Tips, ervaringen & aanraders #9

Ik wil binnenkort bij mijn baby een papfles proberen. Hij drinkt uit een difrax fles. Is een speen L dan de juiste speen om te gebruiken?

Wij geven inderdaad een papfles met difrax fles icm L speen. Eerste keer had m’n hongerige dochter de fles in 1 minuut leeg
 dus het is nog wel even zoeken naar de goede verhouding om te zorgen dat het niet te snel gaat :sweat_smile:

1 like

Haha ja daar ben ik ook bang voor. Hij zit nu ook tussen een s en m. M gaat ook nog iets te snel. Ik zag ook die 123 speen maar dat lijkt me helemaal niet zo handig?

2 likes

Dit heb ik ook gedaan en ik vind het echt aan te raden. Stekkers zitten er (eerst?) ook goed strak in.

wij gebruiken juist de 1 2 3 speen, de papspeen kreeg hij niks doorheen
die L speen heeft een rond gaatje en die 1 2 3 een langwerpige dus daar zit het verschil

1 like

Ik heb een s speen met een vork groter gemaakt, de pap kwam niet door m geen en ik had zon speciale papfles met speen gekocht van difrax en daar ging t weer veel te snel mee. Dus heb een oude speen aangepast.

2 likes

Mocht je er met de tips van Kusjessoldaat niet uitkomen: bij Ikea hebben ze ook van die kapjes! Ik wil die ook nog in gaan slaan, want wij werken ook overal met stekkerdozen ivm gebrek aan voldoende werkende stopcontacten.

Hm ja dat vind ik wel spannend. Maar snap het wel want het is echt lastig denk ik om te zoeken wat nou de perfecte maat is. En vind het zo irritant om geld uit te geven aan dan weer verschillende spenen en uiteindelijk daar maar 1 van te gebruiken en met de rest doe je niks meer :sweat_smile:

2 likes

Dankjewel! Daar ga ik even naar kijken. Gelukkig hebben we maar één zichtbaar stopcontact op babyniveau, dus dat is niet zoveel werk.

@matroos maar dat zijn stopcontactkapjes toch? Ik zoek juist een kapje voor de stekker!

1 like

Ik bedoel dit:

Maar misschien begrijp ik je verkeerd en bedoel je dat hij de stekker van zo’n verlengsnoer uit de muur trekt. Ik dacht stekkers uit die doos.

3 likes

Ohh zo! Nee hij trekt hem echt uit de muur, de stekkerdoos zelf ligt verstopt.

Iemand tips een voor leuk restaurant in Tilburg, met 2 kids? Speelgoedje oid zou fijn zijn.

Ketelhuis bij Aabe-fabriek, lunchcafe Nieuwland en aan het Frederikhof zitten meerdere leuke plekjes.

1 like

Makkelijke manier om je peuter te vermaken:

Houten bak (ik kocht er eentje bij de kringloop) + 2 zakken spliterwten uit de voorraadkast + wat speelgoed. Hij is al bijna een uur helemaal in vervoering aan het spelen.

37 likes

Heeft er iemand toevallig nog een kortingscode voor Centerparcs, bijv. van een aankoop bij de prenatal?
Mocht je hem niet willen gebruiken, dan heb ik interesse!

Ik, zal je een DM sturen

2 likes

Hoe snel kregen jullie kindjes de hapjes ‘door’? Wij hebben t nu een paar keer geoefend maar hij perst zijn lippen op elkaar haha. Ik smeer het een beetje op z’n lippen en dat likt hij dan wel af. Maar echt van harte gaat het niet hoor :crazy_face:

Wij zijn op ruim 4 maanden beide keren gestart. De oudste had blijkbaar trek want die at zo het alle pompoen (hele kleine hoeveelheid hoor) op. Trok nog net niet de lepel uit onze handen.

Lepel in zn hand geven of het eten op de tafel. Ze willen toch alles pakken en in de mond doen.

Snel, maar wij hebben gewacht tot ze zelf echt aangaf te willen eten. Zijn pas rond 6 maanden begonnen. Ik vond responsive spoon feeding een helpend concept. Maar uiteindelijk moet ook elke baby er gewoon aan wennen dat eten niet vloeibaar uit een borst/fles komt. Die van mij staarde het eten uit onze mond (legden haar erbij in de newborn set van stokke) en maakte bv smak geluiden/bewegingen. Ze gaf heel veel van de ‘readiness’ signalen. Ook echt heel normaal en niet erg als dat langer duurt :hugs:

7 likes