Tips, ervaringen & aanraders #9

We hebben helaas binnenkort een condoleance/uitvaart van een kindje van 2 jaar oud. Niet heel veel contact gehad maar we willen uiteraard onze medeleven betuigen. Omdat het om een jong kindje gaat, wil ik niet met lege handen komen. Ik kwam zelf niet verder dan een klein knuffeltje, een ballon of een bloem. Heeft iemand nog ideeën?

1 like

Ik zou iets geven om de ouders te ontzien, misschien wel zoals bij kraamvisite een bon om eten te bestellen? Of een mooi, klein, troostend boekje. Ik zou geen knuffeltje doen omdat ze die waarschijnlijk al hebben van het kindje zelf en dat de meeste waarde heeft.

4 likes

Eerlijk? Laat de tastbare bewaar dingen aan de ouders en de nabestaanden die dichtbij staan.

Je aanwezigheid is al voldoende, een bloem of een kaart kan natuurlijk altijd. Of een bloemstuk met een groepje?

8 likes

Nooit iets soortgelijks meegemaakt, want hemel wat verschrikkelijk, maar ik heb zelf wel echt onderschat hoe fijn het is om niet over je avondeten na te hoeven denken als je verdrietig bent. Dus vind de suggestie van een bon om eten te bestellen een hele goede. Lief kaartje erbij en dan is t voldoende lijkt me. Bloemen krijgen mensen vaak al heel veel en dan staat je huis helemaal vol met bloemen, vond ik niet per se fijn.

5 likes

@Anna88 en @MyMoon en @the.rebel.club
Dankjewel voor jullie antwoorden. Daar kan ik wat mee!

3 likes

Het bleek een ontstoken insectenbeet. De ontsteking lijkt over het hoogtepunt heen maar we hebben voor de zekerheid een zalfje gekregen.

7 likes

Hopelijk is het snel weg!
Kon de dokter ook zeggen wat voor insect?

1 like

Nee. Wel gevraagd maar het kon vanalles zijn. Er zat wel een zwart puntje in het midden dus ze dacht heel even aan een teek maar dat was het gelukkig niet.

2 likes

Aan buikkrampjes bij een drie weken oude baby valt niet veel te doen he? Het is niet na elke voeding, soms wel maar (gelukkig) vaker niet. Toch wil ik elke keer wel mee huilen met hem omdat ik het zo zielig vind

Je kan fietsbewegingen met de benen maken of met het buikje op je arm leggen en beetje rondhupsen zodat het gas loskomt. Of een warmtekussen (kipkep/pittenzak) op het buikje leggen. Er zijn ooo middeltjes zoals sab simplex, cinnababy, infacol. Maar merkte bij onze baby niet veel verschil. Helaas echt een fase waar je doorheen moet :hugs:

3 likes

Thanks voor de tips, maar dit hebben we inderdaad al toegepast (de bewegingen/kruik). Had ik er even bij moeten zetten :blush: Middeltjes verder nog niet gebruikt en weet ook niet of we dat gaan doen. Aan de ene kant fijn dat het er bij hoort en het is ook allemaal erg logisch, maar het is gewoon ruk om je baby zo te zien.
Drie weken oud. Dat wordt nog wat als hij gaat kruipen/lopen/fietsen/etc :joy:

Ik vond krampjes veeeeeel erger dan elke keer dat ze haar hoofd stoot/ergens afvalt/omvalt bij elkaar. Zo in het begin is/voelt je kindje nog veel kwetsbaarder en zit je zelf nog helemaal onder de hormonen. Helpt ook niet mee! Met krampjes is er zo weinig dat je kan doen, de gemiddelde blauwe plek is (door mijn kind iig) zo weer vergeten.

En kindjes zijn vet weerbaar en flexibel. Die van mij nam net een snoekduik van de bank en ik dacht dat ze minstens haar nek had gebroken, maar ze ging rechtop zitten lachen en wilde nog een keer :sweat_smile:

10 likes

Je kunt nog proberen je hand op het buikje te leggen en eventueel met de klok mee erover wrijven.

3 likes

Wij kregen de tip om probiotica te geven, wij hadden van Davitamon zo’n mix van vitamine d en probiotica voor baby’s

1 like

Misschien Bobbi en opa?

2 likes

Ook heel benieuwd naar! Voorzie ook problemen daarmee

1 like

Dat speelgoed staat op hun kamer. Ze vinden het zelf ook fijn dat hun kleine zus er dan niet aan zit. En als ze er wel beneden mee speelden deden ze dat op tafel en legde ik uit dat als er iets viel het meteen opgeruimd moest worden omdat hun zusje het anders op at.

6 likes

Oudste is hier bijna 3 maar we hebben bewust nog geen playmobil in huis. Alles met kleine onderdeeltjes doen we nog even in de kast of mee spelen als de baby slaapt.

Hier 2 lego verslaafden, we hebben in de laatste maanden zwangerschap zo’n speeltafel van IKEA gekocht en echt er op gehamerd dat ze daar op moeten leren legoen want als de baby er straks is…
Dat doen ze opzich braaf haha. Verder ligt de losse lego altijd op een groot picknick kleed wat je dus zo bij elkaar kan pakken en op kan ruimen.

Mijn zoons schoenen zijn nu al te klein. Twee maanden terug gekocht voor 95 euro. Vind ik eigenlijk veel te duur maar was in een kinderschoenenzaak. Iemand tips voor merken die goede maar iets voordeligere schoenen verkopen? Kind heeft redelijk smalle voeten dus shoesme is bijv te breed (tenzij die ook een smaller model hebben?).

2 likes