Tips, ervaringen & aanraders #9

Wij nemen in december de joolz hub mee naar zuid Afrika, in zo’n reis tas.
We hebben eerder onze Joolz geo meegenomen en dat ging ook prima! Ook in zo’n gehuurde transport tas.
Dit keer kopen we er een, en daarna weer op marktplaats. Want voor 4wkn huren is 60€ ofzo… maar ze staan voor 85€ op marktplaats haha

1 like

Mijn baby tijgert nog niet maar ik wil alvast een beetje gaan oriënteren op het babyproof maken van het huis :sweat_smile:. Dus van die stopcontactbeschermers bijvoorbeeld.

Maar vroeg me af of jullie aanraders hebben voor van die keukenkastjes beveiliging? Of deden jullie schoonmaakmiddelen naar een onbereikbare plek?

Nog aanraders/tips?

1 like

Ik heb de schoonmaakmiddelen op een onbereikbare plek want op een gegeven moment weten ze de kinderslotjes te openen en ook oudere kinderen wil ik niet bij de schoonmaakspullen te rommelen.

Het enige kinderslot dat hier werkte waren de magneetslotjes, alle andere kreeg mijn oudste open maar hij was als dreumes/peuter een ware houdini.

Beste stopcontactbeschermers zijn de ingebouwde. Die hebben wij bij het stopcontact naast de bank want daar plug ik regelmatig een lader in dus die moet makkelijk bereikbaar blijven. Stopcontacten die we niet gebruiken zijn voorzien van de ikea stopcontactbeschermers.

1 like

Wij gebruiken door het hele huis deze dingen. Niet bij deze verkoper gekocht overigens. Ze blijven goed zitten en gaan makkelijk open.

Schoonmaakmiddelen hebben wij hoog opgeborgen. Geeft toch een veiliger gevoel, mochten we de slotjes een keer vergeten dicht te doen.

4 likes

Ja idd ikea, daar verkopen ze ook kastjes beveiliging. Ik heb daar ook stopcontact beveiliging gekocht maar ik vind die niet prettig, ik dacht dat je kon “draaien” met je stekker zodat je het contact nog kan gebruiken maar deze moet je er echt uithalen met een pinnetje. Niet echt easy access dus.

En ook staande lampen en grote planten weghalen of onbereikbare plek zetten als je die hebt.

3 likes

Schoonmaakmiddel staat hoog opgeborgen, verder hebben we alle keukenkastjes niet beveiligd. De lades waren een tijdje heel interessant en ze heeft met regelmaat de kasten in- en uitgeruimd. Ik heb dat eigenlijk altijd toegestaan en als onderdeel van spelen beschouwd. Nu zijn de keukenkasten niet meer boeiend en trekt ze alleen een la open om bvb een cracker te pakken, prima meid👍 oh en ze pakt dingen uit de keuken om in haar eigen keukentje mee te spelen, zoals ovenwanten en theezakjes. Ook dat vind ik prima.

De onderste lades van de commode hebben we wel beveiligd ivm omvalgevaar, en twee kastjes van het tv meubel omdat daar kostbare elektronica in ligt. Maar verder hebben we het huis nooit heel baby/dreumesproof gemaakt. Er is echt wel eens een vaasje gesneuveld of plant omgevallen maar vaak schrok ze zo erg van dat soort dingen dat ze er daarna ook van afbleef.

6 likes

Hoe oud is je baby? Wij zijn met 5 maanden oude baby gaan vliegen. Toen lag ze nog in de bak dus die wilden we ook mee. We hebben toen een stokke prampack gehuurd. Stonden op marktplaats advertenties van mensen in de buurt die dat aanboden. Tot aan de gate deden we haar dan in de draagzak.

Wij hebben voor de stopcontacten dit gedaan ipv die kapjes die je moet draaien. Echt een genot, dit kun je gewoon voor altijd laten zitten. Ik weet niet of ze het van elk stopcontact hebben.

2 likes

Wie heeft hier kindje(s) die naar peuterspeelzaal gaan/gingen en verder niet naar een kdv.
Mijn dochter van 1,5 stond ingeschreven en ik hoorde laatst dat er een plekje is als ze net 2 is geworden. Het is 2 ochtenden, 4 uur van 8:15-12:15.

Het lijkt mij heel leuk en leerzaam voor haar. Maar ik vertelde het aan mijn moeder en die reageerde heel erg negatief. Dat het heel lang is en zij veel te jong! Zij vindt 2,5 uur meer dan zat en vanaf 2,5 jaar op zijn vroegst.

Het verschilt natuurlijk per kind maar vanaf welke leeftijd gingen jullie kinderen en hoe lang was de ochtend en ging dat?

