Tips, ervaringen & aanraders #9

Wat zijn aanraders voor waterverf paletjes? Goed uitwasbaar en goede pigmentatie?

Hebben jullie nog leuke tips om namens je kind (in mijn geval peuter van bijna 3) aan z’n vader te geven voor z’n verjaardag?
Heb al eens een gepersonaliseerde puzzel gedaan en een memory spel met eigen foto’s.

Ben benieuwd wat jullie altijd doen.

2 likes

https://boekjevankarton.nl/ misschien?

1 like

Hier mag mijn kind altijd zelf een cadeautje uitzoeken bij de Hema (voor 5 euro oid). Vindt ze helemaal geweldig om zelf iets uit te kiezen en te geven. Dat zijn dan bijvoorbeeld sokken, een bruisbal of sleutelhanger oid.

6 likes

Kan hij aangeven/weten jullie waarom hij niet wil? Bij ons miste hij de geborgenheid van die zijkant en viel steeds uit bed (of ging zelf op de grond liggen). We hebben er nu zoÂŽn bedhekje in en dat makkte alles goed.

Ik weet dat velen hier enthousiast zijn over de Easywalker Harvey 3. Zijn er ook die hem gebruiken als duowagen? Dan vooral met een newborn en een peuter gecombineerd.

Ik twijfel in de eerste plaats nog heel erg of een duowagen nodig of handig is, maar onze dochter doet nu terug regelmatig haar middagdutje in de buggy bij uitstapjes dus ik vrees dat we toch best zo eentje aanschaffen.

Mij lijkt het wel onhandig dat het ene zitje echt verstopt zit onder het andere maar een duowagen met de zitjes naast elkaar is ook weer zo lomp.

Het liefst ga ik gewoon op pad met een compacte buggy maar ja met een newborn sowieso niet echt een optie.

Niet wat je vroeg maar wij hebben een duowagen naast elkaar van Mountain Buggy (de Duet) en die is mega compact en wendbaar. Vrij klein en makkelijk in te klappen. We hebben hem nu weer meegenomen op reis en dan past hij in de kofferpak van veel taxi’s. Hij is veel smaller dan bijv de Bugaboo Donkey en je kunt overal makkelijk door. Ik zou echt eens naar deze kijken als je op zoek bent naar een duowagen.

Die van Ikea :slight_smile:

3 likes

Ik kan het je over een paar weken vertellen :joy: heb die verlenger gekocht waardoor je er een duo wagen van kunt maken
 ben benieuwd 
 is ook wel goedkoopste optie om een duo wagen te krijgen als je de Harvey toch al hebt

1 like

Ja ik vond zo’n ‘naast elkaar duowagen’ ook echt top!! (Had een ouder model eaywalker die erg lijkt op die mountainbuggy) Past gewoon door alle normale deuren en door de gangpaden in kleine winkels. Ook is de draaicirkel heel klein waardoor ik m gewoon direct om de hoek in onze mini schuur kon parkeren. En past ook in de kofferbak van een kleine auto (ik had een oude opel corsa).
Het lijkt mensen soms zo onhandig maar als ik zie wat een slagschip zo’n wagen is waarbij kinderen achter elkaar zitten lijkt me dat veel onhandiger.

5 likes

Wanneer stopt het haaruitval na de bevalling? Het wordt zo echt een sneu bosje stro :unamused:

1 like

Ik denk rond de ± 6 maanden? Vanaf 9maanden ongeveer begon ik random nieuwe plukjes haar te krijgen (wat weer een andere struggle is)

1 like

Ja dat lijkt me ook lastige fase. Moet je al die omhoogstaande plukjes gaan stylen die toch steeds weer omhoog springen

2 likes

Goh ja ik heb me er niet zo veel mee gedaan
 In de spiegel zie je het zelf wel (en ziet het er belachelijk uit) maar andere mensen kijken er over. Nu (kindje is 16 maanden) zie je eigenlijk al niks meer.

2 likes

Je mag altijd je ervaring delen als je zin hebt!

@Zitzak : hmm je doet me weer twijfelen. Wel al goede dingen gehoord over de mountain buggy. Probleem met zo een duowagen naast elkaar is ook wel voor mij dat je die daarna niet meer kan ombouwen naar een gewone. Ik hoop ergens dat de oudste ook geen jaar meer in de buggy hoeft, maar dat is misschien een utopie.

Mijn baby van bijna 12 weken dronk altijd 5 of 6 flessen van in totaal 200 ml, de laatste ongeveer tussen 22.00 en 23.00 uur en sliep dan door tot 08.00 uur.
Nu sinds 2 dagen wordt ze stipt om 04.00u wakker en heeft dan ook echt honger ze drinkt dan een hele fles van 200 ml leeg en gaat daarna weer slapen. Maaaaar nu drinkt ze dan wel 7 flessen! Op de verpakking en online lees in dus dat ze eigenlijk rond de 5 moet zitten
. Maar ja ze heeft gewoon nog honger en dat je de flessen ook niet meer dan 200ml moet geven ivm maaginhoud.

Iemand tips wat ik nog kan proberen zodat ze minder honger heeft/minder flessen nodig heeft.

Ik zou je niet te veel van de verpakking aantrekken en nu gewoon die 7 flessen geven als je baby zo’n honger heeft.
Waarschijnlijk bouwt dat zich vanzelf wel weer af.

9 likes

Als je baby het nodig heeft zou ik het gewoon geven.
Dit is iets waar ik zoveel mee bezig ben geweest en me zorgen over heb gemaakt en uiteindelijk heeft mijn dochter het ook gewoon nodig. Wat hier wel lijkt te helpen is in de nacht een prematuur speen gebruiken, daardoor drinkt ze iets minder omdat ze ook rustiger drinkt. De laatste avondfles geef ik 210 cc water met 7 schepjes, daardoor houd ze het langer vol en kan ik in de nacht iets minder geven.

4 likes

Ja zo dacht ik ook altijd, zijn toch steeds ff fases en dan willen ze weer iets anders. Komt wel weer goed! En als je je er echt niet lekker bij voelt kun je beetje meer water doen en minder voeding

1 like

Mijn baby heeft ook een tijd lang “te veel” flessen gedronken. Hij had het nodig en is nu een dreumes, keurig op gewicht en eet en drinkt goed. Hij is uit zichzelf minder flessen gaan drinken en drinkt nu helemaal geen flessen meer! (Hij wordt in mei 2)