Mijn peuter van 4 wil de laatste dagen ineens niet meer slapen. Ik denk omdat ik elk moment kan bevallen; ze wil vooral aandacht. En dat snap ik heel goed, maar niks lijkt te werken en ik trek het echt even niet meer. We zijn dan echt bezig van 19:30 tot 22 uur, voordat ze het eindelijk opgeeft.
Ik ben een beetje bang voor de komende periode, heeft iemand ervaring of tips? We hebben haar voorbereid met boekjes over grote zus worden , geven haar veel aandacht door extra veel leuke dingen te doen, hebben een cadeautje voor haar âvan de babyâ en andersom.
Eerst weleda smeren en dan heilwol erop!
@Karl_Lagerfeld hoe kan je die barriĂšre spray het beste gebruiken? Bij elke verschoning? En verder niks anders gebruiken? De billen van mijn baby zijn nu ook een beetje open
Dat is toch een kleuter?
En heel herkenbaar. Mijn oudste was 3,5 toen ik uitgerekend van de tweede was. Naar bed gaan was die laatste weken ook dra-ma. Ze haalde het bloed onder mijn nagels vandaan, en ik was zo moe. Dat voelde ze natuurlijk haarfijn aan. Maar na de bevalling ging het slapen bij haar meteen weer goed.
Verder niets gebruiken nee. En je hoeft niet iedere keer te sprayen, tenzij poep want dan veeg je het wel behoorlijk weg.
Weet niet of je hier iets aan hebt⊠onze oudste wil(de) de laatste tijd ook niet gaan slapen. Hij is nu net vier geworden en begonnen op de basisschool. Vooral in de weken naar zân verjaardag was het erg, voornamelijk door de spanning van het naar school gaan.
Waar we hem normaal gewoon welterusten konden kussen en weglopen, was het nu een uur lang drama en huilen om alles. Hij wilde gewoon even niet alleen zijn. Het voelde als een enorme strijd.
Toen hebben we tijd ingepland âom rustig te wordenâ waarbij we nog wel op zân kamer zijn maar zijn licht al uit is en we niet meer praten. We hebben uitgelegd dat dit even in de plaats van een boekje lezen komt, omdat we anders veel te lang bezig zijn en papa en mama ook andere dingen moeten doen. Ook om later weer wat achter de hand te hebben om het om te draaien. Hij mocht zelf aangeven wanneer hij rustig genoeg was en wij konden gaan.
Dat laatste vond ik eerst even spannend (dalijk zaten we er een uur??) maar vond het belangrijk dat hij een stukje regie terug kreeg. Daardoor nam zijn spanning al direct af. En doordat het geen drama meer was kon ik rustig een poosje op mân telefoon scrollen terwijl hij in bed lag. De eerste keer duurde het misschien een half uur / drie kwartier voor ik naar beneden mocht.
Inmiddels gaat het heel goed en hebben we het al afgebouwd naar 3 min, met nog 1 of 2 minuten verlenging waar nodig. Hij is bijna zo ver om het lezen weer op te pakken. 0 strijd meer gehad.
Iemand tips? We zijn 3 maanden geleden verhuisd en vorige week zijn we daardoor ook gewisseld naar een nieuw kinderdagverblijf. Onze dochter van 2,5 was al mee gaan kijken bij de rondleiding, bij de kennismaking en ze heeft twee wenmomenten gehad. Dat ging allemaal goed en bij het afgeven even spannend, maar daarna lekker spelen. Nu is ze inmiddels 2 volle dagen geweest en het afgeven is een groot drama. Dat had ik wel verwacht. Maar ze blijft vervolgens ook de hele dag huilen, komt niet tot spelen en eet of drinkt en slaapt ook niet daar. Ze wordt er 's nachts ook van wakker en als we thuis over het kinderdagverblijf beginnen, huilt ze meteen.
De leidsters zijn heel lief en nemen haar af en toe even mee naar haar 6 maanden oude zusje die bij de babygroep zit. En ze proberen haar af te leiden, maar niks helpt. Ze heeft vandaag naast haar knuffel ook een klein fotootje van ons bij. Ik blijf bij het afgeven een kwartiertje bij haar zodat ze rustig kan opstarten. Iemand nog tips wat we verder nog kunnen doen?
Zo herkenbaar! Wij zijn 6 weken geleden verhuisd en gestart op een nieuwe opvang met dochter van net 2 en dochter van 6 maanden. Bij het wennen ging het super goed, toen ik ze de eerste echte dag weg ging brengen was het drama (bij dochter van 2). Het overviel het me enorm en ik ben zelf in tranen weg gegaan. Ik ben die ochtend nog wel even mee naar binnen gegaan maar had niet het idee dat dat echt hielp. Verschil bij ons is wel dat de leidsters aangeven dat ze het overdag wel prima deed, alleen toen ik ze ging ophalen stortte ze helemaal in. Vanaf die eerste dag gaat het iedere week (ze gaan maar 1x per week) een stukje beter. Ik doe de overdracht in de gang en ga niet meer mee naar binnen, en doe het ook kort maar krachtig zeg maar. Ze nemen haar dan snel mee naar binnen en gaan dan iets doen ter afleiding. De eerste keren nam ze haar knuffel steeds mee, nu hoeft dat niet eens meer en herkent ze de juf al.
