Zo herkenbaar! Wij zijn 6 weken geleden verhuisd en gestart op een nieuwe opvang met dochter van net 2 en dochter van 6 maanden. Bij het wennen ging het super goed, toen ik ze de eerste echte dag weg ging brengen was het drama (bij dochter van 2). Het overviel het me enorm en ik ben zelf in tranen weg gegaan. Ik ben die ochtend nog wel even mee naar binnen gegaan maar had niet het idee dat dat echt hielp. Verschil bij ons is wel dat de leidsters aangeven dat ze het overdag wel prima deed, alleen toen ik ze ging ophalen stortte ze helemaal in. Vanaf die eerste dag gaat het iedere week (ze gaan maar 1x per week) een stukje beter. Ik doe de overdracht in de gang en ga niet meer mee naar binnen, en doe het ook kort maar krachtig zeg maar. Ze nemen haar dan snel mee naar binnen en gaan dan iets doen ter afleiding. De eerste keren nam ze haar knuffel steeds mee, nu hoeft dat niet eens meer en herkent ze de juf al.
Slapen tussen de middag is hier sowieso een ding aan het worden en dat wil ze op de opvang ook niet. Ik heb aangegeven dat ik het belangrijker vind dat ze een fijne dag heeft, dan dat ze per se moet slapen van mij. Een keer is ze op schoot van een leidster in slaap gevallen en hebben ze haar in een leeshoekje gelegd en heeft ze daar een uurtje geslapen (vond ik echt super schattig om te horen).
Als ik ze weer ophaal is het wel nogsteeds een moment van ontlading bij haar, ze wil dan bijvoorbeeld ineens niet meer lopen en moet vaak huilen als ze me ziet. Ik neem een krentenbol oid mee die ze lekker in de auto kan opeten, thuis even rustig worden (even tv kijken) en dan heel erg optijd naar bed
Ik merk dat alles iedere keer weer iets makkelijker gaat en met minder tranen dus ik hoop dat het zo doorgaat. Niet echte tips dus, maar wie weet heb je wat aan het verhaal! Succes,vond sowieso een verhuizing met twee kleine kinderen best pittig.