Ik snap dat je er doorheen zit, maar ik denk dat dit toch iets is waar je weer even doorheen moet. Hij wil spelen, jullie willen dat hij gaat slapen. Hij weet prima dat jullie weer bij hem komen als hij gaat schreeuwen en z’n bed uitkomt. Je geeft aan dat hij nog moe is en weer gaat slapen als je bij hem ligt. Ik denk dat je goed sameb met je partner moet kijken welke strategie je gaat kiezen en wat je nu belangrijk vindt (mag hij bij jullie in bed, gaat één van jullie bij hem in bed, ga je de strijd aan, etc). Zie niet echt een andere oplossing als je dit tijdstip te vroeg vindt om te spelen en hem weer in bed wil hebben.
Mag ik vragen waarom jullie hem dan in een peuterbed hebben gedaan? Mogelijk vanwege de baby zo te lezen ( doorgeef bed?).
Wij hebben onze tweede ook achteraf ‘ te vroeg’ in een peuterbed gegaan waarop dit ( uit bed gaan) ook midden in de nacht gebeurde. Na 3 maanden aanzien toch maar weer terug in een ledikant gestopt ( was 1 nacht protesteren daarna prima).
Moesten wel een tweedehands ledikant aanschaffen want het ledikant was dus naar de baby doorgeschoven.
Nou, eigenlijk omdat hij niet echt meer past in de ledikant. Hij lag er op een gegeven moment schuin in en dan ook echt met de benen gebogen, dus hij moest er ook wel echt uit en op een gegeven moment klom hij er ook uit. Uiteindelijk gaat de baby ook wel naar zijn ledikant maar wel bewust paar maanden gewacht tot hij zelf ook aangaf van jaa nieuwe bed etc.
Het slapen zelf gaat wel goed, dutje doen ook geen probleem. Het is echt het te vroeg wakker worden.
We hebben ook wel geprobeerd dat hij bij ons in bed mag slapen, maar dan gaat hij alleen spelen of steeds zeggen dat hij naar beneden wilt nou dat doen we dus ook niet meer. Overigens dat 5 uur wakker worden was ook al met zijn ledikant en eigenlijk ook pas sinds januari, daarvoor sliep hij altijd goed door. Punt is gewoon dat hij nu helemaal hysterisch wordt als we zeggen van nee is nog vroeg terug naar bed. Dat was bij de ledikant niet zo en accepteerde hij dat als we dat zeiden.
Ging die bij jou dan helemaal niet slapen of ook alleen maar te vroeg?
Ik zou een groter ledikant halen bij de kringloop ofzo (normaal zijn die 120 ofzo dus neem aan dat ie daar nog wel in past als ie 2 is) en hem toch een paar nachten heel consequent duidelijk maken dat 5.00 nog nacht is en dat hij er niet uit kan. Zal even afzien worden maar denk dat dit toegeven door hem er uit te halen de zaak alleen maar verergert.
En misschien soort slaaptrainer? Onze dochter werd meestal tussen 12 en 2 een keer wakker en dan legde we haar bij ons. Toen ze net 2 was hebben we slaaptraining gedaan. Was 1 nacht bikkelen, 2e nacht nog beetje jammeren en vanaf nacht 3 sliep ze door. Weet niet of het ook werkt voor vroeg wakker worden, maar je zou het kunnen proberen. Moet je dus wel even door de zure appel heen.
Welke beker is fijn voor een baby van 6 maanden? Ik lees veel over de munchkin 360 beker, maar ook dat het voor veel baby’s lastig is. Of toch een tuitbeker of juist een met rietje. Er is zoveel keuze😅
Ligt echt aan je kind. Tuitbeker wordt afgeraden vanwege mondmotoriek enzo. Mijn kind snapte de 360 meteen, dus rietjesbeker niet eens uitgeprobeerd.
Hier op de opvang geven ze de 360 beker vanaf dat het kindje water krijgt, dat hebben we zelf ook gedaan maar afgewisseld met een rietjesbeker en open beker.
Het is met elke beker even leren hoe het werkt heb ik ervaren. Bij de 360 kan je het aan de mond zetten en aan de mondkant het rubbertje even indrukken zodat ze doorhebben dat er wat uitkomt. Rietjesbeker is zuigen en dat hebben baby’s vaak wel door (zelfde principe als een fles), de mijne nadat ik het een keer voor had gedaan. Bij 6 maanden gaat het ook meer om oefenen en wennen aan water dan dat ze echt al veel binnen krijgen!
Niet helemaal, wel een beetje gerelateerd maar mijn kind wil nu zelf uit een open beker drinken/zelf vasthouden en ook zelf haar drinken inschenken en omg, dit is zo chaotisch Hoe oefen je dit zonder 3 keer per dag dweilen en omkleden? Dacht aan schenken oefenen met iets van macaroni ofzo of denk ik dan heel moeilijk.
Omg dit geeft mij zoveel hoop baby is vandaag ook de hele dag onrustig dus ik denk inderdaad een sprongetje. Lekker de hele dag slapen bij mij op schoot, is er iets fijners dan dat?
Nauwelijks echt mee gespeeld, ik heb ze gekocht om dingen aan de babygym te hangen (die wordt niet meer gebruikt) en aan de autostoel of kinderwagen vast te maken en dat doe ik nu bij 15 maanden nog steeds regelmatig. Werd ook nog weleens als bijtring of bij gebrek aan beter gebruikt als speelgoed maar zou 't alleen daarvoor niet kopen.
Tweedehands is natuurlijk altijd top maar als het om de kosten gaat: kruidvat heeft ze vast in het assortiment voor een paar euro en ik heb ze toen bij Zeeman gekocht voor nog minder.
Ze zijn echt goedkoop op Vinted te verkrijgen.
Mijn zoontje speelde er wel veel mee, maar kan me niet zo goed herinneren tot welke leeftijd.
In bad oefenen?
In bad oefenen of oefenen met een dikkere vloeistof (yoghurt, smoothie, evt. knijpfruitje met wat water erdoor, etc.)
Doet hij nog een middagdutje? Bij ons werd de peuter steeds ‘s ochtends heel vroeg wakker en moesten we het middagdutje inkorten. Dat hielp.
Een veel betere deal!
Beide, niet in willen slapen en bij het nachtelijk wakker worden wilde ze er ook uit.
de tactiek was inderdaad zoals @Zitzak omschrijft; consequent blijven. Niet leuk, kost wat geduld en tranen, maar werkt wel het beste bij ons.
Op die leeftijd snapte ze hier een slaapwekker niet.
Bij onze oudste hebben we deze vanaf 4 gebruikt, aangezien dat echt een vroege vogel is, 06.00 uur in het weekend is speeltijd op de kamer, 07.00 mogen ze ons roepen.
Wij doen echt maar een paar druppeltjes in haar beker, mini bodempje water. En ondanks dat we eigenlijk nooit echt actief oefenen (omdat ik ook meestal geen zin heb in alle nattigheid) lukt het haar ondertussen best goed om uit een open beker te drinken.
Ja, hier ook. Niet geoefend, maar ze kon het vanzelf, gaf ook aan dat ze het wilde.
Slaapt hij nog overdag en hoe laat slaapt hij in de avond? Kan je daar nog iets in veranderen of inkorten? Ik volg the_nurturingkind op insta en zij heeft een post over vroeg wakker zijn geplaatst op 30 jan 2023, misschien dat je daaruit iets kan halen?