Tips, ervaringen & aanraders #9

Hele specifieke vraag maar mogelijk heeft iemand ervaring hiermee…

Ik heb een Gazelle Bloom C7 2021 fiets en probeer hier een Yepp maxi easyfit stoeltje (achter stoeltje) op te zetten. Op mijn fiets zit een ‘MIK’ systeem op de bagagedrager en bij stoeltje hebben ze het over een easyfit window. Ik heb het idee dat het twee verschillende systemen zijn waar ik een adapter voor moet kopen, weet iemand of dit klopt?

1 like

Dat klopt volgens mij…

Maar sommige thule yepp hebben wel mik dacht ik, tenminste daarom hebben mn ouders zon stoeltje gekocht.

2 likes

Ja, det onhandige valt reuze mee vind ik! Meestal sliep de baby toch in de wagen bij ons en anders als je dat flapje van de kap omhoog doet (ik heb de 1 daar zit er soort raampje in de kap) kun je de baby gewoon zien. En als je erbij moet kan dat prima voor een speentje ofzo en andera de kap even omlaag. Hij blijft lekker wendbaar en soepel vond ik.

Je kunt trouwens ook de maxicosi beneden erop zetten, dat deed ik wel eens als we bv alleen even snel naar 1 winkel gingen (met de auto en dan even de stad in dus). Dan moet je wel eerst de maxicosi erop klikken met de tilbeugel naar beneden vd maxicosi en dan het zitje, anders past het niet. Baby zit dan in jouw richting.En met maxicosi kun je ook nog het plankje gebruiken haha (handig met 3).

Ik heb bij nr 2 de harvey als duo gebruikt tot die ook naar een zitje ging, toen heb ik voor €100,- een easywalker buggy gekocht op mp dat ze naast elkaar zitten. Bij nr 3 weer de harvey als duo gebruikt.

1 like

Ik heb een vraagje over kinderschoenen. Mijn kind is al wat ouder en ik merk dat zijn schoenen heel snel vuil worden en verslijten omdat hij veel buitenspeelt. Hij had een paar van Fila en een paar van Tommy Hilfiger die allebei na 2 maanden er niet meer uitzagen. Ik vroeg me af of jullie aanraders hadden voor schoenmerken die niet zo snel slijten en (eventueel) ook tegen een spatje regen kunnen

1 like

wij hebben deze voor de opvang/buitenspelen en die gaan al sinds de zomer mee, zien er nog netjes uit en zijn ook goed in de plassen enzo

3 likes

Ik heb hem aangeschaft maar nooit gebruikt, mocht je m overwegen en je komt uit Noord Holland kunnen we eventueel tot een leuk prijsje komen. Vriendin van mij met kinderen in dezelfde leeftijdscategorie (0+2) gebruikt m wel regelmatig. Zij is er wel tevreden over, hij rijd wel wat zwaarder, zeker .et de draai maken.

1 like

Lief, maar ik woon in België.

Momenteel nog zo in twijfelmodus dat ik waarschijnlijk pas een beslissing kan maken als her kind daadwerkelijk geboren is. :sweat_smile:

2 likes

Ik ben op zoek naar een groot speelkleed voor op de grond, liefst een stoffen. Heeft iemand tips? Als ik google kom ik voornamelijk beige kleden tegen :smiling_face_with_tear:

1 like

Ik heb deze charlie crane speelmat 96x96 cm - lichen | ilovespeelgoed.nl

Hij is er nog in meer kleuren geloof ik!

Mijn baby heeft sinds zaterdag diarree. Zo zielig en zijn billen zijn heel rood. Ik smeer met bepanthen en weleda billencreme + talkpoeder. Ik weet dat het hier wel eens vaker over is gegaan maar heeft iemand nog tips?

2 likes

Wij hebben met rode billen in het begin arachideolie gehaald bij de apotheek en gaasjes. En geen billendoekjes gebruikt. Ging super!

2 likes

Zinkolie van Dr Swaab. Na het verschonen even de billetjes in de lucht laten drogen. En sowieso zorgen dat ze niet heel nat weer de luier in gaan, bijvoorbeeld even droog deppen met een hydrofiel. Ik vind daarom wasbare billendoekjes met een beetje water sprayen (of Weleda liniment bij poepluiers) fijner dan hele natte wegwerp doekjes.

4 likes

Ook even goed in de gaten houden of het geen schimmelinfectie is/wordt. Als dat het is dan met miconazol smeren (huismerk voldoet, hoeft geen daktarine)

3 likes

Hier werkt onbewerkte (dus de geurende) kokosolie heel goed.

2 likes

Wij hebben dit, superblij mee: XL Groot Speelkleed - Gratis Verzending – ByAlex

1 like

Ik vind zinkolie ook echt top! Wij doen waterwipes en deppen droog en doen er dan zinkolie op.

Heeft iemand nog tips wat ik kan doen tegen vreselijk hoesten in de nacht? Keel van mijn dochtertje (19 mnd) zit vol slijm en snachts wordt ze daardoor wakker en begint enorm te hoesten en te huilen. We hebben haar hoofdeinde al iets omhoog gedaan, neusdruppels, geven geen flesje melk meer voor het slapen ivm slijm… het is zo zielig!

1 like

Ik geef Thijmsiroop voor het slapen gaan of als ze wakker wordt/blijft van het hoesten en heb het idee dat het wel iets verlichting geeft. Als ze langer verkouden is lijkt het vaak alsof hoesten pijn doet aan haar keel en geven we voor de nacht ook weleens een paracetamol.

Oh ja en geen neusdruppels maar even spuiten met physiomer.

3 likes

Ik zou een barrière creme kiezen.

Olie, sudo of zink oxide pasta worden eigenlijk afgeraden omdat ze niet in de huid trekken (olie) of moeilijk te verwijderen zijn en je dan de huid verder kunt beschadigen (sudo, zink oxide) en bij allemaal is het zo dat ze het absorptie vermogen van de luier verminderen waardoor de huid ook weer meer word blootgesteld aan vocht.

5 likes

Aah zo sneu en heel herkenbaar. Bij hoesten gebruik ik deze hoestsiroop van vsm voor kinderen. Ik vind ‘m heel fijn, paar druppels op een lepeltje en de dag erna is de hoest vaak al zooo veel minder.

4 likes

Dankje! Ik weet inderdaad dat sudo eigenlijk niet zo goed is. Dus daarom gebruik ik nu vooral weleda met calendula omdat ik hoop dat dat meer verzorgt. Ik heb een barrière spray besteld.

Shoesme heeft sale, ook wel voor de helft van de prijs

2 likes