Tips, ervaringen & aanraders #9

Andere tip!
We waren gisteren in het Kinderboekenmuseum, echt súper leuk! We hebben ons zo’n 3u vermaakt (met 5 jarige en 3 jarige).
Er waren 2 verdiepingen voor kinderen. De bovenverdieping is echt vanaf jaar of 2 al wel heel leuk (want rupsje nooit genoeg / kikker / Nijntje etc). Maar is ook leuk voor kinderen die al kunnen lezen. Onze oudste trok de jongste dan mee en las alles voor.

Beneden was voor 7-12, maar vinden die van ons ook heel leuk! Wel beetje spannend soms voor de jongste (zit een verhaal bij waarbij een soort inkt monster alle letters heeft opgevreten en die moet je verslaan met spelletjes).
Maar echt een aanrader!!

14 likes

Het was hier bij beide kinderen ook een enorme strijd rond die leeftijd. De ene keer hield ik ze echt in de ‘houdgreep’ en dan was het huilend maar goed poetsen. De andere keer poetsten we wat minder goed.
De jongste is nu paar maanden 2 en het gaat de afgelopen weken weer zonder strijd.

3 likes

Ja echt leuk! Zelfs m’n baby vond de ruimte voor peuters al heel leuk haha, maar die is ook niet echt bang voor gillende en rennende kinderen. Ik ben toevallig een week geleden geweest! En ook op een handige locatie, vlakbij het station.

3 likes

Ja! En met de auto ook ernaast parkeren (Qpark Babylon)

1 like

Wat voor speelgoed hebben jullie zoal op de kamer van je peuter? Hier nu over naar een peuterbed maar in de ochtend wil ik dat hij nog even in zijn kamer rustig kan spelen. Hij heeft nu wel boekjes daar maar wellicht nog andere suggesties?

Mijn peuter van 2,5 heeft een treinbaan (opgezet en al) met ook boompjes en dieren en huisjes en een beetje Duplo. Vooral speelgoed waar hij zelf ‘rustig’ mee kan spelen en waar geen hysterisch geluid uit kan komen. Dus een keukentje (op de potten en pannen slaan) of de verzameling Toettoet auto’s staat juist in de woonkamer ipv slaapkamer.

Hij slaapt sinds ongeveer 3 maanden in deze kamer (met peuterbed waar ie zelf uit kan) en hij is nu voor de derde dag op rij uit zichzelf uit bed gegaan en met het speelgoed gaan spelen zonder dat wij gewekt werden dus lovely

3 likes

Mijn peuter heeft foamblokken, duplo, een paar puzzels, autootjes zonder geluid, een leeshoekje en zijn knuffels.

2 likes

Wij hebben dus zo’n magnetisch tekenbord wat ik eerder al aanraadde. Blijft hij heel lang zoet mee. Rest van het speelgoed staat beneden.

1 like

Wat vinden jullie de fijnste kam/borstel voor dunne, stijle dreumesmeisjesharen? Gebruik nu een simpel kammetje uit m’n babyset, maar ik mis daardoor de onderliggende haren.

Een gewone normale kam zoals je bij elke drogist kan kopen. Niet zo’n baby kam want daar zitten van die bolletjes op. Dat kamt niet goed genoeg vind ik.

2 likes

Ik gebruik de borstel van een prenatal setje. Die borstel is stevig (buigt niet enorm mee) maar wel zacht waardoor je er goed doorkomt. Ik heb ook een keer een veel zachtere borstel gekocht op vakantie maar daarmee aai je een beetje over haar hoofd dus die is nu voor de pop. Een kam of m’n eigen borstel maakt haar hoofdhuid zo rood.

Iemand ervaring met een driejarige die ineens moeite heeft met inslapen? Hij zegt soms dat hij het moeilijk vindt, soms spannend en soms wordt hij gewoon een draak en verzet zich dan heel erg. Nu is het kwart voor negen en ik lig naast hem in z’n bed en hij is eindelijk in slaap gevallen. Terwijl hij al 2,5 jaar heel goed zelfstandig slaapt.

Ik baal vooral omdat m’n baby eindelijk fatsoenlijk slaapt maar we nu alsnog de hele avond bezig zijn.

3 likes

Ik gebruik m’n tangle teezer :sweat_smile:

5 likes

Die precies heb ik dus, maar dan borstel of kam ik dus alleen de bovenste haren. Met het maken van een staartje ziet het er dan heel gek uit. Misschien is een gewone kam of tangle teezer een goede optie. Thanks @Kusjessoldaat en @Yzile

Ooh dan heeft mijn kind denk ik minder of minder dik haar want het werkt vooralsnog wel. Dan sla ik de tangle teezer tip ook maar even op voor als het zo ver is!

2 likes

Ik heb een kleinere “tangle teezer” van Zenner gekocht. Lekker zacht op het hoofdje en toch effectief.

2 likes

+1 voor de kleine tangle teezer

1 like

Haha ja mijn dochter noemt het de aai!

10 likes

Te lief 🥹

Wij hebben dit ook met onze middelste ( net 3) gehad, een maand of 4 geleden. Ineens moest er iemand bij blijven zitten, viel anders niet in slaap. Dit heeft een week of 5-6 geduurd, daarna was het weer klaar. Ik merkte wel rond die tijd dat er ook een sociaal emotionele verandering / ontwikkeling had plaatsgevonden, in praten / gedrag etc.

Wij zijn toen maar wel elke avond ‘ bij blijven zitten’ tot in slaap vallen zeg maar. Bij het in de nacht wakker worden was er dan soms paniek, soms een aai over de bol en dan weer verder slapen. Was idd vooral het in slaap komen wat problematisch was.

NB: ook grote tangle teezer fan hier!

2 likes