Ik zie nu dat het aerosleep toppers zijn, da’s wat anders dan een molton toch? Sorry voel me echt heel dom!
Jaa twee is goed! Ik deed onder zijn hoofd ook nog een hydrofiele doek ivm spugen; maar dat zal de kraamhulp je wel uitleggen.
Ik had trouwens ook duizend tutorials op youtube gekeken over hoe je een bedje moest opmaken enzo (het voelde echt als hogere wiskunde), kraamzorg kwam en jankte alles er gelijk vanaf en deed het anders. Neeee prima
Oohh hier keken wij zo tegenop. Uiteindelijk bij 3,5 jaar toch gedaan want wilde dat kind van de speen af was voordat baby zou komen. We hebben alle spenen verzameld, beloofd dat er een kado zou zijn wat kind graag wilde (Duplo pretpark) en zijn naar dierentuin Amersfoort gegaan. Daar alle spenen aan het speciale hek bij de ooievaar gehangen en foto gemaakt. Paar nachten bij slapen om gevraagd en verdrietig geweest en toen was het klaar. Verbazingwekkend weinig gedoe geweest!
Edit: daarvoor hadden we wel al afgebouwd. Eerst alleen speen met slapen, toen alleen speen thuis (niet bij dutjes buiten de deur of auto), toen alleen speen voor de nacht. Dus die laatste stap was alleen nog speen voor de nacht dus ook weg. Gebit van kind was na 3 maand ook helemaal weer recht trouwens.
Ik had voor de co sleeper en de reiswieg/kinderwagen ding Aankleedkussen hoezen gebruikt op aanraden van kraamhulp. Die komen nu nog van pas
2 lakentjes zijn echt genoeg! Mn baby lag na 2,5 maand al in een slaapzakje, en toen was het lakentje niet meer nodig.
En heb in de kinderwagen een maxi cosi type voetenzak gebruikt. Vond ik handiger dan al die losse laagjes.
Oja en over aerosleep ben ik van mening dat het wat bangmakerij is.
Ik heb ook een chicco next to me met een soort witte hoes eromheen (over dat zwarte) net als @Huismus en daarover doe ik een molton en hoeslakentje.
@Feather @jahoor Baby is nu 7 maanden. Als het gekolfde melk is dan krijgt hij 150ml per flesje. Goede tip om ook kleinere flesjes aan te bieden. Misschien moeten we starten met 90ml om te kijken hoe het op de maag valt.
Een Aerosleep maakt zoveel verschil ten opzichte van andere matrasjes. Het kost even wat maar het is heel goed voor je gemoedsrust. Ik zou ook de matrashoesjes erbij doen die ademen ook veel beter dan gewoon katoen.
Ligt aan je co-sleeper, maar een wieg is vaak kleiner/smaller dan een co-sleeper. Kwamen wij vorige keer helaas te laat achter.
Wij ook rond de 19 maanden, heb hem kapot geknipt en laten zien dat die stuk was. Vervolgens samen in de prullenbak gegooid. Toen ze eenmaal naar bed moest vroeg ze erom en steeds benoemd dat die in de prullenbak lag. Na een weekje vroeg ze er niet meer om. Inslapen duurde langer maar verder geen onrustige nachten gehad.
Ik lees hier eerlijk gezegd niet dat het gevaarlijk is? Meer dat het zonde van je geld is. Ik lees hier ook dat het wel degelijk ademend is (namelijk een score van 6,7) en daar staat ook dat het advies van geen topper niet geldt voor matrassen met zo’n honingraatstructuur.
Ik had het niet voor mijn wieg trouwens maar vanaf het ledikantje (vanaf 3 maanden denk ik) en dan is warmte al iets makkelijker te reguleren.
Ik heb fervent buikslapers dus het gaf mij persoonlijk wel een goed gevoel. Want heel eerlijk, het ademt door die honingraatstructuur wel echt 100 keer beter dan op een gewoon matras.
Haha citaat uit het artikel
Je ziet op fora veel berichten langskomen dat het matrasje “een veilig gevoel geeft” en daarom geen kwaad kan. Vaak staat in dezelfde teksten dat ouders het aanschaffen, omdat hun kleintje zo graag op de buik slaapt.
Het gaat meer om de dat aerosleep eerder beweerde dat het wiegendood kan voorkomen, dat is onzin. Echt onveilig zal het niet zijn. Alhoewel je baby het ook kouder kan krijgen op dit matrasje door de structuur en een newborn kan zichzelf niet goed warm houden. Dat is wel goed om te weten.
Ja, maar als de kraamzorg dat ziet trekken ze m er meteen uit, dus ik zou dat in deze fase niet aanraden.
Eens hoor! Is ook wel kwalijk als ze dat beweren. Wiegendood is volgens mij ook juist dat er geen aanwijsbare oorzaak is
In het begin op de groep (6 maanden), ze hebben haar ingebakerd, in zo een hangend wiegje gelegd, met de wandelwagen op de groep lopen. Ze huilde ook wel hoor, de eerste paar keer overstuur maar op den duur ging ze daar juist heel goed slapen. Thuis moesten we nog steeds met haar rondlopen maar met 16 maanden kon ze ook zelfstandig bij ons in slaap vallen. Met alle eerlijkheid: mijn man knuffelt haar ‘s avonds nog in slaap, maar dat hoort bij zijn slaapritueel en ik heb geleerd om dat gewoon los te laten.
Oh… je wordt echt van hot naar her geslingerd af en toe qua advies. Mijn god, is er iets wat je wel goed kan doen in het begin
Tuurlijk wel! Een baby heeft niet zo heel veel nodig, maar de bedrijven willen je anders doen geloven. Er zijn 3 dingen waar men veel geld aan verdient: baby bruiloft begrafenis. Maar dit is makkelijk praten nu ik een baby heb, ik wilde ook alles goed voor elkaar hebben en de juiste dingen in huis hebben. En iedereen geeft weer een ander advies of vindt andere spullen handig.
Koop een molton, 2 a 3 hoeslakens, lakentje, deken, hydrofielen voor onder het hoofdje die je vaker kan verschonen. Thats it. Ik heb gewoon goedkoop merk zoals zeeman en mamaloes gekocht.
Ja, ze hoeft in principe geen hele lange dag. We kunnen haar gelukkig op tijd ophalen, zodat ze rond half 5 weer thuis is. Ze gaat ook mr 1 keer, dus dat helpt ook niet echt. Komt het echt goed ja? Heb er echt geen vertrouwen in gisteren geprobeerd om haar in haar ledikant te laten spelen, maar zodra ze wordt neergelegd begint ze direct te huilen. Alsof ze paniek krijgt dat ze alleen erin ligt. Eén leidster begon meteen over trainen, andere leidster zei dat het wel goedkwam…