the.rebel.club Heel mooi! Maar die koop je er niet zomaar even bij nee :joy:
@Junebug85 wat lief van je moeder!

3 likes

Die wasjes doe ik ook regelmatig :sweat_smile:

2 likes

Zou juist niet een stoel zonder leuning doen als je in die stoel wil voeden. Babys zijn best zwaar als je arm niet kan steunen.
Beter nog wat lagere leuningen en dat je er nog een extra kussen tegenaan kan doen.
En een bredere stoel juist wel fijn dan hoeft je baby niet in moeilijke opgekropte houding te liggen en je kan er later nog verhaaltjes voorlezen.

9 likes

Eens met de strandmom stoel. Ik vond em belachelijk duur maar hij zit zo lekker. Urenlang hebben we doorgebracht om die stoel. Vreselijk haha maar juist daarom is een stoel zo belangrijk. Nu (een jaar later) geven we nog iedere avond een flesje in die stoel en als ie eens wakker wordt in de nacht, ben ik nog steeds blij met zo’n comfortabele stoel. Dus als ie enigszins past, zou ik echt voor die stoel gaan

3 likes

Ik vind deze van Jysk echt top en nu ook heel goedkoop. We hebben hem al drie jaar en hij wordt elke avond gebruikt. Voor voeden, boekje lezen, knuffelen met allebei de kinderen, echt alles. Ik vind de kwaliteit ook goed, hij zit nog lekker stevig en de bekleding ziet er ook nog goed uit, en hij is nu maar honderd euro. Hij is ook niet zo breed als de Strandmom volgens mij, maar dat zeg ik nu op gevoel (we hebben die ook) en weet de specificaties niet.

3 likes

Wij hadden een iets andere stoel, maar heel vergelijkbaar. Mijn dochter is nu bijna 5 en we zitten er nog elke avond in om een boekje te lezen.

3 likes