Tips, ervaringen & aanraders #9

Heb je het idee dat hij zich achterover eruit zou kunnen laten hangen of is het meer dat hij zijn armpjes gebruikt om het hoofd omhoog te piepen (dus niet meer lekker tegen je aan zit met het hoofd maar jou gebruikt als steun om het omhoog te houden, beetje zoals je ook bij tummy time de armpjes onder het lichaam kan vouwen). Ik weet niet hoe oud je kindje is maar dat ging mijn dochter rond 5 maanden doen. Maar dat was verder niet vervelend of zwaarder.

Hoe zit het rugpand van je zak? Mijn dochter ging veel later achterover hangen en proberen om te draaien met haar armen buitenboord, dus half over de zak heen. Ik denk dat dat in ons geval deels kwam omdat het rugpand van de draagzak al te kort was in de lengte. Nu ze in een grotere draagzak zit gebeurt het voor zover ik het me herinner niet meer dat ze zichzelf over de bovenkant werpt of echt afzet.

In de breedte was de oude zak ook te smal en kon ze niet meer in een W houding zitten maar dat zit ze nu voor het korte stukje naar de opvang eerlijk gezegd ook lang niet altijd. Ik denk in ieder geval niet dat het daaraan lag bij ons.

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar wel een urban arrow en ben daar erg tevreden over. Vind hem lekker rijden. Misschien kun je bij een lokale fietsenmaken proefritten maken? Bij onze hadden ze 3 merken dus sowieso niet heel veel keuze. Lovens vond ik zelf erg groot aan voelen, ben zelf klein dus daarom niet voor gekozen. Bakfiets.nl hadden ze normaal wel maar waren rond de periode dat wij mochten niet leverbaar dus toen bleef alleen UA nog over. Maar geen moment spijt van gehad.

2 likes

Mijn baby is volgende week 6 maanden en op aanraden van het cb ben ik vandaag begonnen met pap. Heb rijstebloem en spelt om af te wisselen en zo’n grotere speen voor op de difrax fles. Had vanmorgen een fles van 180 met 3 eetlepels spelt. Hij had echt in minder dan een minuut al die halve fles binnen. Ging zoooo snel. Probeerde hem pauze te laten nemen maar daarna nam hij weer zulke grote slokken. Moet ik de pap dikker maken? Of toch een speen met een minder groot gat? Of zijn er andere tips om hem langzamer te laten drinken? Want zo snel als het nu gaat lijkt me niet echt goed voor zijn maagje!

Heb zelf verschillende spenen geprobeerd maar nog niks gevonden dat werkt. Het gaat of te snel, of de speen raakt verstopt. Geef de pap nu in de ochtend met de lepel

1 like

Ik deed een speen van 1 maat groter dan gebruikelijke maat. Dat gaatje heb ik iets groter gemaakt met een klein vorkje. Toen was het perfect. Let op dat je de speen niet kapot maakt en je baby zo silicoon of natuurrubber binnenkrijgt.

1 like

Iemand ervaring met babynestje van funnababy? Is deze fijn? Of heeft iemand nog een fijne budget tip? Heb al op Vinted gekeken maar heb nu liever een nieuwe.

1 like

Bij Wibra liggen ze vaak ook, ook wel mooie printjes.

1 like

Misschien dat ik de speen 1 maatje kleiner nog ga proberen. En anders inderdaad maar met een lepeltje @vlaai. Alleen eet hij niet heel snel met een lepeltje dus ik denk dat we dan een halve ochtend verder zijn tot het bordje leeg is haha. Morgen maar eens kijken

3 likes

Gebruik je een speen L? Ik heb een 123 speen gekocht van difrax en dat werkt goed!

