Tips, ervaringen & aanraders #9

Hoe snel hebben jullie een ID kaart/paspoort aangevraagd voor jullie baby? Lijkt me zo vroeg om een pasfoto te laten maken als ze nog zo klein is.

Met 4 weken en die foto is echt belachelijk. We hadden het paspoort ook pas 2 maanden later nodig, maar mijn man kon niet wachten. En hij wilde per se een paspoort, maar ik vraag me af of we die wel 5 jaar kunnen gebruiken.
Want een hele kleine baby onzichtbaar vasthouden zorgt voor een hele rare pasfoto (wel heel grappig, krijg iedere keer de slappe lach).
Als het kan is mijn tip iets langer wachten, haha.

4 likes

Het is doorgegaan. Om 08:04 zat ik in de wachtkamer nadat ze in slaap was gebracht en om 08:08 werd ik alweer geroepen dat ze op de uitslaapkamer lag.
Verdrietig wakker geworden, kwam door de duizeligheid van de narcose zei de verpleegkundige. Op de OK heeft ze nog paracetamol gehad.

Ze had erg veel vocht achter haar oor zei de kno arts, geen actieve ontsteking op dit moment. Maar dit zal voor haar nu al een heel verschil zijn.
Er komt nu een beetje bloed uit het oor.

Op de afdeling kreeg ze iets te drinken en daarna mochten we alweer naar huis. Het is me heel erg meegevallen! En ze is zelf alweer net zo vrolijk als hiervoor.

31 likes

Nu met 18 maanden omdat we buiten Europa op vakantie gaan. Daarvoor vond ik het niet nodig (vakantie in Drenthe :joy:) en is er ook nooit om gevraagd

1 like

Onze dochter is nu ruim 4 en kunnen haar ID overal gebruiken ook met vliegen. Zij zijn getraind om op bepaalde kenmerken te letten zoals bv afstand tussen de ogen en de oren werd mij verteld toen ik ook beetje lacherig zei dat zo’n babyfoto nooit tot 5 jaar herkenbaar is. Hij is niet voor niets 5 jaar geldig.

@Kryptonite aah wat fijn dat het goed is gegaan! Hopelijk vanaf nu minder last van haar oren.

Zie dat ik je vraag nog niet had beantwoord mbt praten: onze dochter ging “laat” praten. Zat echt aan de onderkant van wat “mag” zeg maar qua wat ze zei. Of dat komt omdat ze minder goed hoorde weet ik niet zo goed, het is ons pas sinds ze 3 is echt op gaan vallen dat ze er steeds last van heeft en toen ze eenmaal begon met praten ging ze als een speer en nu is ze nooit meer stil (kindje op de bso heeft vorige week aan der gevraagd of ze even 10 minuten haar mond kan houden haha). Merken wel dat als ze nu oorpijn heeft, ze dan ook minder goed hoort inderdaad.

6 likes

Inderdaad leggings van Costes, en ik heb ook een fijne van h&m die ik nu met 22 wkn nog steeds pas.

4 likes

Wij hebben met 18 maanden pas een paspoort aangevraagd.

De foto heb ik zelf gemaakt en de achtergrond wit gemaakt met die nieuwe functie dat je de foto’s makkelijk kunt uitknippen. Daarna online laten printen.

Leukste foto in een paspoort ooit, super schattig is de foto geworden. Veel minder gestress dan bij een fotograaf waar een kind toch nooit goed mee werkt.

1 like

Ja inderdaad wij konden echt niet wachten, maar nu moesten we nog een foto maken voor z’n tweede paspoort, die is met vijf maanden en zoveel beter.

Als het niet nodig is zou ik gewoon wachten.

1 like

Tandenborsteltip: Nickelodeon tandenborstelset met timer | Action.com

Ze hebben bij Action tandenborstels voor 2,49 met Peppa Pig of Paw Patrol én een lampje erin (en een beker erbij). Je drukt op een knopje op de tandenborstel en dan gaat dat lampje 2 minuten knipperen. Werkt hier erg goed als stimulans, sinds ik deze vorige week heb gekocht geen tandenpoetsgezeur meer gehad met de middelste.

2 likes

Thanks! Wat draag je onder zo’n flared legging? Ik draag zelf met name sneakers of laarsjes met hoge hak, maar vraag me af hoe lang ik die hakken nog aan wil.
De combi flared legging + sneakers vind ik zelf niet geschikt voor mijn werk, te casual.

Ook @Izzie.

1 like

Ik moest zelf mijn rijbewijs verlengen en we wisten al dat ze een paspoort nodig had in de zomer, dus heb gelijk ook voor haar een pasfoto en paspoort geregeld zodat ik niet nog een keer naar het gemeentehuis hoefde. Ze was toen 5 maanden oud en die pasfoto was in 10 seconden geregeld, ging super makkelijk.

Daarvoor zijn we een aantal keer met haar in het ziekenhuis en bij de huisarts geweest en vaak wordt gezegd dat je daar al een paspoort/ID voor nodig hebt, maar dat was bij ons niet het geval.

@matroos chelsea boots

3 likes

dr martens!

1 like

Ik draag wel sneakers er onder, vind dat just wel tof staan. Scheelt wel dat ik een creatieve baan heb en eigenlijk alles aan kan.

@Blush Oja dat maakt het wel anders! Ik heb een baan waarvoor ik gelukkig niet strak in pak moet (al zijn er genoeg die dat wel doen), maar moet er wel representatief uit zien. Te casual vind ik daarom niet passend.

1 like

Toen we met een vliegvakantie gingen, dus iets daarvoor rond de 8 maanden de foto laten maken.
Nou ja mijn zoon vond het hartstikke leuk en is dus ook een super schattige foto geworden haha. Maar goed hij kon toen wel al redelijk zitten en ik kon dan gewoon verstoppen en de fotograaf maakte grappige geluidjes dus dat vond hij reuze interessant. Ik kan mij voorstellen dat met een kleine baby zoiets niets zal helpen, en ik zou ook niet weten wanneer je een ID of paspoort van je baby nodig zou hebben anders dan bij de douane.

Ik had wel altijd zijn BSN paraat voor medische afspraken bijvoorbeeld.

1 like

Bij de gemeente zeiden ze dat hij in principe 5 jaar geldig is, maar dat er geen garantie is dat hij ook geaccepteerd zal worden, dus dat het ons eigen risico is :woman_shrugging:

Ziet er ideaal uit. Is het afneembare stof of moet het steeds in de wasmachine? Edit: Oh dat schrijf je al. :see_no_evil:

Nahh wat stom zeg. Ze verplichten je er zelf toe (want strict gezien heb je het al nodig voor medische zorg), maar dan doen ze ook dat soort uitspraken.

2 likes

Hier ook pas met 13 maanden wegens vakantie, hadden er daarvoor helemaal niet aan gedacht en gelukkig ook niet nodig gehad.

1 like

Hmm dan wacht ik nog even met pasfoto’s maken. Ik woon aan de Duitse grens en ging er voor de bevalling vaak naar toe voor boodschappen enz. Stellen we nog maar even uit dan :blush:

1 like