Oh dat is jammer zeg! Maar ik neem aan dat ze wel genoeg doen om de kinderen wat te leren?
Ons kind heeft een ontwikkelingsachterstand waardoor dit niet voor ons opgaat helaas.
EhhmmmâŠ. Wat te leren zoals wat dan eigenlijk .
Ze doen wel gewoon knutselen, spelen met van die grote kralen, boekjes lezen etc maar vooral spelen. Ook de 3 jarigen? Er zijn wel kindjes die af en toe helpen met fruit snijden of opruimen dat soort dingen.
Bij ons is het ook een combi van kinderopvang en peuterspeelzaal. Ze splitsen vaak de hele groep op in 3 groepen: 1 die extra uitleg/hulp krijgt, 1 die extra uitdaging krijgt en de rest. Afhankelijk van de activiteit zijn dat verschillende groepen want het ene kind is motorisch in de ene groep en cognitief in de andere, etc. Ideaal vind ik. Bij de tweejarigen ligt de focus op leren spelen en interesses uitzoeken, en vanaf 3 jaar wordt het ook een beetje voorbereiding op het naar school gaan. Je zou eens kunnen vragen of ze dat ook al doen op jullie opvang.
Hier in de buurt is ook een peuterspeelzaal die altijd buiten is, daar zou ik mijn kind ook graag heen doen, maar voor nu is dat even te veel gedoe met halen/brengen incl baby.
Haha, ze doen per thema. Dat duurt dan een paar weken. Dus in de kring zitten. Dan gaat de juf voorlezen. Woordenschat mbt desbetreffende thema. Samen zingen. Samen knutselen. Heel erg gericht op samen dingen doen en ondertussen onderwijzen. Buiten PSZ uren om is het idd veel spelen. Slapen. Eten.
bij ons beginnen ze te oefenen met voorbereiden op schrijven door bv oefenen van lijntjes trekken, meer focus op tellen dat soort dingen
Ik heb weer eens jullie hulp nodig𫣠ik kom er online niet uit.
Ik heb een chicco next to me te leen gekregen van vrienden (superlief), en had zelf aerosleep hoeslakens besteld. Toen bedacht ik daarna dat dat wss geen zin heeft als je geen aerosleep matras hebt. Enfin, toen ging ik kijken wat voor matras erin zit en is het lijkt wel een soort zwarte, polyester zak. Op de website van Chicco staat dat zij ook een ademend matras hebben, maar dat lijkt deze echt niet te zijn. Even een foto:
Het matras voelt erg goedkoop en lijkt een beetje op zoân polyester dustbag van een tas of schoenen zeg maar, of iets alie express achtigs.
Mijn vraag is: heeft iemand dit matras ook bij de chicco, of is dit een andere. En is dit wel veilig/ademend, of kan ik beter een ander matras kopen? Zal ik dan een aerosleep doen of gewoon van Chicco zelf.
Alvast bedankt, ik loop helemaal vast en raak er een beetje gestresst van.
Mijn baby heeft tot nu toe borstvoeding gehad, maar om de nachten wat dragelijker te maken voor mij proberen we sinds een week 1 voeding in de nacht een flesje flesvoeding te geven. We geven het huismerk van Kruidvat. Helaas gaat dit niet goed, want hij geeft het gewoon weer allemaal terug. Heeft iemand hetzelfde gehad met de Kruidvat variant?
In principe zijn alle merken hetzelfde qua ingrediënten (de standaard lijn dan). Je zou een ander merk kunnen proberen maar denk dat het misschien hetzelfde gaat opleveren.
Ligt het niet aan de fles? Gaat het niet te snel?
Ja, dit heeft de mijne ook. Heb je wel die witte hoes die er omheen zit ook bij (is katoen) en de plank die onder het zwarte matrasje zit?
Heb er zelf nooit aan getwijfeld of dit goed zou zijn, maar heb het ook nooit zo uit elkaar gehaald en bestudeerd. Mijn matrasje lijkt wel wat steviger, iig geen zak die volgepropt lijkt, maar dat kan ook door je foto komen.
Bedjes moeten toch ook aan veiligheidseisen voldoen, ga er vanuit dat het gewoon veilig is. Denk dat het materiaal juist ademend en vochtafdrijvend is.
Als je je gezicht erin duwt en probeert te ademen merk je het ook of het wel ademend is. Al is dat sowieso niet echt nodig zolang je je kindje op de rug legt, maar dan weet je wel of het een echt matrasje is.
