Tips, ervaringen & aanraders #9

Ik heb in m’n omgeving weinig andere moeders, maar de enige die ik ken die kunstvoeding gaf, had zo’n kunstvoeding Senseo apparaat op het nachtkastje haha.

Je liep vanaf je eigen bed naar de babykamer om de kleine daar in bed te leggen?
Dat terugleggen mislukte hier vaak dus ik deed de nachtvoedingen vanaf dat moment liever in een lekkere stoel met een warme deken dan dat ik tig keer die koude overloop over moest.

Maar eerste half jaar sowieso de nachten naast mij in de co-sleeper of beginnen in eigen kamer en bij de eerste nachtvoeding verhuizen naar de co-sleeper.

Ja maar ze sliep hier de eerste maanden ook in de co sleeper naast mij. Vanaf ruim 5 maanden op haar eigen kamer en sliep ze na de voeding verder. Vaak viel ze aan de borst al in slaap en kon ik haar zo wegleggen gelukkig.

& @chachaloco bedankt voor de tips! Ik had haar al de filmposters laten zien, maar dat geeft natuurlijk niet zo een goed beeld. Nav de tip van de trailer van @Fishing zijn we voor vogelvlucht gegaan. Was echt een hele leuke film. Maar ze zei wel dat ze dan een andere keer naar Wish wilde :joy:.

Ziet er heftig uit. Is het inmiddels beter geworden?

Nee niet echt. De plek in het midden lijkt ook groter te worden. Hij heeft er nog steeds geen last van maar ik bel morgenochtend toch even de huisarts.

Anders misschien de roodheid aftekenen? Of word dat niet erger per dag?

1 like

Dit heb ik toevallig vanochtend gedaan. De roodheid lijkt tot nu toe niet te verspreiden en zag ook geen strepen ofzo.

3 likes

Ken je trouwens de modus begeleide toegang? Ook heel handig, dan kunnen ze de app niet uit.

2 likes

Hè balen, maar wel fijn dat hij er geen last van heeft. Ben benieuwd wat het is.

Ik vind het best een heftige plek @Chesirecat
Het lijkt wel een beet van een vlieg ofzo, paardenvlieg oid.

Hopelijk weet je snel wat het is. Ziet er echt naar uit.

2 likes

Ik heb vanochtend een foto gestuurd naar de huisarts en werd net gebeld dat ze hem toch willen zien dus heb een afspraak staan voor morgenochtend.

5 likes

Ah fijn!! Ben benieuwd wat het is.

Ik ben eind april een weekje vrij en wil dan met m’n kinderen van 1.5 en 3.5 een weekje op vakantie. Weten jullie nog een leuke accommodatie? Op max 6 a 7 uur rijden, het liefst in het bos/bergen, met lekker buitenruimte. Ik hou zelf altijd wel van een beetje een “bijzondere” locatie, een blokhut of boerderij of zoiets. Ik zit zelf te kijken naar de Elzas, maar ergens in Duitsland of Ardennen kan ook. Kom maar door!

Heeft iemand nog een last minute knutsel idee om te maken van een danoontje of cupje appelmoes als traktatie?

2 likes

Ik zag deze toevallig voorbij komen, geen idee of je dat leuk vindt haha

1 like

Leuk genoeg. Ik ga het maken maar dan ipv peppa m’n kind.
Zal ze ook wel leuk vinden

5 likes

Welke vitamine K/D hebben jullie gehaald voor de baby? Gewoon van de drogist?

Ik gebruik die van Davitamon. Eerst op oliebasis, maar had het gevoel dat m’n oudste daar krampjes van kreeg. Dus gebruik nu altijd op waterbasis. Laatst een keer een ander merk gehaald, omdat dat in de aanbieding was, maar rook ontzetten chemisch en m’n oudste vond het totaal niet lekker.

1 like

Ook Davitamon in olie - combi pakket had ook meteen een lepeltje (niet per se nodig, maar wel handig)

3 likes