Tips, ervaringen & aanraders #9

Hoe hebben jullie knutselspullen opgeborgen voor peuters (bijna 2,5 jaar)? Aan de ene kant lijkt het me wel leuk als mijn kind zelf bij wat knutselspullen kan, maar ben ook bang voor troep (verf of klei overal of op de muren gaan tekenen) en gevaarlijke situaties (schaartjes). Haha als ik het zo lees misschien beter om het niet binnen handbereik van de peuter te hebben? Hoe doen jullie dit?

Mijn dochter is 4,5 jaar en het staat goed opgeborgen.
Potloden, stiften, stickers en kleurboeken kan ze zelf bij.
De rest staat in de kast en daar moet ze om vragen

2 likes

Wij hebben deze, maar die is niet echt stabiel. Wij zetten m ‘s avonds wel altijd weer binnen en in de winter ook. Wordt wel leuk mee gespeeld hoor, vind het zelf beter dat ze niet in het zand zitten. Weet niet hoe oud je kindjes zijn maar de bankjes zijn ook best dun. Maar misschien hadden wij een cheape versie, dat kan hoor.

1 like

In een kastje met kinderslot. De oudste (bijna 5) kan m zelf open doen. Liggen vooral kleurboeken, stiften, stickers, klei enz. Schaar ligt in de keukenla, waar de oudste ook bij kan. Ze vraagt altijd als ze de schaar wilt. Ze luistert altijd wel goed, dus krijgt ook het vertrouwen om deze zelf te pakken en houdt deze altijd netjes uit de buurt van de jongste. Na het knippen moet ie gelijk weer terug in de la.
Heb een paar spullen waar ik liever niet wil dat ze mee spelen zonder te vragen en die staan echt apart in een kast waar alleen m’n partner en ik bij kunnen. Dat is lijm en glitter.
Lang verhaal kort: de jongste (2 jaar) kan nergens bij.

1 like

Je doet niets fout hoor. Dit had ik ook altijd. Voor het geven van een flesje hield ik de onderkant altijd even schuin op een theedoek zodat het water eruit gaat en niet de hele tijd blijft lekken

2 likes

In de grootste lade van de rechterkast hebben wij de knutselspullen. Ons kind is heel braaf en doet deze lade nooit open. Wellicht komt er ooit een post dat we er spijt van hebben en dat alles eronder getekend is.

In de toekomst willen we bakjes maken aan de kurkwand zodat ze makkelijke bij de knutselspullen kan. Maar daar is ze nu nog wat te jong voor.

10 likes

Nee ligt niet aan jullie hoor! Gewoon even afdrogen met een keukenpapiertje of aan de theedoek

1 like

Iemand tips voor een fijn draagvest? Ik heb een fijne draagjas maar die begint wat warm te worden. En ik heb een vest van bonprix maar die is eigenlijk wat kort.

1 like

Alles ligt op hoogte dat ze het zelf uit de kast kan pakken, maar eigenlijk vraagt(commandeert) ze het altijd (mamama kleien kleien KLEIEN!!!). En klei is makkelijk op te ruimen/weg te gooien, en met afwasbare stift is er ook geen probleem. Het spul waarvan ik niet wil dat ze het pakt ligt gewoon buiten haar bereik.

1 like

Het is geen vest maar ik heb deze cover. Vind het echt ideaal want als ik het warm heb maak ik die clips niet aan mijn jas/vest vast. En als het wel koud is of harder waait maak ik de clips wel vast. Vind het vooral fijn omdat ik het tijdens een wandeling snel warm krijg

2 likes

Ik wil met mijn baby met het vliegtuig maar het lijkt mij praktisch zo ingewikkeld, neem je dan je dure kinderwagen mee in het vliegtuig? Iemand hier ervaring mee?

1 like

Wij hebben op marktplaats een goedkope buggy die plat kan gekocht. Maar hoe oud is jouw baby? Onze dochter was toen we vertrokken bijna 6 maanden dus ze mocht eigenlijk nog net niet in de buggy. We hebben voornamelijk een draagdoek gebruikt! Zag trouwens wel mensen met hun dure kinderwagen hoor.

2 likes

Een vriendin van mij heeft dit wel gedaan. Haar baby was 3 of 4 maanden toen zij op vakantie ging. Dus dan moet je wel denk ik?
Wij willen op vakantie gaan als de baby 7/8 maanden is dus dan ook een buggy meenemen

Zo’n babyzen van yoyo lijkt me ideaal voor op vakantie. Lekker klein. Misschien kan je hem huren inderdaad?

1 like

Je kan ook kinderwagens huren! Kost wel wat, maar dan heb je je eigen kinderwagen wel veilig thuis staan.

2 likes

Ik heb hetzelfde als @Salmiak gedaan. 1e keer was ze 8 maanden, in mei 23 maanden. Vond t zonde van mn goede kinderwagen, zeker als ik zie hoe ze ermee omgaan.

En de buggy is veel compacter ook wel handig zeker omdat we een huurauto hadden.

1 like

Wij hebben een speciale tas van Stokke om de kinderwagen in te vervoeren, ik vond dat wel heel fijn want mijn baby was 9 maanden en ik vond hem zelf nog niet oud genoeg om lang in de buggy te zitten. Nu hij weer een paar maandjes ouder is vind ik het wel prima om de buggy mee te nemen en dan de draagzak erbij.

3 likes

Het is idd zo’n tas kopen en je wagen inchecken, er eentje huren op plek van bestemming, een goedkope tweedehands kopen of zoals wij een kleine opvouwbare buggy kopen om mee te nemen in de cabine. Ik heb de joolz aer plus, die kan echt klein! Maar dan moet je kindje al wel kunnen zitten.

1 like

Paar keer gevlogen met dure kinderwagen in stokke tas. Helemaal geen problemen mee gehad.

2 likes

Ik heb een buggy die helemaal plat kon meegenomen voor korte stukjes en om in te slapen en een draagzak voor langere stukken. Ze was toen 8 maanden. Ik vond de buggy echt nog niet stabiel genoeg voor langer wandelen en ze kon nog niet zelf gaan zitten dus volgens mij moeten ze dan nog plat vervoerd worden oid. Zou anders huren of goede reisverzekering afsluiten (en in ieder geval een draagzak mee mocht de kinderwagen niet meekomen oid).

Wij zijn gaan vliegen met baby van 4 maanden en hebben toen alleen de draagzak meegenomen.