Tips, ervaringen & aanraders #9

Ik gebruik zelf een tangle Teezer al jaren, heb zelf fijn en dun steil maar veel haar. Voor dochter ook gekocht maar dan een kleine / travel maat zodat ze hem zelf kan vasthouden. Fijnste borstel. We hebben ook nog normale borstels maar daarmee krijgt ze direct een berg klitten en het doet meer pijn zegt ze. Bij deze niet. De andere borstels worden voor de poppen nu gebruikt.

Oh spuit elf zie dat hij al veel aangeraden was :smile:

2 likes

Hier helpt gewoon erbij zitten zelfs niet, soms wel maar hij gaat soms ook schoppen en duwen en huilen. Erbij zitten vind ik niet zo erg, maar dit is soms zo’n strijd. Ik ga tegenwoordig liever afwassen dan dat ik de kinderen naar bed breng haha.

1 like

Wij hebben dit ook ongeveer gehad, maar zo’n klein stopcontact LED lampje met sensor (gaat vanzelf aan als het donker wordt en vanzelf weer uit bij genoeg licht) was hier de oplossing.

1 like

Wat is een fijne babyinzet voor in bad? Voor de eerste niet gebruikt maar nu toch wel fijn idee.

Hier gaat het met ups en downs qua inslapen. De grootste ‘down’ was ook ergens toen ze 3 was. Toen riep ze wel 10+ keer dat ze moest plassen (en nee, was niets medisch aan de hand).

Wat toen hielp was luisterverhaaltjes of liedjes aanzetten op de Ipad. Dan viel ze al luisterend in slaap.

Ook dat is helaas geen holy grail meer, nu zeggen we als ze naar beneden komt omdat ze niet kan slapen, dat ze dan zachtjes op haar kamer mag spelen. Uiteindelijk gaat ze dan zelf in haar bed liggen en valt in slaap. Misschien is het een stukje autonomie wat ze willen hebben?

Beste werkt het toch als ze ook fysiek moe zijn, maar op dagen dat ik haar om 5 uur van de BSO haal heb ik geen tijd/zin meer om ze nog eens naar de speeltuin mee te slepen of buiten te spelen.

Ohja, en ook hier de kleine maat Tangle Teaser :smiley:

5 likes

Hebben we ook, maar het helpt niet.

@Keroppi Misschien zijn luisterverhaaltjes wel wat, alleen het is lastig dat ie met z’n broertje op een kamer slaapt.

1 like

Welke heb jij? Kan je berichten niet terug vinden.

Mijn dochter (2.5j) at zo goed tussen de 1 jaar en 1 jaar en 10 maanden (ongeveer), maar sindsdien is het al maanden gezeur aan tafel tijdens het avondeten. Het enige wat ze (met moeite) eet is droge pasta of rijst. En ze zuigt cherrytomaatjes leeg. We schotelen haar elke avond wel vlees(vervanger), groentes en een vorm van koolhydraten voor. Maar eigenlijk is alles ‘vies’. Sauzen kan ze al helemaal niet aan.

Iemand tips of wat bemoedigende woorden? We proberen er geen strijd van te maken maar ze moet wel aan tafel blijven zitten tot wij ons eten op hebben.

1 like

Mijn baby (bijna 4 maanden) heeft de laatste weken meermaals per dag een soort poepexplosie. Tijdens het drinken van de fles (wat ook niet geweldig gaat sinds een week maar dat wijt ik aan een sprong), houdt hij ineens op met drinken en wordt heel beweeglijk, en dan loopt zijn luier helemaal vol (je hoort het gebeuren sorry voor de tmi) en komt het er altijd bij zijn rug uit. Ik sta dus minstens 2 keer per dag vieze kleding (en het irritantste, soms ook zijn slaapzak en die hebben we maar 2) uit te spoelen en mijn baby uit de poep te halen. Vooral 's nachts echt mega irritant want ben dan soms wel 1,5 uur wakker/bezig terwijl dat veel korter kan.
We gebruiken nu Kruidvat luiers maat 3 en die lijken gewoon prima te passen verder (de plakkers sluiten nog vrij dicht bij elkaar). Ik begrijp niet waarom die poep richting zijn rug loopt ipv naar beneden de luier ‘in’ zeg maar.
Misschien heeft iemand een tip of ervaring, ander merk luiers of iets anders?

