Tips, ervaringen & aanraders #9

Zou een flesje / beker water in z’n bed helpen? Dat hij zelf kan drinken als hij dorst heeft?

3 likes

200 ml is ook wel echt veel vocht dus logisch dat je dan ook moet verschonen. Misschien langzaam kleiner maken de fles?

3 likes

Kan hij niet gewoon honger hebben? Heb je ook een gewone kleine fles geprobeerd, in gewone verhouding? Mijn baby had toen ook meestal nog een fles nodig.

1 like

Ik ga het weer vragen: welke tweewieler bakfiets raden jullie aan? Onze babboe valt onder de terugroepactie, en ik heb geen idee hoe lang dat gaat duren en we missen de bakfiets nogal. Sowieso waren we niet tevreden over Babboe (er is echt altijd wat stuk) en dachten we er al aan om een andere fiets te kopen. Het zal wel een tweedehands worden. Is Urban Arrow echt zo goed? Of Dolly? Ik heb Dolly in 2019 getest en was toen wel fijn, maar inmiddels is die fiets 2x zo duur?

1 like

Je ziet hier vooral Lovens rijden, heb die zelf een keer een paar dagen geleend en vond het een fijne bakfiets. Heel makkelijk te sturen en draaien. Heb verder niet zoveel ervaring met bakfietsen maar dacht: ik noem 'm even als optie omdat ik dit merk in lijstjes niet zo vaak voorbij hoor komen.

3 likes

Ik vind Dolly fijn fietsen, ook goede klantenservice en service aan huis, maar ik heb geen ervaring met de Urban Arrow of andere bakfietsen.

Hij is inderdaad wel duurder maar volgens mij heeft ie ook wat upgrades gehad.

1 like

Wij zijn al 4 jaar heel tevreden over onze Urban Arrow. Heb geen ervaring met Dolly, die bestonden toen nog niet, dus kan geen vergelijking maken.

1 like

Ga je de Babboe dan verkopen? Wij denken er ook over een andere te kopen omdat dit wss heeeel lang gaat kopen. Maar koop dan tegen praktische dingen aan… waar laat ik 2 bakfietsen haha. Passen niet samen in de garage, maar ik vraag me af wie nu een Babboe zou kopen op marktplaats nog…

1 like

Ik ben in staat om die babboe gratis af te laten halen :grimacing: maar ik kan m ws wel kwijt bij huis en anders ergens stallen bij familie of vrienden. Op marktplaats mogen ze niet verkocht worden momenteel

1 like

Haha gratis zelfs! Dat wil altijd wel iemand :crazy_face:
Ik vind het zo zonde van een goede (lol, op het oog goed dan) fiets. Maar voor m’n gevoel gaat dit heul lang duren

Ja vind ik ook, het is echt zonde. Ik zou m overigens niet zomaar wegdoen hoor, eerst repareren en dan verkopen. Zou m nooit aan iemand verkopen nu ik niet weet of het frame wel oke is.

En ik denk ook dat t lang gaat duren ja, 10.000 fietsen checken is echt een enorme operatie

1 like

Ik ben wel echt fan van mn Urban Arrow inderdaad. Zie ook veel Lovens (en Dolly) en ik dacht dat die technisch heel vergelijkbaar is, alleen die bak is wel echt wat kleiner dan van de UA.

Nou heel eerlijk hoop ik op een soort wonder van een osteopaat waardoor hij ineens doorslaapt hahaha. Troosten alleen helpt helaas niet en hij blijft gewoon altijd maar drinken, hoe vol we hem ook proppen overdag en voordat hij naar bed gaat.

@Fredje hij kan zijn fles zelf in bed helaas nog niet vinden :weary:

@Huismus hij kreeg tot een maand geleden nog een volledige fles en kwam dan ook soms nog twee keer voor zo’n drinkpartij. Een kleine fles helpt even, maar dan wordt hij daarna weer wakker tot hij meer krijgt. Omdat hij op een gegeven moment zoveel dronk zijn we de flessen maar gaan verwateren…

@Ludo ja dat is denk ik de volgende stap, maar voor nu helpt kleiner maken dus nog niet. :frowning:

1 like

M’n vriend werkt met oa bakfietsen en hij zegt Lovens en anders Urban Arrow.

2 likes

Wij hadden dit ook met onze dochter en zijn toen met 17 maanden cold turkey gestopt met de fles. Heb toen nog heel even sochtends fles gegeven maar ook daar snel mee gestopt. Savonds krijgt ze fles van 240.
Mijn dochter werd 3 of 4 x wakker snachts.

1 like

Mijn kind kon ik niet voor de gek houden met meer water, wat ik hier idd vaak als tip lees. Dan had ze gewoon snel weer honger of had ze niet genoeg aan zo’n fles.
Wellicht controversieel, maar misschien heeft hij het nog gewoon nodig ‘s nachts en kunnen jullie het beter accepteren dan er tegen vechten. Hij is ook nog heel jong. Lang niet alle kinderen slapen al door met 13 maanden. De mijne iig nog lang niet.

5 likes

Ik zou gewoon een (niet verdunde) fles geven. Mijn kinderen hadden op die leeftijd vaak nog een nachtfles op die leeftijd (ook fases met 2 flessen). En dat stopte echt vanzelf weer. Vaak gaf ik ze gewoon de fles in bed die ze dan zelf opdronken, en ging zelf meteen weer in bed liggen.

Ik ben ook het gevecht aangegaan (want ze sliep eerst door dus ik dacht dat het niet meer nodig was) maar dat was echt voor niemand leuk.

2 likes

Hier super tevreden van urban arrow. Aan de prijs maar rijdt echt heerlijk!

@Baratheon mijn kindje is net wat jonger maar heeft ook fases dat hij echt zijn fles nodig heeft ‘s avonds / ‘s nachts. En een paar weken later weer niet. Herkenbaar

1 like

Ik heb 2 weken de Dolly getest aan huis (dat vond ik echt ideaal en die wordt binnenkort geleverd! Zelf geen ervaring met een Urban Arrow. Ik wilde eigenlijk heel graag de Lovens, maar ik vond de prijs behoorlijk hoog (meer dan €6000 en dan nog geen accessoires erbij). Terwijl de Dolly dezelfde krachtig motor e.d. had voor minder. Wij hebben €4400 in een actie betaald incl regenhuif. Ik heb zelfs de maxi Cosi houders mogen lenen totdat onze baby in de peuterschaal past, scheelt weer! Ik zou zeggen maak wat proefritten en kijk wat je fijn vindt en belangrijk!

3 likes

Ik heb een wat onbekender merk via de fietsenmaker (mijn vriend had die al staan en ben die gaan gebruiken). Urban wheelz cargo heet het merk. Gebruik hem niet veel, alleen als het mooi weer is. Woon zelf niet in de stad, maar heel heuvel en bosachtig, en kan daar prima mee weg hier.

5 likes