Ik plak alles (ook het rechtop staande spriethaar achterop) het naar de zijkant met heel veel Zwitsal haarlotion en doe dan z’n muts op.
Als z’n muts dan afgaat blijft het goed zitten. Als ik niet de muts erover doe droogt het niet goed op en helpt het niet.
Dus sochtens in de maxicosi net voor we de deur uitgaan doe ik het!
Mijn dochter heeft ook zo’n gek kapseltje gehad, maar ik vond dat juist wel schattig en grappig haha. Heb er nooit extra werk van gemaakt of zo. Maar mijn motto is sowieso dat comfort voor looks gaat bij baby’s en dreumesen (en dat is ook voor mezelf wel zo makkelijk )
Ik herken je situatie heel erg. Hele leven al slecht slapen, maar in de zwangerschap was het echt rampzalig. Soms sliep ik gewoon 3 nachten achter elkaar geen enkele minuut. Dan denk je; ik val overdag wel een keer in slaap, maar nope, niks.
Ik heb 1 nacht in het ziekenhuis geslapen met medicatie, ik heb toen een pethidine prik gekregen, maar ik vond het echt vreselijk en heb alsnog niet geslapen. Ik werd er super suf en wazig van, wat zo’n 24 uur heeft geduurd, maar kwam alsnog niet over dat randje van in slaap vallen heen. Zou dus even goed navragen welk medicijn je evt zou kunnen krijgen om te slapen en je daar even in verdiepen.
Moeders met kleine kinderen… hoe gaat het tanden poetsen?
Mijn dochter is 20 maanden en wil gewoon niet dat ik haar tanden poets (een hele mond vol). Ik heb al gezongen, samen gedaan, electro borstel… Ze zuigt zelf dat beetje tand pasta van de borstel en is dan klaar. Ik heb absoluut geen zin om er een strijd van te maken (vasthouden, dat ik poets resulteert in huilen) en het komt er dus op neer dat haar tanden nooit goed gepoetst zijn. Ik wil me hier niet slecht om voelen, maar doe dat soms wel…
Herkenbaar maar strijd ervan maken was wel het enige wat hielp.
Voor we dat deden wist ze dat we het dan toch niet/maar half gingen doen en nu weet ze na enige strijd dat het linksom of rechtsom toch gaat gebeuren dus dat ze maar beter mee kan werken
Als mijn kinderen niet mee willen werken dan houd ik ze in de houdgreep met mijn benen, zoals dit
Is soms het enige dat werkt hahaha. En dan geven ze zich ook wel snel er aan over eigenlijk.
Hier precies hetzelfde, lukte alleen in houdgreep en verschrikkelijk huilen. Maar dat werd vanzelf steeds minder. Sommige periodes gaat het makkelijker, dan weer moeilijker, maar houdgreep is na de eerste weken niet meer nodig geweest (nu 22 mnd).
Ja sommige dingen moeten nou eenmaal en tandenpoetsen is daar één van wat mij betreft
Bij ons is het ook een strijd en wij kregen de tip van de preverbaal logopedist om een mondmassage te geven. Ik had echt mijn bedenkingen erbij, maar het werkt wel. Gewoon met je duim op haar bovenlip en onderlip (ter hoogte van tand en tandvlees) wat druk uitoefenen. En dan pas poetsen. Na 3 dagen was het minder een strijd dan eerst. Leuk vindt ze het nog steeds niet, maar ze is geen spartelende vis meer.
Ik ben ook net begonnen (al krijgt ze wel al heel lang ook een tandenborstel als ik mn eigen tanden poets), maar mijn dochter is zo verschrikkelijk vastberaden altijd dat ik eerst nog wat anders wilde proberen dan die methode hierboven om weerstand te voorkomen. Wij hebben na het eten 's avonds altijd een chillmoment en dan pak ik er 2 kindertandenborstels bij. Ik ga poetsen bij mezelf en zij bij haarzelf. Ze poetst natuurlijk helemaal niet, maar als we dat een tijdje hebben gedaan (onder het spelen) probeer ik met mijn kindertandenborstel haar tandjes te poetsen. Ik mag nu een paar strookjes doen over haar voortanden haha. Volgende stap over een tijdje is tandenpoets filmpjes zodat ze meer in de gaten krijgt wat de bedoeling is. Ik heb geen idee, doe ook maar wat haha!
