Tips, ervaringen & aanraders #9

Misschien een tip voor iemand die deze wil kopen. Heb ze vorige week bij de aldi gekocht voor €6 of €7. Weet de prijs niet meer precies

3 likes

Ik las hier dat je het dienblad van de tripp trapp heel makkelijk in de vaatwasser kan doen maar ik zou het absoluut niet aanraden met een zwart dienblad. Hij wordt er helemaal dof en wit uitgeslagen van :smiling_face_with_tear:

3 likes

Helemaal eens dat oppassen meer verantwoordelijkheid is dan een schap goed invullen, maar op bovenstaand. Ik denk eerder dat het gesprek met je 15- jarige dan moet zijn of hij/zij überhaupt wel in staat is om die verantwoordelijkheid te nemen ipv hoeveel geld het oplevert.

Want laten we eerlijk zijn, meeste tieners die oppassen zien het wss gewoon als een chille manier van geld verdienen. Zeker als kinderen al op bed liggen. Althans zo was het toen ik die leeftijd had en ik geloof niet dat de huidige generatie perse zoveel volwassener is met het nemen van een bijbehorende verantwoordelijkheden. Betekent overigens niet dat iemand geen verantwoordelijkheid neemt, maar het is wel gewoon een tiener en geen volwassene.

6 likes

Kreeg gisteravond mail dat babboe adviseert voorlopig je bakfiets niet meer te gebruiken. Balen, benieuwd hoe het verder gaat met babboe.

1 like

Er worden hier altijd leuke speelgoedtips gegeven waar ik zelf niet op zou komen :slight_smile: wat zijn jullie aanraders voor een kind van 15 maanden? Zijn grootste hobby is op dit moment blokjes door de kamer gooien. Hij loopt net een beetje.

Hier vond hij een loopautootje heel leuk (heb die BIG), en loopfietsje (Pukylino), hij begon te spelen met Duplo, de Stapelstein stenen, activiteitenkubus dingen, wij hadden een grote egel: Egel Trekfiguur met Activity Center | Vigatoys

En heel veel met autootjes. Hema heeft leuke houten. En voor de lente zomer een watertafel. Dat was ook een groot succes.

4 likes

Onze kindjes zijn bijna even oud :blush: Ik ga er vanuit dat ze onderstaande dingen nog wel zeker een paar maanden of langer leuk vindt, obv wat ik hoor van vrienden en zie op instagram. Los van de standaard duplo - pop - blokken - keukenspulletjes, wordt hier al 3 maanden heel veel gespeeld met een Grapat seizoensset. Poppetjes in en uit de bakjes, ringen om de bakjes en om de handvatten van haar loopkar, munten en ringen in een object permanence la, poppetjes op de blokkentoren. Ik heb er een sorteerbord van Reiger&de Raaf bijgekocht, daar doet ze minder mee maar ruimt het geheel wel lekker op.

En goochelsjaaltjes vindt ze fantastisch. Kiekeboe spelen, uit de object permanence la of vormenstoof trekken, gebruiken als deken voor de pop, om mee te dansen.

Heb je houten puzzels al geprobeerd? Mijn dochter houdt haar aandacht er niet heel lang bij maar ze vindt het opzich wel geinig. Ze kan het redelijk zolang de vormen aan de ronde kant (dus geen uitsteeksels) zijn. De kringloop heeft er vast wel wat. En de aaaaallergrootste hit van het moment: stickers plakken!! Hema heeft rondjes met een dierenhoofd en die zijn perfect voor nu. Wel wat hulp nodig nog maar lekker een rustig taakje aan het einde van de dag met wat potloden erbij.

Omdat hij gooien leuk vindt: misschien pittenzakjes met een mandje om proberen erin te gooien? Zag dat eens op instagram voorbij komen. Ik doe dat nu met m’n dochter met de sensorische ballen die ik hierboven tipte.

2 likes

Wat vinden jullie fijne loopkarren? Die van Little Dutch is heel mooi, maar mijn kind vindt het eng omdat het niet stroef is. En welke fietsen kunnen jullie aanraden voor kleine (als in korte) dreumessen?

Ik heb een pinolino loopkar, daarvan kun je de weerstand van de wielen instellen. Zijn ook goed tweedehands te koop want nieuw vrij duur. Ook nu dreumes goed loopt wordt de kar nog gebruikt want hij gebruikt ‘m ook z’n speelgoed in en uit de bak aan de voorkant te halen

2 likes

Die van vtech

Niet alleen een plezier voor oog en oor maar de wieltjes zijn ook in te stellen.

9 likes

Zoals @Tostibrood zegt: de Pinolino loopkar. Superstabiel en de weestand van de wielen is instelbaar.

3 likes

We gaan aankomende week naar een bungalowpark in de regio Apeldoorn. Wie heeft leuke tips voor met een peuter en kleuter? Zwembad zit al op het park.

De Apenheul is nog gesloten en gaat pas later in het seizoen open :frowning:

1 like

Burger Zoo

4 likes

Hier waren/zijn de volgende items een hit op die leeftijd:

• loopstok met flapjes/kraaltjes
  • loopfiets
  • boekjes met muziek, bijv onderstaande
  • activiteiten board met lampjes
  • dikke krijtjes om te kleuren

Edit: zie nu dat deze nu niet te koop is, er wordt wel een herdruk verwacht.

https://www.amazon.nl/Xespis-Montessori-activiteitenbord-led-lichtschakelaars-kinderspeelgoed/dp/B0CC91RW2M/ref=asc_df_B0CC91RW2M/

2 likes

Openlucht museum in Arnhem

4 likes

Ja, dit! Was een groot succes met mijn bijna vierjarige (en baby), @Keroppi

3 likes

Hoezo te veel? Je bent in de avond van huis en je hebt mega veel verantwoordelijkheid gehad.

En als mijn kind in de supermarkt werkt krijgt ze ook vakantiegeld en kan ze zich ziek melden.

4 likes

Zou echt geen nieuwe kopen om die reden. Over een week is het misschien wel prima.

1 like

Als het een beetje oké weer is: Malkenschoten (Binky)

2 likes

Mijn kind is ongeveer even oud, en momenteel zijn naast duplo en loopfietsje (op 4 wielen, ze loopt nog niet), vooral kleurpotloden, van die dikke, een grote hit! Wij hebben zo’n learning tower die omgeklapt kan worden tot tafeltje, met een blad papier en kleurtjes kan ze zich daaraan echt goed vermaken.

4 likes