Tips, ervaringen & aanraders #9

We hebben het uitgemeten en als de kastdeur nog open moet mag de stoel echt max 75 cm zijn.

Misschien maak ik het ook ingewikkelder dan het is, ons zoontje heeft lang bij ons op de kamer geslapen en daarna heeft er een tijd een simpele klapstoel op zijn kamer gestaan uit ruimtegebrek :joy: dus alles is al snel luxer.

Maar die van @Nefertiti ziet er echt top uit, bedankt! Ik gooi hem hier even in de groep.

2 likes

Wij hebben deze ook, topding idd.

2 likes

Wij hebben geen schommelstoel maar een ‘normale’ stoel van de kwantum; deze:

Moet wel zeggen dat ik er niet in voed of heb gevoed, we zitten er alleen met voorlezen en wachten tot ze slaapt, en daar is ie prima voor.

5 likes

Wij hebben echt een enorme unit:

Ongeveer zoiets. Destijds van marktplaats opgehaald voor weinig. Was niet m’n eerste keuze qua looks. Maar het is echt fantastisch. Altijd borstvoeding erin gegeven, boekjes lezen, troosten, knuffelen, in slaap wiegen. Nu wordt hij ook gebruikt als klimtoestel, springkussen en opstapje om uit het raam te kijken.
Echt uren in doorgebracht en nog steeds.
Als ik moest kiezen tussen een stoel of een kast zou ik 100% voor de stoel gaan.

9 likes

Maar voeden jullie dan ‘s nachts in dje stoel?
Mijn goal is echt om zo min mogelijk m’n bed uit te gaan ‘s nachts. Eigenlijk gaan we er niet uit, ik voed en verschoon gewoon in bed :sweat_smile:
Anders ben ik zo wakker.

9 likes

Nee laat ze verhongeren :rofl:
Bij de oudste wel gevoed in die stoel sinds hij in zijn eigen kamer sliep. Helemaal kut en heb het ook wel vervloekt, maar wel beter in een lekkere stoel dan toch. Dekentje over je heen ereader erbij…

Ja, vond dat comfortabeler en handiger dan in bed.

3 likes

Nee hoor, in principe lekker in bed! Ook altijd veel samen geslapen.
Maar toen hij na een maand of 8 naar zijn eigen kamer ging heb ik wel echt een lekkere stoel gemist.

Oh en er is geen optie geen kast btw, want dat is dus een inbouwkast :joy: Op zijn kamer staat een bedje, commode, prullenbak en er zijn twee deuren (inbouwkast en kamerdeur) dus het is geen kwestie van prioriteiten helaas.

Maar we gaan die van Yisk bestellen, bedankt voor het meedenken allemaal!

3 likes

Ik wil niet in één bed slapen en als ik in bed voed val ik sowieso in slaap. Tenzij ik zit maar dat is niet zo comfortabel als de stoel.

Ik doe warme sloffen aan, m’n fleece kamerjas en ik val dan binnen twee minuten weer in slaap.

8 likes

Met een fles is dat niet echt makkelijk als je baby geen mini meer is. Ook als je ze nog een tijdje omhoog moet houden is een stoel wel comfortabeler.
Als ik bv had kunnen geven had ik dat wel in bed willen doen.

1 like

Ja ik ga ook recht op in bed zitten haha, maar vind dat zelf wel prima (vergeleken met m’n bed uit moeten, slaap dan echt moeilijk weer in), en daarna na 45min rechtop en daarna in de co.
Maar ik zit ook beetje in de kleine baby bubbel dus niet zo aan baby’s van 8mnd ofzo gedacht :sweat_smile::eyes:

@Ludo ooh gelukkig dat ze eten krijgen :stuck_out_tongue_winking_eye:!
Nee ik dacht meer: is het dan voor overdag of ‘s nachts ofzo.

2 likes

Ja deed ik wel. Ik vond zittend voeden in bed niet fijn zitten en liggend voeden ook niet prettig. In die stoel kon ik gewoon lekker een beetje suffen tijdens het voeden omdat je je hoofd tegen die hoofdsteunen kunt leggen. En nu met een dreumes die soms op mij in slaap wil vallen als ze ziek/zielig/weetikveel is, is het ook wel chill om een grote stoel te hebben.

5 likes

Nee ga echt niet mijn bed uit. Gewoon zittend of liggend in bed gevoed. Liggend moest ik wel letten om niet in slaap te vallen. Maar dan keek ik soms even een filmpje op de telefoon. En hij sliep door op het moment dat we overgingen op kunstvoeding.

3 likes

Deze lijkt me ook fijn, maar is ie ook veilig voor een peuter die overal op klimt? (hij moet niet om kukkelen).
jammer dat ze hem niet in andere kleuren hebben, babykamer is toch overwegend neutraal met oud roze(toch wat cliche meisjesachtig) en dan past deze er niet zo mooi in.

edit: deze ziet er ook wel relaxed en betaalbaar uit;

Alleen zulke stof wordt zo snel smerig / grummelig

1 like

Ja ik heb dat ook nooit begrepen. Hier 2 winter baby’s en een koud huis. No way dat ik uit mn warme bed ging. Eerste maanden co sleeper en gewoon zittend in bed voeden. En toen ze op eigen kamer lag en ik nog bv gaf, bracht m’n man haar altijd naar mij en legde ik haar na de voeding weer terug.

Degenen die zich allemaal niet voor kunnen stellen dat je ‘s nachts uit bed zou gaan om te voeden hoefden zeker geen flesjes te maken?

10 likes

Ja same dit doe ik ook. Is ook de reden dat ik nog niet met borstvoeding wil stoppen, want dan moet je je bed uit om flesjes te maken en rechtop te voeden. Gelukkig brengt en haalt mijn man nu de baby voor de nachtvoedingen. Hij slaapt meteen weer door zodra hij ligt maar als ik opsta lig ik vaak heel lang wakker.

4 likes

Thermos naast je bed, of flesjes koud geven

2 likes

Als ik wakker word in de nacht moet ik sowieso naar de wc anders kan in echt niet verder slapen. Kan me niet voorstellen dat je altijd heel de nacht alleen maar in je bed ligt en in het geval van fles maken half zittend in het donker op je nachtkastje dat maken?

2 likes

Jawel, ik had alles naast mijn bed staan. Poeder toren, flesjes, etc.

Nog ingewikkelder toen ik in de nacht moest wakker worden om te kolven (en dan nog baby eten geven toen hij eenmaal thuis was). Maar ik wilde per se niet iedere keer uit bed :sweat_smile:. Had dan flesjes, kolf setjes, koeltasje etc allemaal naast mijn bed staan :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik heb trouwens een schommelstoel van quax maar ook nauwelijks gebruikt :sweat_smile:

2 likes