Tips, ervaringen & aanraders #9

Hoelang doet hij werkelijk over het drinken? Volgens mij is 20min een beetje de richtlijn voor een fles. Dus dat klopt misschien wel? Als je de 2x 10min omhoog, wakker maken om verder te drinken, verschonen en boeren er af haalt zegmaar… dus dan zou de speen wel goed zijn, maar zijn de “randvoorwaarden” gewoon ruk :sweat_smile:

Wel herkenbaar hoor, baby (ook zo’n 5wkn) drinkt hier Max 3min. Maar dan nog 45min omhoog houden voor hij z’n bedje in kan. Ik (of m’n man) kijk precies 1 aflevering van een serie dan :smiling_face_with_tear:… maar dan komt ie na een uurtje in z’n bedje vaak weer (want elke 2u hier), dus zelf slaap je amper

1 like

100% eigen bedje meenemen! Ik ben de meest gore bedjes tegengekomen :face_vomiting: Ook hebben sommige bedjes een plastic matrasbeschermer waar niet door te ademen valt.

Ik zoek zelf nog een oplossing voor vliegvakanties want dan is het meenemen van een eigen bedje eigenlijk niet mogelijk, maar de bedjes in sommige hotels zijn echt vies en gevaarlijk. Dus als iemand daarvoor nog tips heeft :raising_hand_woman:

2 likes

Ik heb voor een vliegvakantie een reisbedje gehuurd van Phil & teds (traveller 4), kan je over 2 weken vertellen hoe dat bevalt. Ik heb ook eens het deryan tentje meegenomen op een vliegvakantie maar op de een of andere manier slapen mijn kinderen daar niet in.

4 likes

Een Deryan reistentje! Neemt wel wat ruimte in maar veel minder dan een bedje. Mijn kind slaapt er echt goed in en we gebruiken die als we ergens heen gaan en ze moet slapen, om buiten te slapen, op (kampeer)vakantie.

5 likes

Wij hebben een aeromoov bed, gebruik ik al sinds babyleeftijd. In het begin is er een soort hangmatje in waardoor ze nog wat hoger hangen. Heel licht en snel opgezet (vind het net zo’n decathlon tent die je kunt uitgooien en dan rechtstaat). Echt ideaal.

In het vliegtuig mag die niet mee denk ik vanwege de vorm, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.

2 likes

Hier 2 x een gewoon ledikant aangetroffen, maar beide keren met een vies matrasje :face_vomiting:, ik zou zeggen neem lekker je eigen spul mee als het kan

2 likes

hoeveel hoeslakens heb ik nodig? Ik heb een co sleeper en kinderwagen, geen ledikant. heb er nu in totaal 3.

2 likes

Wij hebben er een stuk of 6 geloof ik.
We gebruiken ze voor de co en de kinderwagen bak. Er wordt wel redelijk gespuugd bij ons.

2 likes

Ik zou er nog 1 bijkopen, dan heb je een extra voor beide dingen. Wij legden een hydrofielen doek over het laken, onder het hoofdje in co-sleeper en kinderwagen. Dus die vervingen we vaker dan het hoeslaken.

2 likes

Lijkt me genoeg hoor, het is ook zo bijbesteld.
Ik had er twee (met molton wel), maar deed er sowieso nog een hydrofiel over. En in de wagen deed ik ook een hydrofiel met onder het hoofd een extra doekje, geen hoeslaken.

1 like

Mijn kind van 2 heeft nu waterpokken, er is een groot blaasje precies op haar voorhoofd open gegaan iemand goede tip om een litteken te voorkomen?

1 like

Ik was/ben eigenlijk ook altijd wel zo lang bezig. Het gaat nu wel iets vlotter (zo’n 40 minuten) maar dat is pas sinds hij 2,5 maand is ofzo. Mijn baby poept ook heel vaak tijdens de fles, schijnt ook normaal te zijn omdat de darmpjes geactiveerd worden als er weer nieuwe voeding ‘in gaat’ (zeiden ze bij het cb tegen me vorige week). Ik ben bang dat het even doorbijten is. Is er een optie om zijn bedje/matrasje iets omhoog te zetten met het hoofdeinde, desnoods een hydrofiel onder het matrasje aan de kant van het hoofdeinde, zodat je hem niet per se nog extra rechtop hoeft te houden?
Speen 2 van dr brown is vanaf 3 maanden geloof ik, als ik het zo lees is het niet per se extreem lang dat hij erover doet?

1 like

Voor een lange rondreis door usa hebben we daarom bij aankomst meteen een bedje gekocht… en die ook weer mee naar huis genomen uiteindelijk. Voor 70 eur gesteld en elke plek een eigen proper zelfde bedje… meestal kost dat niet veel… in europa volgens mij nog wel goedkoper soms.

1 like

Misschien flamigel?

1 like

Besteld bedankt, beter goed voorbereid zijn dan achteraf lelijke plekken

1 like

Mijn kind had lang soort van plekjes waarvan ik dacht dat het littekens waren, ook echt op prominente plekken in het gezicht, maar zijn allemaal uiteindelijk weg getrokken. Wees dus niet direct bang als het even duurt!

———————

Onze tweede is bijna oud genoeg om te starten met vast voedsel. Hoe zijn jullie ervaringen met de Stokke Play Tray? Wij hebben een stokje Tripp Trapp die uit de jaren 90 komt, nog van toen ik kind was, dus al die andere dingen Pasen niet. De play tray is niet officieel van stokke en ik lees onder andere dat hij snel vlekt qua kleur met etenswaren en ook wel snel afbreekt. Maar zie ook niet echt alternatieven.

En gouden tip voor mouwslabben? Aka vreetjurken :smile: = slabben met lange mouwen. Onze oudste had van bol volgens mij maar die bleven stinken ook als we na elke maaltijd uitspoelde en elke dag in de was deden.

5 likes

Afhankelijk van het land van bestemming kun je kijken of er babyspullen te huur zijn in dat land zelf. Ik heb daarmee ervaring in Portugal, was echt top! Er was zelfs een optie dat ze het naar het vliegveld brengen. Bij ons brachten ze het bedje gewoon naar de accommodatie. Je kon echt alles huren wat nodig is voor een kind. Maar ik weet niet of dit in andere landen ook kan of dat dit toevallig een uitzondering was.

2 likes

Wij hadden die play trays. Wel in het grijs dus kan niks zeggen over vlekken, maar verder heel tevreden over. Lekker groot en hoge rand.

Qua vreetjurk gaan hier de exemplaren van Jollein al 3.5 jaar mee. Kinderen passen er eigenlijk niet meer in maar ze zijn echt nog prima!

1 like

Ik heb een vreetjurk van zeeman, ikea en jollein. Die van jollein is het meest stevig! Maar ze doen het alle drie nog en pleur ze zonder pardon in de wasmachine.
(Laatst in de vaatwasser gedaan, dom idee, kwam er natuurlijk zeiknat uit :joy::woman_facepalming:)

3 likes

Wij hadden ook een grijze play tray. Daar zag je geen vlekken op. Hij is bij ons na ongeveer 1.5 jaar afgebroken bij het deel wat je om de stoel klemt. Tot die tijd heeft hij prima dienst gedaan.

3 likes