Tips, ervaringen & aanraders #9

Bedankt voor alle reacties! Ik besef dat de troep erbij hoort, maar bepaalde dingen geven iets minder troep op dagen dat je dat er even niet bij kan hebben :joy:

@Fishing @Feather haha ja hier is de vloer dus meestal niet zo schoon met een kat die veel haar verliest. De baby krijgt sowieso dagelijks al haren binnen met alles wat ze in haar mond stopt :smiling_face_with_tear: ik probeer het eten soms wel op te vangen voordat het de grond raakt maar dat is ook niet zo handig. Misschien toch eens een mat kopen om eronder te leggen

@Willy oh dat ga ik eens proberen, thanks! Valt het niet helemaal uit elkaar als hij het vastneemt? Omelet strips heb ik wel al gegeven en dat ging best goed.

1 like

Ik leg ook wel eens een opengeknipte vuilniszak onder de kinderstoel, dat ruimt makkelijker op. Oud douchegordijn oid zal ook goed werken.

3 likes

Ik vind open ended speelgoed niet beter dan ander speelgoed. Mijn dochter heeft denk ik ook geen open ended speelgoed. Ik denk wel dat als je er maar 1 van hebt het minder aanslaat dan als je meer hebt zegmaar. Net zoals wat jij zegt dat bij de hand nemen in het spel kan helpen om er beter mee te leren spelen.
Maargoed eigenlijk zou iedere stad gewoon een speelotheek moeten hebben om speelgoed uit te kunnen proberen.

4 likes

Wij hebben zoā€™n plastic mat van de ikea onder de kinderstoel. Is eigenlijk voor onder een bureaustoel met wieltjes, maar werkt goed met opruimen en scheelt ook met vlekken

Deze

3 likes

Doe je ook wel eens een voorzetje met die dingen zeg maar?
Ik leg soms een parcours klaar met die stenen en krukjes en kussens. En dan komt ie beneden en dan gaan we dat 1x samen doen en daarna gaat ie zelf daarop door.

3 likes

Voor de Babboe bakfiets ouders:

Zij inventariseren dus de schade die mensen nu hebben doordat je je Babboe niet kunt gebruiken - terwijl je m wel nodig hebt :sweat_smile:

1 like

Voor degenen met een leertoren: wat is het voordeel ervan ten opzichte van een simpel krukje om op te staan in de keuken?

Hij staat als het ware ā€˜inā€™ de leertoren en niet op een los krukje dus minder kans op vallen.

3 likes

Ik zou het echt nog een kans geven en niet verkopen. Soms ā€˜ontdekkenā€™ ze iets pas op een later moment/leeftijd pas.

Mijn 2 jarige vind het heel leuk om in een omgekeerde steen te zitten en rond te draaien (moet je wel eerst een keer bij helpen dat ze het principe snappen). Of dat we een parcourtje / paadje maken en dat ze aan de hand eroverheen loopt.

De oudste maakt er zelf al echt een parcour van en/of maakt stapels waar ze vanaf springt (of op de bankā€¦).

Als ze het nu toch niets vindt evt voor nu weghalen en over een jaar weer tevoorschijn toveren? Dat is het ook weer helemaal nieuw enzo.

Krukje kan ook prima

1 like

Ligt denk ik aan de ei/groente verhouding maar hier gaat het goed. Ze moeten er ook even handigheid in krijgen van hoe hard ze kunnen knijpen.

2 likes

Morge, ik ben op zoek naar voedzame recepten (en tips) voor als ik bevallen ben. Vorige keren had ik echt mega honger, ook door de borstvoeding.

Het liefst dingen die ik nu kan maken en in de vriezer kan gooien. Daar zit al nasi, bolognese saus en linzensoep in. Oh en chocolade-dadelrepen!

@Wonderland In mijn hoofd had jij echt de perfecte post partum prep, nog tips?

Van de zomer gaan we voor t eerst met de kids (2+0) naar Frankrijk met de auto, in een stacaravan. Voor ons heel wat anders gezien we eerder voor vliegvakanties gingen. We hebben er veel zin in! We zijn wat meer ingespeeld op vliegvakanties dus ben benieuwd naar tips voor de lange rit (die we in 2en gaan rijden) en wat we zeker niet moeten vergeten/handig is voor daar ?

1 like

Ik heb een butter chicken gemaakt, met kip dus, maar ook pompoen, bloemkool en kikkererwten toegevoegd. Op basis van slagroom. En ik heb een curry gemaakt op basis van kokosmelk met linzen, spinazie, zoete aardappel en ui. En ik heb erwtensoep ingevroren. Mijn vriend heeft chili con carne met extra groenten gemaakt (meer tomaat en paprika en bonen)ā€¦

Ook heb ik alvast naanbrood, rijst, wraps, blikjes mais ingeslagen dus in combi met bovenstaande zijn dit al weer een paar maaltijden! Oja ik heb ook bottenbouillon gekocht, schijnt goed te zijn voor het herstel. En heb nog diepvriesgroenten en frambozen in de vriezer.

Ohh en wat ik ook heb gekocht maar wel prijzig was, zijn die sapjes van SAPJE van AH (nieuw uit diepvries). Ben daar erg benieuwd naar! Succes!

3 likes

Heb vele pannen vol van deze gegeten toen, begon de kraamhulp voor me te maken.

2 likes

Oh goede tip! Wij wonen voorlopig alleen zo klein en de babyspullen overheersen al zo dat mijn vriend gek wordt als ik hier nog mee kom aanzetten (vooral omdat je het niet kan opbergen). Maar ik onthoud het voor wanneer we groter wonen.

1 like

Ze kunnen er niet afvallen en hij is verstelbaar. Mā€™n dochter kan al sinds ze 70 cm is bij het aanrecht. Ze steekt (nog steeds) heel de tijd dā€™r voeten door de gaten van de leertoren. Mijn nichtje staat sinds ze 20 maanden is prima op een krukje, de maanden daarvoor hielp zij niet in de keuken.

1 like

Ik ga een aantal bananen broden invriezen en volkoren wafels. Verder veel pastasauzen en soepen.

3 likes

Ik vind t vooral fijn dat ik zelf niet zo goed hoef op te letten, omdat ze er niet zo makkelijk uit kan vallen. Ze kan er zelf inklimmen.

Een krukje zou ik eigenlijk best gevaarlijk vinden.

Ik ben er wel bij als ze erin staat maar soms moet je even iets uit een kast pakken enzo.

Wij hebben er 1 die je ook om kunt klappen naar tafeltje en met een whiteboard en schoolbord erin. Op t white board laat ik haar weleens met magneten of raamstickers spelen, vindt ze erg leuk.

2 likes

Ooh dat klinkt al super lekker allemaal, bedankt!

@Blush hoe vries je die cake handig in? Per plak in (zilver)folie?

Wafels zijn ook een goede, of pannenkoeken. Oke nu heb ik helemaal honger.