Ik was/ben eigenlijk ook altijd wel zo lang bezig. Het gaat nu wel iets vlotter (zo’n 40 minuten) maar dat is pas sinds hij 2,5 maand is ofzo. Mijn baby poept ook heel vaak tijdens de fles, schijnt ook normaal te zijn omdat de darmpjes geactiveerd worden als er weer nieuwe voeding ‘in gaat’ (zeiden ze bij het cb tegen me vorige week). Ik ben bang dat het even doorbijten is. Is er een optie om zijn bedje/matrasje iets omhoog te zetten met het hoofdeinde, desnoods een hydrofiel onder het matrasje aan de kant van het hoofdeinde, zodat je hem niet per se nog extra rechtop hoeft te houden?
Speen 2 van dr brown is vanaf 3 maanden geloof ik, als ik het zo lees is het niet per se extreem lang dat hij erover doet?
Voor een lange rondreis door usa hebben we daarom bij aankomst meteen een bedje gekocht… en die ook weer mee naar huis genomen uiteindelijk. Voor 70 eur gesteld en elke plek een eigen proper zelfde bedje… meestal kost dat niet veel… in europa volgens mij nog wel goedkoper soms.
Misschien flamigel?
Besteld bedankt, beter goed voorbereid zijn dan achteraf lelijke plekken
Mijn kind had lang soort van plekjes waarvan ik dacht dat het littekens waren, ook echt op prominente plekken in het gezicht, maar zijn allemaal uiteindelijk weg getrokken. Wees dus niet direct bang als het even duurt!
———————
Onze tweede is bijna oud genoeg om te starten met vast voedsel. Hoe zijn jullie ervaringen met de Stokke Play Tray? Wij hebben een stokje Tripp Trapp die uit de jaren 90 komt, nog van toen ik kind was, dus al die andere dingen Pasen niet. De play tray is niet officieel van stokke en ik lees onder andere dat hij snel vlekt qua kleur met etenswaren en ook wel snel afbreekt. Maar zie ook niet echt alternatieven.
En gouden tip voor mouwslabben? Aka vreetjurken = slabben met lange mouwen. Onze oudste had van bol volgens mij maar die bleven stinken ook als we na elke maaltijd uitspoelde en elke dag in de was deden.
Afhankelijk van het land van bestemming kun je kijken of er babyspullen te huur zijn in dat land zelf. Ik heb daarmee ervaring in Portugal, was echt top! Er was zelfs een optie dat ze het naar het vliegveld brengen. Bij ons brachten ze het bedje gewoon naar de accommodatie. Je kon echt alles huren wat nodig is voor een kind. Maar ik weet niet of dit in andere landen ook kan of dat dit toevallig een uitzondering was.
Wij hadden die play trays. Wel in het grijs dus kan niks zeggen over vlekken, maar verder heel tevreden over. Lekker groot en hoge rand.
Qua vreetjurk gaan hier de exemplaren van Jollein al 3.5 jaar mee. Kinderen passen er eigenlijk niet meer in maar ze zijn echt nog prima!
Ik heb een vreetjurk van zeeman, ikea en jollein. Die van jollein is het meest stevig! Maar ze doen het alle drie nog en pleur ze zonder pardon in de wasmachine.
(Laatst in de vaatwasser gedaan, dom idee, kwam er natuurlijk zeiknat uit )
Wij hadden ook een grijze play tray. Daar zag je geen vlekken op. Hij is bij ons na ongeveer 1.5 jaar afgebroken bij het deel wat je om de stoel klemt. Tot die tijd heeft hij prima dienst gedaan.
En @Memento_mori top dan ga ik ook een grijze aanschaffen. En jollein vreetjurken. Moest wel hard lachen @lightbox om de vaatwasser
Jaa jollein! Vond die anderen maar heel dun en soms kwamen vlekken dan alsnog er doorheen op haar kleren.
+1 voor Jollein. Die van de Zeeman zijn niet meer waterdicht nadat ze (enkele keren) in de wasmachine zijn gegaan.
Ik heb een vreetjurk van nuuroo en die is ook nog eens mooi als je van sad beige houdt. Heel stevig en goed wasbaar
Elskbar! Mooi op maat te maken en je knoopt 'm vast aan de tray waardoor er niks tussen de tray en je kind valt.
Ik vind dit echt een goede tip! We twijfelden over een rugdrager kopen en meenemen maar hebben die op een rondreis van een paar weken maar 5 dagen nodig. Gelijk gekeken en kon 'm huren
Ja zat ik ook naar te kijken! Heb nu al twee Jollein besteld maar hou deze in mijn hoofd als het inderdaad met een kier een zooitje wordt tweede kind is stuk groter en steviger nu met bijna 6 maand dan eerste kind dus denk dat de kier al stuk minder is dan eerste keer.
Silly Billy voor vreetjurk! Zijn niet kapot te krijgen. Ik heb er laatst van m’n zus gehad die ze al jaren had. Kun je er niet aan afzien, maar ze zijn echt intensief gebruikt. Ik had er ook twee van Jollein en die zien er echt niet meer uit.
Je hebt er ook 1 die je vast kunt maken aan de stoel toch zodat niet alles er tussen valt? Welke is dat?
Elskbar! Edit te koop bij oa nappys.nl