Tips, ervaringen & aanraders #9

Haha ja dacht ik ook al maar dat zie ik nooit iemand doen dus misschien is dat wel raar?! Maar de box gebruiken we binnen niet meer eigenlijk dus kan hem wel in de voortuin zetten op zich :joy:

3 likes

Oh, gewoon doen! Het levert jouw kinderen plezier op en jou minder zorgen, dus boeiend voor de rest.

9 likes

Ja wow zo is het.

5 likes

Als ze naast me slaapt heeft mijn kind gewoon haar slaapzak aan en slaap ik onder een 1-persoons dekbed. En die houd ik strak/kort om me heen, dus daar komt ze niet onder. Maar dat is eigenlijk maar max een uurtje, daarna gaat ze in principe terug in de co-sleeper. Dat is wat anders dan een halve of hele nacht natuurlijk.

1 like

Mijn baby zet zich steeds af in de draagzak. Tegen mij aan. Ik vind het dragen daardoor niet zo fijn en zwaar. Moet zeggen dat ik de draagzak sowieso niet zo vaak pak maar het ‘moet’ af en toe.

Vraag me af of hij dan ook niet goed in de zak zit?

1 like

Ik weet niet of je een campingbedje hebt, iemand die ik ken zette die buiten met speelgoed als het mooi weer was.

Bij mij was het worstelen met de baby en constant de baby uit de plantenbak en van de tegels plukken. Niet echt ontspannen :sweat_smile:

1 like

Wij hebben die richtlijnen idd aangehouden.
Dus hadden een ledikant co sleeper, en ik gebruikte zoveel als geen deken (of tot mn heup). Kind in slaapzak.
Ik denk dat je de richtlijnen van McKenna als richtlijnen moet zien. Als je alles volgt, van de borstvoeding tot het type matras, zit je zo safe mogelijk. Daarin kan je verder zelf keuzes maken wat je wel/niet opvolgt.
Net als het advies een baby altijd op de rug te laten slapen, maar ouders er soms toch weloverwogen voor kiezen om een baby op de buik te leggen.

3 likes

Wij ook de ikea. En dan meteen dubbel gekocht voor als er een keer gekotst wordt :’)

1 like

Dat is ook zo idd!

Ik heb daarvoor een oud campingbedje. niet meer geschikt om in te slapen maar perfect voor de tuin of zelfs de speeltuin.

Mijn andere opties waren met de babyfoon de achtertuin in of rond slaaptijd in de kinderwagen en dan eerst een rondje lopen met de oudste op de loopfiets/step en daarna de speeltuin in.

1 like

Ik heb denk ik een dreumes die relatief stil ligt want als we samen slapen is dat op dezelfde manier als met een baby. Hij heeft een slaapzak aan dus de deken is alleen voor mij.

Toen kleuter laatst ziek was lag ik in dezelfde houding alleen lag hij met zijn rug naar mijn buik want anders kan hij die lange benen niet meer kwijt.

Ik kan het niet zo goed vinden, maat welke barrière spray is aan te raden bij rode, kapotte billen?
En kan ik dat nu nog gebruiken (nu alles al rood is en half open ligt), of is het meer preventief?

1 like

Cavilon wordt hier veel aangeraden.

1 like

Ik denk het dan niet? Zitten z’n knieën hoger dan zn heupjes?

1 like

Op welke manier zet hij zich af? Met de benen heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt, wel dat ze haar armen eruit worstelt en over de zak gaat hangen. Maar dat was ook in een te kleine draagzak.

Ja juist als het open is! Is een soort van pleisterspray. Als ik dat gebruik is het altijd weer snel genezen.
Ik gebruik het trouwens ook wel preventief (als ze naar de opvang gaat en een poepluier dus niet meteen vervangen kan worden).

3 likes

Thanks! Ook @colalight. Heb het besteld.

2 likes

Je hebt naast het station speeltuin Weena. Is wel altijd pas om 12u open.
Je hebt ook naast het station Miniworld. Er zijn verder niet echt kindvriendelijke cafes in de buurt.
Sommige kinderen vinden het ook leuk om een ritje met de tram of de metro te gaan haha. Volgens mij stopt de tram wel bij juffrouw van Zanten in West, die is het meest vlakbij centraal.

3 likes

Bedankt! Jammer dat er geen leuke cafés in de buurt zijn. De metro hebben we hier niet dus dat is misschien wel leuk!

Ja met zijn armen! Hij duwt tegen mijn bovenarmen. En hij kijkt ook steeds heel erg omhoog waardoor hij soort van naar achter leunt.

@colalight ik let er wel altijd op. Ik kijk meestal in de spiegel. Maar gisteren deed ik hem na werk in draagzak en wilde snel naar huis dus niet heel goed gecheckt. Alleen toen was het echt niet zo’n fijne wandeling omdat hij maar bleef afzetten.

1 like