Heb je het idee dat hij zich achterover eruit zou kunnen laten hangen of is het meer dat hij zijn armpjes gebruikt om het hoofd omhoog te piepen (dus niet meer lekker tegen je aan zit met het hoofd maar jou gebruikt als steun om het omhoog te houden, beetje zoals je ook bij tummy time de armpjes onder het lichaam kan vouwen). Ik weet niet hoe oud je kindje is maar dat ging mijn dochter rond 5 maanden doen. Maar dat was verder niet vervelend of zwaarder.
Hoe zit het rugpand van je zak? Mijn dochter ging veel later achterover hangen en proberen om te draaien met haar armen buitenboord, dus half over de zak heen. Ik denk dat dat in ons geval deels kwam omdat het rugpand van de draagzak al te kort was in de lengte. Nu ze in een grotere draagzak zit gebeurt het voor zover ik het me herinner niet meer dat ze zichzelf over de bovenkant werpt of echt afzet.
In de breedte was de oude zak ook te smal en kon ze niet meer in een W houding zitten maar dat zit ze nu voor het korte stukje naar de opvang eerlijk gezegd ook lang niet altijd. Ik denk in ieder geval niet dat het daaraan lag bij ons.