Ja dit ziet er heftig uit maar uiteindelijk ging mijn kind gewoon al op de grond liggen als hij de tandenborstel zag. Tandenpoetsen is voor mij ook iets dat een strijd waard is.
Hier was het met die leeftijd ook een onwijs drama. We gaven niet in, poetsen moest gewoon (toen deden we 1x per dag). En inderdaad in die greep zoals het plaatje hierboven. Het was dan huilen maar dan deden we gewoon even een minuut en klaar. Niet leuk, maar tandarts zei dat het ook gaat over de gewoonte opbouwen van 2x per dag poetsen. Niet over perfect elke tand poetsen. We deden ook altijd dat kind eerst even mocht en wij daarna. Ondertussen is kind een kleuter en hoewel het regelmatig nog een drama kan zijn (afgeleid, niet luisteren, niet willen) gaat het grotendeels goed.
Ik wil mijn dochter op m’n rug dragen over mijn jas heen. Maar als je haar erin zet op je heup en dan draait, draait je hele jas mee. Ik heb twee draagzakken met een brede band (Stokke Limas Flex en Stokke Limas plus). Heeft iemand een tip voor een andere manier waarop je niet je kleding mee draait?
Ze is nog te klein/onhandig om zelf erin te klimmen, zie dat ook weleens voorbij komen. Met een dunne heupband lukt het wel gewoon om te draaien en dat je jas nog normaal zit maar voor die draagzak is ze al te groot.
Door iemand anders op de rug laten zetten. Ik doe dat weleens met vrienden als die ook willen dragen. Het draaien van kleding tegengaan lukt mij ook niet, zelfs met dunne vestjes al. (waardoor ik nu ook een draagvest wil )
Hoe oud is ze? Ik doe wel eens de heupband al goed om en de schouderbanden helemaal los/lang, dan slinger ik hem op m’n rug en dan leuk ik voorover zodat hij als een schildpad blijft liggen en dan doe ik snel die schouderbanden om. Dan is het nog wel even wurmen om alles goed recht/ergonomisch te krijgen.
Oh ja dit heb ik ook geprobeerd maar ik kreeg de banden niet te pakken. Ik ga het nog eens proberen als ik die op z’n langst heb! Goede tip.
Had nog nooit gehoord van een jas/vest waarmee je ook op de rug kon dragen dus als dat de laatste optie is, klinkt het in ieder geval als een goede optie, haha @Kusjessoldaat
Ik heb zo’n vest, wel in een bijzonder hysterische print. Maar mocht je (of iemand anders die meeleest) interesse hebben kun je een PB sturen voor meer info
Edit - Plaatje gevonden
Ja zijn er zat hoor! Als ik zoek op marktplaats op draagjas rug vind ik er best veel. Ik heb er zelf ook 1. Mawaho verkoopt ze (maar dat zijn wel dure merken, mocht je al compleet zijn als gezin is dat misschien de investering niet meer waard).
Daar zijn ook filmpjes te zien op haar instagram van hoe je zo’n draagjas gebruikt.
Hoe breng je haar zonder jas naar je rug toe? Ik doe altijd met mijn linkerhand de hengsels pakken (tegennatuurlijk voelt dat) en dan slinger ik d’r over m’n rechterschouder. Daardoor zit meteen rechts m’n schouderband al goed en daarna doe ik de linkerband nog om. Eventueel kan je proberen je jas goed te doen door de buikband losser te doen terwijl je idd als een schildpad staat. En daarna d’r omhoog hoppen door te springen.
Ik zou 'm dan delen met mijn man en ik denk niet dat ik hem in een print krijg haha. Maar bevalt dit goed? Is het makkelijk met aan doen?
@Kusjessoldaat ehmm ik doe het volgens mij zoals ze op de meeste filmpjes laten zien. Linker heup - hengsels voor haar gezicht pakken - over m’ linkerschouder en dan linkerarm er eerst door. Maar als ik het goed begrijp dan pak jij het dus met je tegenovergestelde arm (dus tegenovergesteld aan je heup) om naar je rug te gaan? Ga ik dat en omhoog hoppen ook eens proberen.
Ja hoor, is ‘gewoon’ een vest met een (dubbele) rits. Het merk is Greyse, misschien hebben ze ook wat minder hysterische prints