Tips, ervaringen & aanraders #9

Ja maar dan loop je buiten in de wetenschap dat je baby thuis keihard aan het huilen is, dat lost ook niet zoveel op denk ik? Of nouja, voor mij zou dit averechts werken iig. Ik zou ook in de kamer blijven denk ik, en dan steeds wat meer op afstand. En goed samen doorspreken wat jij doet. Het feit dat je baby die irritatie of het ongeduld van je vriend aanvoelt is wel iets om te bespreken denk ik.
Hoe gaat het als jij niet thuis bent? Als het dan wel gewoon goed gaat moet je misschien maar gewoon toegeven aan dat jij voorlopig de naar bed brenger bent?

Puckababy Piep, maar dan via Vinted!

4 likes

Meyco!

5 likes

Pacco! Ik heb er nog eentje liggen. Via vinted maar ik heb hem echt maar een paar keer geprobeerd. Werkte voor mijn baby niet. Je mag hem overnemen tegen verzendkosten?

3 likes

Een grote hydrofiele doek

4 likes

Meyco!

4 likes

Inderdaad. En zeker niet die van Jollein, die komen altijd los.

3 likes

Ohhhh heel graag! :smiling_face_with_three_hearts: Zou ik je een berichtje via insta of whatsapp sturen?

4 likes

Ik app je morgen anders wat foto’s! Dan kan je nog even zien hoe hij eruit ziet

1 like

Top :heart:

2 likes

Mochten jullie een week planner gebruiken, welke dan?

Mijn zoon wordt in mei 2, we hebben co-ouderschap en hij is een dag bij zn oma, op het kdv etc. Het lijkt me voor hem prettig (zeker in de toekomst) dat hij wat meer weet waar hij aan toe is een week. Hij vraagt veel om papa, en ik denk dat het handig is als ik hem kan laten zien van: dan ga je weer bij papa, nu ben je bij mama. (Dus met figuurtjes oid)

Hij is natuurlijk nog klein dus misschien begrijpt hij dat nog helemaal niet, maar een beetje duidelijkheid lijkt me voor hem ook prettig

Wij hebben er gewoon een van de Hema en dan fotomagneten en magneten van Thuis bij Muis. Het duurde hier wel even voor het kwartje viel, in eerste instantie werden de magneten gewoon “naar wens” verplaatst :joy:

7 likes

Heeft er iemand toevallig ervaring met Hegen flessen?
Baby is nu 3 weken en de dr.Brown fles werkt niet echt tegen krampjes, Difrax vond ik onhandig omdat er water in de onderkant blijft staan na opwarmen. Advent werkte ook niet. Dus ik wil graag wat anders proberen. Of wellicht nog andere aanraders?

Ook lijkt het erop dat hij verborgen reflux heeft, wellicht dat we ook weer naar andere voeding of speen moeten gaan kijken. Was even vergeten wat een zoektocht het is met flessen en voeding met een newborn. :sweat_smile:

Maar geen enkele fles helpt tegen krampjes (of verborgen reflux), helaas. Ik zou lekker blijven bij de fles die jij het fijnst vindt, de krampjes gaan uiteindelijk vanzelf over. Eventueel kun je probiotica gebruiken.

17 likes

Ik denk dat geen enkele fles krampen kan voorkomen, aangezien dat toch ook de darmen zijn die rijpen.
Ik merkte wel wat verschil met dr brown en probiotica, maar uiteindelijk was het toch gewoon uitzitten. Was echt vreselijk :pensive:

5 likes

Sluit mij aan bij bovenstaande. Wat hier wel heel erg hielp was therapeutisch voeden (dus rechterop en de fles horizontaal) en de prematuren speen. Hier heeft ze echt tot 9 maanden uit gedronken.

1 like

Ja, that makes sense :blush: Welke probiotica hebben jullie gebruikt?

2 likes

Mijn baby is nu 3 maanden en in het begin gebruik gemaakt van Brown en toen heel kort naar Hegen, maar ik had het idee Hegen wat te snel ging voor hem. Nu gewoon weer terug naar Brown omdat we daar nog wat flessen van hadden en ik het wel fijn vind er een een aantal te hebben ivm afwas. Ik vond de flessen van Hegen wel heel fijn met schoonmaken en het kliksysteem trouwens. Probiotica niet gebruikt, maar ik hoor goede ervaringen van Orthiflor Start of Bactiol.

1 like

Wij hebben Orthiflor start gebruikt, merkten daar wel iets verschil mee maar het blijft naar die krampjes!!

3 likes

Ja ik gebruik flessen van Hegen en @Ludo ook. Ik heb verschillende merken geprobeerd, maar zoals al wordt gezegd: ik merkte geen verschil qua krampen met welke fles dan ook.

WĂ©l vind ik Hegen een aanrader. Makkelijk schoon te maken, de speen klik je op de fles in plaats van een draaisysteem dus handig als je je kind op je arm hebt en maar één arm beschikbaar hebt, mooi design en natuurlijk duurzamer (verschillende opzetstukken te koop, waardoor je ze kan blijven gebruiken als opbergbakjes/360-graden bekers, tuitbekers
).

4 likes