Tips, ervaringen & aanraders #9

Ik vond dit soort shirts fijn, heel veel verschillende kleuren en modellen/halslijnen. Of is dit te basic?

2 likes

Hema, prenatal, name it

1 like

Ja top! Dit is wel wat ik zoek denk ik, ga even hier rond speuren. Zag bij h&m en Hema in de winkel niet echt wat ik zocht, maar deze zien er goed uit, alleen nog even zoeken naar kleine maatjes haha (56/62). Thanks ook @colalight en @o0Lin0o

3 likes

Helemaal mee eens. Onze kinderwagen wordt morgen ook verkocht. Weg ermee!

2 likes

Bedankt voor het vragen! Het is een stopcontact zonder randaarde, dus zo’n platte. Daarop nog zo’n stopcontactplaatje die je moet draaien zodat hij z’n vingers er niet in doet, dus de stekker zit inderdaad niet heel diep. Het stopcontact zelf is volgens mij vrij recent vervangen, ziet er nog goed uit, zou hij het dan alsnog aanraden te vervangen? En kan een leek dat zelf doen? :grimacing:

1 like

Ja zou die wel aanraden. Maar ter info wij hebben zowel in 't vorige huis als dit huis alle stopcontacten vervangen omdat hij dat belangrijk vindt. Wij hebben stopcontacten met ingebouwde kinderveiligheid. Hij raadt jou dat ook aan zei die. En je kan het prima zelf als je wel de stroom eraf haalt bij het vervangen.

1 like

Of bij next kunt je vaak 5 in 1 pakket kopen.

2 likes

Ik wil binnenkort bij mijn baby een papfles proberen. Hij drinkt uit een difrax fles. Is een speen L dan de juiste speen om te gebruiken?

Wij geven inderdaad een papfles met difrax fles icm L speen. Eerste keer had m’n hongerige dochter de fles in 1 minuut leeg… dus het is nog wel even zoeken naar de goede verhouding om te zorgen dat het niet te snel gaat :sweat_smile:

1 like

Haha ja daar ben ik ook bang voor. Hij zit nu ook tussen een s en m. M gaat ook nog iets te snel. Ik zag ook die 123 speen maar dat lijkt me helemaal niet zo handig?

2 likes

Dit heb ik ook gedaan en ik vind het echt aan te raden. Stekkers zitten er (eerst?) ook goed strak in.

wij gebruiken juist de 1 2 3 speen, de papspeen kreeg hij niks doorheen
die L speen heeft een rond gaatje en die 1 2 3 een langwerpige dus daar zit het verschil

1 like

Ik heb een s speen met een vork groter gemaakt, de pap kwam niet door m geen en ik had zon speciale papfles met speen gekocht van difrax en daar ging t weer veel te snel mee. Dus heb een oude speen aangepast.

2 likes

Mocht je er met de tips van Kusjessoldaat niet uitkomen: bij Ikea hebben ze ook van die kapjes! Ik wil die ook nog in gaan slaan, want wij werken ook overal met stekkerdozen ivm gebrek aan voldoende werkende stopcontacten.

Hm ja dat vind ik wel spannend. Maar snap het wel want het is echt lastig denk ik om te zoeken wat nou de perfecte maat is. En vind het zo irritant om geld uit te geven aan dan weer verschillende spenen en uiteindelijk daar maar 1 van te gebruiken en met de rest doe je niks meer :sweat_smile:

2 likes

Dankjewel! Daar ga ik even naar kijken. Gelukkig hebben we maar één zichtbaar stopcontact op babyniveau, dus dat is niet zoveel werk.

@matroos maar dat zijn stopcontactkapjes toch? Ik zoek juist een kapje voor de stekker!

1 like

Ik bedoel dit:

Maar misschien begrijp ik je verkeerd en bedoel je dat hij de stekker van zo’n verlengsnoer uit de muur trekt. Ik dacht stekkers uit die doos.

3 likes

Ohh zo! Nee hij trekt hem echt uit de muur, de stekkerdoos zelf ligt verstopt.

Iemand tips een voor leuk restaurant in Tilburg, met 2 kids? Speelgoedje oid zou fijn zijn.

Ketelhuis bij Aabe-fabriek, lunchcafe Nieuwland en aan het Frederikhof zitten meerdere leuke plekjes.

1 like