Tips, ervaringen & aanraders #9

Via deze website heb ik over veel leuke campings gelezen, waarna we bij eentje een huisje hebben geboekt voor aankomende zomervakantie. Ik zag ook bij Tip van Jet een lijst met leuke campings in Frankrijk.

2 likes

Wij hebben naar de VS gewoon ons bedje meegenomen!

Als je een tripp trapp hebt kun je zo’n mouwslab ook tussen de tray en de voorkant van het zitje vastzetten. Dus kind in de stoel, schort over het randje en dan pas de tray erop!

2 likes

Maar wie doet überhaupt de tray er op als het kind er in zit? Bij mij staat ie al honderd jaar incl tray :grinning:

2 likes

In haal het er altijd af om schoon te maken en om de stoel aan te schuiven.

3 likes

Wij hebben geen ruimte om de tray erop te laten, en sowieso klik je dat er toch zo af en weer op.

2 likes

Bij ons zit 'ie er ook bijna altijd op. Maar als we iets eten zoals soep of havermout klik je hem er gemakkelijk op en af, dat is de moeite niet.

1 like

Niet ik die er na een halfjaar pas achterkwam dat je die tray er vet makkelijk af kan klikken om schoon te maken :+1:

5 likes

Omg dit is pas een goede tip van dit forum, ik kom hier nu pas achter ook!! Zit echt allemaal goorigheid onder 🫣🫣🫣

En om hem snel schoon te krijgen; doe hem in de vaatwasser.

Soms hebben wij een moment dat de vaatwasser niet vol is maar wel echt aan moet (weekendje weg, vakantie etc). Dan doen we al dit soort spullen in de vaatwasser zodat hij toch niet helemaal voor niks draait.

5 likes

Ja hier ook. Ook de leuningen en beenbeugels erbij. Scheelt weer :smile:

3 likes

Voor degenen die de Rapley methode doen. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Want je kindje moet goed kunnen zitten maar ik wil hem ook niet te snel in een zithouding forceren.

2 likes

Bedoel je als ze nog niet kunnen zitten? Onze oudste kwam met 5-6mnd zelf in zit, dus die hebben we gewoon in de kinderstoel gezet. De middelste kwam toen nog niet zelf in zit maar zat wel stevig als je haar neerzetten. Dus die hebben we ook in de kinderstoel gezet maar ook vaak op schoot gehad met eten. En we hadden deze in de stokke; Stoelverkleiner StokkeĀ® Tripp TrappĀ® Baby Nordic Grey • Van Asten Babysuperstore

Via :sparkles: marktplaats :sparkles:

Die ondersteund best wel, maakt de stoel net wat kleiner

4 likes

Ik heb niet gewacht tot ze zelf kon gaan zitten (dat was ook pas heel laat) maar wel tot ze stabiel kon blijven zitten met minimale hulp. Wel met een stokke kussentje en een handdoek erbij aan de zijkant omdat ze nog erg smal voor haar leeftijd was. Dus eerst zwabberde haar hoofd nog alle kanten op en dat was duidelijk niet het moment maar later bleef ze goed rechtop zitten met veel controle over haar hoofdje. Dat merkte je ook bijvoorbeeld bij het tillen/op schoot/tijdens het spelen. Hebben haar in ieder geval bijna nooit bewust in een zithouding gezet om te oefenen.

Ik vond dit handig: Readiness for Babies to Start Solid Food - Solid Starts

3 likes

Hoe ā€˜streng’ zijn jullie met weer herstellen na ziekte? Mijn middelste heeft bijna een week lang koorts gehad door griep ( hoesten snotteren er) niet tot nauwelijks gegeten. Nog gezien door de huisarts omdat we een week griep wel lang vonden, maargoed dit was dus niet zorgwekkend.
Nu is ze al zeker een dag koortsvrij maar nog steeds blijft het bij een half broodje en een half naked reepje. Wel goed drinken steeds. Maar ze blijft zo hangerig/ pieperig, wil eigenlijk niks behalve tv kijken (:confounded:).
Ik ben zelf ook snotverkouden en mij smaakt ook niks naar dwing mij er zelf toe, moet ik dit bij haar ook doen?
Want ik heb het gevoel dat dat vermoeide en hangerige ook komt door gewoon geen energie binnenkrijgen zeg maar.
Iemand tips?

Wat is precies je vraag? Koorts is erg vervelend en je kan er nog weken last van hebben van de nasleep. Komt vast goed en beterschap. Het eten gaat vast straks weer goed, als ze drinkt misschien toch wat smoothies met verborgen dingen er in zoals groente etc

2 likes

Dan bieden we vooral dingen aan die de sws lekker vinden. En bijv ook knijp fruit zakjes, appelmoes, en avondeten waarvan ik weet dat het altijd goed gaat (dat is hier kale pasta en kaas haha)

3 likes

Mijn vraag is meer in hoeverre vinden jullie het ā€˜ acceptabel’ dat ze nog weinig wil eten? Ik heb alleen ervaringen met dat zodra de koorts was gezakt mijn kinderen juist altijd willen bij eten, maar zij wil eigenlijk het liefste niks. Knijpzakje staan er met moeite in, verder vast voedsel ook niet echt. Hierdoor blijft ze zo futloos en hangerig. Gevoel dat deze cirkel zo niet echt doorbroken wordt.
Smoothies is wel een goede trouwens want drinken wil ze wel. Zal er eens wat havermout door gooien.

1 like

Ervoor zorgen dat er voldoende water/Vocht binnenkomt en voor de rest blijven aanbieden. We zijn allemaal net ziek geweest en m’n dochter best lang. Ze eet nog steeds als vroeger … je kunt het niet dwingen en dat zou je ook niet willen. Het komt vanzelf goed is m’n ervaring met m’n andere kind.

Edit mogelijk de echte griep gehad? Heerst enorm ook bij dr kids en is echt hardnekkig.

1 like

Hoezo acceptabel? Waarschijnlijk voelt ze zich nog niet lekker en heeft ze nog geen trek. Dat zal toch vanzelf wel weer bijtrekken.

7 likes