Tips, ervaringen & aanraders #9

Dank voor alle reacties! Gaan dan inderdaad even experimenteren met een 2e luier(broekje) er overheen en ander merk. Zou het dan het handigst zijn om zijn gewone maat 3 + extra maat 4 te doen? Of maat 4 + maat 4? Baby lekt nu soms door met een enkele maat 4 luier terwijl verder overdag maat 3 voldoende is.

Misschien dat ik pampers maat 3 erbij haal en Kruidvat broekjes maat 4 dan kunnen we verschillende combinaties proberen.

Ik wil mijn kast echt helemaal uitbaggeren en super strak organiseren. Zo heb ik allemaal van die dikke truien waar ik me gewoon geen raad mee weet. Nu heb ik ze allemaal opgerold in een soort plastic doos zitten, maar nu moet ik dus al die andere truien weer door de war gooien als ik een trui wil hebben die op de bodem van die doos ligt maar eigenlijk is dat idem dito zo als ik het op planken leg. Wat vinden jullie nou de beste storage boxen voor dit probleem? Ik wil eigenlijk van die doorzichtige sliders met dividers en laatjes, maar ben bang dat ik er eentje koop die te klein is voor dikke truien ofzo. Misschien hebben jullie specifieke tips of aanraders? Zo niet dan ga ik zelf nog even op zoek naar twijfel of ik dan de goede maat wel te pakken heb voor super dikke truien

2 likes

Hahahahahahaha ja je bent idd wel op zoek naar tips ervaringen en aanraders.

Ik zou ze in van die vacuüm zakken doen trouwens want dan nemen ze echt minder plek in. Bij de Blokker/primark verkopen ze die o.a. en dan heb je met wollen truien ook minder last of risico op motten.

1 like

Mijn baby is ook nu twee ochtenden achter elkaar nat… mijn baby slaapt op zijn buik dus het is de voorkant. De achterkant van de luier is zo goed als droog :sweat_smile:. Ik ga ook een maatje groter proberen en van pampers ipv kruidvat. Die houden al iets meer voor mijn gevoel.

Ik hoop ook dat hij daardoor weer vroeg wakker was de afgelopen ochtenden…

Mijn dochter slaapt ook op dr buik. Luier achterstevoren wilde hier ook nog wel eens helpen

2 likes

Hahaha ja ik ben in het goede topic iig :joy: Ohh ja die heb ik! Alleen die gebruik ik wanneer ik ze wegzet en voorlopig even niet gebruik. Nu moet ik ze de hele tijd pakken omdat ik ze draag dus weet niet in dat opzicht of zo’n vacuüm zak dan niet heel onhandig wordt haha. Sowieso gebruik ik ze wel voor alle kleding die ik weg stop

Ik zie net dit gelinkt bij de pampers baby dry op de Kruidvat site:

Dus ik ga daar een pak van halen en het testen :smile:

Foto van een natte romper sturen :crazy_face:
Nee maar serieus Volgensmij kun je in die situaties gewoon altijd je geld retour krijgen. Zie zulke dingen ook wel eens bij die bespaar accounts enzo voorbij komen.

1 like

Deze garantie is echt een wassen neus want je moet op eigen kosten je pak luiers opsturen. Ik vond €7 verzendkosten betalen niet echt in verhouding om €10 terug te krijgen dus het t uiteindelijk laten zitten

1 like

Wat bij mijn baby hielp is een maat groter, maar dan ook de plusvariant. Mijn baby draagt nu overdag maat 4 en 's nachts maat 5+. Dat gaat eigenlijk altijd goed. We deden het ook toen hij overdag maat 3 droeg, 's nachts 4+ en toen ie weer door begon te lekken hebben we opgeplust qua maat en dat hielp.

2 likes

Ah, wellicht hebben ze het verandert want er staat nu op de website dat je de retour kosten ook terug krijgt. Je krijgt je geld +€5 verzendkosten terug. En de voorwaarden is dat er maximaal 10 luiers uit het pak mogen zijn. Ach ik heb nu 4 kleine pakken in de aanbieding gekocht in zijn huidige maat, even kijken hoe dat bevalt. Anders kunnen we inderdaad maat groter en eventueel de plus variant, en/of dat combineren met een tweede luier.

Ik twijfel altijd aan die maten, huidige pampers maat 3 is 6-10 kg. Baby is nu 7 kg. Maat 4 is van 10-15kg dat voelt dan gelijk weer zo overdreven groot :sweat_smile: Kruidvat maat 4 is van 8-14kg en die vind ik al best ruim bij de benen.

Wel even wennen want mijn eerste kind lekte nooit door ‘s nachts. Niet met plassen in ieder geval. Die had wel heel vaak poep spuit luiers, dat heeft deze baby (nog) niet :smile:

4 likes

Eerste nacht baby dry maat 3 (normale maat) was geen succes. Alles drijfnat terwijl de luier pas van half 9 gisteravond tot 7 uur vanmorgen aan had. In tegenstelling tot 12 uur Kruidvat luier die dan een streepje doorgelekt op zijn rug had. Nu was baby kletsnat bij zijn been links, heup, rug, zij. Slaapzak en ook 4 lagen beddengoed. Vanavond baby dry + grotere maat Kruidvat maar proberen.

Wij doen dus die Babydry Pants in een grotere maat als 2de luier. Als eerste luier gewoon een normale luier in z’n eigen maat.
Dat werkt hier wel!

2 likes

Mijn eerste kind lekte ook heel vaak door en de tweede bijna nooit. Wij deden ook vaak een maat groter snachts, maar dat moet wel aansluiten, anders heeft het ook geen zin volgens mij. Dus niet direct maat 4 als je kind net in 3 past. Maar dat is mijn ervaring.
Premium protection werkte bij ons het beste, baby dry lekte ook door.

Wat bij ons goed hielp was (heel suf) minder melk geven voor het slapen. Ipv een fles van 180 terug naar 130/140. Toen werd het doorlekken een stuk minder. En het bleek ook een fase, want de laatste tijd word ze met veel minder volle luiers wakker.

Zij die wasbare luiers ook tijdens de nachten gebruiken: welk merk gebruiken jullie? Overdag werken Huda’s heel erg goed, maar ‘s nachts is dit nipt (ondanks extra booster). Anavy maxi nacht zag ik dat op nappyz werd aangeraden maar is niet meer beschikbaar.

1 like

Ja dat had ik ergens anders ook gelezen, maar denk dat dit geen optie is voor onze baby, net 5 maand. We hebben flessen overdag net opgehoogd omdat baby ontevreden bleef. En baby wil voor de nacht altijd nog even aan de borst liggen, ongeacht of er 1 of 3 uur geleden fles gedronken is :sweat_smile: we gaan nog even door experimenteren met luiers. Heb ook grotere romper aan gedaan, die zat ook wat aan de strakke kant vanmorgen wellicht dat dit ook niet hielp.

Oh nee zeker met borstvoeding lijkt me dat niet te doen :slight_smile:

1 like

Laten weten dat als je stofzuigt het speelgoed op de grond dan weg is!. En ja, ik heb wel eens heel theatraal iets van hun speelgoed opgestofzuigd, en het er later dan stiekem weer uit de zak gehaald, dus ik denk dat ze het daarom wel serieus nemen.

3 likes

Anavy is helaas gestopt. Zie die luiers nog wel regelmatig voorbijkomen op. Marktplaats.

We hebben voldoende aan een totsbots + extra booster + wolbroek. Maar dat is vergelijkbaar met wat je nu gebruikt denk ik?

1 like