Sommige lactatiekundigen kan je ook benaderen / consulteren voor vragen over flesvoeding!
Water geven zou ik met deze leeftijd ook niet doen.
Sommige lactatiekundigen kan je ook benaderen / consulteren voor vragen over flesvoeding!
Water geven zou ik met deze leeftijd ook niet doen.
Gisterenavond had ze er wel heel veel last van. Echt heel sneu. Vandaag zijn we begonnen met johannesbroodpitmeel toe te voegen aan haar melk zodat ze hopelijk wat rustiger gaat drinken en het wat beter in haar maag blijft zitten.
Ik denk inderdaad ook niet dat ik haar water ga geven. Mensen in mijn ongeving hadden hier ook niet gehoord.
De skinny fit van Hema heeft hele smalle pijpen. Verder zijn bepaalde modellen van Dirkje en NameIt ook smal
Zeeman broeken vallen ook smal vind ik. Maar ik heb nog een dreumes dus ik durf er niet m’n handen voor in het vuur te steken dat het bij de grotere maten ook zo is
Nou moet ik zeggen dat voor mijn zoon de Wibra broeken veel te wijd zijn, dus misschien is bovenstaande dan geen goede match voor de bouw van jouw kind. Wel echt een lastige zoektocht altijd vind ik.
Ik heb een tijdje terug trouwens ook een chino van Next gekocht die hem mooi zit.
Ik vind het een beetje gek advies. Naar mijn weten wordt het geven van water aangeraden vanaf 6 maanden. Ik vind 3 weken echt heel klein! Hopelijk doet de jbpm iets. Anders kan je misschien nog kijken naar gelilact. In overleg met het cb
Gewoon even benieuwd: hoeveel kleding hebben jullie voor je kind en welke hoeveelheid zou je ideaal vinden? Dus broeken kort/lang, shirts kort/lang, rompers, vesten/truien, etc.
Ik vind het zo lastig in te schatten nog maar wil niet zoals vorig jaar zomer bij de eerste zonnestraal snel van alles moeten kopen dat vervolgens grotendeels in de kast blijft liggen.
Ligt er aan welke kledingmaat. Nu in maat 98 hebben we best veel kleding, maar dat draagt hij ook veel langer.
Hmm, ik vind het lastig te bepalen wat ideaal is. Ik denk ook heel erg persoonlijk en hoe je kind speelt etc. Mijn zoon van 2,5 jaar heeft snel vieze truien door het eten dus die heb ik wel veel van in de kast. Ik heb ook veel rompers. Daarentegen “maar” 4 lange broeken, een broek draagt hij best 2 dagen in de week. Straks met buitenspelen zal het wel sneller vies worden. Ik merk wel dat bijv kledingstukken als een blouse of een tuinbroek soms wat lang ongedragen in de kast liggen. Dit omdat het net wat onpraktisch is of lastiger te combineren, hoewel ik het leuk vindt, probeer ik me dus in te houden met zulke aankopen.
Bij grotere maten meer kleding: enerzijds omdat ze er langer mee doen, maar ook omdat het sneller stuk gaat/vies is.
Na 1 dag buitenspelen met mooi weer en ijsjes en aardbeien kan het wel de was in zegmaar. Soms halverwege de dag al omdat het nat is (waterpistool gevecht!) en je effe wat droogs aan wilt haha.
Ik denk dat onze zoon (5) zo’n 5 truien en 2 shirts (met lange mouwen) heeft, en nog 2 bloesjes ofzo. En 7 broeken?
Dochter (3), ook zo iets, maar ook nog 3 jurkjes.
Beetje schatting, weet niet meer precies:
Van afgelopen zomer (alles in maat 86/92)
6-8 t-shirts
4-6 truien (gingen langer mee dan zomer)
3-4 korte broeken
6-8 lange broeken (gingen langer mee dan zomer)
8-10 rompers (gingen ook langer mee)
Van herfst tot nu (alles in maat 92/98/104)
8-10 truien
6-8 lange broeken
12-14 rompers (lange en korte mouw)
Ik verwacht dat de grotere maten ook nog komende herfst/winter meekomen. Voor komende zomer weer nieuwe shirts (8 stuks) en korte broeken (3 stuks) gekocht
Shirts worden hier echt dagelijks vies, dus willen we genoeg in huis hebben
De skinny’s van Prenatal waren hier echt heeeeel skinny dus ik zou die eens proberen! En alles van Noppies valt ook klein alleen ik weet niet of de broeken ook smal vallen
Mijn dochter heeft echt veel kleding maar ze maakt haar kleren ook echt elke dag vies door eten, spelen en ook wel eens zindelijkheidsongelukjes. En soms moeten kleren best even wachten om gewassen te worden vanwege een bepaalde kleur. En altijd twee reservesetjes in de opvangtas.
Mijn zoontje is een spuger en kwijler en leert nu eten dus ook elke dag of twee keer per dag alles in de was. Hij heeft ook wel veel kleding moet ik zeggen
Hier ook een lange dunne peuter. Ik koop vaak broeken/leggings van de meisjesafdeling van de Zara, zeeman of name it. Vallen allemaal (vaak) smal. Zara had een tijdje een lijn die extra lang was, dus waren echt top maar nu al een tijdje niet gezien.
Ik vind de Joolz Aer echt een van de beste kinderaankopen die ik gedaan heb. Superlicht, wendbaar, makkelijk op te vouwen. Ik werd ook gek van elke dag die zware kinderwagen inklappen en in en uit de auto tillen (wat best vaak is met oudere kinderen die naar school/sport/vriendjes gaan). Heb mn gewone kinderwagen ook verkocht
Wij gebruiken de kinderwagen in de buurt van ons huis, maar buggy gaat mee zodra er iets van gereisd moet worden (auto/ov)!
Wij hebben niet zoveel stopcontacten in de woonkamer en één van de stekkerdozen zit in een best zichtbaar stopcontact, maar kan ook nergens anders in. Nu heeft m’n baby ontdekt dat hij die uit het stopcontact kan halen. Superleuk natuurlijk. We hebben er al van alles voor gezet maar we gaan niet de hele woonkamer verbouwen zodat hij er niet bij kan. Er zitten natuurlijk wel van die kindveilige beschermers in maar ik heb iets nodig waardoor hij niet de stekker eruit kan halen. Ik zie precies voor me wat ik wil, zo’n beschermkapje, maar ik kan die alleen vinden bij Temu en daar wil ik niks kopen. Weet iemand of je het ook bij de Gamma ofzo kunt halen en hoe dat dan heet?
Ik heb dit aan m’n man gevraagd (hij is elektricien) en hij zegt dat als je kind de stekker eruit kan trekken je stopcontact ws aan vervanging toe is. Tenzij het zo’n dunne stekker is, want dat doet mijn dochter ook.
Ik heb voor m’n baby straks best veel via vinted gekocht en vind dat helemaal leuk. Maar merk nu dat ik relatief veel rompertjes en broekjes heb (en een paar boxpakjes), maar nog niet echt (bijpassende) shirtjes/truitjes.
Maar vind het ook wel lastig om beetje neutrale shirtjes te vinden, heb veel broekjes met print dus wel leuk als de bovenstukjes effen zijn, maar zie niet echt veel leuks. Heeft iemand tips voor een leuk merk?
H&M? Die hebben wel veel basics.