Tips, ervaringen & aanraders #9

Ah, wellicht hebben ze het verandert want er staat nu op de website dat je de retour kosten ook terug krijgt. Je krijgt je geld +€5 verzendkosten terug. En de voorwaarden is dat er maximaal 10 luiers uit het pak mogen zijn. Ach ik heb nu 4 kleine pakken in de aanbieding gekocht in zijn huidige maat, even kijken hoe dat bevalt. Anders kunnen we inderdaad maat groter en eventueel de plus variant, en/of dat combineren met een tweede luier.

Ik twijfel altijd aan die maten, huidige pampers maat 3 is 6-10 kg. Baby is nu 7 kg. Maat 4 is van 10-15kg dat voelt dan gelijk weer zo overdreven groot :sweat_smile: Kruidvat maat 4 is van 8-14kg en die vind ik al best ruim bij de benen.

Wel even wennen want mijn eerste kind lekte nooit door ‘s nachts. Niet met plassen in ieder geval. Die had wel heel vaak poep spuit luiers, dat heeft deze baby (nog) niet :smile:

4 likes

Eerste nacht baby dry maat 3 (normale maat) was geen succes. Alles drijfnat terwijl de luier pas van half 9 gisteravond tot 7 uur vanmorgen aan had. In tegenstelling tot 12 uur Kruidvat luier die dan een streepje doorgelekt op zijn rug had. Nu was baby kletsnat bij zijn been links, heup, rug, zij. Slaapzak en ook 4 lagen beddengoed. Vanavond baby dry + grotere maat Kruidvat maar proberen.

Wij doen dus die Babydry Pants in een grotere maat als 2de luier. Als eerste luier gewoon een normale luier in z’n eigen maat.
Dat werkt hier wel!

2 likes

Mijn eerste kind lekte ook heel vaak door en de tweede bijna nooit. Wij deden ook vaak een maat groter snachts, maar dat moet wel aansluiten, anders heeft het ook geen zin volgens mij. Dus niet direct maat 4 als je kind net in 3 past. Maar dat is mijn ervaring.
Premium protection werkte bij ons het beste, baby dry lekte ook door.

Wat bij ons goed hielp was (heel suf) minder melk geven voor het slapen. Ipv een fles van 180 terug naar 130/140. Toen werd het doorlekken een stuk minder. En het bleek ook een fase, want de laatste tijd word ze met veel minder volle luiers wakker.

Zij die wasbare luiers ook tijdens de nachten gebruiken: welk merk gebruiken jullie? Overdag werken Huda’s heel erg goed, maar ‘s nachts is dit nipt (ondanks extra booster). Anavy maxi nacht zag ik dat op nappyz werd aangeraden maar is niet meer beschikbaar.

1 like

Ja dat had ik ergens anders ook gelezen, maar denk dat dit geen optie is voor onze baby, net 5 maand. We hebben flessen overdag net opgehoogd omdat baby ontevreden bleef. En baby wil voor de nacht altijd nog even aan de borst liggen, ongeacht of er 1 of 3 uur geleden fles gedronken is :sweat_smile: we gaan nog even door experimenteren met luiers. Heb ook grotere romper aan gedaan, die zat ook wat aan de strakke kant vanmorgen wellicht dat dit ook niet hielp.

Oh nee zeker met borstvoeding lijkt me dat niet te doen :slight_smile:

1 like

Laten weten dat als je stofzuigt het speelgoed op de grond dan weg is!. En ja, ik heb wel eens heel theatraal iets van hun speelgoed opgestofzuigd, en het er later dan stiekem weer uit de zak gehaald, dus ik denk dat ze het daarom wel serieus nemen.

3 likes

Anavy is helaas gestopt. Zie die luiers nog wel regelmatig voorbijkomen op. Marktplaats.

We hebben voldoende aan een totsbots + extra booster + wolbroek. Maar dat is vergelijkbaar met wat je nu gebruikt denk ik?

1 like

Anavy maxi night inderdaad. Misschien is het nog wel ergens anders te verkrijgen.

1 like

Anavy maxi night maar heb die allemaal (zo goed als) nieuw/ongebruikt via Vinted. Dus zou daar kijken! Toen we nog onvoldoende nachtluiers hadden, deden we ook soms een Huda voorgevormde luier met aantal inleggers of bv de grote inlegger van lighthouse. En dan groot overbroekje erover (Buttons supreme) of wolbroekje.

In principe zijn speciale nachtluiers niet per see nodig als je gewoon lekker veel boostend materiaal toevoegt maar ik heb wel gemerkt dat dit bij ons 100% lekproof is en ‘gewoon boosten’ toch altijd ergens een lekje geeft.

4 likes

Dankewel voor jullie antwoorden! Ik was inderdaad al op vinted aan het zoeken, maar wil eerst ook eens proberen met een wolbroekje (eventueel ook over een wegwerp luier) gezien hier ook heel regelmatig lekken zijn bij ons kleine buikslaper.

Kijk ook even of de romper niet te strak zit, mijn zoon sliep de nacht altijd door en werd dus 10/12 uurtjes niet verschoond als de romper dan te strak zat door de volle pamper ging alles er ook langs de zijkanten uit.

Nu draagt hij inmiddels een hemdje en boxershort maar anders gewoon een lossere romper in de nacht.

Edit: oh zie dat je dat ook geprobeerd hebt!

2 likes

Wij hebben ‘s nachts dezelfde popolini basisluiers als overdag, dan wel een booster erin (overdag niet) en een wolbroek ipv PUL broekje.
Sinds de wolbroek heb ik nooit meer lekkage gehad :ok_hand:t2:

3 likes

Ja heb hem vanmorgen pas grotere aan gedaan! Maar eventueel ook een keer drukkerijen niet dicht doen, kijken of dat helpt

Welke popolini luiers zijn dit en hoe vaak verschoon je overdag? Klinkt alsof ze het lang uithouden! Wat chill. Een huda is hier na 3 uur echt wel doorweekt en zou ik met 1 inlegger niet een nacht aandurven.

1 like

Blumchen met nachtbooster en daaroverheen mother ease airflow maat xl (vanaf 6maand).

Blumchen luiers hebben een pocket waar boosters in kunnen. Dat bleek hier meer foolproof dan losse inleggers of met drukknoopje. Ik heb de andere nachtluiers waaronder anavy en petit lulu maxi night allemaal de deur uit gedaan en heb voor de nacht enkel nog Blumchen.

1 like

Wij hebben voorgevormde luiers van Petit Lulu, Anavy en Huda voor de nacht en boost die dan naar behoefte bij en dan een wolbroek erover (paar maten groter). Dus bij de Huda en de petit Lulu doe ik een lange inlegger dubbel erin en een hennep tussen luier en wolbroek, bij de Anavy nacht is een enkele booster + hennep buitenop genoeg. Overdag gebruiken we geen tweedelig maar sios en/of pockets dus in wissel de voorgevormde luiers die we hebben af. Naar behoefte bijboosten was hier key, en toen ik een wolbroek ipv overbroekje aandurfde scheelde ook enorm want dan past alles gewoon makkelijk erin. Snap niet dat ik zo zenuwachtig was over de wol, is me echt alles meegevallen!

Deze: Popolini Ultrafit Organic - Billenboetiek
Overdag verschonen we een keer of 4? Dus na een uur of 3/4 denk ik.
Maar volgens mij is het vooral de wolbroek, de basisluiers is wel volledig nat ‘s morgens (niet druipend nat).

1 like