Anavy maxi night inderdaad. Misschien is het nog wel ergens anders te verkrijgen.
Anavy maxi night maar heb die allemaal (zo goed als) nieuw/ongebruikt via Vinted. Dus zou daar kijken! Toen we nog onvoldoende nachtluiers hadden, deden we ook soms een Huda voorgevormde luier met aantal inleggers of bv de grote inlegger van lighthouse. En dan groot overbroekje erover (Buttons supreme) of wolbroekje.
In principe zijn speciale nachtluiers niet per see nodig als je gewoon lekker veel boostend materiaal toevoegt maar ik heb wel gemerkt dat dit bij ons 100% lekproof is en āgewoon boostenā toch altijd ergens een lekje geeft.
Dankewel voor jullie antwoorden! Ik was inderdaad al op vinted aan het zoeken, maar wil eerst ook eens proberen met een wolbroekje (eventueel ook over een wegwerp luier) gezien hier ook heel regelmatig lekken zijn bij ons kleine buikslaper.
Kijk ook even of de romper niet te strak zit, mijn zoon sliep de nacht altijd door en werd dus 10/12 uurtjes niet verschoond als de romper dan te strak zat door de volle pamper ging alles er ook langs de zijkanten uit.
Nu draagt hij inmiddels een hemdje en boxershort maar anders gewoon een lossere romper in de nacht.
Edit: oh zie dat je dat ook geprobeerd hebt!
Wij hebben ās nachts dezelfde popolini basisluiers als overdag, dan wel een booster erin (overdag niet) en een wolbroek ipv PUL broekje.
Sinds de wolbroek heb ik nooit meer lekkage gehad
Ja heb hem vanmorgen pas grotere aan gedaan! Maar eventueel ook een keer drukkerijen niet dicht doen, kijken of dat helpt
Welke popolini luiers zijn dit en hoe vaak verschoon je overdag? Klinkt alsof ze het lang uithouden! Wat chill. Een huda is hier na 3 uur echt wel doorweekt en zou ik met 1 inlegger niet een nacht aandurven.
Blumchen met nachtbooster en daaroverheen mother ease airflow maat xl (vanaf 6maand).
Blumchen luiers hebben een pocket waar boosters in kunnen. Dat bleek hier meer foolproof dan losse inleggers of met drukknoopje. Ik heb de andere nachtluiers waaronder anavy en petit lulu maxi night allemaal de deur uit gedaan en heb voor de nacht enkel nog Blumchen.
Wij hebben voorgevormde luiers van Petit Lulu, Anavy en Huda voor de nacht en boost die dan naar behoefte bij en dan een wolbroek erover (paar maten groter). Dus bij de Huda en de petit Lulu doe ik een lange inlegger dubbel erin en een hennep tussen luier en wolbroek, bij de Anavy nacht is een enkele booster + hennep buitenop genoeg. Overdag gebruiken we geen tweedelig maar sios en/of pockets dus in wissel de voorgevormde luiers die we hebben af. Naar behoefte bijboosten was hier key, en toen ik een wolbroek ipv overbroekje aandurfde scheelde ook enorm want dan past alles gewoon makkelijk erin. Snap niet dat ik zo zenuwachtig was over de wol, is me echt alles meegevallen!
Deze: Popolini Ultrafit Organic - Billenboetiek
Overdag verschonen we een keer of 4? Dus na een uur of 3/4 denk ik.
Maar volgens mij is het vooral de wolbroek, de basisluiers is wel volledig nat ās morgens (niet druipend nat).
Hoe gaan jullie om met een dreumes die geen avondeten wil?
Hij wil het niet eens proberen maar wil dan wel een boterham en / of fruit.
Aan de ene kant denk ik prima⦠maar aan de andere kant natuurlijk liever dat hij ook gewoon gaat mee eten. Anders is het zonder eten naar bed en dat voelt voor mij ook niet goed.
Misschien helpt het om een paar stukjes brood of fruit bij de avondmaaltijd te leggen? Als mijn dochter niet wilt eten dan doe we dat vaak met een paar tomaatjes. Ze begint dan aan de tomaat (haar absolute favoriet) en gaat vervolgens heel vaak alsnog verder met de rest.
Dit dilemma had ik even geleden ook (rond 2 jaar), met dezelfde gevoelens en gaven eerst nog alternatief, maar dat werkte echt niet. Wilde niks meer van warm eten.
