Tips, ervaringen & aanraders #9

Binnen of buiten maakt niet uit, mijn zoontje is vrij rustig (houdt niet van heel harde geluiden) en ik wil niet naar een krijspaleis, maar zoek wel een uitje wat voor hem leuk is!

Ja dit @itakepictures, wij zijn ook heel erg tevreden over de Gazelle Makki. En ook helemaal eens met wat @merel zegt, vrij veel waar voor je geld!

Ik heb binnenkort een paar uurtjes te doden in Rotterdam vlakbij Centraal, wat zijn leuke dingen om te doen met peuter en baby? Leuke cafés met speelplek zijn ook welkom.

1 like

Bij droog weer is wandelen bij de Moerputten leuk, is qua lengte (5 km) ook wel te doen. In Nuland zit 't Heike, dat is een leuke gratis kinderboerderij en buitenspeeltuin. Of Kasteel Heeswijk, daar hebben ze nu ook een winter tentoonstelling en is leuk als je kind al een beetje fantasie heeft / into ridders en kastelen is. Kindertheater Pietepaf schijnt ook leuk te zijn en heeft dit weekend voorstellingen, maar ben ik zelf nooit geweest. Of misschien een tocht op de Binnendieze? Dat zou mijn peuter ook top vinden.

1 like

In Oss heb je een leuke kinderboerderij de Elzenhoek, ernaast zit een speeltuin maar weet niet zeker of die al open is vaak pas na Pasen.

1 like

Die speeltuin opent inderdaad pas met pasen! Wel meer dingen in de buurt die pas vanaf april weer open gaan, best jammer. In Rosmalen zit bijvoorbeeld ook een leuke speeltuin, 't Kwekkeltje, maar die opent ook pas 1 april

3 likes

Ik vond deze richtlijnen van McKenna die @Fishing gepost had een goeie.

Zelf heb ik op die leeftijd wel samen onder een dekbed geslapen. Maar ik kon wel goed merken als het te warm werd voor mn kind want dan sliep ze onrustiger en schopte bijna het dekbed van zich af.

Mijn kinderen worden bijna 5 en willen graag ieder een kinderfeestje geven. Ik twijfel echter over wat gebruikelijk is in groep 1 qua duur en dag.

Ze willen beide graag iets knutselen thuis, dus ik dacht aan ieder 3 kindjes uitnodigen (de andere tweelinghelft is er natuurlijk ook bij dus dan zijn het 5 kinderen per feestje) en iets als

• cadeautjes geven, taart/cake en wat drinken
  • knutselactiviteit
  • even buiten spelen/trampoline (als het weer het toelaat) en anders misschien een spelletje binnenshuis
  • frietjes eten

Maar is dit normaliter op woensdagmiddag rond 15.00, of juist op zaterdagochtend (en dan lunchen en naar huis), of zaterdagmiddag?

Ik heb pas 1x meegemaakt dat mijn kind werd uitgenodigd en dat was meteen een hele woensdagmiddag Ballorig dus heb niet zoveel ervaring nog.
Ik check nog even met de juffen wat zij weten, maar was ook even benieuwd naar andere ervaringen hier.

Volgens mij kan allebei wel, zie hier zowel middagen na school als zaterdag. Qua duur is het volgens mij prima als je na 2-3 uur (3 uur lijkt mij al best lang, nu ik het typ) weer klaar bent hoor op deze leeftijd!

Is woensdagmiddag direct uit school? Anders heb je misschien een probleem voor kinderen die normaal bso hebben op woensdag.

Nee woensdagmiddagen zijn hier vrij dus was idd van plan wel even te vragen of de kinderen die ze uit willen nodigen naar de bso gaan. Die van mij gaan normaliter wel naar de bso op woensdag dus misschien dat we dan toch voor een feestje op zaterdagmiddag gaan. Bedankt iig!

Wat voor hoofdkussen heeft jullie kind? Gaat om een kleuter. M’n zus kwam met het cloudpilo maar dat leek me vooral goede marketing.

Ikea kinderkussen. Werkt hier prima

Ook ikea kinderkussen. mijn bijna 6jarige wil graag een grotere maar ik heb geen idee wat een goede opvolger is.

gewoon die platte van ikea waarvan ik denk ligt dat nou echt lekker
maar blijkbaar wel haha

deze

Vraagje, mijn peuter “moet” elke dag buitenspelen. Anders worden we allebei gek.
Mijn baby “moet” op de grond spelen. Hij leert tijgeren en zich optrekken en hij speelt gewoon met speelgoed daar.

Hoe doen jullie dit?! Ik heb geen zicht op mijn peuter als ik binnen ben (en daarvoor is er toch net te veel verkeer en is zij nog te klein) en als ik buiten ben niet op mijn baby.
Ik vind het ook zielig als de baby de hele tijd in de kinderwagen moet zitten en niks kan en de peuter binnen houden is ook voor niemand prettig.
Kan toch niet de enige zijn met dit probleem :sweat_smile:
Baby buiten op een kleedje doen werkt niet want daar is hij binnen enkele tellen vanaf en dat is ook nog te koud en nat.

1 like

Kan je je baby een warm regenpak aandoen en gewoon van het kleedje af laten gaan? Dan kunnen ze zich allebei even lekker uitleven.

5 likes

Die had ik idd gelezen, maar het is zo gebaseerd op baby’s die relatief stil liggen vind ik. Mijn dochter heeft bijv wel een knuffel en gaat het hele bed door 's nachts. Maar goed, als dit het is dan is dit het. En vanaf 2 jaar dus met dekbed eventueel.

Hmm ja daar is hij nog een beetje te baby achtig voor vind ik. Hij stopt steeds z’n handen in zn mond en legt af en toe z’n hoofdje neer etc. Dat kan misschien over een paar maanden wel als hij ook een beetje kan staan

2 likes

Wij gaan meestal buiten in de tuin als de baby slaapt. Babyfoon heeft bereik in de tuin. Of anders gaan we wandelen en dan zit de baby in de wagen.

En een (tweede) goedkope box voor buiten?

2 likes