Houten muziekinstrumenten? Xylofoon bijvoorbeeld. Of een boekje, altijd goed denk ik.
Wel plastic maar is hier een hit, ook leuk voor oudere kindjes.
Stabilo Woody of Stockmar krijt met mooi tekenblok. Plan toys houten dieren. Houten theeservies van Hema of Little Dutch. Pannensetje (Hema) met houten kookgerei, houten mes en houten groenten/fruit (Sostrene grene)
Edit - of een boek van het verhalenorkest!
Ja punt is dus dat we al zo veel hebben van de oudste. Keuken spulletjes enzo eigenlijk denk ik bij alles we zijn wel voorzien
Ik ben hier ook heel benieuwd naar. Onze baby is 6 maanden en ik vind het best lastig om te manoeuvreren tussen alle informatie over bijvoeding. Bij Ouders van Nu stond bijvoorbeeld een voorbeeld schema waarbij 1 melkvoeding al volledig werd vervangen door een hapje. Mijn baby speelt alleen nog maar een beetje met het eten. Wat zijn jullie ervaringen met baby led weaning? Hoe ging dit voor jullie kind?
Hebben jullie deze al? Echt mijn favo (en van mn kind)! Is van Grimms.
Dit ziet er leuk uit! We hebben wel die poppetjes in bakjes dat is ook nog altijd een hit. Ga deze even opzoeken.
Wij vroegen bij de tweede die 1 werd kleding in haar maat of een uitje. Bijvoorbeeld kaartjes voor de Beekse Bergen of een strippenkaart van een speelboerderij oid.
Oh dat vind ik wel gek! Want tot het eerste jaar is melk echt de hoofdvoeding en vast voedsel vooral ontdekken.
Ik lees dit wel anders⦠want in principe zou een kind vanaf 1 jaar geen kunstvoeding meer nodig hebben, en borstvoeding erbij. Dus dit betekent in de praktijk dat je daarvoor al de melkvoedingen afbouwt en dit met vaste voeding vervangt. En dat kun je vanaf 6 maanden starten met oefenhapjes tot uiteindelijk een hele maaltijd paar maanden later.
En ja er zullen vast 543661 disclaimers zijn
Bij de kruidvat waren de carnavalskleren 1+1, heb alvast voor volgend jaar ingeslagen.
Haha lot van de tweede. Uitbreiding van iets dat jullie al hebben? Eigen variant van iets dat je kind van broer/zus graag gebruikt? Hier op het verlanglijstje staat in de categorie praktisch ook nog een mooie toilettas, regenlaarsjes, waterfles.
Ja is ook wel zo. Ik werk op een babygroep en vaak rond de 9 maanden drinken ze nog maar 1 fles bij ons. Maar ik heb ook een meisje van bijna 1 op de groep en zij eet bijna niks (ook geen cracker of yoghurt) dus ouders willen dan wel dat we melk aanbieden. Dit is dan het schema qua eten
Fruit - warme lunch + yoghurt - fles + snack - boterham
Maar bij 6 maanden vind ik het nog wel vroeg
Het verschilt gewoon zo erg per kind en als je ergens rond de 6 maanden begint met hapjes en ergens rond de 12 maanden de flessen afbouwt dan zit je wel goed volgens mij.
Heel veel kindjes krijgen ook nog wel een hele tijd een flesje voor het naar bed gaan. Dus ook als ze nog 1 avond fles en een ochtend (pap) fles krijgen is dat niet erg.
Je kunt het toch niet forceren of afdwingen.
Het verschilt dan dus echt heel erg per kind. Hier werd de fles vanaf 10 maanden helemaal geweigerd, dus melk was zeker niet meer de hoofdvoeding. Vanaf die tijd kreeg ze nog 200 ml melk in de ochtend als pap in een bordje en, naast al het andere vaste voedsel, nog wat yoghurt als toetje na het avondeten.
Met 4 maanden werd overigens ook mijn borst geweigerd, dus toen moesten we over op fles. Die van mij leek het gewoon niet echt te hebben op melkvoedingen in het algemeen š«
En die van mij kreeg pas met een jaar echt interesse in eten, haha.
Iemand hier ervaring met slipstops voor op vakantie/bij het zwembad? Vind ze te prijzig om blind te bestellen dus ben benieuwd naar ervaringen
Ik heb ze al 2 jaar op rij gekocht en ben mega fan. Blijven goed zitten, zijn echt anti slip en vind ze ook fijn tegen het (warme) zand of scherpe schelpjes en dergelijke op het strand. Vind ze het geld meer dan waard!
Ja heel chill! Wel erg strakke elastieken.
Ja eens dat ze heel strak zitten, maar vooral super fijne schoentjes!