Wij hadden dat hier ook. Maar toen juist over gegaan van Albert Heijn naar Kruidvat luiers en die lijken het nu goed te doen. Geen tip dus want die luiers gebruiken jullie al :sweat_smile: Maar super irritant dat iedere keer wanneer er een poepbroek is, er standaard ook volledig omgekleed moet worden of soms zelfs in bad moet daarna. Als het midden in de nacht gebeurde was de baby ook gelijk klaar wakker
 ben blij dat het switchen van luier hier goed gewerkt heeft! Hopelijk is dat bij jullie ook de oplossing.

2 likes

@Ishq deze!

2 likes

Onze 3-jarige heeft het ook momenteel. Hij zei laatst dat hij bang is voor monsters dus nu heeft hij een ‘verboden voor monsters’ poster gemaakt en gaat het iets beter. Wat hier ook wel helpt is nog even gek doen voor het naar bed gaan om te ontladen van de dag, dus dansen, springen of gewoon gekke bekken trekken, misschien helpt dat tegen het bozige?

1 like

Aww die monster poster. Op de opvang lezen ze vaak een boek voor over monsters onder een bed, wat juist bedoeld is als ‘het is niet echt’ maar hierdoor begint hij juist wel eens over monsters en dacht ik dat hij bang was. Maar als ik hem 's avonds vraag of hij bang is dat er monsters zijn dan zegt hij nee.

1 like

Wat hier werkt (ongeveer even oud): blij zijn met dat ze dan in ieder geval droge pasta eet en tomaatjes leegzuigt. We blijven wel alles aanbieden, maar vaak wordt er gewoon geen hap van genomen. We bieden vaak tussendoor groente en fruit aan zodat ze wel vitamines binnenkrijgt, dat hangt dan niet allemaal van het avondeten af. En inderdaad aan tafel blijven zitten tot we klaar zijn. We leggen er geen druk op verder.

Eet je dochter wel goed brood en tussendoortjes? Dat gaat er bij ons wel goed in, dat helpt mij wel om het bij het avondeten los te kunnen laten.

Doet hij nog een middagslaapje? Want dat was bij ons de boosdoener bij slecht inslapen op die leeftijd. Zodra we ermee stopten ging het weer soepel

1 like

Mijn zoontje begon ook opeens moeilijk te doen met eten en nu eet hij zoveel beter, maar er zitten nog steeds dagen tussen dat hij ook niks van het avondeten wil eten. Wij bieden het gewoon aan, hij krijgt ook altijd nog fruit, ongeacht. Dat gaat altijd naar binnen. We bieden ook geen alternatief aan. Dus het is wat op je bordje ligt en verder niks. Doordat we daar consequent in zijn, is hij weer beter gaan eten. Plus wat ook helpt bij eten dat nieuw voor hem is, om te laten helpen met koken. Dan is hij helemaal trots, heeft eraan kunnen wennen en proeft hij sneller iets nieuws

Wat we ook deden was in de middag rauwkost geven, zodat hij iig wat groente kreeg, dan ligt de nadruk er niet meer zo op.

1 like

Nee helaas. Hij slaapt ook niet echt lang ofzo, vaak dus van 9 tot half 7 of 7 uur. En hij is ook gewoon moe rond bedtijd, als hij eindelijk in slaap valt is het echt van vermoeidheid.

Wat je nog kan proberen is om aan de achterkant van de luier een klein randje naar binnen te vouwen voor je hem aandoet. Dat leek hier 9 van de 10 keer wel te helpen.

2 likes

Heeft iemand hier de Joolz Geo3 en weet je toevallig dan of het zitje van de wagen volledig plat kan? Het lukt me niet om de onderkant plat te krijgen:

Mijn zus heeft de Geo2 en daarbij kon het wel

Ik heb een geo3 en in het midden van de kap zit een klepje wat je omhoog moet duwen en dan kan het zitje plat. Moest zelf ook lang zoeken haha.

Kan geen goede foto vinden maar als je die kap zo ziet zie je in het midden aan de achterkant dat rondje en daar zit het zeg maar onder. Dit is dan een foto van de bak maar ziet er bij het zitje ook zo uit wat betreft die kap.

3 likes