Ik heb een nestje van Doomoo dat hier op lijkt en: :heart::heart:! Mijn baby van 2 weken ligt er graag in. Voordeel vind ik dat er een band in zit waar ik haar licht mee kan inbakeren zodat haar armpjes naar beneden blijven als ze ligt te slapen. Dat vindt ze ze zelf heel fijn (en ik ook want dan wappert ze zichzelf niet wakker met die rondmaaiende armen).

Edit: bij het nestje dat jij linkt zie ik zo’n band niet, maar wat mij betreft is dat dus wel echt een pre!

1 like

Ik had er een van Jollein en die hebben we zeker een half jaar naar grote tevredenheid gebruikt.

Ik denk dat ik de L heb gekocht inderdaad, straks thuis even checken. Had me er niet echt in verdiept en zag in de winkel staan dat het voor ingedikte voeding was dus ik dacht meenemen. Maar ik zie dat de m ook al voor ingedikte voeding is, dus 1 maat kleiner is nog het proberen waard. Maar die 123 speen is ook wel een goede tip. Ik denk zelfs dat ik die nog heb liggen (maar waar haha?:thinking:) , helemaal niet aan gedacht!

1 like

Ik gebruik gewoon een voedingskussen, eventueel met een aankleedkussenhoes eroverheen gespannen.

2 likes

Ja die hebben we van Ilmaha, alleen CB gaf aan dat hij beter platter kan liggen. Hij ligt op dat voedingskussen in een kuiltje. Vandaar!

@djodie kreeg ik vaker getipt, maar twijfel beetje door de prijs. Ik ga er over nadenken.

3 likes

Dit deden wij ook. Maar echt bijna nooit gedaan, ik begrijp de nestjes hype ook niet zo eigenlijk.

3 likes

Ik vind het fijn wanneer ik straks alleen thuis ben, ik ā€˜m ook af en toe naast me op de bank kan leggen ipv in de box, zijn bedje of op mij.

2 likes

Ik heb pap altijd uit een schaaltje met lepel gegeven en nooit uit de fles. Had ooit eens ergens gelezen dat dat werd aangeraden omdat het voeding is en geen drinken/melk. Maar weet niet meer exact hoe het zat.
Maakte vaak pap met een beetje geprakte banaan erdoor als ontbijt.

@Blush ik legde mijn dochter altijd gewoon los op de bank. Zat er toch naast. Bij een nestje mag je ook niet weglopen ivm verstikkingsgevaar dus ik zag er geen voordelen in.

2 likes

Iets heel duns. Wij hebben het peuter kussen van Leen Bakker. Maar laatst vertelde iemand van een beddenwinkel dat kussens helemaal niet nodig zijn tot ± 10 jaar. Kindjes willen het graag omdat ze het bij ons zien, maar eigenlijk is het helemaal niet goed voor de houding .

Pff ik zit me echt even druk te maken dus ben benieuwd of iemand hier iets zinnigs kan zeggen. Wij zijn allemaal al 2 weken in de ban van een mega verkoudheidsvirus/griep. Mijn zoontje (van 3,5) begon, een paar dagen later lag ik ook met hoge koorts in bed. Aangezien hij er maar niet bovenop kwam zijn we maandag naar de huisarts geweest en bleek hij aan 1 kant een oorontsteking te hebben. Hij heeft daarvoor antibiotica gekregen maar hij is nog steeds verre van zichzelf. Soms heeft hij een opleving maar het grootste deel van de dag is hij hangerig en zo zo moe. Ik begin me nu echt zorgen te maken, omdat ik het idee heb dat de AB die hij heeft gekregen niet de eerste keuze was en eigenlijk niet zoveel doet. Herkennen jullie deze griep en hoe lang hield 'ie bij jullie aan? Ikzelf ben ook nog aan het hoesten en slijm aan het ophoesten, maar maak me om hem toch een stuk meer zorgen…

1 like

Welke AB heeft hij gekregen? Is nu namelijk veel niet leverbaar dus kan inderdaad zo zijn dat niet de eerste keus is gegeven bij gebrek aan beter…