Tips, ervaringen & aanraders #9

Ik weet niet waar je woont maar mocht het in (de buurt van) een grote stad zijn dan kan je ook via Vinted zoeken op de naam van die stad en het ff bij een stadgenoot op (laten) halen.
Misschien staat er iets op van noppies voor een klein prijsje.

1 like

Helaas, een dorpje! Ik hoop begin volgende week zelf even naar de zeeman te kunnen. Heb wel het eea op vinted gevonden, even kijken of ik wat kan bundelen.

3 likes

Hier ook later gestart, omdat ik zelf nog niet het idee had dat ze er al aan toe was! Het gaat nu best goed, verschilt met de dag haha. Komt goed! :sunglasses:

3 likes

Lijkt me zo leuk! Maar ben bang dat dat hier binnen 5 seconden door de hele kamer gelanceerd wordt😂

3 likes

Bij prematuren is het het beste om de gecorrigeerde leeftijd aan te houden; zowel mentaal als ook bijvoorbeeld de ontwikkeling van de darmen. Is er bij jullie geen prematuren follow-up? Ik had destijds ook een speciaal informatieboekje over voeding bij prematuur geboren kindjes. 4 maanden is eigenlijk nog heel klein voor vaste hapjes, beetje afhankelijk van de ontwikkeling zou ik met 6 maanden gecorrigeerd pas beginnen, tenzij hij eerder interesse toont. Ik weet niet of hij ook nog sonde-voeding gehad heeft maar dat kan ook nog een rol spelen bij de (des)interesse in vaste voeding.

1 like

Hahaha dat is inderdaad een risico! Maar op de opvang speelt hij vaak urenlang met dit soort bakken dus ik durfde het thuis ook wel aan.

1 like

Vanmiddag de speelbak afgemaakt. Hij is er nu al een uur zoet mee.

Ik heb gisteren de rijst drie kleuren groen gemaakt en de ‘ingrediënten’ bij elkaar gezocht. Ook heb ik onder een glazen steentje een vis getekend met posca markers.

Vanmiddag alles klaargezet. Ik heb een ‘hutje’ gemaakt met takken en blaadjes en met blauwe steentjes een vijver. Ook heb ik een hoop gekleurde kleine steentjes door de hele bak verdeeld. Die kan hij eruit zoeken. Weet dat hij dat leuk vindt.

Edit: even verplaatst naar dit topic

45 likes

Ik dacht echt dat ik ook zo’n moeder zou worden, maar het zit er helaas niet in.
Ziet er echt geweldig uit!

14 likes

Haha gelukkig zijn de meeste kinderen prima content als mama dit niet maakt :joy: ik doe het vooral omdat ik het zelf heel leuk vind (misschien wel leuker dan m’n kind het vindt :laughing:)

6 likes

Heel erg leuk geworden!

2 likes

Ik heb dat wel gedaan met de mama deli zakken van 12+. Met het idee dat het waarschijnlijk om de grootte van de stukjes ging. Ik vond dat geen probleem omdat mijn dochter verder alles in stukken kreeg. Als er niks in zit dat je nu niet geeft dan zou ik 't gewoon doen.

3 likes

En anders wellicht iets verder prakken nog?
Maar misschien zit er iets in wat nog niet voor de leeftijd van jou kind wordt aangeraden? Qua groente?

‐--------------------

Ik heb mijn oog laten vallen op een engel jas maar duur! Wat is een normale prijs voor een 2de hands jas? Maat 86/92.

3 likes

Net 4 :grin:

2 likes

Ik heb 25€ voor die van mij in maat 62/68 betaald. En volgens mij was dat wel een heel goede deal.

1 like

Iemand nog een leuke tip voor een camping in zuid-frankrijk of spanje?

Liefst aan het strand, niet te massaal en in de buurt van leuke dorpjes. En natuurlijk schoon en leuk voor kindjes.

4 likes

Ons kindje doet pogingen tot los lopen, maar ze glijdt steeds uit. Nu op zoek naar sokken met goede antislip. Hebben jullie tips?

2 likes

Regio vias plage is iig heel chill qua aflopend strand. Ben zelf (geen grap haha) zo’n 20+ keer bij club Farret geweest, maar dat is wel vrij groot! En bijv ook actieve animatie enz in de avond

3 likes

Wij hadden antislip sokken van Ewers. Die hebben echt zo’n plakkaat :grimacing: en lekker hoog. Maar uit eindelijk vond ik leren slofjes makkelijker (wij hebben die van Kruidvat).

De anti slip sokken van Falke (wel iets prijzig)

En blote voeten dan?

9 likes