Tips, ervaringen & aanraders #9

Same :sweat_smile:

2 likes

Besteld :joy:

1 like

Bedoel je het voordeel ten opzichte van zelf lopen? Want wij gebruiken deze hele collectie vooral voor vermaak.

2 likes

Ja, tov lopen. Maar vermaak is een goed doel natuurlijk!
Het is meer dat het nog niet in me was opgekomen om zoiets aan te schaffen omdat ze nu zo lekker loopt.

Wij hebben geen buiten en gingen voor buiten spelen naar een speeltuin toe, terwijl we aan een autovrije straat wonen. Sinds we die step hebben gaan we veel makkelijker eventjes met d’r naar buiten steppen. Dan stept ze eventjes en daarna gaan we weer terug. Ik zou het nog niet gebruiken om mee te nemen boodschappen te doen want het is wel vermoeiend voor d’r. Maar ik zou ook niet lopend met haar naar de supermarkt gaan nu.
Als je nu denkt dat het niet nodig is zou ik misschien qua aanschaf wachten tot het voorjaar, dan is ze toch weer wat groter en stabieler.

3 likes

In eerste instantie vermaak, maar ook balans/evenwicht. Zeker met een step of tweewiel loopfiets is dit een voordeel met het leren fietsen later.

3 likes

Mijn dochter is ook wat aan de kleine kant. Toen ze nog niet zelf liep, maar ook nu ze wel loopt, bevalt de Kinderfeets tiny tot plus heel goed. Nu met 3 wielen, maar hij kan ook met 2. En je kunt hem best laag afstellen.

1 like

Denk je echt dat dat een groot verschil zal maken? Vroeger was natuurlijk niet alles beter, maar volgens mij hebben mijn broer en ik allebei in een ochtend leren fietsen nadat we eerst een tijdje zijwieltjes aan onze fiets hadden. Gebruik je dan dit ipv zijwieltjes? En maakt dat uit?

Qua vermaak kan ik me er zeker wel wat bij voorstellen hoor, ook @Kusjessoldaat
Wij hebben wel een tuin waar we lekker in spelen, dat scheelt idd wel.

1 like

Mijn zoontje had al heel snel interesse in de loopfiets. Eerst met vier wielen, sinds ongeveer 22 maanden de Puky tweewieler. Duurde echt een tijd voor het goed ging. Maar hij leerde het opeens supersnel. Nu vorige maand (ruim 2,5) een fietsje voor hem gekocht. Hij fietste er zo, zonder zijwielen, op weg. Denk echt dat dat komt door het vele gebruik van dat loopfietsje.

2 likes

Ik vond het ook gewoon praktisch. Gaat veel sneller dan allebei lopend naar de supermarkt. En kind vond het een soort attractie dus was en blij, en we legden sneller (kilo)meters af.

4 likes

Een loopfiets (met twee wielen) helpt bij de motorische ontwikkeling en doordat een kind al snel balans kan houden, helpt dit ook om sneller te leren fietsen zonder zijwieltjes. Daar is onderzoek naar gedaan.
Maar het helpt niet om je kind béter te leren fietsen, een kind dat leert fietsen met zijwieltjes zal niet slechter fietsen dan een kind die geen zijwieltjes gebruikt heeft.

7 likes

Ik vond het bij mijn kinderen verschil maken in hoe vlot het leren fietsen ging, er zat echt een groot verschil tussen mijn oudste die pas vanaf 3,5 op een loopfiets zat en mijn jongste die met 2 al op (diezelfde) loopfiets ging.
Wat @Fredje hierboven zegt, zo heb ik het dus ook ervaren.

2 likes

Ik geef deze of een andere (beter leverbaar en iets goedkoper) standaard als kraam kado aan vrienden :smiley:

Ubbi Doekdoos, grijs https://amzn.eu/d/h08dgyQ

2 likes

Heeft iemand ervaring met de happy bear zwemluiers? Het idee klinkt heel praktisch (in maat te verstellen dus gaat lang mee), maar zijn ze ook fijn?

Wij vinden ze heel fijn. Aan het begin vond ik het even wennen qua afstellen en aan doen maar als je eenmaal gewend bent dan is het fijn. Neem wel een paar extra mee als je op vakantie gaat. Als ze gepoept hebben krijg je ondanks het uitspoelen en wassen met de hand die geur er niet uit. :sweat_smile:

1 like

Wij zijn er heel blij mee! Hadden er eentje van happy bear en eentje van zeeman, maar door al die knoopjes sloot die van happy bear veel beter aan en zakte het minder af.

1 like

Ik heb een aantal broeken van Costes, zowel nette wide leg pantalons met elastiek als een wat stevigere flared legging. Gewoon effen zwart en donkergroen. Ik weet niet hoe ver je bent? Maar de eerste weken kon ik niks handelen qua druk op mijn buik maar dat gaat nu met 15 weken wat beter!

2 likes

Ja hier ben ik het mee eens. Na maanden frustratie dit ding gekocht en vond het ook belachelijk veel geld. Maar in dit geval is het niet “cost” maar “cost per use” en dan is ie goedkoop😄

3 likes

Ja wij gebruiken die ook. Hebben er 2. Op vakantie neem ik ossengalzeep mee. Als er in is gepoept meteen goed uitspoelen, met ossengalzeep, nog keer uitspoelen en dan in de zon laten drogen en dan zijn ze daarna weer fris. Drogen gaat best snel in de zon, maar 2 stuks is dus wel handig, anders zit je die tijd zonder en dat is zeker als je naar een binnen zwembad ofzo gaat toch wel onhandig.

2 likes

Misschien een rok of jurk?
Ik ben zelf al heel vroeg aan de zwangerschapsbroeken gegaan. Die band om je buik zit bij een nieuwe broek ook nog best wel aansluitend en groeit mee naar mate je buik dikker wordt. Dus misschien is dat toch nog een optie