Tips, ervaringen & aanraders #9

“Ben je niet bang dat ze dan nooit meer in hun eigen bed gaan slapen?”
… “ja eigenlijk wel. Mijn man sliep ook altijd bij z’n ouders en gaat daar nogsteeds elke avond en nacht heen ja.”
Duurt altijd even paar sec voor het kwartje valt dat dat een grap is.

15 likes

Heerlijk toch! Komt echt wel goed hoor. Zou er pas mee aan de slag gaan als je er de energie voor hebt en inderdaad niks van al die meningen aan trekken. Het is nou eenmaal niet gebruikelijk hier maar in heel veel andere landen, culturen wel. Doen waar jij je goed bij voelt!

3 likes

Ik weet nog dat ik bij onze eerste tegen mijn vader zei dat ik het wel makkelijk en gezellig vond dat ze makkelijk verder sliep bij ons als ze wakker werd 's nachts, maar dat ik me ook "zorgen* maakte daar ze hieraan zou wennen en niet meer alleen wilde slapen. En zijn geniale reactie was: “je broer kroop altijd zelf bij ons in bed en die is ook gestopt voor hij 18 was, dus zal wel goed komen.”

Sindsdien denk ik bij heel veel dingen: voor ze 18 is zal het wel over zijn en geniet ik er extra van.

Vraag! Onze 13 maanden oude BABY slaapt niet door en wordt elke nacht 1 à 2 keer wakker. Hij moet dan even een schone luier en zuipt daarna weer een fles leeg. Hier zit amper melk in, 3 scheppen op 200 ml ofzo.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar zouden jullie een bezoekje aan de osteopaat proberen? 🫣

5 likes

Wat zou een osteopaat daarmee moeten? Ja die zal ongetwijfeld beweren er wat aan te kunnen doen. (:sweat_smile:)

Maar vind je het ongewoon dat hij wakker wordt? Hier tot 2 jaar onrustige nachten gehad bij tot op heden alle drie de kinderen. Fles kan ook een gewoonte zijn. Hier met de eerste ook doorgegaan met voeding in de nacht tot een jaar of 1,5, tot ik dacht: ik probeer het alleen eens met even troosten en toen werkte dat ook gewoon ( terwijl ik verwachtte dat dit drama werd).

Misschien overdag wat meer geven? Of in de avond?
Bottom line: voor je de stap naar een alternatieve geneeswijze maakt zou ik eerst eens kijken wat je er zelf nog aan kan doen.

3 likes

Mijn halfbroertje sliep tot zijn 12e tussen zn ouders in. Dus dat het opeens vanzelf over kan gaan kan wel best lang duren.

6 likes

Dank je!
Ik ga nog eens verder zoeken. Zon knikkerbaan lijkt me ook erg leuk als aanvulling.

Als iemand anders ook nog goede tips heeft…

Zou een flesje / beker water in z’n bed helpen? Dat hij zelf kan drinken als hij dorst heeft?

3 likes

200 ml is ook wel echt veel vocht dus logisch dat je dan ook moet verschonen. Misschien langzaam kleiner maken de fles?

3 likes

Kan hij niet gewoon honger hebben? Heb je ook een gewone kleine fles geprobeerd, in gewone verhouding? Mijn baby had toen ook meestal nog een fles nodig.

1 like

Ik ga het weer vragen: welke tweewieler bakfiets raden jullie aan? Onze babboe valt onder de terugroepactie, en ik heb geen idee hoe lang dat gaat duren en we missen de bakfiets nogal. Sowieso waren we niet tevreden over Babboe (er is echt altijd wat stuk) en dachten we er al aan om een andere fiets te kopen. Het zal wel een tweedehands worden. Is Urban Arrow echt zo goed? Of Dolly? Ik heb Dolly in 2019 getest en was toen wel fijn, maar inmiddels is die fiets 2x zo duur?

1 like

Je ziet hier vooral Lovens rijden, heb die zelf een keer een paar dagen geleend en vond het een fijne bakfiets. Heel makkelijk te sturen en draaien. Heb verder niet zoveel ervaring met bakfietsen maar dacht: ik noem 'm even als optie omdat ik dit merk in lijstjes niet zo vaak voorbij hoor komen.

3 likes

Ik vind Dolly fijn fietsen, ook goede klantenservice en service aan huis, maar ik heb geen ervaring met de Urban Arrow of andere bakfietsen.

Hij is inderdaad wel duurder maar volgens mij heeft ie ook wat upgrades gehad.

1 like

Wij zijn al 4 jaar heel tevreden over onze Urban Arrow. Heb geen ervaring met Dolly, die bestonden toen nog niet, dus kan geen vergelijking maken.

1 like

Ga je de Babboe dan verkopen? Wij denken er ook over een andere te kopen omdat dit wss heeeel lang gaat kopen. Maar koop dan tegen praktische dingen aan… waar laat ik 2 bakfietsen haha. Passen niet samen in de garage, maar ik vraag me af wie nu een Babboe zou kopen op marktplaats nog…

1 like

Ik ben in staat om die babboe gratis af te laten halen :grimacing: maar ik kan m ws wel kwijt bij huis en anders ergens stallen bij familie of vrienden. Op marktplaats mogen ze niet verkocht worden momenteel

1 like

Haha gratis zelfs! Dat wil altijd wel iemand :crazy_face:
Ik vind het zo zonde van een goede (lol, op het oog goed dan) fiets. Maar voor m’n gevoel gaat dit heul lang duren

Ja vind ik ook, het is echt zonde. Ik zou m overigens niet zomaar wegdoen hoor, eerst repareren en dan verkopen. Zou m nooit aan iemand verkopen nu ik niet weet of het frame wel oke is.

En ik denk ook dat t lang gaat duren ja, 10.000 fietsen checken is echt een enorme operatie

1 like

Ik ben wel echt fan van mn Urban Arrow inderdaad. Zie ook veel Lovens (en Dolly) en ik dacht dat die technisch heel vergelijkbaar is, alleen die bak is wel echt wat kleiner dan van de UA.

Nou heel eerlijk hoop ik op een soort wonder van een osteopaat waardoor hij ineens doorslaapt hahaha. Troosten alleen helpt helaas niet en hij blijft gewoon altijd maar drinken, hoe vol we hem ook proppen overdag en voordat hij naar bed gaat.

@Fredje hij kan zijn fles zelf in bed helaas nog niet vinden :weary:

@Huismus hij kreeg tot een maand geleden nog een volledige fles en kwam dan ook soms nog twee keer voor zo’n drinkpartij. Een kleine fles helpt even, maar dan wordt hij daarna weer wakker tot hij meer krijgt. Omdat hij op een gegeven moment zoveel dronk zijn we de flessen maar gaan verwateren…

@Ludo ja dat is denk ik de volgende stap, maar voor nu helpt kleiner maken dus nog niet. :frowning:

1 like

M’n vriend werkt met oa bakfietsen en hij zegt Lovens en anders Urban Arrow.

2 likes