Tips, ervaringen & aanraders #9

Mijn baby heeft best een onrustige huid. Vooral zijn gezichtje. Het zit onder de rode kleine bultjes. Het lijkt wel kwijluitslag? Hij kwijlt ook wel veel en zit veel met zijn handjes en speeltjes in zijn mond en vervolgens ook aan zijn gezicht. Hij slaapt ook op zijn buik en soms is de hydrofiel waar hij op ligt in bed ook best nat.

Ik probeer het droog te houden, in te smeren met verschillende creme’s en de hydrofiel elke dag te verschonen. Maar misschien heeft iemand nog tips? Want het is nu wel heel erg

Misschien toch een keertje door de huisarts laten bekijken. Soms mag je ook foto’s mailen om te laten beoordelen en hoef je niet langs te komen.

1 like

Hier in België kun je ze huren bij AS adventure, volgens mij is dat in NL bever zwerfsport? Zelfde keten dacht ik… Misschien hebben ze dat daar ook

1 like

Krijgt ie misschien tandjes? Dat was bij ons ook heftig qua kwijl, slabbetjes en uitslag

Ik weet het niet? Hij heeft ook al 1,5 week diarree. Echt rond de 9 luiers op een dag met kleine beetjes. Daarvoor wel naar de HA geweest maar alles was oké omdat hij gewoon goed drinkt.

Mijn vriend zei ook een paar keer: ‘komt het niet door tandjes?’ Maar lijkt me wel erg heftig. Ik heb wel een paar keer gevoeld aan zijn tandvlees maar voel nog niks.

Eerst zat die bultjes ook vooral rond zijn mond maar nu is het ook best erg tussen zijn wenkbrauwen en rondom zijn oogjes.

1 like

Ik weet even niet meer hoe oud je kleintje is, maar weet nog dat ons zoontje ook zoiets had in de eerste paar weken/maanden. Leek een beetje op warmteuitslag i.c.m. zijn kwijl. Is gelukkig vanzelf weggetrokken, maar we mochten toen van de huisarts ook foto’s sturen en hielden goed contant! Zou bij twijfel dus gewoon even bellen/mailen, al is het ter geruststelling.

1 like

Je kunt in Oostenrijk bij de lokale vvv of bergbahn zo’n drager lenen/huren op veel plekken! Hebben wij vorig jaar geen gebruik van gemaakt want hij was 10 maanden en zat goed in de draagzak op de rug, maar ben die opties toen wel tegen gekomen en heb het ook op instagram voorbij zien komen bij tess&tobi.

1 like

Love die webshop sws haha
Hadden toen echt de aller aller aller zachtste hydrofiele doeken ooit. Toen heette het nog Jut&Julie

2 likes

En @Suikerklontje bedankt voor de reacties! Ik kan er als het goed is eentje lenen maar fijn om nog extra opties te hebben.

1 like

Wat is nou echt een goed cadeau voor een kind dat 1 wordt van rond de 20 euro.
Niet te hysterisch en plastic :joy:

Houten muziekinstrumenten? Xylofoon bijvoorbeeld. Of een boekje, altijd goed denk ik.

3 likes

Wel plastic maar is hier een hit, ook leuk voor oudere kindjes.

1 like

Stabilo Woody of Stockmar krijt met mooi tekenblok. Plan toys houten dieren. Houten theeservies van Hema of Little Dutch. Pannensetje (Hema) met houten kookgerei, houten mes en houten groenten/fruit (Sostrene grene)

Edit - of een boek van het verhalenorkest!

2 likes

Ja punt is dus dat we al zo veel hebben van de oudste. Keuken spulletjes enzo eigenlijk denk ik bij alles we zijn wel voorzien :joy:

Ik ben hier ook heel benieuwd naar. Onze baby is 6 maanden en ik vind het best lastig om te manoeuvreren tussen alle informatie over bijvoeding. Bij Ouders van Nu stond bijvoorbeeld een voorbeeld schema waarbij 1 melkvoeding al volledig werd vervangen door een hapje. Mijn baby speelt alleen nog maar een beetje met het eten. Wat zijn jullie ervaringen met baby led weaning? Hoe ging dit voor jullie kind?

2 likes

55ef3df4c8c7f7715316c498b6290bf5b01a536e
Hebben jullie deze al? Echt mijn favo (en van mn kind)! Is van Grimms.

7 likes

Dit ziet er leuk uit! We hebben wel die poppetjes in bakjes dat is ook nog altijd een hit. Ga deze even opzoeken.

Wij vroegen bij de tweede die 1 werd kleding in haar maat of een uitje. Bijvoorbeeld kaartjes voor de Beekse Bergen of een strippenkaart van een speelboerderij oid.

2 likes

Oh dat vind ik wel gek! Want tot het eerste jaar is melk echt de hoofdvoeding en vast voedsel vooral ontdekken.

1 like

Ik lees dit wel anders… want in principe zou een kind vanaf 1 jaar geen kunstvoeding meer nodig hebben, en borstvoeding erbij. Dus dit betekent in de praktijk dat je daarvoor al de melkvoedingen afbouwt en dit met vaste voeding vervangt. En dat kun je vanaf 6 maanden starten met oefenhapjes tot uiteindelijk een hele maaltijd paar maanden later.

En ja er zullen vast 543661 disclaimers zijn