Tips, ervaringen & aanraders #9

Ik zou lekker de chicco meenemen. :sweat_smile:

7 likes

Ik zou echt je eigen bedje meenemen als je de mogelijkheid hebt.
Heb 2x zo’n vies campingbedje gekregen (1 rook zelfs heel erg naar rook), dat ik daarna gelijk een eigen campingbedje gekocht heb.

4 likes

Oke de chicco meenemen it is! Lekker een normale hoogte en ja wel handig dat hij ingeklapt kan worden. Geef ook bv snachts dus 3x eruit is echt killing en zeker op vakantie.

5 likes

Ik heb juist in vakantiehuis en hotel een houtwn ledikant meegemaakt, maar sowieso altijd laag. Ik zou lekker die cosleeper meenemen als je de ruimte hebt

Je hebt ook wel campingbedjes waar je tot 9kg (zoiets) een soort bovenverdieping in kan ritsen zodat ze dan nog vrij hoog liggen.

1 like

Heb ik ook gezien! Alleen dan zou ik die nog maar heel even kunnen gebruiken want ons dikkie is al 7 kg😅. En om er weer geld aan uit te geven
 misschien voor eventuele gezinsuitbreiding later een optie.

2 likes

Het is ook een gewoon campingbedje, dus komt sowieso misschien wel van pas. Mijn baby heeft er trouwens met 10 kilo nog in gelegen.

1 like

@Nimbus2000 Toevallig heb ik het zwarte bedje met een bodemverhoger, welke universeel is (Klik. Vaak zijn de matrasjes niet veel soeps op vakantiebestemmingen en daarom hebben wij een gewoon matras erbij gehaald.

1 like

Mijn zoontje (5,5 week) komt iedere 3 uur voor voeding, ook ‘s nachts. Bied hem altijd 150+5 aan (hij is ook al over de 6 kg) en hij drinkt die overdag altijd bijna op maar niet helemaal. En vind het helemaal prima dat hij ‘s om de 3 uur komt (hij laat vanzelf wel een keer wat lang ertussen neem ik aan), alleen ik ben altijd zo vreselijk lang bezig met die voeding in de nacht.
Hij heeft altijd ongeveer de helft van de voeding op voordat hij weer heel diep in slaap valt. Hij poept eigenlijk ook altijd tijdens het voeden dus moet ik hem een poosje omhoog houden voordat ik hem verschoon, anders spuugt hij alles weer onder. Tijdens het verschonen wordt hij weer wakker en drinkt hij nog een gedeelte op. Dan weer een boertje en na 10 minuutjes hem omhoog houden leg ik hem weer slapend in zijn bed maar dan is er dus vaak al een uur of vaak nog wat langer verstreken.
Ik gebruik nu al de s speen van difrax omdat die net wat groter zou zijn dan de dr brown nummer 1 en hij daarmee nog langer erover deed.
Iemand tips dat de voeding toch wat minder lang duurt? Moet ik misschien toch speen 2 hebben? Kan me niet herinneren van mijn vorige zoontje dat het zo lang duurde.
Iemand tips?

Hoelang doet hij werkelijk over het drinken? Volgens mij is 20min een beetje de richtlijn voor een fles. Dus dat klopt misschien wel? Als je de 2x 10min omhoog, wakker maken om verder te drinken, verschonen en boeren er af haalt zegmaar
 dus dan zou de speen wel goed zijn, maar zijn de “randvoorwaarden” gewoon ruk :sweat_smile:

Wel herkenbaar hoor, baby (ook zo’n 5wkn) drinkt hier Max 3min. Maar dan nog 45min omhoog houden voor hij z’n bedje in kan. Ik (of m’n man) kijk precies 1 aflevering van een serie dan :smiling_face_with_tear:
 maar dan komt ie na een uurtje in z’n bedje vaak weer (want elke 2u hier), dus zelf slaap je amper

1 like

100% eigen bedje meenemen! Ik ben de meest gore bedjes tegengekomen :face_vomiting: Ook hebben sommige bedjes een plastic matrasbeschermer waar niet door te ademen valt.

Ik zoek zelf nog een oplossing voor vliegvakanties want dan is het meenemen van een eigen bedje eigenlijk niet mogelijk, maar de bedjes in sommige hotels zijn echt vies en gevaarlijk. Dus als iemand daarvoor nog tips heeft :raising_hand_woman:

2 likes

Ik heb voor een vliegvakantie een reisbedje gehuurd van Phil & teds (traveller 4), kan je over 2 weken vertellen hoe dat bevalt. Ik heb ook eens het deryan tentje meegenomen op een vliegvakantie maar op de een of andere manier slapen mijn kinderen daar niet in.

4 likes

Een Deryan reistentje! Neemt wel wat ruimte in maar veel minder dan een bedje. Mijn kind slaapt er echt goed in en we gebruiken die als we ergens heen gaan en ze moet slapen, om buiten te slapen, op (kampeer)vakantie.

5 likes

Wij hebben een aeromoov bed, gebruik ik al sinds babyleeftijd. In het begin is er een soort hangmatje in waardoor ze nog wat hoger hangen. Heel licht en snel opgezet (vind het net zo’n decathlon tent die je kunt uitgooien en dan rechtstaat). Echt ideaal.

In het vliegtuig mag die niet mee denk ik vanwege de vorm, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.

2 likes

Hier 2 x een gewoon ledikant aangetroffen, maar beide keren met een vies matrasje :face_vomiting:, ik zou zeggen neem lekker je eigen spul mee als het kan

2 likes

hoeveel hoeslakens heb ik nodig? Ik heb een co sleeper en kinderwagen, geen ledikant. heb er nu in totaal 3.

2 likes

Wij hebben er een stuk of 6 geloof ik.
We gebruiken ze voor de co en de kinderwagen bak. Er wordt wel redelijk gespuugd bij ons.

2 likes

Ik zou er nog 1 bijkopen, dan heb je een extra voor beide dingen. Wij legden een hydrofielen doek over het laken, onder het hoofdje in co-sleeper en kinderwagen. Dus die vervingen we vaker dan het hoeslaken.

2 likes

Lijkt me genoeg hoor, het is ook zo bijbesteld.
Ik had er twee (met molton wel), maar deed er sowieso nog een hydrofiel over. En in de wagen deed ik ook een hydrofiel met onder het hoofd een extra doekje, geen hoeslaken.

1 like

Mijn kind van 2 heeft nu waterpokken, er is een groot blaasje precies op haar voorhoofd open gegaan iemand goede tip om een litteken te voorkomen?

1 like