Tips, ervaringen & aanraders #9

Oh ja drinken gaat super goed hoor, alleen eens in de zoveel keer besluit ze de beker volledig ondersteboven te houden. Het is nu vooral schenken dat ik leuk zou vinden om te oefenen :blush:

Maar goede tip om dat ook in bad te doen! Kan natuurlijk ook makkelijk van het ene emmertje in het andere emmertje, niet aan gedacht.

1 like

Wij hebben er nog een paar in de auto slingeren en de tweejarige die ‘speelt’ er elke keer nog wel mee :smiley:

2 likes

En @de rest die had gereageerd. Nou vannacht ging het best goed, 05.00 uur stond hij weer aan onze bed. Hebben hem toen terug gebracht en was wel even 20 minuten gejengel eruit/erin/eruit/erin. Toen bleef hij 05.18 tot 05.30 erin en kwam hij er weer uit, hem weer terug gezet en vervolgens bleef hij slapen tot 06.40, 06.30-07.00u hebben we de slaaptrainer op oranje staan met bijna wakker dus ook naar hem gegaan en gezegd nu ben je wakker en mag je in de kamer spelen en 07.00 stipt op groen hem uit de kamer laten gaan.

Dus dit was echt wel een hele vooruitgang. Andere opties die hier eerder zijn genoemd van terug naar een ledikant e.d gaan wij niet doen.

We willen wel nog kijken naar iets eerder naar bed, hij gaat nu 19.30/19.45u, maar hij slaapt dan pas echt rond 20.10uur.

4 likes

Dat kan je super gemakkelijk op Marktplaats e.d. tweedehands vinden.

1 like

Vanaf wanneer boden jullie speelgoed aan aan jullie baby? En wat is leuk? Mijn baby is nog maar 7 weken maar ik wil me er binnenkort toch in verdiepen. Is een baby gym leuk?

Ja zeker! Mijn baby vond het op die leeftijd echt al leuk om daar onder te liggen. Kijken naar een rammelaar die ik bewoog was ook leuk

1 like

Nee dan niet inderdaad, ik zei het maar voor moest je het toch graag willen.

2 likes

Jaa een babygym heb ik met 3 maanden neergelegd maar had ze ook wel iets eerder leuk gevonden denk ik! Ik heb er 1 van tinylove. Verder zwartwit boekje en https://www.hapespeelgoed.nl/grijpspeelgoed-appel.html deze is al een hele tijd een hit, al vanaf het eerste moment dat ze kunnen grijpen is deze goed vast te pakken.

3 likes

Mijn baby vond de babygym ook al eerste het leukst. Eerst keek hij er naar en nu speelt hij er ook echt mee.
Zwart wit boekje inderdaad of contrastkaarten.
En sinds mijn baby vier maanden is vind hij rammelaars ook leuk. Ik heb deze

En

Deze kun je ook allebei aan de stokke boog hangen van de newbornset als je die hebt.
En kapitein Kalamari is ook favoriet!

1 like

Had jij niet een zwarte laatst gekocht? Of vergis ik mezelf nu?

Ik vind rood ook niet zo leuk vind die blanke juist mooi

Weer eens iets anders dan beige

Wij hadden vanaf geboorte een mobiel boven de box en denk dat ze vanaf een week of 5/6 er naar begon te kijken. We hadden ook zo’n babyboekje met zwart wit contrasten, dat vond ze toen ook interessant om naar te kijken.

1 like

Ik wil beter mijn best doen qua gezichtsverzorging en dus ook elke dag spf gaan dragen. Nu vroeg ik mij af of jullie, als je dat elke dag bij jezelf doet, dat ook bij jullie kinderen doen ? En zo ja met welk product?

Willen jullie eens meedenken?
We zijn op zoek naar een item om met zand te spelen in de tuin. Echter hebben we geen overdekt stuk en wel veel katten in de tuin. Het moet dus sowieso af te sluiten zijn, maar idealiter ook het zand een beetje droog houden bij regen.

Ik zag zoiets, maar daar gaat de regen natuurlijk ook gewoon doorheen.

En een schelp vind ik echt niet mooi voor in de tuin 🫣

Kan je in deze bank niet on plaats van de blauwe bakken een Ikea trofast doen met deksel?

Ik ga met de trofast + deksel + kratten een modderkeuken bouwen. Beetje dit idee. Maar als je de ruimte van een tuin hebt (wij niet helaas) zou ik eerder voor zo’n bankje of afgesloten zandbak gaan.

2 likes

Wij hebben een zandtafel met deksel. Staat al 2 jaar buiten en zand blijft helemaal droog bij regen. Werkt goed. Feber Play Island Zand- en Watertafel | bol

2 likes

Je kunt zo’n tafeltje doen en dan zeil aan de binnenkant van de deksel zodat er geen water doorheen komt. Anders inderdaad een plastic schelp. Je hebt minder lelijke varianten, in pastel kleuren of deze variant: Why we love - Burger Zandbakken – De Gele Flamingo

2 likes

Ik heb begrepen dat regen juist het zand in de zandbak filtert.

1 like

Wij hebben deze en daar wordt al 3 jaar graag mee gespeeld. Zit een hele grote deksel bij die je er makkelijk op legt. Ik vind het een ideaal ding door die 2 delen. Soms vullen we hem met zand en water, soms alleen water en soms alleen zand.

1 like

Ik heb vandaag een Difrax fles gehaald, om te kijken of onze baby hier beter uit drinkt. Hij is een week en drinkt langzaam uit de Dr.Brown fles, valt elke keer in slaap en zou nu ongeveer 90 cc “moeten” drinken, maar dat is nu meestal tussen de 30 en 50. Groeit goed en genoeg plasluiers enzo, maar toch wilde ik even wat uitproberen. Wat ik alleen niet snap is die achterkant. Als ik die fles uit de flessenwarmer haal, dan zit er allemaal heet water in het richteltje van die onderkant. En lekt dat over je hand als je de fles gebruikt? Doen wij iets fout of ? 🫠

1 like