Tips, ervaringen & aanraders #9

Hier waren/zijn de volgende items een hit op die leeftijd:

• loopstok met flapjes/kraaltjes
  • loopfiets
  • boekjes met muziek, bijv onderstaande
  • activiteiten board met lampjes
  • dikke krijtjes om te kleuren

Edit: zie nu dat deze nu niet te koop is, er wordt wel een herdruk verwacht.

https://www.amazon.nl/Xespis-Montessori-activiteitenbord-led-lichtschakelaars-kinderspeelgoed/dp/B0CC91RW2M/ref=asc_df_B0CC91RW2M/

2 likes

Openlucht museum in Arnhem

4 likes

Ja, dit! Was een groot succes met mijn bijna vierjarige (en baby), @Keroppi

3 likes

Hoezo te veel? Je bent in de avond van huis en je hebt mega veel verantwoordelijkheid gehad.

En als mijn kind in de supermarkt werkt krijgt ze ook vakantiegeld en kan ze zich ziek melden.

4 likes

Zou echt geen nieuwe kopen om die reden. Over een week is het misschien wel prima.

1 like

Als het een beetje oké weer is: Malkenschoten (Binky)

2 likes

Mijn kind is ongeveer even oud, en momenteel zijn naast duplo en loopfietsje (op 4 wielen, ze loopt nog niet), vooral kleurpotloden, van die dikke, een grote hit! Wij hebben zo’n learning tower die omgeklapt kan worden tot tafeltje, met een blad papier en kleurtjes kan ze zich daaraan echt goed vermaken.

4 likes

Zit Julianatoren daar niet?

6 likes

Is ook dicht nu, geloof ik.

3 likes

Wat jammer! Ik was er eind december, dacht dat dat gewoon open bleef.
Zie het idd, van 10-2 tot eind maart.

1 like

Wilde dit nog even tippen: mijn dochter wordt binnenkort 5 en we hebben al zoveel. Nu neemt mn moeder haar mee naar het theater, ze gaan naar rapunzel. Mag ze daarna ook met rapunzel op de foto. Helemaal leuk een oma kleinkind uitje en geen speelgoed maar een uitje cadeau!

10 likes

Voor mensen die ook het Nunki lakentje van Fedde en Kees gebruike - kan het tè strak :sweat_smile:? Beste struggle om met baby en al dicht te krijgen.

1 like

Wij legden gewoon een paar zware boeken in de kar voor een beetje weerstand :).

3 likes

Hahaha nee ik deed m soms ook zo strak dat het matras krom stond. Maar was echt nodig toen ze wat sterker werden hahaha.

2 likes

Weet niet hoe oud je kindjes zijn maar Paleis het loo heeft een gedeelte wat ze het ‘junior paleis’ noemen. Dat is een interactief deel voor kinderen waar ze oa een paleisfeest kunnen organiseren met allerlei opdrachtjes.

4 likes

Dat interactieve deel is volgens mij vanaf een jaar of 6. Mijn dochter (bijna 4) was daar te jong voor (werd daar gezegd, dus hebben dat interactieve deel laten zitten), maar vond het alsnog wel leuk. Je hebt ook een deel met een keuken (waar oudere kinderen dus opdrachten doen) waar ze lekker kunnen spelen en boven kunnen ze zich verkleden, @Keroppi
Het Paleis zelf vond ze trouwens ook leuk. Ging er wel in sneltreinvaart doorheen, masr vooral de auto’s vond ze leuk om te zien.

2 likes

Dit vragen wij ook elk jaar voor onze kinderen. En ze vinden het zo leuk! Ze krijgen dan van de ‘gevers’ een aftel kalender tot aan het uitje met stickers erbij ( bijvoorbeeld in thema van het uitje).

4 likes

Bedankt voor alle tips! Wel jammer dat best wat dingen deels/tijdelijk gesloten zijn.

1 like

Oh dat is jammer! Hij stond voor ons voor deze week op de planning. Ons zoontje is net zo oud als jouw dochter.

Al die opdrachtjes die je dus online ziet staan zijn ze dus te klein voor? Ze adverteren vanaf 3 jaar dus had me er al helemaal op verheugd. Goed dat je het zegt :smiling_face:

1 like

Het kan misschien wel, hoor!
Er stonden medewerkers van het paleis bij de ingang en die gaven aan dat ze er nog wat te jong voor was, dus we hebben het niet gedaan. Maar misschien kan het prima, zeker als je het samen doet. Zou het gewoon proberen dan!
En zonder die opdrachten is het dus ook al een succes iig. Genoeg te zien en te spelen!

1 like