Tips, ervaringen & aanraders #9

Toen ik in groep 8 zat, ben ik iets voller geweest, vooral bij mijn buik, doordat ik veel snoepte. Mijn moeder zei daar toen wel vaker wat over, en dat vond ik niet leuk en werkte averechts. Dus goed dat je het voorzichtig wil aanpakken!

En toen ik naar de middelbare school ging was dat helemaal weg. Ik had toen zoveel meer beweging (elke dag 5 km heen en weer fietsen), gymmen, fietsen naar huis van nieuwe vriendinnen, andere sporten uitproberen. Ik ben altijd wel blijven snoepen, maar had een goede balans. Dus kan ook zomaar weer voorbij gaan.

2 likes

Nee wel acupunctuur om eerder te bevallen :joy: geloofde ik ook niet in. Maar was opzich wel een ontspannende ervaring met ook een massage erbij enz.

Heb wel laatste twee weken van mijn zwangerschap temazepam gekregen om te slapen.

Haha dat mag ook, alleen is nu 35 weken nog beetje te vroeg :joy:

Ik moet het eerst met valeriaan proberen, later in de zwangerschap zouden we idd nog naar medicatie kunnen kijken. Mocht je dat gewoon thuis of moest je dan in het ziekenhuis slapen?

2 likes

Oh ja dat is een beetje vroeg :joy: het heeft hier ook nog gewerkt dus pas maar op :seal:

Ik mocht dat gewoon thuis (moeten andere dat in het ziekenhuis?:skull:)

Naar het bos, of een keertje met de trein. Ik volg ook wat dingen op Instagram waar ze af en toe activiteiten voor kinderen organiseren, zoals een kabouterspeurtocht bijvoorbeeld.
Soms weet ik het ook ff niet en gaan we gewoon een rondje wandelen. We wonen dichtbij het centrum. En dat vinden ze dan ook ineens helemaal geweldig terwijl ik denk saai haha.

1 like

Wij gaan vaak buiten spelen, ongeacht het weer. Buitenspeelpak en laarzen aan en lekker stampen in de plassen.

Ik ben verder niet zo van de uitjes (behalve Monkey town en zwemmen) dus ik heb wat meer basic suggesties om te doen.

Kinetisch zand
Kleien
Hut bouwen in huis
Samen in de tuin bezig zijn
Rondje wandelen door het centrum
Fietsen door het park/bos
Naar de boerderij winkel iets verderop lopen en daar uitgebreid alles bekijken
Boodschappen doen en overal mee laten helpen

We rekken vooral alle dingen. Iets wat ik in 5 minuten kan doen dat laat ik m’n kind in 30 minuten doen. Beetje de dag vullen. :joy:

5 likes

Ja dat heb ik gedaan. Deed voor het slapen niets. Wel voor de restless legs overigens :sweat_smile:

Ik heb 40 weken niet geslapen. Hoe ik het heb volgehouden? Geen idee. Als ik foto’s terug zie van het einde van de de zwangerschap was ik een lopende zombie. mijn verloskundigen waren niet happig op medicatie.

Ben sowieso een heel slechte slaper. Hoe vaak ik wel niet naar een slapend kind aan het kijken benšŸ˜‚

1 like

Haha oops, ik ga eerst gewoon met de rustige middeltjes proberen :joy:

Ze gaf aan dat als optie a/b/c niet zou werken ik ook nog onder begeleiding in het ziekenhuis zou kunnen bijslapen, maar noemde geen namen van medicatie dus vandaar dat ik het even vroeg!

@Zomerjas ik slaap al m’n hele leven weinig/slecht maar had daar niet zo’n last van. Ja, ik was wel eens wat vermoeider overdag maar dat was het. Het breekt me nu echt op… zie gewoon op tegen de nachten.

Ja begrijp je helemaal hoor… Vooral dat opzien tegen de nachten. Niets hielp ook. Liep je weer naar het plafond te staren. Zo frustrerend.

Het enige wat mij misschien een beetje hielp op het einde waren ingesproken relax oefeningen / mediterende dingen van mijn beval cursus die deels gericht was op hypnobirthing.

