Tips, ervaringen & aanraders #9

Maar geen enkele fles helpt tegen krampjes (of verborgen reflux), helaas. Ik zou lekker blijven bij de fles die jij het fijnst vindt, de krampjes gaan uiteindelijk vanzelf over. Eventueel kun je probiotica gebruiken.

17 likes

Ik denk dat geen enkele fles krampen kan voorkomen, aangezien dat toch ook de darmen zijn die rijpen.
Ik merkte wel wat verschil met dr brown en probiotica, maar uiteindelijk was het toch gewoon uitzitten. Was echt vreselijk :pensive:

5 likes

Sluit mij aan bij bovenstaande. Wat hier wel heel erg hielp was therapeutisch voeden (dus rechterop en de fles horizontaal) en de prematuren speen. Hier heeft ze echt tot 9 maanden uit gedronken.

1 like

Ja, that makes sense :blush: Welke probiotica hebben jullie gebruikt?

2 likes

Mijn baby is nu 3 maanden en in het begin gebruik gemaakt van Brown en toen heel kort naar Hegen, maar ik had het idee Hegen wat te snel ging voor hem. Nu gewoon weer terug naar Brown omdat we daar nog wat flessen van hadden en ik het wel fijn vind er een een aantal te hebben ivm afwas. Ik vond de flessen van Hegen wel heel fijn met schoonmaken en het kliksysteem trouwens. Probiotica niet gebruikt, maar ik hoor goede ervaringen van Orthiflor Start of Bactiol.

1 like

Wij hebben Orthiflor start gebruikt, merkten daar wel iets verschil mee maar het blijft naar die krampjes!!

3 likes

Ja ik gebruik flessen van Hegen en @Ludo ook. Ik heb verschillende merken geprobeerd, maar zoals al wordt gezegd: ik merkte geen verschil qua krampen met welke fles dan ook.

Wél vind ik Hegen een aanrader. Makkelijk schoon te maken, de speen klik je op de fles in plaats van een draaisysteem dus handig als je je kind op je arm hebt en maar één arm beschikbaar hebt, mooi design en natuurlijk duurzamer (verschillende opzetstukken te koop, waardoor je ze kan blijven gebruiken als opbergbakjes/360-graden bekers, tuitbekers…).

4 likes

Ja hegen is echt top! Zo makkelijk dat klikken en ook schoonmaken en droogmaken zo gedaan met weinig onderdelen en grote opening.

3 likes

Is een flessenwarmer nou echt een must voor onderweg?

3 likes

Ik heb deze Tommee Tippee Closer to Nature - draagbare flessen en voedselverwarmer - ideaal voor... | bol getipt gekregen door iemand die hier dus heel blij mee is en heb hem ook gekocht, maar nog niet gebruikt.

Edit: nog niet gebruikt want ik geef nog borstvoeding. Ga hem binnenkort wel gebruiken! Wij hebben afgelopen week 's nachts een flesje op kamertemperatuur gegeven en die wilde onze baby gewoon.

3 likes

Een goede thermos vind ik ook handig! Ik heb zelf een Stanley en die blijft echt 24u warm, doe daar gewoon water op de goede temp in (40graden). Oja ik heb het dus wel over poedermelk…

3 likes

Nee, ik had altijd poedertoren, thermosfles met kokend water en gewone fles met koud kraanwater. Die laatste had ik toch altijd al bij me.

Edit: Ik realiseer me nu dat ik idd alleen aan poeder denk, maar anders idd heet water gebruiken (meenemen of vragen) om het een tijdje in te zetten of een poosje zwenken (?) onder lopend heet water.

3 likes

Bij borstvoeding nooit gebruikt. Ik vroeg een bakje/hoog glas halfvol met heet water om het in te zetten of zette het flesje in een thermosfles met heet water. Als het niet al gewoon op kamertemperatuur was. Kunstvoeding kreeg ze koud maar toen was ze ook al een heel stuk ouder. Thuis hadden we wel een flesverwarmer.

2 likes

Hier nooit iets opgewarmd. Maar hangt denk ik wel van kind tot kind af. Maar ik zou dus afwachten en zien of je baby “moeilijk” doet over koude(re) melk.

(Zowel bij afgekolfd als poeder hier.)

6 likes

Nooit gebruikt, vanaf een maand of 4 kreeg ze flesvoeding. We hebben steeds kamertemperatuur water gebruikt waardoor ze er aan gewend was en er nooit gedoe met opwarmen was.

3 likes

Lost dat poeder op in koud water dan??
Is nooit in me opgekomen koude melk te geven. Lijkt me ook heel vies (los van het feit dat het spul op zich al vies is).

2 likes

Natuurlijk, iets langer schudden hoogstens. Als je later gewone melk geeft is het toch ook gewoon koud?

1 like

Mijn dochter drinkt een paar uur oude flesjes net zo goed als wanneer ze warm zijn. Ik snap wel je associatie met dat het gek is.
Met borstvoeding mag het trouwens zoveel uur buiten de koeling dus dan hoef je (als je kindje meewerkt) nooit melk op te warmen en kan je gewoon geven wat je de sessie ervoor kolfde.
Dit is nu wel heel simplistisch gezegd trouwens, ik weet dat er veel mitsen en maren zitten aan volledig kolven.

@blush ik denk dat het leuk kan zijn maar tis denk ik in de meeste gevallen niet onmisbaar. Vraag jezelf ook af hoevaak je 't nou echt zou gebruiken. Ik heb echt veel gekocht voor 6 x gemak ofzo.

3 likes

Thanks all! Dan gaan we, als we overstappen naar kunstvoeding, eerst gewoon voor thermosfles etc.

1 like

@Blush een goede thermosfles en als je bv geeft een schaaltje mee om het flesje te verwarmen. Ik heb een thermosfles van decathlon en die blijft echt heel erg lang heet.

3 likes