Mijn dochter (2) heeft best dun haar en ook wel weinig. We proberen het te laten groeien maar de pluk aan de voorkant groeit heel langzaam dus aan de achterkant heeft ze nu een soort dun matje tot aan haar schouders. ze wil meestal ook geen staartje in dus het ziet er dan een beetje sneu uit haha. Maar goed, even doorheen dacht ik. Nu waren we uit eten en begon de oudtante van m’n vriend dat het nog nesthaar was en dat ik het moet afscheren?? Terwijl ze met 3 maanden helemaal kaal is geworden dus haar echte nestharen is ze echt wel kwijt. Dat heb ik ook gezegd en toen was het van ‘wil me nergens mee bemoeien hoor’ maar ben er toch wel beetje onzeker door nu. Kan iemand mij moed inpraten dat het goed komt met haar haar laten groeien :crazy_face:

3 likes

Haha nesthaar lijkt me ook niet. Ik zag dit veel bij kindjes van vrienden en allemaal hadden ze sowieso rond 3 jaar veel meer en langer haar.

Hier juist omgekeerde met zoontje van 2. Haar groeit zo snel dat we elke 2-3 maanden naar de kapper moeten :moneybag:. Zelf geprobeerd te knippen. Geen succes.

4 likes

Ja ze vind dat anders want die zijn dat gewend. Mijn dochter is thuis en soms bij haar en gaat nooit naar kdv, dus ze vindt het veel te lang voor zo’n jong kind van 2. Ze zegt dat ze iig in het begin korter moet gaan om te wennen maar het liefst pas een half jaar later gaan. Ze vindt opvang ook altijd zielig dus misschien vindt ze het ook zielig ofzo dat ze al “zo jong” ergens heen moet. :woman_shrugging:

@wiewatwaar ja het is vrij normaal idd dat kindjes jong naar kdv gaan hele dagen maar daar is ze het dus ook niet mee eens. Super zielig vindt ze het. Dus denk dat ze daarom zo fel doet. Goed om te horen dat die kindjes die jij kent ook gewoon vanaf 2 gingen en 4 uur en daar goed ging. Ik denk ook dat het goed gaat zijn voor mijn dochters ontwikkeling, ze zal vast moeten wennen aan alles maar ja. Hoort erbij toch.

2 likes

Wat zijn jullie cadeautips voor een derde verjaardag?
Mijn zoontje wordt binnenkort 3 jaar. Normaal heb ik altijd wel een idee, maar ik kom er nu echt niet uit.

Hij houdt heel erg van muziek (maken), maar heeft al meerdere speelgoedinstrumenten.

1 like

Een fiets? (Met zijwieltjes)

2 likes

Dat verschilt toch heel erg per kind. Maar je kan ze vanaf 2 inschrijven dus gemiddeld gezien is dat dan toch een prima leeftijd om te starten. Onze dochter gaat sinds ze 2 is en vind het vanaf het begin al leuk. Ze is daarna wel moe, maar niet dat ze vervelend is ofzo. Ze slaapt daarna gewoon heel lang, maar lijkt me ook logisch want nieuwe indrukken, kost meer energie dan gewoon thuis bij mij of m’n partner. Maar ik ben eigenlijk alleen maar positief over de peuterspeelzaal.

3 likes

Coblo/connetix? Watertafel voor in de tuin?

3 likes

Oh ja herkenbaar, mijn dochter van 2 loopt er ook bij als een redneck met haar mat. De oudste 2 hadden veel meer haar op deze leeftijd, maar heb bij kids van vriendinnen gezien dat het wel goed komt met dat haar.

3 likes

Ik zou dit aanbod gaan accepteren, lijkt me juist leuk voor haar! En inderdaad in de beginfase kunnen het soms lange dagen zijn maar je dochter zal er snel aan wennen… btw ik vind die kwart over 8 te vroeg voor de ouder maar misschien vinden ze dat juist weer handig ivm werk ofzo.
Mijn dochter begon om half 9 tot half 1 (en dan had je steeds een kwartier inloop of ophaaltijd).

Mijn vriendin werkte op een psz met tijden van half 9 tot half 2. Zij gaf aan dat het laatste uur meestal te lang was en de kinderen jengelig en dat lijkt me logisch want de slaaptijd stel je dan uit ipv een dutje zoals op het kinderdagverblijf

2 likes

Mijn zoon start volgende week met 2.5. Vanuit de antroposofische visie is 2.5 de leeftijd om naar de psz te gaan. Maar bij reguliere psz is het meestal 2 jaar. De tijden zijn brengen 8.15-8.45 en halen 12.00-12.15.

4 likes

@jahoor @Oelek @Jeezlouiz @wiewatwaar
Bedankt voor jullie input. Ik ga haar ook zeker laten starten in september, lijkt me Indd echt leuk voor haar, vroeg me vooral af of het nou echt zo absurd lang en op jonge leeftijd was als mijn moeder vindt.

3 likes