Mijn baby weigerde het met 6 maanden, constant wegdraaien, uitspugen, tong eruit et cetera. Toen na 2 weken hapjes overgegaan op rapley en dat gaat er wel beter in (minimaal, maar toch). Ook met lepeltje, wil hij niet gevoerd worden maar de lepel in zn hand of op het blad (responsive spoon feeding @Feather ?)
Hij kijkt wel naar ons eten, maar alleen volgen met zân ogen. Verder doet hij nog niks. We zijn eigenlijk alleen gestart omdat zowel de fysio, als de kinderarts, als de arts op het consultatiebureau zeiden dat hij er klaar voor was omdat hij op zân handen zat te sabbelen/kauwen. Maar toen heb ik het een paar keer geprobeerd en toen ging hij alleen maar huilen dus ben ik weer even gestopt. Nu opnieuw maar t gaat dus nog steeds niet echt. Vraag me af of âblijven oefenenâ nou echt werkt of dat je gewoon moet wachtenâŠ
Ik ga eens lezen over responsive feeding, thanks!
Ik hoop niet dat dat het enige signaal was dan waarop ze dat willen basereâ:sweat_smile:? Want dat doet onze baby ook (2mnd), maar die krijgt voorlopig nog niks
Ik zou ook even afwachten als ee nog zo weinig interesse is. Anders wordt het ook zoân ding misschien
Ik heb deze signalen aangehouden: Readiness for Babies to Start Solid Food - Solid Starts
Maar dit gaat over full term babyâs en dat is misschien in jullie specifieke situatie anders. Het lijkt me lastig dat je afwegingen die vanuit een professioneel medisch oogpunt meegegeven worden af moet wegen tegen wat je zelf ziet
Je baby is prematuur geboren toch? Misschien zou dat nog kunnen meespelen en is later starten een beter idee? Ik weet het niet zeker! Ik begin bij mân dochter denk rond haar 5 e maand.
Dat wilde ik precies ook zeggen @the.rebel.club
Bij mijn eerste kind zijn we gestart bij 5,5 maand. We waren rapley van plan maar deden uiteindelijk een soort combi.
Mijn baby is nu bijna 3 maanden en ik denk dat we weer pas rond 5 maanden beginnen. Ik vind de baby nu nog zo jong.
Thanks voor het meedenken jongens. Mijn baby is nu 6 maanden, maar inderdaad gecorrigeerd voor zijn vroeggeboorte net iets ouder dan 4 maanden. Dus ontwikkelingstechnisch is hij nog heel jong, dus vandaar dat ik me ook afvraag of wachten niet beter is aangezien t nog niet echt lekker loopt (ondanks dat alle professionals dus anders zeggen).
@Feather interessant artikel wat je linkt! Staat ook een stukje over prematuren. Daar zeggen ze idd op zân vroegst starten met 6 maanden kalenderleeftijd.
Wij hebben met ons zoontje ook bijna gewacht tot kalenderleeftijd 6 maanden. Zijn er geloof ik een beetje tussenin gaan zitten.
Sowieso had hij eerder ook nog weinig echte interesse.
Het enige wat ik toen lastig vond was dat het aanbieden van allergenen wel eerder werd geadviseerd, maar weet niet of daar nog recente ontwikkelingen in zijn verder.
Maar iedereen kan ook wel iets adviseren, maar als hij zijn mond niet open doen, houdt het ook wel snel op
Volgens mij is het advies tussen de 4-9 maanden die hoog allergie dingen te geven om allergie kans te verlagen. Dus ook met 6mnd zit je daar nog in
Welke winkels en merken vallen klein in maat 50? Ik wil liever geen 44 kopen want hij was vorige week met zân geboorte 49 cm, maar sommige 50 verzuipt hij in⊠wil vandaag het eea bestellen maar weet even niet waar te beginnen! (En geen 30⏠per pakje zoals noppies aub haha)
Zara? Of juist 44 kopen bij Zeeman, valt wel als 50 denk ik.
Ik zou Hema 44 kopen, daar kun je dan nog een tijdje mee doen waarschijnlijk
Mijn guppie heeft inderdaad zeeman 44 nog heel lang gedragen, terwijl alle andere kleertjes al 50 waren! Zijn alleen niet de meest inspirerende shirtjes en c&a valt inderdaad klein/kort.
Je zou voor maatjes 44 ook op Vinted of marktplaats kunnen kijken, daar worden vaak hele pakketten aangeboden dan heb je in 1 klap veel kleertjes voor weinig geld.
Hema 44 hier de eerste weken en toen ook Noppies 50. Noppies wel via Vinted. Moet je natuurlijk wel geluk hebben dat het snel wordt verzonden. Maar als je DHL aan huis doet kan het snel zijn.
Editi: oh zie nu op de fotoâs terug dan het Prenatal pakjes waren ipv Noppies!
Thanks! Onze HEMA heeft bijna geen 44 en online alleen rompers. Ik ga even kijken wie/wat snelste levert
Hier ook zeeman 44 gebruikt.
Name it valt klein en smal, op vinted erg goed te krijgen.
Met een newborn was mân favoriet cuddles & smiles. Niet altijd esthetisch helemaal hoe ik het wilde maar ik heb nooit zachtere stof gehad dan van dat merk.
Ik vond prenatal maat 50 ook heel klein vallen.
Laatst hier gevraagd om speelgoed tips voor onze baby. Gisteren is een baby gym binnengekomen en hij is zoooo enthousiast Loopt de hele tijd met zijn beentjes en armpjes te schoppen/zwaaien en te lachen. Bedankt voor de tip dus!
Maken lichtgewicht buggyâs altijd zoveel herrie op klinkers? En is de maxicosi lara een aanrader of maakt dat ding ook zoveel kabaal?