Ja hegen is echt top! Zo makkelijk dat klikken en ook schoonmaken en droogmaken zo gedaan met weinig onderdelen en grote opening.
Is een flessenwarmer nou echt een must voor onderweg?
Ik heb deze Tommee Tippee Closer to Nature - draagbare flessen en voedselverwarmer - ideaal voor... | bol getipt gekregen door iemand die hier dus heel blij mee is en heb hem ook gekocht, maar nog niet gebruikt.
Edit: nog niet gebruikt want ik geef nog borstvoeding. Ga hem binnenkort wel gebruiken! Wij hebben afgelopen week 's nachts een flesje op kamertemperatuur gegeven en die wilde onze baby gewoon.
Een goede thermos vind ik ook handig! Ik heb zelf een Stanley en die blijft echt 24u warm, doe daar gewoon water op de goede temp in (40graden). Oja ik heb het dus wel over poedermelk…
Nee, ik had altijd poedertoren, thermosfles met kokend water en gewone fles met koud kraanwater. Die laatste had ik toch altijd al bij me.
Edit: Ik realiseer me nu dat ik idd alleen aan poeder denk, maar anders idd heet water gebruiken (meenemen of vragen) om het een tijdje in te zetten of een poosje zwenken (?) onder lopend heet water.
Bij borstvoeding nooit gebruikt. Ik vroeg een bakje/hoog glas halfvol met heet water om het in te zetten of zette het flesje in een thermosfles met heet water. Als het niet al gewoon op kamertemperatuur was. Kunstvoeding kreeg ze koud maar toen was ze ook al een heel stuk ouder. Thuis hadden we wel een flesverwarmer.
Hier nooit iets opgewarmd. Maar hangt denk ik wel van kind tot kind af. Maar ik zou dus afwachten en zien of je baby “moeilijk” doet over koude(re) melk.
(Zowel bij afgekolfd als poeder hier.)
Nooit gebruikt, vanaf een maand of 4 kreeg ze flesvoeding. We hebben steeds kamertemperatuur water gebruikt waardoor ze er aan gewend was en er nooit gedoe met opwarmen was.
Lost dat poeder op in koud water dan??
Is nooit in me opgekomen koude melk te geven. Lijkt me ook heel vies (los van het feit dat het spul op zich al vies is).
Natuurlijk, iets langer schudden hoogstens. Als je later gewone melk geeft is het toch ook gewoon koud?
Mijn dochter drinkt een paar uur oude flesjes net zo goed als wanneer ze warm zijn. Ik snap wel je associatie met dat het gek is.
Met borstvoeding mag het trouwens zoveel uur buiten de koeling dus dan hoef je (als je kindje meewerkt) nooit melk op te warmen en kan je gewoon geven wat je de sessie ervoor kolfde.
Dit is nu wel heel simplistisch gezegd trouwens, ik weet dat er veel mitsen en maren zitten aan volledig kolven.
@blush ik denk dat het leuk kan zijn maar tis denk ik in de meeste gevallen niet onmisbaar. Vraag jezelf ook af hoevaak je 't nou echt zou gebruiken. Ik heb echt veel gekocht voor 6 x gemak ofzo.
Thanks all! Dan gaan we, als we overstappen naar kunstvoeding, eerst gewoon voor thermosfles etc.
@Blush een goede thermosfles en als je bv geeft een schaaltje mee om het flesje te verwarmen. Ik heb een thermosfles van decathlon en die blijft echt heel erg lang heet.
Wij willen graag de urban arrow aanschaffen maar ik zit steeds een beetje te wachten op een goede kortingsactie. Weet iemand heel toevallig of die er (geregeld) zijn of dat ze eigenlijk nooit in de aanbieding zijn. Want in het laatste geval kan ik heel lang wachten
Ik vond dat een van de weinige voordelen van fulltime kolven. Er stond altijd een flesje klaar.
Ik zoek een buitenspeelpak voor de zomer, maar alles lijkt zo dik en gevoerd? Heeft iemand een goede tip?
Een pak of een broek?
Vind de broeken vd zeeman fijn
Misschien een stoffen overal of een tuinbroek? Van die waterdichte pakken lijken me heel broeierig in de zomer.
Op de fiets zelf weet ik niet, hebben toen wel een actie gehad waarbij de regentent en extra bankje + mat voor in de bak gratis kregen. En heb deze actie nog regelmatig voorbijkomen. Ev bij de winkel navragen, zo hebben wij dat gekregen!
Voor degene die een helm hebben voor hun kindje(s). Krijgen jullie daar ook altijd opmerkingen over? Ik vind dat niet erg overigens maar wel opvallend. Er is altijd wel iemand die het benoemt