Mijn dochter heeft gisteren meerdere snijwondjes van glas opgelopen in haar gezicht. Op 2 plekjes is het met wat lijm dichtgemaakt, de rest was allemaal heel smal en oppervlakkig en had verder geen behandeling nodig.
Het ziet er op zich allemaal netjes uit maar ik maak me toch zorgen om littekens. Ik heb nu Cicaplast B5 van LPR in huis om de wondjes vochtig en soepel te houden maar vroeg me af of er goede ervaringen zijn met andere crĂšmes.
Ah dat is heel erg vervelend. Paar jaar geleden was onze zoon van een buitentrap gevallen met zân snufferd op een betonnentegel met als gevolg een hele grote rode geschaafde plek op zijn voorhoofd. Ik dacht dat het een heel lelijk litteken zou worden. Op aanraden van een vriendin ben ik Dermatix gaan smeren, werkte als een tierelier. Is niks meer van te zien!
Ik heb deze gesmeerd bij zijn zoontje toen hij hechtingen had bij zijn wenkbrauw. Het is heel mooi genezen en je ziet er nu niks meer van.
Mn dochter gaat nu sinds kort naar de opvang, maar heeft nooit geleerd alleen in slaap te vallen. Stom van ons i know, maar ik kan haar gwn niet laten huilen. Mr nu lopen ze er natuurlijk op de opvang tegenaan dat ze niet slaapt. Ze komt schor thuis van het huilen. Iemand ooit in dezelfde situatie gezeten, slaaptraining heeft toegepast ( bij 14 maanden) en waarbij het goed is gekomen?
Oh dan valt het gewoon net te zwaar op zân maag⊠ik ga eens kijken of het met andere merken beter gaat.
@Vloeistof ik denk ook dat het te snel gaat inderdaad. Mân vriend geeft het flesjes en is na 10 min vaak ook weer terug. Toch maar weer die maat S speen erop ook.
Ik vond biodermal litteken crĂšme heel fijn. Mân zoon was op zân gezicht gevallen. Grote snee op zân neus en tussen zân wenkbrauwen. Ik heb het toen heel trouw 3-4 maanden gesmeerd en je ziet echt niks. Hij heeft een donkere huid en was bang dat de litteken echt zou opvallen, maar je ziet echt niks.
Ja dit heb ik ook! Mijn matrasje is ook stevig hoor, maar er heb er een beetje aan lopen trekkenđ«Ł
Dit komt omdat de plank en matras bij mij omgedraaid zitten, dus toen ben ik gaan twijfelen aan alles. Daarbij komt dat ik als kind ooit bijna ben verdronken, dus ik heb zelf heel erg angst om te stikken. Dus dankjewel voor de tip @Nefertiti ik kan idd âgewoonâ ademen (nou ja zo gewoon als ik kan ademen zonder paniekerig te doen).
Thanks @Huismus voor de bevestiging en de moeite van de fotoâs
Wij hadden dit ook. Begonnen bij 5 maand 1 flesje (overdag) Kruidvat kunstvoeding zodat ik kolven kon afbouwen. Super veel spugen weer, veel darm krampjes en ook wat uitslag. Dachten aan koemelkallergie. Heeft toen 2 weken Nutrilon pepti syneo gekregen en ging het stuk beter. Moesten toen gaan provoceren dus weer terug naar Kruidvat en nu blijft het goed gaan. Ondertussen over op Kruidvat 2. CB zei dat dit soms is, dat de maag en darmen (of lichaam algemeen) erg moet wennen.
De pepti was erg bitter van smaak trouwens, dus dat eerste dagen gemixt met gekolfde borstvoeding. En fles met zo klein mogelijke speen, anders dronk hij een fles 180 in 5/6 minuten op. Dan kwam de helft er in het half uur daarna weer uit.
Niet jezelf de schuld geven. Sommige kindjes slapen nou eenmaal moeilijker.
Mijn kind valt thuis overdag meestal zelf in slaap, maar op de opvang heeft ze vanaf het begin heel slecht geslapen en sinds een paar maanden (denk 17mnd) slaapt ze daar helemaal niet meer, terwijl ze wel moe is en thuis wel een lange dut doet. Maar ze wil daar alles zien/horen/in de gaten houden.
Hopelijk hebben anderen wat tips waar je wat aan hebt, maar geef jezelf iig niet de schuld. Misschien gaat het beter als ze wat meer gewend is daar te zijn.