Wij geven sowieso altijd fruit na/tijdens avondeten. Dus dat gaven we hoe dan ook en at hij ook altijd. En wij hadden uiteindelijk als regel: je kan met de pot mee eten, wil je niet dan is er helaas geen alternatief. En hij ging dus wel met āhongerā naar bed. Dat hield hij soms paar dagen vol, at overdag gewoon goed. Uiteindelijk dan toch honger genoeg of het besef dat hij echt niks anders kreeg en ging weer avondeten. Zo is het ongeveer 2 weken gegaan (paar dagen niet eten, dan weer wel een keer) en sindsdien eet hij bijna altijd weer met de pot mee.
Ze kunnen echt wel paar keer zonder avondeten en zo leer je ze ook dat er gewoon geen alternatief is denk ik. Voor ons heeft het gewerkt iig.
We gaven overdag als snack dan trouwens rauwkost (tomaatjes, komkommer, paprika), zodat hij wel wat groente kreeg.
Ja dit klinkt goed en logisch⦠misschien dat toch maar even doorzetten dan. Ik heb ook ergens een āangstā dat hij ās nachts dan weer wakker wordt met honger want we hebben nu na 1.5 jaar eindelijk goede nachten. Dan denk ik liever een boterham en goed slapen. Maar misschien valt dat mee!
Wij deden/doen inderdaad bijna hetzelfde. Van ons moet hij van alles een hapje proeven, en wat hij verder eet moet hij zelf weten. Af en toe hebben we een toetje, maar zeker niet dagelijks. Dat hangt niet af van hoe hij gegeten heeft.
Hij wordt verder nooit wakker van de honger. Wat hier wel echt een probleem was toen hij wat jonger was, was een hangry kind in de ochtend toen hadden we regelmatig even een nood-rijstwafel of nood-knijpfruit in de ochtend nodig omdat hij anders continu boos/verdrietig bleef.
Ik geef dan gewoon wat ze wel lust. Met honger slaapt ze niet en ben zelf ook een moeilijke eter, dus ik snap dat ze niet altijd alles lust. Probeer het altijd gewoon en als ze echt niet wil geef ik een alternatief.
Met mij is het ook redelijk goed gekomen.
Misschien denk ik er anders over als ze groter is, maar voor nu (dreumes) geloof ik in dat voedsel beter is dan geen voedsel (en geen eten is dus niet slapen, dus jaā¦). En brood en fruit is toch prima gezond?
Ik probeer altijd iets erbij aan te bieden waarvan ik zeker weet dat ze het lust. Dan probeert ze soms een paar hapjes van het nieuwe en soms eet ze alleen het bekende. Ze krijgt hier ook altijd nog yoghurt aangeboden, dus met lege maag gaat ze niet naar bed.
Hier krijgen ze altijd twee kleine bakjes yoghurt als toetje. Daarnaast van insta iets overgenomen dat betekent dat kind met de pot mee eet, of althans dat opgeschept krijgt. Als ze dat niet willen is er 1 alternatief wat ze altijd lekker vinden. Op insta was dat PB&J, bij ons is het volkoren cracker pindakaas. Zoveel als ze wilt. Daarna pas toetje. Er zijn wel twee regels, ze moet wachten totdat papa of mama klaar is met eten terwijl ze rustig aan tafel zit en wacht. En twee is dat ze dan netjes en aardig moet vragen om een cracker pindakaas (dus niet huilen, tantrum etc). Hierdoor is het niet zoān gevecht meer elke avond. En vaak gaan er toch een paar happen van het gewone eten in omdat ze het bord voor zich heeft en zit te wachten. En ik kan mijn eigen eten (in snel tempo meestalā¦) opeten zonder twintig keer op te moeten staan.
We zorgen er voor dat ze overdag tijdens snack momenten wat groenten binnen krijgt. Zo had ze vanmiddag met twee vriendjes drie bakjes met groenten al gegeten (komkommer en wortel).
Edit: we zeggen veder ook niks anders dan ādit is het eten vanavondā. Ze hoeft niks te proberen, dat was bij mij thuis altijd erg strijd. Door geen druk merken we dat het bij iedereen relaxter is. We proberen gewoon te praten over de dag.
Nog tips bij de overgang naar een peuterbed?
Mijn zoon was super enthousiast dat zijn peuterbedje er stond en wilde het liefst direct slapen⦠ging ook erin liggen etc. Nou, zo gezegd zo gedaan. Boekjes gelezen en toen was het moment om hem in te stoppen ging hij toch huilend eruit en wilde hij terug in zijn ledikantā¦. Die staat ook nog in zijn kamer en daar slaapt hij nu dus weer in.
Wij geven ook af en toe s middags warm, op dagen dat het kan (vaak dan een opgewarmd restje van de avond ervoor). Heb vaak het idee dat het s avonds de vermoeidheid is die het eten moeilijk maakt.