Tips, ervaringen & aanraders #9

@Fishing ah das jammer, maar bedankt voor de antwoorden!

Mijn zoontje heeft deze gekregen toen hij 3 werd en gaat er helemaal in op:

4 likes

Ik heb de joolz geo3 kinderwagen en hij is fijn maar hij is ook echt heel erg zwaar. Elke keer dat ding de auto in en uit zeulen vind ik echt heel irritant worden. Nu past mijn baby al een tijd in het zitje van de wagen dus ze zou ook in een lichtere buggy kunnen nu denk ik? Maar ik vind het een beetje zonde van die hele dure kinderwagen. Of is het sowieso gebruikelijk om na een jaar oid een buggy aan te schaffen en de kinderwagen te laten staan?

Ik heb die kinderwagen gekregen van m’n ouders dus voel me ook een soort schuldig dat ik nu een beetje baal van dat ding.

Ik vind een buggy niet ‘sowieso gebruikelijk’, dat verschilt heel erg per persoon.

Wij hebben ook een Geo en ik vond dat ook echt zwaar en irritant met in en uit de auto. Dat hoefde ik bij de eerste gelukkig niet heel vaak. We hebben toen de eerste 2jaar was een buggy gekocht om me te nemen op vakantie.
Bij de 2e ben ik al veel sneller over gegaan op de buggy, die ligt gewoon standaard in de kofferbak. De kinderwagen heb ik nog wel een tijdje gebruikt voor wandelingen door de buurt en als we echt een hele dag weg gingen. Kind zit in onze buggy toch wat minder mooi als ze nog klein zijn en de boodschappenmand van de Geo was ook wel fijn bij en dagje uit voor alle zooi.

1 like

Heeft iemand ervaring met het geven van een beetje lauwwarm water na het geven van het flesje i.v.m. reflux? Mijn dochter is morgen 3 weken en geeft vrij veel terug na een fles en cb geeft aan om een beetje lauwwarm water te geven zodat de melk uit de slokdarm gaat maar online kan ik hier niks over terugvinden.

1 like

Ik heb hier ook nog nooit van gehoord. De reflux komt toch doordat het maagklepje/sluitspiertje niet lekker werkt, niet dat er iets in de slokdarm achterblijft…

6 likes

Ik heb ook na een jaar een buggy gekocht (Joolz Aer+ net als de helft vh forum maar echt topding) en gebruik de wandelwagen nu alleen nog voor langere wandelingen of als het heel koud is (heb geen voetenzak voor de buggy). Oma’s gebruiken alleen de wandelwagen dus het is heel persoonlijk wat je prettig vindt.

Ik gebruik al bijna 2 jaar de kinderwagen (een Chicco) en denk niet dat we nog een buggy aan gaan schaffen.

1 like

Ik vond het ook een beetje gek en vooral omdat ik er niks over terug kan vinden.

Ik vond het ook zonde en heb daarom de kinderwagen wel lang doorgebruikt. Wel een buggy ernaast voor de vliegvakanties gekocht, omdat ik niet wilde dat het kapot zou gaan. Nu bij de tweede gebruik ik wederom de Joolz. De buggy ligt toch minder fijn, vind ik.

3 likes

Hier ging het een tijdje terug ook over. Volgens mij was de concusie dat het ligt aan je gebruik en voorkeuren. Ik gebruik zelf de buggy alleen voor kortere stukken en vakantie omdat ik de kinderwagen prettiger vind voor een lange wandeling, zeker voor een jong kindje lijkt me. Buggy door het bos/strand of kinderwagen is nogal een verschil in ervaring haha, geeft ook een andere ondersteuning en demping lijkt me puur op basis van hoe het eruit ziet qua zitje, onderstel en wielen.

3 likes

Uh ik zou zo’n kleine baby niet zomaar water gaan geven. Vind het maar een raar advies. Misschien even opnieuw bellen met hen of met de huisarts. Verder langer rechtop houden kan ook wel helpen.

6 likes

Huilt ze veel? Groeit ze goed? Opzich hoeft veel terug geven niet erg te zijn. Onze kinderen spugen alle drie intens veel. Echt wel 40-50ml soms. Maar ze groeien goed.
Alleen nummer 3 heeft echt last ervan, en huilt heel heel veel en hebben we eigenlijk van 8-17 in de draagzak en houden we na elke voeding een uur rechtop.
Maar zolang het alleen een wasmachine probleem is, is het niet erg

Sommige lactatiekundigen kan je ook benaderen / consulteren voor vragen over flesvoeding!

Water geven zou ik met deze leeftijd ook niet doen.

Gisterenavond had ze er wel heel veel last van. Echt heel sneu. Vandaag zijn we begonnen met johannesbroodpitmeel toe te voegen aan haar melk zodat ze hopelijk wat rustiger gaat drinken en het wat beter in haar maag blijft zitten.

Ik denk inderdaad ook niet dat ik haar water ga geven. Mensen in mijn ongeving hadden hier ook niet gehoord.

1 like

De skinny fit van Hema heeft hele smalle pijpen. Verder zijn bepaalde modellen van Dirkje en NameIt ook smal

3 likes

Zeeman broeken vallen ook smal vind ik. Maar ik heb nog een dreumes dus ik durf er niet m’n handen voor in het vuur te steken dat het bij de grotere maten ook zo is

1 like

Nou moet ik zeggen dat voor mijn zoon de Wibra broeken veel te wijd zijn, dus misschien is bovenstaande dan geen goede match voor de bouw van jouw kind. Wel echt een lastige zoektocht altijd vind ik.
Ik heb een tijdje terug trouwens ook een chino van Next gekocht die hem mooi zit.

1 like

Ik vind het een beetje gek advies. Naar mijn weten wordt het geven van water aangeraden vanaf 6 maanden. Ik vind 3 weken echt heel klein! Hopelijk doet de jbpm iets. Anders kan je misschien nog kijken naar gelilact. In overleg met het cb

Gewoon even benieuwd: hoeveel kleding hebben jullie voor je kind en welke hoeveelheid zou je ideaal vinden? Dus broeken kort/lang, shirts kort/lang, rompers, vesten/truien, etc.

Ik vind het zo lastig in te schatten nog maar wil niet zoals vorig jaar zomer bij de eerste zonnestraal snel van alles moeten kopen dat vervolgens grotendeels in de kast blijft liggen.

1 like