Slapen tussen de middag is hier sowieso een ding aan het worden en dat wil ze op de opvang ook niet. Ik heb aangegeven dat ik het belangrijker vind dat ze een fijne dag heeft, dan dat ze per se moet slapen van mij. Een keer is ze op schoot van een leidster in slaap gevallen en hebben ze haar in een leeshoekje gelegd en heeft ze daar een uurtje geslapen (vond ik echt super schattig om te horen).
Als ik ze weer ophaal is het wel nogsteeds een moment van ontlading bij haar, ze wil dan bijvoorbeeld ineens niet meer lopen en moet vaak huilen als ze me ziet. Ik neem een krentenbol oid mee die ze lekker in de auto kan opeten, thuis even rustig worden (even tv kijken) en dan heel erg optijd naar bed Ik merk dat alles iedere keer weer iets makkelijker gaat en met minder tranen dus ik hoop dat het zo doorgaat. Niet echte tips dus, maar wie weet heb je wat aan het verhaal! Succes,vond sowieso een verhuizing met twee kleine kinderen best pittig.
Sorry tussendoor even wat anders.
Wij gaan volgende week met onze 4,5 maand oude baby op wintersport met vrienden. We gaan om en om op de piste staan. Tussendoor lekker chillen met de baby, die kan nog niet sleeen oid.
Maar we hebben in Frankrijk een hotel/appartement geboekt en we kunnen daar een babypakket afnemen. Met babybedje en kinderstoel. Jullie ervaring wat voor soort babybedje je dan krijgt op vakantie/in hotels? Echt een campingbedje zoals dit:
Of een ledikantje zoals dit:
Ik heb het hotel al gecontacteerd maar was benieuwd naar ervaringen van jullie op vakantie met baby. De vorige x hebben we echt onze rug gebroken door dat campingbedjeđ„Č. Elke x zo diep bukken om hem er in en uit te halen meerdere keren per nacht. Dat willen we niet meer. Onze chicco co sleeper kan ip klein opgevouwen worden en mee in de auto. Alleen is ook weer een gedoeđ .
Onze wandelwagen zou wel tegen sneeuw kunnen dus die gaat mee (mountain buggy).
Altijd een campingbedje. Nog nooit een normale ledikant gehad.
Ik heb een paar keer in NL en België en Duitsland gehad dat het inclusief babybedje was, en dat was altijd zon reisbedje. Soms zat er wel een echt (normaal) matrasje in, en in toen in België was het een soort super zacht ding waar onze dochter echt in weg zakte en ik gevaarlijk vond! Heb haar toen tussenin genomen
Ik zou lekker de chicco meenemen.
Ik zou echt je eigen bedje meenemen als je de mogelijkheid hebt.
Heb 2x zoân vies campingbedje gekregen (1 rook zelfs heel erg naar rook), dat ik daarna gelijk een eigen campingbedje gekocht heb.
Oke de chicco meenemen it is! Lekker een normale hoogte en ja wel handig dat hij ingeklapt kan worden. Geef ook bv snachts dus 3x eruit is echt killing en zeker op vakantie.
Ik heb juist in vakantiehuis en hotel een houtwn ledikant meegemaakt, maar sowieso altijd laag. Ik zou lekker die cosleeper meenemen als je de ruimte hebt
Je hebt ook wel campingbedjes waar je tot 9kg (zoiets) een soort bovenverdieping in kan ritsen zodat ze dan nog vrij hoog liggen.
Heb ik ook gezien! Alleen dan zou ik die nog maar heel even kunnen gebruiken want ons dikkie is al 7 kgđ . En om er weer geld aan uit te geven⊠misschien voor eventuele gezinsuitbreiding later een optie.
Het is ook een gewoon campingbedje, dus komt sowieso misschien wel van pas. Mijn baby heeft er trouwens met 10 kilo nog in gelegen.
@Nimbus2000 Toevallig heb ik het zwarte bedje met een bodemverhoger, welke universeel is (Klik. Vaak zijn de matrasjes niet veel soeps op vakantiebestemmingen en daarom hebben wij een gewoon matras erbij gehaald.
Mijn zoontje (5,5 week) komt iedere 3 uur voor voeding, ook âs nachts. Bied hem altijd 150+5 aan (hij is ook al over de 6 kg) en hij drinkt die overdag altijd bijna op maar niet helemaal. En vind het helemaal prima dat hij âs om de 3 uur komt (hij laat vanzelf wel een keer wat lang ertussen neem ik aan), alleen ik ben altijd zo vreselijk lang bezig met die voeding in de nacht.
Hij heeft altijd ongeveer de helft van de voeding op voordat hij weer heel diep in slaap valt. Hij poept eigenlijk ook altijd tijdens het voeden dus moet ik hem een poosje omhoog houden voordat ik hem verschoon, anders spuugt hij alles weer onder. Tijdens het verschonen wordt hij weer wakker en drinkt hij nog een gedeelte op. Dan weer een boertje en na 10 minuutjes hem omhoog houden leg ik hem weer slapend in zijn bed maar dan is er dus vaak al een uur of vaak nog wat langer verstreken.
Ik gebruik nu al de s speen van difrax omdat die net wat groter zou zijn dan de dr brown nummer 1 en hij daarmee nog langer erover deed.
Iemand tips dat de voeding toch wat minder lang duurt? Moet ik misschien toch speen 2 hebben? Kan me niet herinneren van mijn vorige zoontje dat het zo lang duurde.
Iemand tips?