Ik heb deze gesmeerd bij zijn zoontje toen hij hechtingen had bij zijn wenkbrauw. Het is heel mooi genezen en je ziet er nu niks meer van.
Mn dochter gaat nu sinds kort naar de opvang, maar heeft nooit geleerd alleen in slaap te vallen. Stom van ons i know, maar ik kan haar gwn niet laten huilen. Mr nu lopen ze er natuurlijk op de opvang tegenaan dat ze niet slaapt. Ze komt schor thuis van het huilen. Iemand ooit in dezelfde situatie gezeten, slaaptraining heeft toegepast ( bij 14 maanden) en waarbij het goed is gekomen?
Oh dan valt het gewoon net te zwaar op zân maag⊠ik ga eens kijken of het met andere merken beter gaat.
@Vloeistof ik denk ook dat het te snel gaat inderdaad. Mân vriend geeft het flesjes en is na 10 min vaak ook weer terug. Toch maar weer die maat S speen erop ook.
Ik vond biodermal litteken crĂšme heel fijn. Mân zoon was op zân gezicht gevallen. Grote snee op zân neus en tussen zân wenkbrauwen. Ik heb het toen heel trouw 3-4 maanden gesmeerd en je ziet echt niks. Hij heeft een donkere huid en was bang dat de litteken echt zou opvallen, maar je ziet echt niks.
Ja dit heb ik ook! Mijn matrasje is ook stevig hoor, maar er heb er een beetje aan lopen trekkenđ«Ł
Dit komt omdat de plank en matras bij mij omgedraaid zitten, dus toen ben ik gaan twijfelen aan alles. Daarbij komt dat ik als kind ooit bijna ben verdronken, dus ik heb zelf heel erg angst om te stikken. Dus dankjewel voor de tip @Nefertiti ik kan idd âgewoonâ ademen (nou ja zo gewoon als ik kan ademen zonder paniekerig te doen).
Thanks @Huismus voor de bevestiging en de moeite van de fotoâs
Wij hadden dit ook. Begonnen bij 5 maand 1 flesje (overdag) Kruidvat kunstvoeding zodat ik kolven kon afbouwen. Super veel spugen weer, veel darm krampjes en ook wat uitslag. Dachten aan koemelkallergie. Heeft toen 2 weken Nutrilon pepti syneo gekregen en ging het stuk beter. Moesten toen gaan provoceren dus weer terug naar Kruidvat en nu blijft het goed gaan. Ondertussen over op Kruidvat 2. CB zei dat dit soms is, dat de maag en darmen (of lichaam algemeen) erg moet wennen.
De pepti was erg bitter van smaak trouwens, dus dat eerste dagen gemixt met gekolfde borstvoeding. En fles met zo klein mogelijke speen, anders dronk hij een fles 180 in 5/6 minuten op. Dan kwam de helft er in het half uur daarna weer uit.
Niet jezelf de schuld geven. Sommige kindjes slapen nou eenmaal moeilijker.
Mijn kind valt thuis overdag meestal zelf in slaap, maar op de opvang heeft ze vanaf het begin heel slecht geslapen en sinds een paar maanden (denk 17mnd) slaapt ze daar helemaal niet meer, terwijl ze wel moe is en thuis wel een lange dut doet. Maar ze wil daar alles zien/horen/in de gaten houden.
Hopelijk hebben anderen wat tips waar je wat aan hebt, maar geef jezelf iig niet de schuld. Misschien gaat het beter als ze wat meer gewend is daar te zijn.
Voor de mensen die wasbare luiers gebruiken heb ik een vraagje. Welk wasmiddel gebruiken jullie? Het liefst gebruik ik zelf ecologisch wasmiddel zonder parfum maar die maakt de luiers niet goed schoon. Toen een tijd Ariel sensitive gebruikt en dat werkte goed maar ik kan die nergens meer krijgen, zelfs online niet op voorraad. Wasmiddelen met parfum krijgt mân zoontje uitslag van dus dat is ook geen optie.
Hopelijk heeft iemand hier een goede tip!
Ik heb lang Klok waspoeder gebruikt maar helaas gingen na driekwart jaar de luiers heel sterk ruiken. Volgens Nappyâs zou dit echter wel moeten kunnen. Misschien heb ik dan niet goed gedoseerd maar ik wilde het risico niet nemen. Zij verkopen trouwens ook Ariel sensitive vloeibaar. En via Plein.nl is dat nu 2+2 gratis zie ik. Heb zelf geen ervaring met vloeibaar wasmiddel en wasbare luiers, alleen waspoeder.
Ik ben over gegaan op normaal Ariel waspoeder toen ik de sensitive niet meer kon vinden.
