Ja maar het daadwerkelijke zitje (dus niet alleen waar de romp op rust haha), dus het onderstuk. Dat kan niet volledig plat of?
Ze zit namelijk nu zo:
Dus met de benen in de lucht
Ja maar het daadwerkelijke zitje (dus niet alleen waar de romp op rust haha), dus het onderstuk. Dat kan niet volledig plat of?
Ze zit namelijk nu zo:
Dus met de benen in de lucht
@ixxi @Mexi Bedankt voor jullie reacties! Mijn dochter eet verder wel goed, zolang het geen groentes zijn. Al het fruit gaat er wel in. Rauwkost (komkommer, wortel, maïs oid) vind ze verder ook niets. We blenden wel groentes door haar smoothies en dit drinkt ze wel op zolang de kleur niet groen is . Helpen met koken doet ze maar al te graag, alleen het eten daarna niet.
Ik heb deze ochtend toevallig met een vriendin hier over gesproken en zei gaf aan dat het bij hun thuis werkte om haar lievelingsknuffel groentes te laten ‘eten’ dus dat gaan we eens proberen!
Ahh lastig, succes! Hopelijk vind je iets wat werkt.
Ooooh ja dat kan ook omhoog. Bij mijn kinderwagen kun je dat stukje optillen en dan hoor je een klikje en blijft ie hangen. Maar een vriendin van me heeft ook een (nieuwe) geo3 en als zij dat stukje optilt hoor je wel het klikje maar valt dat stuk alsnog naar beneden dus ze moet dat laten maken. Heeft die van jou dat misschien ook?
Bij mijn wagen ziet het er dan zo uit:
Ja, die van ons is 4 en heeft dit ook nog regelmatig. Ook periodes dat het wel soepel gaat hoor. Inmiddels staan er 3 lampjes op haar kamer. Staat de deur op een kier en de gang lamp aan tot ze slaapt. Zelf doet ze soms stiekem
het grote licht aan in haar kamer . Soms kost het geen moeite, soms zijn we tot 21 uur bezig met geruststellen.
Vast niet heel pedagogisch verantwoord maar hier kijken ze altijd filmpje als ik kook en dan krijgen ze alvast een bakje met rauwkost. Meestal tomaat of komkommer of soms paprika. Dan eten ze vaak gedachtenloos dat bakje leeg. Mn jongste is 2 (26 maanden) en die eet graag mayonaise dus ik dip haar groente ook wel eens in de mayo. De oudste laat ik wel eens kiezen welke groente ze wilt. Maar eerlijk; de oudste is vanaf 2,5 ongeveer slecht gaan eten en is bijna 5 en eet nog steeds best slecht. Voor dr verjaardag wilt ze friet zonder groenten!! Haha moest zo lachen toen ze expliciet zonder groenten erbij zei.
Hier ook deze tactiek. TV aan, ik kook.
Zij hebben een dienblad met komkommer, paprika, wortel reepjes, dipje heksenkaas, paar toastjes of chipjes. Werkt goed.
Onze oudste is 6, die is sinds een half jaar wel echt beter gaan eten en proberen. De middelste van 3 is een drama en de jongste van ruim 1 is (nog) heel makkelijk!
Smoothies, verbergen in saus ( dus bij een pasta saus echt alllesssss fijn pureren) of soms toch maar de tactiek: je bent drie dus drie hapjes proberen, zijn hier een beetje de basis principes.
Mogelijk is alles hierboven niet volgens de boekjes maar de wanhoop is soms echt nabij
Ja wij doen idd ook bij de oudste minimaal 4 happen omdat ze 4 is. Straks dus 5. Is volgens mij ook niet de beste tactiek maar ze doet dat wel (met tegenzin). Ik vind gewoon dat ze in ieder geval iets moet eten. Probeer ook wel vaak iets op haar bord te leggen wat ze sowieso lekker vind. Dat zijn bijvoorbeeld wat nootjes, een paar croutons of een plakje salami. Dan is het een beetje een compromis.
