Tips, ervaringen & aanraders #9

Ik heb de smaakloze van kruidvat altijd, op oliebasis.

9 likes

Mijn kraamzorg adviseerde op oliebasis omdat daar geen suiker in zit. Merk maakt niks uit. Vind persoonlijk Kruidvat fijner dan Davitamon. Bij Kruidvat hoef je maar 4 druppels te geven en bij Davitamon 10. Het is sowieso al goedkoper maar je doet er ook nog langer mee en je staat niet eindeloos met zon flesjes te druppelen.

2 likes

Sinaasappelsmaak olie vit D van Kruidvat. Zijn weleens in de aanbieding en dan koop ik gelijk paar flesjes. Geen vit K vanwege flesvoeding.

2 likes

Ook de kruidvat op olie basis op advies van de kraamzorg. Ik gebruik die zonder smaak. Tip die er niet bijstaat: je hebt ook een plastic plat (niet te diep in ieder geval) lepeltje om de druppels te geven nodig. Die van de Hema zijn fijn, ook later voor hapjes.

2 likes

Ja deze lepeltjes zijn top! Ook voor eerste hapjes later :slight_smile:

1 like

Van Laveen, maar nooit volle prijs betaald, altijd met aanbieding. Advies was in ieder geval op oliebasis.

2 likes

Ik geef vitamine d van kruidvat en dan nog b12 en omega 3 van vitaminfit (online besteld, heel duur :triumph:). Die laatste 2 hebben pipetjes en dat is wel chill, ik geef 2 pipetjes en dat is iets minder dan wat zij willen.
De vitamine d druppels doe ik ook vanuit het flesje in dr mond als ze op de commode ligt. Ik vergat heel de tijd die lepels schoon te maken, dus dit is makkelijker

3 likes

Kruidvat op oliebasis, zoveel goedkoper dan Davitamon en idd maar een paar druppels. Mijn peuter heeft nooit geklaagd over de overgang van Davitamon naar Kruidvat druppels dus het zal wel hetzelfde smaken.

2 likes

Geef je dat vanwege vega(n) eten? Het cb zei dat het niet nodig was maar omdat ik het zelf wel neem voelt dat zo vreemd om m’n kind niet te geven.

Oh dat herinnert me, dat toen ze echt nog een jong babietje was ik de vitamine in een lege flessenspeen met ring gaf, en dan zoog de baby de vitamine op, daarna draaide ik de speen met ring op de fles melk en dronk ze de fles. Maar dit is dan wel vooral als je flesvoeding geeft handig.

4 likes

Ik heb bij beide kinderen een aangebroken flesje van Orthica gekregen van een vriendin, zij had ze niet opgemaakt omdat ze met borstvoeding stopte.

1 like

Ik houd deze informatie van de nvv aan, inderdaad omdat ik overwegend vegan kook. Ik denk dat het geen kwaad kan en leer het liever mezelf goed aan. Ik ben trouwens pas met 11 maanden begonnen want daarvoor wist ik dit niet. En die omega 3 werd op een Facebook groep aangeraden en wij eten echt nooit vis dus dat leek me ook wel handig.

2 likes

Heeft iemand tips voor een meerijdplankje achter de kinderwagen? Voor peuter zoek ik een universele, wel of niet met zitje erbij? En kun je er nog fatsoenlijk achter lopen of stoot je dan telkens je voet? (Zie ze op bol voor rond de 50 euro)

1 like

@Calypso heeft volgens mij eergisteren deze vraag ook gevraagd en kreeg veel tips. Weet niet of het dit topic of wjekw zw/k was.

1 like

Kidsit tweedehands via marktplaats

Ik vind het wel teringirritant lopen maar minder irritant dan een peuter die loopt te klagen dat ie niet wil lopen. You win some, you lose some.

9 likes

Idd kidsit, is ook goed tweedehands te krijgen en past op iedere wagen.

+1 voor een tweedehands KidSit (ook daarna goed door te verkopen)

2 likes

Omdat er zo leuk en veel werd gereageerd op de boekenvraag van @RosaB, hoop ik dat jullie mij ook kunnen helpen. Een collega wordt binnenkort opa (2e kleinkind), ik wil een prentenboek kopen maar omdat ze al een kleinkind hebben, denk ik dat ze al best wat hebben. Daarom zoek ik een minder voor de hand liggend prentenboek over opa’s (+ oma’s mag natuurlijk ook). Is voor een baby maar vooral voor het andere kindje, zij is 3.

1 like

Hup Herman!
Gaat over een zwijntje die niet aan wedstrijden mee wil doen. Heel grappig/anders geschreven en getekend.

Van mug tot olifant
Heel mooi informatief prentenboek over dieren.

Het grote boek van beer en egel
Deze hebben wij sinds kort en mijn zoontje leest de verhalen heel graag.

2 likes