Er werd mij op het einde inderdaad medicatie aangeboden, waarvoor ik in het ziekenhuis moest overnachten. Dit omdat de medicatie effect kan hebben op de baby en deze dan gemonitoord moest worden. Dat ging mij te ver. Heb ik niet gedaan.

1 like

Mijn baby heeft zo ongeveer dit kapsel en ik heb discussie erover met mn man hoe we het beter vinden staan. Ik vind de voorlok recht naar voren niet mooi want dat is wat meer haar en kijkt dan zo’n plakaat op zn hoofd. Maar mijn man vindt de voorlok naar de zijkant heel erg Karen. Wat vinden jullie beter? Aan de sprieterige achterkant kan niet zoveel veranderd worden.

• Voorlok naar voor
  • Voorlok naar de zijkant

0 stemmers

1 like

Ik vind dit echt een mooie post hahaha, zie nu echt een baby voor me met precies dit haar. Zou dan ook wel denken opzij. Kan er nog een haarclipje in (weet even niet of het een meisje of jongetje is) of helpt dat ook niet?

4 likes

De mijne heeft ook heel lang zo’n kapsel gehad, ik deed dan wel de lok opzij, naar voor vond ik zo Oostblok-vibes geven
image

5 likes

Er zit maar 1 ding op en dat is kaalscheren.

5 likes

Ik plak alles (ook het rechtop staande spriethaar achterop) het naar de zijkant met heel veel Zwitsal haarlotion en doe dan z’n muts op.
Als z’n muts dan afgaat blijft het goed zitten. Als ik niet de muts erover doe droogt het niet goed op en helpt het niet.
Dus sochtens in de maxicosi net voor we de deur uitgaan doe ik het!

Mijn dochter heeft ook zo’n gek kapseltje gehad, maar ik vond dat juist wel schattig en grappig haha. Heb er nooit extra werk van gemaakt of zo. Maar mijn motto is sowieso dat comfort voor looks gaat bij baby’s en dreumesen (en dat is ook voor mezelf wel zo makkelijk :partying_face:)

5 likes

Ik herken je situatie heel erg. Hele leven al slecht slapen, maar in de zwangerschap was het echt rampzalig. Soms sliep ik gewoon 3 nachten achter elkaar geen enkele minuut. Dan denk je; ik val overdag wel een keer in slaap, maar nope, niks.
Ik heb 1 nacht in het ziekenhuis geslapen met medicatie, ik heb toen een pethidine prik gekregen, maar ik vond het echt vreselijk en heb alsnog niet geslapen. Ik werd er super suf en wazig van, wat zo’n 24 uur heeft geduurd, maar kwam alsnog niet over dat randje van in slaap vallen heen. Zou dus even goed navragen welk medicijn je evt zou kunnen krijgen om te slapen en je daar even in verdiepen.

1 like

Moeders met kleine kinderen… hoe gaat het tanden poetsen?

Mijn dochter is 20 maanden en wil gewoon niet dat ik haar tanden poets (een hele mond vol). Ik heb al gezongen, samen gedaan, electro borstel… Ze zuigt zelf dat beetje tand pasta van de borstel en is dan klaar. Ik heb absoluut geen zin om er een strijd van te maken (vasthouden, dat ik poets resulteert in huilen) en het komt er dus op neer dat haar tanden nooit goed gepoetst zijn. Ik wil me hier niet slecht om voelen, maar doe dat soms wel…

2 likes

Herkenbaar maar strijd ervan maken was wel het enige wat hielp.
Voor we dat deden wist ze dat we het dan toch niet/maar half gingen doen en nu weet ze na enige strijd dat het linksom of rechtsom toch gaat gebeuren dus dat ze maar beter mee kan werken

3 likes

Als mijn kinderen niet mee willen werken dan houd ik ze in de houdgreep met mijn benen, zoals dit

Is soms het enige dat werkt hahaha. En dan geven ze zich ook wel snel er aan over eigenlijk.

7 likes

Hier precies hetzelfde, lukte alleen in houdgreep en verschrikkelijk huilen. Maar dat werd vanzelf steeds minder. Sommige periodes gaat het makkelijker, dan weer moeilijker, maar houdgreep is na de eerste weken niet meer nodig geweest (nu 22 mnd).

4 likes