Tips, ervaringen & aanraders #9

Nou toch het proberen waard, moet
alleen m’n vriend nog even zover krijgen denk ik. Wel fijn dat je baby vanzelf gedraaid is!

Ja bij mij heeft de moxa niks gedaan, uiteindelijk via versie wel gelukt

2 likes

Onze oudste kreeg van kruidvat snel uitslag. Wij gebruiken vanaf maat 3 lidl luiers en daar had ze het niet (bij onze lidl hebben ze de kleinere maten nier, bij sommige wel vanaf newborn).

1 like

Hier ook alleen maar enthousiast over de Albert Heijn bos dier luiers, nu al het derde kind louter in deze luiers ( waarvan 1 met een gevoelig huidje).

Lastig, ik hoor ook altijd wel goede dingen over de Kruidvat pure lijn!

3 likes

Ik vond die plakkers altijd zo irritant, 9 vd 10 x was het te los en scheef ofzo. Was blij dat de verpakking op was, wel jammer want ze zijn niet duur

1 like

Bij mij hebben oefeningen en moxa niet gewerkt. Maar zou het zeker alsnog proberen hoor! (Heb uiteindelijk stuitbevalling gedaan)

3 likes

Wij hebben beregoed luiers van de ah (vanaf maat 3) en volgens mij heb ik ze echt nog nergens goedkoper gezien :sweat_smile:… maar geen gevoelige huidjes hier, dus dat zou ik niet weten

2 likes

Waarom moet je je vriend zo ver krijgen? Het kan geen kwaad dus zou het gewoon doen. Heb alleen in mijn omgeving nooit gehoord dat het werkte haha.

1 like

Ja, in eerste zwangerschap met ruim 35 weken mee gestart en baby draaide op 36+1 spontaan goed en is toen ingedaald. Sidenote: ze veranderde tot aan die 36 weken nog heel vaak van ligging, vooral overdwars of schuin met de billen laag. Baby twee volgt tot nu toe hetzelfde patroon, maar zijn we vorige week (met 33wk) alvast met moxa gestart. Ik doe ook de oefeningen van spinning babies.

5 likes

Misschien is de vriend van @Modena lid van de Vereniging tegen de kwakzalverij :stuck_out_tongue: Erasmus MC wint Meester Kackadorisprijs 2011

Vanwege behoorlijk zwak wetenschappelijk ‘bewijs’ heb ik geen moxa gebruikt. Denk dat je er inderdaad geen kwaad mee doet hoor, maar ik zag zelf weinig heil in iets doen wat niet bewezen nuttig is.

2 likes

Ik heb beide zwangerschappen een kindje in stuit gehad, moxa hielp helaas beide keren niet, maar ken wel verhalen dat t wel werkte! Proberen kan geen kwaad toch? Ik heb uiteindelijk beide keren een stuitbevalling gehad.

1 like

Dit inderdaad haha @Ludo! Hij gelooft niet dat het kan helpen maar ik sta er wel voor open om te proberen.

@Polly Oeh lopen ongeveer gelijk dus! Ik ben ook begonnen met de oefeningen en heb morgen yogales dus ga de lerares nog even om tips vragen.

@Tokio en @Alicante Als een draaipoging ook op niets uitloopt sta ik ook zeker open voor een stuitbevalling, heeft dat bij jullie nog nadelige effecten gehad voor de baby?

Heeft iemand hier ervaring met het huren van een rugdrager voor een kind van 3 jaar? We gaan deze zomer op vakantie naar Oostenrijk en hij is denk ik nog net iets te klein om alle wandelingen helemaal te lopen.

1 like

Via draaguitleen kan je draagzakken lenen, ook voor die leeftijd (neko switch preschool oa). Is ergonomisch, itt zo’n stellage. En ik vind het best betaalbaar! Lijkt me ook makkelijker slechts een draagzak te moeten dragen dan zo’n groot ding als hij een stuk zelf loopt.

5 likes

Thanks ik ga er naar kijken!

1 like

Wij hebben er eentje die je afhankelijk van de periode mag lenen! Met onze eigen vakantie willen we m ook meenemen. Fantastisch ding.

1 like

Ik heb deze ook @Perzik
Heel makkelijk ding en gaat niet snel leeg.

2 likes

Nog een tip: consult bekkenfysio. Ik heb nog wat aanvullende tips gekregen over het goed ontspannen van mijn bekkenbodemregio. Hopelijk zullen die ook bijdragen aan het goed gaan liggen van de baby.

Ik had een mega snelle bevalling, waardoor mijn baby wel wat stress heeft ervaren. Maar dat kwam niet per se door de stuit. Ik heb er zelf overigens voor gekozen om geen uitwendige versie te doen.

1 like

Hier hadden moxa en een draaipoging niet geholpen en heb ook een stuitbevalling gehad. Baby heeft er niks aan over gehouden en was een hele fijne bevalling (voor zover bevallen fijn is haha) Moesten wel langer in het ziekenhuis blijven maar dat was omdat hij te vroeg is geboren

2 likes