Tips, ervaringen & aanraders #9

@Yeknom lijkt me heerlijk! Ons kind wil dat helaas vanaf de geboorte al niet. Sliep toen nog wel op ons maar daarna in zijn eigen bed en kan nog steeds niet slapen als wij erbij liggen. Dan blijft ie wakker.

Vraagje! We gaan een eenpersoonsbed kopen voor onze bijna kleuter (hoe dan 🥹). Moet in de Kura hoogslaper van Ikea passen en dus niet te dik zijn. Maar welke raden jullie aan die echt goed is voor het lichaam van een kleuter? En die wat jaren meekan? Budget is €100-200 max. Liefst via bol.com te koop (heb bonnen). Thnx! Die door de bomen het bos niet meer namelijk en zijn verjaardag nadert :sweat_smile:

2 likes

Jouw kleuter slaapt zeker nog laag he in de kura? Als je het in de toekomst wil ombouwen naar hoog slapen, kan je t beste kiezen voor een matras van 13cm. Meeste matrassen zijn 16 cm en dat wordt afgeraden ivm veiligheid. Volgens mij is er 1 matras die passend is bij ikea met die hoogte en anders bij beterbed kijken?

2 likes

Toen ik nog bij Ikea werkte, was het voorschrift inderdaad matrassen met een maximale dikte van 12cm. Mijn neefje van 4.5 heeft het bed ook en daar ligt een Abygda in, deze is 16cm. Dat gaat overigens prima (ook in de hoogslaper variant). Bij een kind altijd een middelhard matras, absoluut geen stevig!

2 likes

Ik moet volgende week een korte eindpresentatie doen voor mijn studie (basis management en organisatie) en ik zoek daarvoor een prentenboek dat gaat over leiderschap, want ik kan nu manager in de kinderopvang worden. Ik heb al boeken op mijn werk al bekeken, maar kan zo even niet iets passends vinden.

‘Coco kan het’ kwam voor nu het beste in de buurt, alleen is een beetje teveel gefocust op het denken dat je het niet kan/de gevaren.

1 like

Misschien dat dit iets is?

4 likes

Het verlegen vogeltje? Of Seppo, het verlegen spookje?

3 likes

Ah super heel fijn deze aanbevelingen. Ik ga tussen de middag even naar de boekenwinkel om te kijken of ze iets van dit hebben.

3 likes

Ik wil jullie heel graag dit vakantiepark tippen in de dordogne: villagepark montmarsis.

Vakantiehuisjes met 60m2 aan eigen tuin, niet dicht op elkaar, groene omgeving, zwembad, op loopafstand van dorp, restaurant op het terrein, bar, honden toegestaan. Kinderbed en stoel zijn gratis.

En vooral die groene omgeving, alsof je alleen in zo’n huisje zit op een groen park maar dan met alle chille voorzieningen in de buurt.

Ze hebben trouwens ook ingerichte safaritenten.

21 likes

Ik slaap al sinds de geboorte samen met mijn dochter. Ze wordt begin zomer 3 en wil nu eigenlijk wel dat ze naar haar eigen bed gaat. Alleen denkt zij daar anders over :sweat_smile: En heb ook nog niet echt de energie (en strategie) om er mee aan de slag te gaan haha.
Merk ook wel dat mijn omgeving ook een mening heeft over het samen slapen. Vind dat soms ook wel lastig.

4 likes

Is het gelukt?

Ah joh niks van aan trekken! Mijn kind slaapt ook nog bij ons, inmiddels 4 jaar. Wij zouden soms wel willen dat hij in zijn eigen bed gaat slapen, maar hij denkt er ook nog zeker anders over. Eerst was het als ik 4 ben ga ik in mijn eigen bed slapen en nu is het als ik 5 jaar ben.
Moet zeggen dat wij er geen energie voor hebben om er echt actie van te maken en stiekem vind ik het nog wel gezellig en ze zijn maar even klein. Op een gegeven moment gaan ze echt wel in hun eigen bed slapen.
Wij hadden als strategie (misschien lukt het bij jullie wel :joy:) eerst zijn bed in onze kamer en dan wilden we dat eerst proberen en dan na een x aantal weken in zijn eigen kamer.