Alleen met die hapjes en leeftijd is met 2 misschien nog te jong @Applepie
Oké wat is de tip voor een 2 jarige die nu in een peuterbed slaapt (wel goed) maar 5 uur opstaat en dan bij ons komt om te zeggen dat hij naar beneden wilt en wilt spelen etc. Terwijl hij dus nog wel super moe is. Gister was mijn man uiteindelijk bij hem in bed gaan liggen en toen sliep hij ook gelijk door maar vandaag hebben we hem dus in zijn kamer laten spelen maar hij is nu dus super moe en eigenlijk is dat geen oplossing dat hij vanaf 5 uur al gaat spelen in de kamer.
Mijn baby drinkt al vanaf het begin stipt om de 3 uur maar komt sinds een paar dagen ineens om de 2,5 uur. Het voeden duurt ook een stuk langer ineens, vaak een uur tot 1,5 u incl boeren. Is dit herkenbaar voor iemand? Zijn dit regeldagen of is dit een nieuw ritme waar we aan moeten wennen? Zo blijft er heel weinig tijd over voor slapen ‘s nachts hij is bijna 6 weken.
Herkenbaar. Hier ook bijna zes weken en opeens vaker en langer. Maar probeer het per dag te zien en er rustig onder te blijven. Hij heeft het nodig denk ik maar.
O en af en toe klagen bij mijn partner helpt. Dan ben ik het even kwijt. Wordt vanzelf weer beter maar dat duurt soms even.
Ik herken het van de eerste, het kan een regeldag zijn maar soms is er ook niet per se een verklaring. En dat is vaak wel wat je wil want dan kan je zeggen ‘duurt drie dagen en dan is het over’. En zonder verklaring weet je dat natuurlijk niet.
Lang verhaal, het komt goed. Slapen wanneer je de kans hebt. Huishouden laten en goed eten en drinken. En hulp vragen wanneer nodig.
Rond 6 weken zit volgens de boekjes een of meerdere regeldagen.
Ritme verandert sowieso continue, dat is wel een fijn houvast als het weer een periode extra zwaar is.
Regeldagen weet ik niet veel van, maar meestal merk je wel dat je baby ineens weer iets kan of flink is gegroeid als zich zoiets heeft voorgedaan.
Sterkte, het gaat weer voorbij!
Zazu slaapschaap wekker?
Heel fijn om te lezen! Ik probeer er ook rustig onder te blijven en inderdaad vanmorgen even boos op mijn man, alsof hij er iets aan kan doen nu gaat het gelukkig ook wel weer en ligt de baby lekker te slapen. En inderdaad goed om te bedenken dat het ritme steeds verandert, wie weet gaat het over een paar dagen weer beter. Ik hoopte juist dat hij meer tijd tussen de flessen zou laten ‘s nachts ipv minder. Maar die tijd komt heus nog.
Ik hoop het ook. Misschien hebben we volgende week geluk! Duim jij voor mij, duim ik voor jou.
Heeft iemand hier ervaring met de zindelijkheidsmethode / boek Zonder Luier? Mijn zoon van net 2,5 jaar plast al vaker op het potje op het kdv en voor thuis nu ook eentje gekocht, maar ik vind het lastig hoe het aan te vliegen? Daarbij hebben we ook een newborn van net 12 weken, dus soms vergeet ik ook als we thuis zijn om het potje ff erbij te pakken. Daarom leek me dit wel fijn, een gerichte aanpak, duidelijk plan, benieuwd of iemand het kent?
Ik had precies hetzelfde 2 weken geleden toen mijn zoontje 6 weken was en nu twee weken later slaapt hij opeens 6-8 uur achter elkaar! Kan echt super snel omslaan (en vervolgens ook weer de andere kant op helaas
)
Ja ik zou ook denken een slaapwekker.
En @Joakim hebben we en dat werkte wel toen hij nog in een ledikant zat maar nu komt hij er gewoon uit. Maakt ook echt drama als we hem terug leggen (krijsen) dus vinden eigenlijk dat hem steeds terug leggen niet echt werkt. Zijn baby zusje wordt er ook wakker van dus zit er echt even doorheen pff.