Tips, ervaringen & aanraders #9

Beste baby aanschaf is bol select, morgen alles in huis dat je evt nodig hebt. Of een fiets voor je vriend, kan hij het fixen :grimacing:

11 likes

Soms denk ik van niet… En als je denkt van wel, is er altijd wel ergens een moedermaffioso die je uit die droom helpt. Ben er inmiddels achter dat je maar het beste een beetje je gezonde verstand volgt, in plaats van je gek te laten tikken door 1001 verschillende adviezen. Zeker onder invloed van hormonen en ‘het goed willen doen’ (en agressieve bedrijvenmarketing die daar lekker op inspeelt) kan je er als je niet oppast nog onzeker van worden ook.

Edit: ik vind zelf dit topic nog het meest prettig, omdat er vaak ook gewoon nuchtere en praktische suggesties op staan. Maar echte babyforums die helemaal vergeven zijn van de moederkloeken zijn echt de hel.

9 likes

en de andere megatip die ik hier heb geleerd die je (ik iig) verder nooit ergens hoort:

neem je nieuwe baby niet mee naar huis in een dikke jas!

10 likes

Yes dit! Mn vriend werkt bij de politie en heeft hier scholing over gehad. De impact zonder jas was aanzienlijk kleiner dan met jas. Als hij ziet dat een kindje een dikke jas aan heeft, adviseert hij ook dit niet te doen.
Als ik mama’s en baby’s op t werk met ontslag stuur (zkh) dan adviseer ik altijd geen jasje aan te doen. Deed ik voorheen wel ivm de kou. Maar nu ik dit weet niet meer.
Onze baby mag echt geen dik jasje aan en zelf zitten we in de auto ook altijd zonder jas. Een dekentje (met van die gaten voor de bandjes) of voetenzak is wel veilig.

2 likes

Ja dit is inderdaad wel een goede tip! Of: kind zonder jasje insnoeren in stoeltje/maxicosi, en daarna de jas achterstevoren aantrekken zodat -ie het niet koud krijgt. Eventuele capuchon dan even naar binnen vouwen. Maar een dekentje is net zo makkelijk inderdaad.

3 likes

Ja! Dit wist ik, heb al een dekentje klaar liggen voor de maxicosi - die qua levering vertraging heeft dus deze hoogzwangere krijgt het benauwd haha.

Thanks voor alle tips en adviezen weer! Ik ga lekker m’n eerste babywasjes draaien en 2 setjes slaapspul voor de cosleeper bestellen vandaag :brown_heart:

6 likes

@Blush Oh heerlijk, ik kijk ook echt uit naar mijn verlof en heb zin om dat soort kneuterige dingen te gaan doen om lekker in die babybubbel te komen.

Ik zoek hydrofielen en lakentjes met gezellige kleuren en printjes. Ik kan niet zoveel met de natuurlijke of vergrijsde tinten. Ik heb de standaard babywinkels online al wel bekeken, maar kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met deze smaak. Jullie nog suggesties voor merken of winkels? Via vinted kan ook.

Tessentobi?
Wel wat prijziger maar ze zijn en blijven echt extreem zacht

Edit: vroeger heette dit merk jut&julie
Misschien voor Vinted/maektplaars zoektoch

5 likes

Die kende ik nog niet, merci! Vind die okergele en met citroentjes echt heel leuk.

2 likes

liewood heeft vaak hele leuke printjes!

Ah ja, die vind ik eigenlijk al te rustig. Ik houd echt van fel, maar dat is blijkbaar niet in :joy:

Ze hebben nu mix match 4+1 gratis op hun eigen merk! Voor als je ook nog andere dingen zoekt haha

1 like

Geef niet jezelf de schuld! Mijn zoon is even oud en kan ook niet alleen in slaap vallen, zijn wel bezig met het oefenen ervan maar vind het ook moeilijk hem te laten huilen, en werkt trouwens ook niet bij hem. Op de opvang ligt hij vaak in een kinderwagen te slapen, maar hij gaat maar een middagje per week.
Hebben de leidsters daar misschien wat tips?

1 like

Wat trekken jullie je baby aan in de draagdoek? Gisteren had mijn baby een romper met lange mouwen met een pakje erover en dubbele sokken en ik had mijn winterjas erover. Maar vond het toch te koud voor hem :thinking:

Zou eerder zeggen dat dit te warm is. De baby zit tegen je lichaam aan en de doek zelf geeft ook warmte. Je kan nekje voelen.

Ik deed geen dubbele sokken en geen winterjas erover. Mn baby droeg vaak zo’n wollen jasje van engel natur en dan miss een dun mutsje.

2 likes

Ik zou dit ook al best fors vinden haha.
Gewoon zijn eigen kleertjes + draagak en mijn jas. De draagdoek is al een extra laagje en mijn jas ook nog eens + dat ie tegen mijn warme lijf aan zit.

3 likes

Ook @Fishing
O bedankt, dan laat ik het zo (met 1 paar sokken). Maar zijn voetjes waren zo koud toen we terug kwamen, ik voelde me zo schuldig :smiling_face_with_tear: en hij had natuurlijk wel een mutsje op.
En ik had al een extra broek en truitje klaargelegd om aan te doen als ik zometeen naar buiten ga :sweat_smile:

1 like

Baby voeten en handen zijn vaak koud en rest van baby dan niet.
Ik hou ook zijn eigen outfit aan met evt een mutsje. Hij heeft mijn warmte tegen zich aan en de doek over hem heen en ik heb een draagjas. Warm genoeg.

1 like

Ik zou dan (bij koude voetjes) eerder een paar wollen slofjes/sokjes over de sokjes aantrekken en niet nog een laagje kleding. Draagdoek én jouw jas geven ook best wat warmte hè!

Nog niet gevraagd, zal ik volgende week doen. Ze zei alleen dat we het moesten trainen. Deden ze bij jou niet moeilijk over het slapen in de kinderwagen? Kost dat ze niet veel tijd oid?

2 likes