Tips, ervaringen & aanraders #9

Blote voeten inderdaad. Dan kunnen ze imo het beste aanvoelen wat ze doen

6 likes

Ja, hier ook vooral op blote voeten. Lijkt zo koud, maar ze heeft vrijwel nooit koude voeten. En dan leren ze toch het beste lopen
Maar gewone sokjes van Hema of H&M kon ze ook prima lopen (die zijn in de kleinste maten altijd anti-slip). Leren slofjes vond ik juist glijden.

1 like

Hema heeft anti-slip sokken met van die kleine rubberen bobbeltjes erop. Niet elk model dus even goed kijken.

Zo’n groot plakkaat vonden ze hier niet fijn en is ook onhandig als je ze schoenen wil aantrekken als je naar buiten gaat.

4 likes

Leren slofjes van lodger.

Wat is jullie ervaring met het Consultatiebureau bellen om te overleggen qua voeding? Ik ben beetje bang compleet afgebrand te worden als ik bel met vragen, hoor zoveel horror verhalen over CB

Ik heb ze een keer extra gebeld over iets anders (allergie), maar ons CB is eigenlijk altijd superlief, ze hebben wel eens suggesties waarvan ik denk ‘niet voor mij, dankje’, maar afgebrand ben ik er echt nooit in de verste verte.

8 likes

Expertise in borstvoeding (geef jij ook toch?) is verschillend per medewerker. Bij veel spugen wordt bijv standaard indikken geadviseerd (dat betekent dus ook nog eens kolven) terwijl ik weet van mijn lactatiekundige dat dit niet perse het juiste advies is

Je hebt op fb ook het borstvoedingsforum, daar kan je ook wel vaak terecht met je vraag!

1 like

Ik heb over het algemeen een goede ervaring met het consultatiebureau maar bij borstvoeding heb ik inhoudelijk veel meer gehad aan adviezen van de lactatiekundige.

Er is hier ook een borstvoedingstopic waar ik heel veel aan heb gehad Borstvoeding #2 @Blush

3 likes

Lactatie deskundige is geweest, wil haar niet meteen voor nog een consult a 130€ laten komen
 We combineren borstvoeding en flesjes gekolfde melk, dus dacht dan kan ik CB in ieder geval vragen over hoe we het verhogen kunnen doen want dit lukt niet.

Ik ga even naar het andere topic!

2 likes

Ik heb hier ook ervaring mee toen mijn dochter newborn was en weet ook wel meerdere mensen hier! Je mag ook altijd een DM sturen als je dat prettiger vindt :hugs:

1 like

Mag je je lactatiekundige niet vrijblijvend appen? Telefonische hulp was gratis bij mijn lactatiekundige.

Ik heb ook super veel gehad aan het borstvoedingstopic hier.

Verder heb ik hele goede ervaringen met de advieslijn van het cb, echt hele lieve mensen, maar inderdaad verschilt het wel per medewerker hoeveel ze weten over borstvoeding.

2 likes

Ik heb goede ervaringen met het cb, ook bij wat lastige situaties. Maar idd wat hierboven genoemd wordt: bij de meeste lactatiekundigen zit er telefonisch of app contact bij het consult inbegrepen. Je zou haar even kunnen bellen en nagaan of je jaar een vraag mag stellen. Mijn kindje was ook enorm klein bij de geboorte en ik weet nog dat het voeden me ook onzeker maakte de eerste weken. Mocht je daar ook last van hebben, helpt het misschien om ook scherp te krijgen waar je onzeker door wordt en of meer advies je daarbij helpt.

1 like

Alleen al voor je eigen rust zou ik het bij advies van 1 persoon houden, en dus desnoods die lactatiekundige nog een keer boeken als extra advies niet inbegrepen is (ik mocht ook een x periode appen met vragen). Ik merkte dat zeker in het begin de onrust bij mij alleen maar groter werd als ik naar de mening van veel anderen ging zoeken. Toen ik zelf wat beter wist wat ik deed kon ik die ruis er veel beter uit filteren

15 likes

Ga daar eens kijken!

@Blush Ik heb nog nooit een negatieve ervaring gehad met met het CB. Dus zou gewoon bellen hoor.

1 like

Ja dit 100%, bij mij zei iedereen wat anders en vond het echt fijn om 1 richtlijn te volgen. Ook op het forum is het advies van iedereen weer net anders, en als je nog vol met hormonen zit is het lastig filteren en je gezond verstand zelf te gebruiken.

10 likes

Ik heb hier weleens iets gelezen over een Woom fiets als eerste fietsje, nu is mijn kindje op die leeftijd dat ze ook kan beginnen met fietsen. Maar nu vraag ik me echt heel erg af of die fiets echt heel geld waard is? Ik vind ze zelfs op marktplaats nog heel erg duur.

Ik open net Facebook en zie daar dit

@Blush je kan ook gratis bellen met la leche legue, daar heb ik zelf ook wel veel aan gehad.
Maar je hebt cb nog nooit gesproken dus zou het gewoon doen. Als ze met dingen komen waar je het niet mee eens bent kan je het altijd nog naast je neerleggen.

2 likes

Ik zou je overigens ook echt adviseren om weg te blijven uit FB groepen zoals bijv La Leche League. Ik werd als nieuwe moeder helemaal gek van de onnozele reacties die daar gepost werden op vragen. Er is standaard altijd wel iemand die ‘aanleggen aanleggen aanleggen’ als reactie op vrijwel alles geeft en deskundigheid van de lactatiekundige in twijfel trekt.

12 likes

Ik ga morgen even bellen met CB of LLL, ondanks dat jullie mega goed helpen maakt het me ook weer onzeker. Daar moet ik mee oppassen (ben ook hulp aan het zoeken hiervoor)

7 likes