6 likes

Ik vind dat ook heel vervelend. Meestal “oh wat gezellig”, maar ook commentaar dat het slecht voor je relatie is of zelfs van een psycholoog de vraag of ik niet wil dat mijn kind zichzelf leert troosten en of ze zich wel goed ontwikkelt :+1: Terwijl het in zoveel landen/culturen normaal is.

5 likes

Wat is nu echt een goede deal voor magnetic tiles?
Ik begreep dat je best veel nodig hebt om iets ermee te kunnen maar zie door de bomen het bos niet meer.

Zoveel verschillende aanbieders, sets en prijzen.

Twijfel of we dit aan willen gaan schaffen / cadeau willen vragen.

Normaal koop ik meeste speelgoed tweedehands maar vind hier niks van.

Misschien een maandje huren via Tiny Library om te kijken of het iets is?

1 like

“Ben je niet bang dat ze dan nooit meer in hun eigen bed gaan slapen?”
… “ja eigenlijk wel. Mijn man sliep ook altijd bij z’n ouders en gaat daar nogsteeds elke avond en nacht heen ja.”
Duurt altijd even paar sec voor het kwartje valt dat dat een grap is.

15 likes

Heerlijk toch! Komt echt wel goed hoor. Zou er pas mee aan de slag gaan als je er de energie voor hebt en inderdaad niks van al die meningen aan trekken. Het is nou eenmaal niet gebruikelijk hier maar in heel veel andere landen, culturen wel. Doen waar jij je goed bij voelt!

3 likes

Ik weet nog dat ik bij onze eerste tegen mijn vader zei dat ik het wel makkelijk en gezellig vond dat ze makkelijk verder sliep bij ons als ze wakker werd 's nachts, maar dat ik me ook "zorgen* maakte daar ze hieraan zou wennen en niet meer alleen wilde slapen. En zijn geniale reactie was: “je broer kroop altijd zelf bij ons in bed en die is ook gestopt voor hij 18 was, dus zal wel goed komen.”

Sindsdien denk ik bij heel veel dingen: voor ze 18 is zal het wel over zijn en geniet ik er extra van.

Vraag! Onze 13 maanden oude BABY slaapt niet door en wordt elke nacht 1 à 2 keer wakker. Hij moet dan even een schone luier en zuipt daarna weer een fles leeg. Hier zit amper melk in, 3 scheppen op 200 ml ofzo.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar zouden jullie een bezoekje aan de osteopaat proberen? 🫣

5 likes

Wat zou een osteopaat daarmee moeten? Ja die zal ongetwijfeld beweren er wat aan te kunnen doen. (:sweat_smile:)

Maar vind je het ongewoon dat hij wakker wordt? Hier tot 2 jaar onrustige nachten gehad bij tot op heden alle drie de kinderen. Fles kan ook een gewoonte zijn. Hier met de eerste ook doorgegaan met voeding in de nacht tot een jaar of 1,5, tot ik dacht: ik probeer het alleen eens met even troosten en toen werkte dat ook gewoon ( terwijl ik verwachtte dat dit drama werd).

Misschien overdag wat meer geven? Of in de avond?
Bottom line: voor je de stap naar een alternatieve geneeswijze maakt zou ik eerst eens kijken wat je er zelf nog aan kan doen.

3 likes

Mijn halfbroertje sliep tot zijn 12e tussen zn ouders in. Dus dat het opeens vanzelf over kan gaan kan wel best lang duren.

6 likes

Dank je!
Ik ga nog eens verder zoeken. Zon knikkerbaan lijkt me ook erg leuk als aanvulling.

Als iemand anders ook nog goede tips heeft…