Tips, ervaringen & aanraders #9

Ahh rot zeg. Echt lastig ook om je mini zo te zien. Drinken is het belangrijkste! Knijpfruit of knijpyoghurt is ook helemaal goed, dat eten herstelt zich weer als ze zich beter gaan voelen en grote kans dat er ook evenveel inhaalslag wordt gemaakt. Als je kindje toch opeens weer slechter gaat of het herstel erg lang (1,5-2weken) zou ik even opnieyw contact zoeken met de HA. Sterkte!

2 likes

Heb je een bril? Mijn opticien benoemde ook specifiek dat je een bril het beste met een hydrofiele doek kan schoonmaken :joy:

3 likes

Ik zou graag een bril met zacht kussentje willen tippen, zo’n losse bril is dat. Is hier echt een topding geweest. (Kussentje is van afwasbaar materiaal haha, stuur me een DM op insta als je m niet kan vinden!)

1 like

Ik gebruik ze voor m’n dochter haar haren, als tulband. En als poetsdoeken inderdaad!

Echt heel vaak. Niet negatief hoor maar wel dat het wordt benoemd. He jij hebt een helm op, wat een mooie helm, zo jij bent lekker veilig op pad, dat soort dingen

Ik zie het hier ook weinig dus het valt ook wel echt op

1 like

Ik krijg er geen opmerkingen over maar het valt me wel op hoe weinig kinderen een helm op hebben. Ik fiets met mijn kinderen regelmatig over een drukke weg (dus met auto’s ernaast) dus zeker met die kleintjes vind ik een helm dan geen overbodige luxe.

3 likes

Hebben jullie een goede tip qua helm? Wij hebben die van Bobike en die heeft bij onze kinderen een beetje een gekke pasvorm, hij zit nooit goed vast om het hoofd lijkt wel. Al meerdere maten geprobeerd maar hij lijkt er altijd een beetje bovenop te liggen?

Wij hebben eerst die van bobike gebruikt en nu voor onze oudste die van decathlon. Grootste maat bobike was echt niet meer goed passend voor haar, lag er ook soort van bovenop.

2 likes

Ik heb er 1 vd anwb, die erg goed past. Had bij andere helmen ook het idee dat hij niet goed aansloot.

2 likes

Over helmen gesproken, iemand tips voor een helm voor een baby met een mini hoofd met een omtrek van 43,5 cm. Kan niks passends vinden maar wil nu toch wel graag met haar gaan fietsen.

1 like

Mijn zoon heeft ook een klein hoofd maar geen idee wat z’n hoofdomtrek was toen we gingen fietsen. Anyway, bobike xs paste hier wel

2 likes

Thanks. Zie dat de bobike XXS vanaf 44 cm gaat. Had een soortgelijke besteld van polisport die ook vanaf 44 cm kon maar die is ook nog te groot. Echt een zoektocht.

Ik heb nu bobike maar vind die echt prut. Ook een heel vervelend sluitinkje.
Ik had hiervoor polisport regenboog helm en die was echt heel fijn. Mijn dochter heefr nog steeds een mini hoofd.

2 likes

Ik had de kleinste van decathlon en dan zo’n bivakmuts van dilling eronder. Zo past 44 cm misschien ook bij jouw kindje

5 likes

Ik heb dit ding en is echt top Abus Helm Smiley 3.0 - Green Nordic - S ( 45-50 CM ) - Kinder Fietshelm | bol

4 likes

De decathlon helm is ook vanaf 44cm maar mijn kind had ook een klein, smal hoofd en dit was de best zittende helm met bivakmuts eronder. Bobike zat heel raar.

2 likes

Thanks ben ook fan van de abus helm, heb die voor mijn zoon. Maar ook gepast bij baby en is nog veel te groot voor haar. Mijn zoon paste die wel met deze leeftijd.

1 like

Ah dat is jammer :frowning:

2 likes

Wij hebben die van Scoot & ride. Hier was eigenlijk ook alles te groot. Deze op het randje maar het ging wel redelijk met een muts of zachte pet eronder.

1 like

De eerste verjaardag van mijn baby komt eraan en wat is het dan lastig om cadeaus te bedenken. We hebben alles al voor de oudste. Van ons krijgt hij sowieso niks, want we weten echt niks te verzinnen. Van mijn ouders een loopfietsje, maar mijn schoonouders willen ook wel iets groters geven. Iemand nog ideeƫn?

Het lijkt me ook goed dat het dusdanig oninteressant is voor een driejarige dat het niet weer geconfisqueerd wordt door zijn grote broer. Want dat gebeurt nu wel met het meeste, zelfs echt babyspeelgoed is ineens interessant. Maar ook een wat groter cadeau wat juist lang leuk blijft mag. Misschien iets voor buiten, maar we hebben best weinig ruimte.

1 like