Ik heb deze ook, mijn zoontje vind het boek geweldig. Alleen geen aanrader voor het slapen gaan, er zitten echt heel veel bewegende delen in en als je peuter eist om die allemaal af te gaan, ben je wel even bezig voor het slapengaan haha.
Omg die laatste! De combi van duplo en brandweer is de hemel voor hem.
Dank voor alle goede tips iedereen!
Hoe zouden jullie het volgende aanpakken?
Baby van 8 maanden wil absoluut niet bij/met zân vader in slaap vallen. Echt huilen paniek en weigert echt, meteen stil als ik hem pak maar dat wordt wat veel voor mij en het is ook sneu voor zân vader.
Maar hij vindt de oplossing âwachten tot die stopt met huilenâ een goed idee. Ik trek dat niet, mân maag draait om en moet bijna spugen. Hij wordt ook geĂŻrriteerd en dat voelt baby ook dus het werkt nu gewoon niet.
Is er iets dat een van jullie anders doet dan dat de ander doet? En heb je al geprobeerd wat er gebeurt als jij in de kamer blijft (dan zou je elke avond steeds wat meer afstand kunnen nemen bijvoorbeeld tot het goed gaat als je partner het helemaal alleen doet)?
En anders is het misschien een optie dat jij even een rondje buiten gaat lopen als je partner de baby naar bed brengt zodat jij in ieder geval uit de situatie bent?
Hier was het andersom en ik had ook echt niet het geduld voor bedtijd en eindeloos wiegen waardoor mân kind nog harder ging gillen. Voor ons was het prima dat mijn man haar altijd naar bed bracht (en ik ging dan dus de deur uit of met
noise cancelling headphone beneden opruimen). Dat was tussen 8-10 maanden het ergst en daarna werd het vanzelf beter.
Bij ons was dit met de oudste ook zo, hij wilde altijd alleen maar mij. En alleen als ik niet thuis was accepteerde hij dat mân vriend hem naar bed bracht. Dus weg gaan is inderdaad wellicht te proberen, maar is ook een beetje uit de weg gaan van het doorbreken van dit patroon. Het is pas nu sinds de geboorte van mân tweede (en de laatste weken van mân zwangerschap) dat hij het ook met mân vriend echt leuk vindt om naar bed gebracht te worden. Hij is nu 3,5 đ« .
Vriend en ik hadden het op den duur een beetje geaccepteerd, en ik bracht m dus meestal naar bed⊠hij had geen geduld om de tantrums uit te zitten en ik trok dat verdriet zelf ook heel slecht (op dat tijdstip).
Hebben jullie tips voor een inbaker slaapzak/doek zonder dat ze meteen gigantisch duur zijn?
Ja maar dan loop je buiten in de wetenschap dat je baby thuis keihard aan het huilen is, dat lost ook niet zoveel op denk ik? Of nouja, voor mij zou dit averechts werken iig. Ik zou ook in de kamer blijven denk ik, en dan steeds wat meer op afstand. En goed samen doorspreken wat jij doet. Het feit dat je baby die irritatie of het ongeduld van je vriend aanvoelt is wel iets om te bespreken denk ik.
Hoe gaat het als jij niet thuis bent? Als het dan wel gewoon goed gaat moet je misschien maar gewoon toegeven aan dat jij voorlopig de naar bed brenger bent?
Puckababy Piep, maar dan via Vinted!
Meyco!
Pacco! Ik heb er nog eentje liggen. Via vinted maar ik heb hem echt maar een paar keer geprobeerd. Werkte voor mijn baby niet. Je mag hem overnemen tegen verzendkosten?
Een grote hydrofiele doek
Meyco!
Inderdaad. En zeker niet die van Jollein, die komen altijd los.
Ohhhh heel graag! Zou ik je een berichtje via insta of whatsapp sturen?
Ik app je morgen anders wat fotoâs! Dan kan je nog even zien hoe hij eruit ziet
Mochten jullie een week planner gebruiken, welke dan?
Mijn zoon wordt in mei 2, we hebben co-ouderschap en hij is een dag bij zn oma, op het kdv etc. Het lijkt me voor hem prettig (zeker in de toekomst) dat hij wat meer weet waar hij aan toe is een week. Hij vraagt veel om papa, en ik denk dat het handig is als ik hem kan laten zien van: dan ga je weer bij papa, nu ben je bij mama. (Dus met figuurtjes oid)
Hij is natuurlijk nog klein dus misschien begrijpt hij dat nog helemaal niet, maar een beetje duidelijkheid lijkt me voor hem ook prettig
Wij hebben er gewoon een van de Hema en dan fotomagneten en magneten van Thuis bij Muis. Het duurde hier wel even voor het kwartje viel, in eerste instantie werden de magneten gewoon ânaar wensâ verplaatst
Heb destijds een wit memobord bij Action gekocht met ma-zo erop + ochtend/middag/avond. En toen een word documentje gemaakt met kleine fotoâs van iedereen (kdv = uk en Puk, foto van mij, papa, zwembad etc) en die uitgeprint en gelamineerd (goedkoop apparaat via action ook). En een klein zwart rolletje magneet plakband bij Action behaald en die op de achterkant van de plaatjes/fotos geplakt. Werkt ideaal!!
Heeft er iemand toevallig ervaring met Hegen flessen?
Baby is nu 3 weken en de dr.Brown fles werkt niet echt tegen krampjes, Difrax vond ik onhandig omdat er water in de onderkant blijft staan na opwarmen. Advent werkte ook niet. Dus ik wil graag wat anders proberen. Of wellicht nog andere aanraders?
Ook lijkt het erop dat hij verborgen reflux heeft, wellicht dat we ook weer naar andere voeding of speen moeten gaan kijken. Was even vergeten wat een zoektocht het is met flessen en voeding met een newborn.