Tips, ervaringen & aanraders #9

Wij willen graag de urban arrow aanschaffen maar ik zit steeds een beetje te wachten op een goede kortingsactie. Weet iemand heel toevallig of die er (geregeld) zijn of dat ze eigenlijk nooit in de aanbieding zijn. Want in het laatste geval kan ik heel lang wachten :joy:

1 like

Ik vond dat een van de weinige voordelen van fulltime kolven. Er stond altijd een flesje klaar.

1 like

Ik zoek een buitenspeelpak voor de zomer, maar alles lijkt zo dik en gevoerd? Heeft iemand een goede tip?

1 like

Een pak of een broek?

Vind de broeken vd zeeman fijn

1 like

Misschien een stoffen overal of een tuinbroek? Van die waterdichte pakken lijken me heel broeierig in de zomer.

1 like

Op de fiets zelf weet ik niet, hebben toen wel een actie gehad waarbij de regentent en extra bankje + mat voor in de bak gratis kregen. En heb deze actie nog regelmatig voorbijkomen. Ev bij de winkel navragen, zo hebben wij dat gekregen!

1 like

Voor degene die een helm hebben voor hun kindje(s). Krijgen jullie daar ook altijd opmerkingen over? Ik vind dat niet erg overigens maar wel opvallend. Er is altijd wel iemand die het benoemt

Ik heb ze bij onze fietsenmaker nog nooit in de aanbieding gezien. Wel kregen wij toen een regenhoes er bij. Misschien kan je nog onderhandelen bij je fietsenmaker over de prijs. Maar hier zijn ze wel populair en doen ze volgens mij amper iets van de prijs af. Wij krijgen de eerste 2 servicebeurten wel gratis.

1 like

Ja wel vaak. Maar niet zo vaak als op andere dingen zoals dat ze met een tuigje loopt of als ik d’r in de draagzak heb.

1 like

Bedoel je een fietshelm? Ik zie hier eigenlijk nooit kinderen zonder.

@Kusjessoldaat wow ja draagzak commentaar is echt een ding he? Altijd als ik haar in de draagzak heb zegt iemand wel iets. Niet per see negatief maar wel opvallend.

3 likes

Nee nooit. Behalve als ze nog even met helm loopt in de winkel bijvoorbeeld. Dan zeggen mensen wel eens lekker veilig
En dan zeg ik ja haha lekker veilig

Klaar

5 likes

Ja wij hadden afgelopen zomer een aanbieding van 500e korting en regententje etc erbij. Gold alleen op de witte. Bij het zwarte fietsenplan was dat.

Nee hij draagt een helmpje op de fiets en zelfs als hij op zijn loopfietsje is. Maar nog nooit een opmerking over gehad. Mja als iemand daar verbaasd over zou doen, zou ik verbaasd terug reageren dat andere kinderen geen helm dragen.

1 like

Nee eigenlijk nooit? Bij onze opvang heeft denk ik wel 75% van de kindjes ook een helm op. Ik draag zelf ook een helm op de fiets en daar kijken mensen wel eens gek naar, maar ze zeggen niks.

4 likes

Nooit eigenlijk. Jij wel? Wat zeggen mensen dan?

Ja, niet per se negatief maar vaak meer van oh wat goed of oh dragen ze die altijd. En oudste krijgt op school wel vaak de vraag als ze op de fiets is “wat heb jij bij/op”. Dan zegt ze dat is mn butsmuts en is het ook prima. Van de hele school is ze 1 van de weinige die er 1 draagt.

2 likes

Hier hetzelfde. Krijg zo vaak opmerkingen maar wil mn kind gewoon het goede voorbeeld geven.

Heb zelfs mn ouders zo ver gekregen dat ze nu ook een helm dragen, anders mogen ze niet met haar fietsen maar die dragen m nu ook standaard.

Zelfs vriendin vindt t raar, maar als ze op haar racefiets gaat zet ze ook een helm op.

2 likes

Op de kinderopvang heerst buikgriep en mijn zoontje van 1.5 is de sigaar. Het begon woensdag met 24 uur lang kotsen. Elk slokje kwam er uit. Omdat hij zo slap was kregen we van de HAP een anti braakmiddel en kon hij weer wat binnen houden. Maar nu heeft hij nog steeds zoveel moeite met eten. Hij heeft amper trek. En als hij iets eet zie ik gewoon dat zijn maag protesteert. Hij krijgt een oprisping en gaat hoesten en kokhalzen en soms komt zn maaltijd er weer uit. Hij eet dus al 4 dagen amper (paar besjes, droge crackers en knijpzakjes). Herkent iemand dit? Het lijkt niet echt op te schieten zo…

5 likes

Iemand tips wat te doen met hydrofiel doeken? Ik kan ze natuurlijk weggeven, maar vraag me af of iemand ze nog een andere manier hergebruikt?

Gebruiken als poetsdoeken! Je spiegels en douche/kranen enzo krijg je echt heel makkelijk schoon met een hydrofiekdoek

3 likes