Edit - misschien een andere optie: de inlegvellen na elk gebruik weggooien of deze apart wassen met een wasmiddel waar je kind wel tegen kan? Die hoeven minder lang mee en absorberen zelf niet dus is denk ik ook niet zo belangrijk om sterk wasmiddel te gebruiken. Dat is dan een beschermend laagje tussen de luier die je kan wassen met daarvoor geschikt wasmiddel en zijn huid.
Dank voor het delen van je ervaring. Ik denk dat die speen ook deel van het probleem is. Hij klokt in 10 minuten 180 ml weg, terwijl hij rustig 20 minuten drinkt bij mij. En denk echt niet dat dit in de buurt komt van 180 ml haha. We gaan weer terug op de kleinere speen.
En misschien kleinere flessen? Kunstvoeding ligt wat zwaarder op de maag, misschien is het te veel? Ik heb nooit meer dan 120+4 gegeven maar mijn kind was sowieso niet zo van de grote flessen (gekolfde melk was 90ml genoeg maar gaven we 110 omdat ze echt extra nodig had).
Hoe oud is je kindje? Ik zou minder geven en proberen hem er langer over te laten doen. 180 ml in 10 minuten is echt veel. Uit je borst haalt hij dat ook zeker niet. Mijn dochter heeft nooit grotere flessen dan 150ml gehad en dan deden er een prematurenspeen er op. Ik heb zelf ook bijna nooit 150 gekolfd. Meestal max 120.
Ja de klok waspoeder heb ik ook geprobeerd, maar hetzelfde probleem helaas.
Bij Plein123 had ik besteld maar kreeg achteraf een mailtje dat ze niet voorradig waren
Misschien dat ik nog bij Nappyâs de AriĂ«l sensitive kan bestellen! Thanks !
@Mexi @Feather @Kaasvlinder en @Mimosa heel erg bedankt voor jullie uitgebreide tips! Ik ga hier binnenkort even goed voor zitten Loopfietsje (Pukylino) en muziekboekje hebben we inderdaad, en dat vindt hij superleuk.
Met name de tips voor rustig spelen (stickers en krijtjes) geven mij hoop want misschien zit dat er wel in, haha. Hij lijkt bij momenten nogal een wildebras te zijn maar misschien is dat ook wel normaal voor een dreumes!
En @Huismus lief jullie reacties .
@Howth hoe leefde je kind zelfstandig slapen op de opvang staken ze daar tijd in?
Hier is het bij mijn middelste nog een âprobleemâ ( 3 jaar oud). Kan in de avond niet zelf in slaap vallen, er moet iemand bijzitten. Al van alles geprobeerd, steeds verder weg gaan zitten, op dezelfde verdieping wat aanrommelen, maar dit resulteerde elke keer in huilen/ gillen / overstuur.
Op de opvang slapen ze met meerdere kinderen op een kamer en hier is het blijkbaar geen probleem.
Inmiddels is de oplossing hier dat de oudste twee ( 5 en 3) op een kamer slapen, sindsdien is er niks meer aan de hand ( tenzij de oudste bij een vriendje logeert en de middelste dus weer alleen is).
Het is denk ik ook de nabijheid van andere kinderen / geluiden op de achtergrond van de opvang dat ze het daar beter alleen doen? Weet ik niet hoor maar dit vermoed ik.
Op welke leeftijd zijn jullie gestopt met de speen en hoe hebben jullie dit aangepakt? Heb het idee dat dit bij ons niet vanzelf gaat gebeuren dus op zoek naar succes verhalen. Schuif het steeds voor me uit omdat we na 1,5 jaar eindelijk goede nachten hebben.
Het komt goed. Echt waar maar het heeft tijd nodig! En moeite. Misschien kan je bij het cb of een slaapcoach terecht. En eventueel kijken of je met je werk en je partner zijn werk iets kan regelen om de dagen niet al te lang te maken?
Gaat ze vaak naar de opvang? En hoe staan de leidster erin?
Bij mân zoontje met 3 jaar gestopt. Hadden ook al van alles geopperd (speen in boom, in bakje onder de grond, weggooien enz) maar hij ging nergens in mee. Uiteindelijk had mocht hij een kado kiezen wat hij zou krijgen als hij zonder speen ging slapen. Ook had mn man beloofd dan een nachtje op zijn kamer te komen logeren.
Dat kado kwam binnen, waarop hij direct besloot zijn speen in te leveren want hij wilde daar wel mee spelen. Nog twee of drie momenten om gehuild de directe tijd daarna, maar makkelijk te troosten. Slapen ging ook gelijk goed.
Ik moet nog beddengoed voor de co sleeper - nesteldrang begint vrij laat haha - maar ik zie door de bomen het bos niet meeeeeeeer.
Klopt het dat ik:
- molton
- hoeslaken
- lakentje
- dekentje
nodig heb? En een co sleeper valt qua maat als een wieg toch?
We hebben âm tweedehands en er zit ook een soort bescherm matje oid van het matrasje bij. Geen idee hoe het heet of wat het precies is