Tips, ervaringen & aanraders #9

Zit Julianatoren daar niet?

6 likes

Is ook dicht nu, geloof ik.

3 likes

Wat jammer! Ik was er eind december, dacht dat dat gewoon open bleef.
Zie het idd, van 10-2 tot eind maart.

1 like

Wilde dit nog even tippen: mijn dochter wordt binnenkort 5 en we hebben al zoveel. Nu neemt mn moeder haar mee naar het theater, ze gaan naar rapunzel. Mag ze daarna ook met rapunzel op de foto. Helemaal leuk een oma kleinkind uitje en geen speelgoed maar een uitje cadeau!

10 likes

Voor mensen die ook het Nunki lakentje van Fedde en Kees gebruike - kan het tè strak :sweat_smile:? Beste struggle om met baby en al dicht te krijgen.

1 like

Wij legden gewoon een paar zware boeken in de kar voor een beetje weerstand :).

3 likes

Hahaha nee ik deed m soms ook zo strak dat het matras krom stond. Maar was echt nodig toen ze wat sterker werden hahaha.

2 likes

Weet niet hoe oud je kindjes zijn maar Paleis het loo heeft een gedeelte wat ze het ‘junior paleis’ noemen. Dat is een interactief deel voor kinderen waar ze oa een paleisfeest kunnen organiseren met allerlei opdrachtjes.

4 likes

Dat interactieve deel is volgens mij vanaf een jaar of 6. Mijn dochter (bijna 4) was daar te jong voor (werd daar gezegd, dus hebben dat interactieve deel laten zitten), maar vond het alsnog wel leuk. Je hebt ook een deel met een keuken (waar oudere kinderen dus opdrachten doen) waar ze lekker kunnen spelen en boven kunnen ze zich verkleden, @Keroppi
Het Paleis zelf vond ze trouwens ook leuk. Ging er wel in sneltreinvaart doorheen, masr vooral de auto’s vond ze leuk om te zien.

2 likes

Dit vragen wij ook elk jaar voor onze kinderen. En ze vinden het zo leuk! Ze krijgen dan van de ‘gevers’ een aftel kalender tot aan het uitje met stickers erbij ( bijvoorbeeld in thema van het uitje).

4 likes

Bedankt voor alle tips! Wel jammer dat best wat dingen deels/tijdelijk gesloten zijn.

1 like

Oh dat is jammer! Hij stond voor ons voor deze week op de planning. Ons zoontje is net zo oud als jouw dochter.

Al die opdrachtjes die je dus online ziet staan zijn ze dus te klein voor? Ze adverteren vanaf 3 jaar dus had me er al helemaal op verheugd. Goed dat je het zegt :smiling_face:

1 like

Het kan misschien wel, hoor!
Er stonden medewerkers van het paleis bij de ingang en die gaven aan dat ze er nog wat te jong voor was, dus we hebben het niet gedaan. Maar misschien kan het prima, zeker als je het samen doet. Zou het gewoon proberen dan!
En zonder die opdrachten is het dus ook al een succes iig. Genoeg te zien en te spelen!

1 like

Gaan jullie kinderen alleen naar de opvang of ook naar de peuterspeelzaal/voorschool en waarom die keuze?

Mijn zoon nu 2 gaat 2 dagen naar de opvang, ik twijfel een beetje om dus ook een ochtend voorschool te doen. Enerzijds is hij dan wel 3 dagen van huis, plus 1 oppas dag door grootouders dus weet ook niet of dat dan te veel locaties zijn. Andere kant denk ik van beetje uitdaging is misschien wel fijn voor hem. Dus ben even benieuwd naar andere ervaringen.

1 like

bij ons is de opvang vanaf 3 jaar een voorschoolsmodel, dus dan krijg je dat automatisch al mee
ze gaan dan bv werkbladen maken en andere dingen die in de tot 3 jaar groep helemaal niet aan de orde zijn. is dat bij jouw opvang niet ook zo (of aan te vragen oid?)

1 like

Beide kinderen alleen naar de opvang. Mijn zoontje zat op opvang X en zijn groep bestond letterlijk uit PSZ kindjes en KV kindjes in een groep, waarbij de PSZ begin middag weer weg gingen. Ze hadden dus letterlijk hetzelfde programma. Bij de huidige opvang van m’n dochter (opvang Z) zit het peuterschool 1 deur ernaast en proberen ze ook zoveel mogelijk samen te doen vanaf jaar of twee. Wij hoeven dus geen keuze te maken tussen PSZ en KV. Misschien heeft jullie opvang ook zo’n constructie?

2 likes

Wij hebben het niet gedaan. En je moet vaak ook minimaal aantal uren afnemen. Ik werk onregelmatig dus dan moest ik naast die standaard uren ook nog voorschool uren betalen. Ze gaat nu naar school en de juffen vroegen juist of ze naar voorschool was geweest, dus ze kreeg genoeg mee op de kdv.

1 like

En @Gelatelli nee bij onze opvang is dat helaas niet van toepassing. Kan soms wel iets extra’s knutselen of lezen ofzo maar niet structureel. Er is ook geen peuter opvang op de locatie.

Qua ontwikkeling doet mijn zoon het ook best goed, dus het is ook meer van dat we denken of iets van extra uitdaging leuk voor hem is. De voorschool zou ook in het zelfde gebouw zijn waar hij later hopelijk naar de basisschool gaat dus wat dat betreft is dat prima.

1 like

Yes dit hebben wij ook. Dus zie niet echt de meerwaarde van een losse PSZ nog :slight_smile:

Oudste alleen opvang. Jongste gaat nu 1 dag naar de opvang en 2 dagen peuterspeelzaal. De oudste zit nu op school maar destijds werkte ik meer en ging ze 2 dagen naar de opvang. We vonden het toen prima om allebei 1 dag met haar alleen te zijn en zij was ook liever thuis dan op de opvang dus er was niet zo’n noodzaak voor. De jongste is er een ander kind, die vind het helemaal leuk, en wij vinden het ook fijn om op onze vrije dag wat uurtjes voor jezelf te hebben.

2 likes