Tips, ervaringen & aanraders #9

Ik ookšŸ˜‚wilde bijna typen dat ik dit op de kraamafdeling ook adviseer. Maar toen keek ik goed en zag ik een luier
(Ik heb het dan over 2 kraamverbanden die elkaar overlappen in t midden… geen luier ofzo. Al zag ik toen ik nog zwanger was en mn algoritme daarop insprong met veel postpartum tips ook veel vrouwen luierbroekjes gebruikten.

@Nefertiti wat een goed alternatief! Mn baby is nu bijna uit zn winterjasje gegroeid (maat 62🄹) en ik was op vinted al op zoek naar een Engel jasje… Doe je dit over de kleding aan (net zoals een beren/skipakje) of echt als outfit op zich? Want in huis heeft hij gewoon een romper en broekje/shirtje of pakje aan. En als ik naar buiten ga, doe ik hem een extra laagje aan.

1 like

Haha sorry jongens, nu ik het teruglees was het idd niet heel duidelijk :sweat_smile:
@Tubing @Nimbus2000

1 like

Dit is een laagje voor buiten! Het is ook te stug om lekker in te kruipen, maar fijn in de bakfiets of de kinderwagen. Ik heb best een stevige baby en zelfs z’n chunky benen + een broek passen nog in maat 74/80.

1 like

Zalando lounge… wel veel bestellen en veel terugsturen dan meestal.

3 likes

Iemand tips voor doorlekken? Mijn baby is denk ik nog te klein voor de kraamverband tip van @Kaasvlinder :smile: maar sinds enkele weken lekt baby ā€˜s nachts af en toe door. Het is dan achter op de rug nat, een flinke streep in romper en broek. We hebben nu al een grotere luier in de nacht, draagt overdag Kruidvat 3 en ā€˜s nachts 4. Voorheen kon een 3 luier echt bomvol zitten zonder doorlekken, maar heb niet het idee dat de 4 ā€˜s ochtends aan max capaciteit zit, en dan toch lekt. Het lekt met de 4 wel minder vaak dan de 3. Deze luier zit wat ruim bij de benen maar daar lekt het dus niet. Maat 3 sluit bij de klittenband nog in het midden op zijn buik, maat 4 overlapt een beetje bij de sluiting.

Is nu steeds vaker dat baby maar 1-2 borstvoedingen in de nacht vraagt in plaats van 3-4 dus baby krijgt juist minder vocht binnen in de nacht. Overdag drinkt baby nu grotere flessen (3-4 keer 200cc).

Zou twee luiers over elkaar heen hiervoor helpen? Kan het me slecht inbeelden omdat de tweede luier niet per sƩ hoger of anders zit dan, en baby vaak nat is op de rug.

1 like

Enige wegwerp luier die bij ons fantastisch hielp waren de luiers van rascal & friends. Vallen best groot dus zou gewoon de aangegeven maat aandoen zodat hij goed aansluit.
Voor onze peuter gebruiken wij wasbare nachtluiers met een overbroekje. Hiermee nog nooit een lek gehad en daarvoor bijna elke nacht slaapzak en bed verschonen. Maar voor wegwerp dus rascal.

Hier helpt het wel om 2 luiers aan te doen

Hier helpt 2 luiers over elkaar ook. Maar dan wel als eerste een normale Pampers Premium Prorection in z’n eigen maat en daaroverheen een Pampers Babydry luierbroekje in een maat groter. Die komt dan dus wat hoger dan de luier eronder en dit werkt bij ons echt top.

2 likes

andere merk proberen voor de nacht bij ons hielp pamper protection het beste.

2 likes

Hier helpen 2 meestal wel. 1 normale en 1 luierbroekje. Beste dan broekje maat groter.
Lekt soms nog wel door hoor maar helpt wel.2e luier heeft vaak ook wat opgevangen.

2 likes

Dank voor alle reacties! Gaan dan inderdaad even experimenteren met een 2e luier(broekje) er overheen en ander merk. Zou het dan het handigst zijn om zijn gewone maat 3 + extra maat 4 te doen? Of maat 4 + maat 4? Baby lekt nu soms door met een enkele maat 4 luier terwijl verder overdag maat 3 voldoende is.

Misschien dat ik pampers maat 3 erbij haal en Kruidvat broekjes maat 4 dan kunnen we verschillende combinaties proberen.

Ik wil mijn kast echt helemaal uitbaggeren en super strak organiseren. Zo heb ik allemaal van die dikke truien waar ik me gewoon geen raad mee weet. Nu heb ik ze allemaal opgerold in een soort plastic doos zitten, maar nu moet ik dus al die andere truien weer door de war gooien als ik een trui wil hebben die op de bodem van die doos ligt maar eigenlijk is dat idem dito zo als ik het op planken leg. Wat vinden jullie nou de beste storage boxen voor dit probleem? Ik wil eigenlijk van die doorzichtige sliders met dividers en laatjes, maar ben bang dat ik er eentje koop die te klein is voor dikke truien ofzo. Misschien hebben jullie specifieke tips of aanraders? Zo niet dan ga ik zelf nog even op zoek naar twijfel of ik dan de goede maat wel te pakken heb voor super dikke truien

2 likes

Hahahahahahaha ja je bent idd wel op zoek naar tips ervaringen en aanraders.

Ik zou ze in van die vacuüm zakken doen trouwens want dan nemen ze echt minder plek in. Bij de Blokker/primark verkopen ze die o.a. en dan heb je met wollen truien ook minder last of risico op motten.

1 like

Mijn baby is ook nu twee ochtenden achter elkaar nat… mijn baby slaapt op zijn buik dus het is de voorkant. De achterkant van de luier is zo goed als droog :sweat_smile:. Ik ga ook een maatje groter proberen en van pampers ipv kruidvat. Die houden al iets meer voor mijn gevoel.

Ik hoop ook dat hij daardoor weer vroeg wakker was de afgelopen ochtenden…

Mijn dochter slaapt ook op dr buik. Luier achterstevoren wilde hier ook nog wel eens helpen

2 likes

Hahaha ja ik ben in het goede topic iig :joy: Ohh ja die heb ik! Alleen die gebruik ik wanneer ik ze wegzet en voorlopig even niet gebruik. Nu moet ik ze de hele tijd pakken omdat ik ze draag dus weet niet in dat opzicht of zo’n vacuüm zak dan niet heel onhandig wordt haha. Sowieso gebruik ik ze wel voor alle kleding die ik weg stop

Ik zie net dit gelinkt bij de pampers baby dry op de Kruidvat site:

Dus ik ga daar een pak van halen en het testen :smile:

Foto van een natte romper sturen :crazy_face:
Nee maar serieus Volgensmij kun je in die situaties gewoon altijd je geld retour krijgen. Zie zulke dingen ook wel eens bij die bespaar accounts enzo voorbij komen.

1 like

Deze garantie is echt een wassen neus want je moet op eigen kosten je pak luiers opsturen. Ik vond €7 verzendkosten betalen niet echt in verhouding om €10 terug te krijgen dus het t uiteindelijk laten zitten

1 like

Wat bij mijn baby hielp is een maat groter, maar dan ook de plusvariant. Mijn baby draagt nu overdag maat 4 en 's nachts maat 5+. Dat gaat eigenlijk altijd goed. We deden het ook toen hij overdag maat 3 droeg, 's nachts 4+ en toen ie weer door begon te lekken hebben we opgeplust qua maat en dat hielp.

2 likes