Cotrimoxazol drank, ik las inderdaad net alle berichten en werd daar zo ongerust door.
Ik zie op Farmanco inderdaad dat de amoxicilline drank niet leverbaar is en volgens NHG is dat eerste keuze. Cotrimoxazol is inderdaad de tweede keuze. Als het echt niet helpt zou ik gewoon weer contact opnemen met HA.
Ja we gaan morgenochtend weer even bellen zodat hij nog voor het weekend gezien kan worden. Of kan die enorme futloosheid en vermoeidheid ook juist komen door zo’n antibioticum? We hebben niet zoveel ervaring met dit soort dingen, het is de 2e keer in zn leventje dat hij een AB krijgt, de vorige keer was hij 0 en had hij ook aan 1 kant een oorontsteking, ik weet alleen niet meer wat hij toen gehad heeft.
De doomoo is de enige die ook ademend is. Door het gaas bij het hoofdeinde. Hierdoor als ze met hun hoofdje er tegenaan komen kunnen ze nog ademen. Was voor mij meteen een reden om die te nemen.
Hebben jullie een ultieme tip voor een kado voor mijn bijna 2-jarige die gek is van auto’s of eigenlijk alles op wielen? Ik dacht aan iets van een garage ofzo maar ik kan geen leuke vinden op internet. Iets met veel deurtjes/raampjes die hij open en dicht kan doen.
Mooi verkooppraatje wel, lijkt me net als Aerosleep matrasjes inpraten op de angsten van nieuwe ouders. Ik denk heus dat het een fijn nestje is maar ze zijn hoe dan ook niet aan te raden als vaste slaapplek als jij er geen zicht op heb. Een goedkopere is ook prima!
Deze post klinkt nu gemeen tegen jou maar ik ben even te moe om het opnieuw te verwoorden, snap best dat jij hem hebt gekocht!
Ja denk ook dat we van mening verschillen. Ik heb zelf in een babywinkel gewerkt en veel geleerd over matrasjes. Hierbij ben ik niet persé fan van de aerosleep matrasjes geworden maar let ik dus wel op of dingen ademend zijn of niet. Hier komt bijv geen aerosleep matrasje, maar wel eentje die wel ademend kan zijn voor het kindje. Ik zelf zou overigens nooit mijn baby in een nestje laten slapen bewust zoals wel word gedaan bijv tussen de ouders in. Maar ik zou dat in deze doomoo dus wel met een relaxter gevoel doen dan in eentje die niet luchtdoorlatend is.
Maar weet je dan ook dat een ademend matras juist gevaarlijker kan zijn? Een stevig matras is véél belangrijker, als je kindje dan onverhoopt op de buik is gedraaid heb je veel minder kans op rebreathing dan bij een ademend maar zacht matras.
@Calypso ja ik vind een nestje sowieso ook een aanrader! Ik vond dat veel fijner dan de baby gewoon op de bank neerleggen, toch bang dat hij ineens drie keer zou rollen als ik even naar de wc ging ofzo, ook al maakte hij nog lang geen aanstalten om te gaan rollen. En je kunt hem op de grond neerleggen, makkelijk meenemen, het geeft geborgenheid. Wipstoel vond ik pas voor later fijn. We hadden ook geen box trouwens, nooit gemist ook. Maar een nestje had ik niet willen missen.
Deze info is echt fijn en handig!
Heb je tips voor (merken van) matrasjes?
Wij hebben in de ledikant gewoon een matras van IKEA, kwam goed uit de test van Consumentenbond. In de cosleeper wel een ademend (en zacht) matras, die zat er standaard bij, maar de baby kon z’n kont niet meer keren toen hij begon te rollen dus dat vond ik niet zo erg.
Sowieso is voor aanschaf van babyspul een proefabonnement op de Consumentenbond een goed idee!
Tip: neem geen garage met lift die ze zelf omhoog moeten draaien haha, dat voorkomt frustratie
Ik weet niet of het de ultieme tip is, maar dit Het grote boek over voertuigen, Anne-Sophie Baumann | 9789002277801 | Boeken | bol boek is ruim een jaar later nog steeds een hit. Er zitten allemaal vakjes in het boek die bewegen (heftruck, jetski,betonmolen). En anders een houten treinbaan?
Maar het gaat niet zozeer om het matrasje maar om de dekker die je erop legt. Een te ademend matras is in het begin sowieso niet goed ivm slecht op warmte kunnen blijven en word zelfs afgeraden in de kraamperiode te gebruiken.
Bij de aerosleep is ook niet het matras het ademende deel maar de dekker.
Sorry ik was de link vergeten, ik heb hem in het bericht hierboven geplakt!
Dit zal ie ook leuk vinden! Jammer dat ze hem niet hebben bij bol maar misschien kan ik hem ergens anders vinden.
Helaas al maanden overal uitverkocht.
Ik heb deze gehad volgens mij. Weet niet zeker of het dezelfde is, want er staan geen afmetingen bij. Maar hij was wel ongeveer die prijs en bij die winkel die jij linkt gekocht.
Vond het een fijn ding, maar hij is wel een stuk kleiner dan andere babynestjes zoals die van doomoo. Mijn baby sliep er erg fijn in (overdag, toen ze nog niet op haar kamer sliep en wij haar altijd in de gaten konden houden). Na 3 maanden paste ze er echt niet meer in, maar heb hem toen ook niet meer gemist. Al met al was ik tevreden met de aankoop!
Mijn kind vind deze echt helemaal het einde. Heeft ze met sinterklaas gekregen en speelt ze nog iedere dag mee.
Vorige maand ook deze unit gekocht:
Ook leuk, wel wat meer aanwezig met geluidjes enz. Speelt ze wel minder mee en neemt veel plaats in beslag. duplo brandweer kazerne is ook leuk, heeft twee van die klapdeuren waar de brandweerauto naar binnen kan rijden.