Dat lijkt me toch geen probleem? Of moet daar bij de grensovergang altijd je legitimatie laten zien? Dat heb ik de afgelopen 30 jaar niet meer meegemaakt aan de Duitse grens…
Ik draag er inderdaad sneakers of dr. Martens onder. Anders misschien loafers?
Ik weet niet of je toevallig wasbare luiers gebruikt, maar het is hetzelfde stofje als een overbroekje/zwemluier. Ik haal er na elke maaltijd een doekje over en spoel het bij echte viezigheid even uit (droogt ook snel behalve bij het elastiek bij de polsen), maar het moet wel na een paar keer gebruiken in de was.
Mijn dochter moest in het begin van haar leven vaker naar het ziekenhuis, dan heb je ook legitimatie nodig (de afspraken staan dan ook al op naam van de baby). Misschien iets om rekening mee te houden!
Yes ook wasbare luiers hier. Heb nu een mouwslab van een soort wetsuit achtig materiaal. Daar blijft dan toch banaan enzo wel inzitten. Dan hebben we echt binnen een uur een miljard fruitvliegen op de slab. . Zoek eigenlijk een mouwslab die deels Siliconen is
Ah, hoop echt dat het bij jou ook snel beter mag gaan!
Bij ons niet, aan het einde van het jaar hebben we meesters en juffendag. Dan doen we altijd gezamenlijk met de hele klas een cadeau voor de juf. Is er een klassenouder of appgroep van de klas waar je deze vraag eventueel kunt stellen?
Ik werk in het basisonderwijs en niemand geeft ooit iets voor dag van de leraar. Ik moest juist wennen dat dat wel gebeurt op dag van de leidster.
Wat fijn dat het redelijk okay is gegaan. Onze dochters zijn even oud denk ik? Ik merk wel bij haar dat ze wat achterloopt in spraak. Denk ik. Volgens mij kon zij gewoon niet meer goed kon horen agv chronische oorontstekingen. Mijn zoon was heel erg vlot met taal en spraak, dus vind het soms wel lastig. Misschien is het bij haar wel een normaal tempo. Ze praat heel graag net als bij @Suikerklontje. Trekt vast allemaal bij.
Ik heb mij opgegeven om mee te gaan met het schoolreisje. Ene kant hoop ik dat ik niet word uit gekozen (want help 21 kids in de gaten houden ), maar aan de andere kant lijkt het voor m’n zoontje echt heel leuk.
Bij mijn broertje was dit wel zo! Die was gewoon praktisch slechthorend door continue die problemen met z’n oren… met buisjes werd dat opgelost en ineens ging hij praten!
Mijn moeder ging altijd mee met schoolreisjes/kamp en heb daar zulke leuke herinneringen aan. Dus hopelijk ga je gekozen worden
Ik niet. Als wij iets moeten maken of meenemen dan krijgen we altijd een berichtje in de groepsapp van de klassenouder. Die klassenouder houdt het allemaal in de gaten en stuurt iedereen dan aan.
Nee nooit gedaan en hij zit nu in groep 4. Maar misschien wordt hier in de grote stad er geen aandacht aan besteed ivm enorm verschillende inkomens? Overigens worden bij ons belangrijke evenementen aangekondigd via Social Schools. Er is geen klassenvertegenwoordiger of een app groep (gelukkig maar zou gek worden met al die apps).
Heeft een Wobbel een beetje toegevoegde waarde? Of is het een leuk hebbeding voor af en toe? Twijfel of ik er eentje moet kopen voor ons zoontje. Hij is bijna een jaar nu.
Mijn kinderen zijn bijna 4.5 en toevallig dacht ik gisteren nog dat ik de wandelwagen echt nog zeker een jaar ga houden. We waren in de Efteling en no way dat ik dat zonder wagen had willen doen
Heb geen tips voor buggy’s verder, wij gebruiken gewoon nog steeds onze tweelingwagen.
Klinkt een beetje gek maar ik denk dat je je kind wel kunt trainen om langere afstanden te lopen. Wij gingen wel eens met de peuter naar de stad zonder buggy of kinderwagen toen hij ongeveer twee was en dan moest hij best een stukje lopen. Nu we voor de baby de kinderwagen mee hebben, gaat hij op het meerijdplankje omdat hij dat leuk vindt, maar hij kan best grote afstanden lopen en begint dan zelden te zeuren. Ik doe dat alleen als ik met mijn man ben want die doet hem dan op z’n schouders als hij toch geen zin meer heeft.
Ligt heel erg aan je kind denk ik. Mijn kind is heel fysiek en wil graag de hele dag klimmen en klauteren, dus voor ons is het wel echt een toevoeging.
Bij ons wel, ik heb hem dus laatst met een sample sale gekocht en hij wordt hier echt iedere dag intensief gebruikt.
Hij gebruikt het als bankje, om te liggen, als racebaan, om erop te lopen, ook om te wobbelen haha. We hebben hem aangeschaft toen hij ongeveer 16/17 maanden was, toen gebruikte hij het alleen nog om over te lopen en te zitten maar echt al snel doet hij er andere dingen mee.
@1207 denk dat het echt van je kind afhangt. Wij hebben geen buggy alleen een kinderwagen en mijn zoon zit daar al sinds 20 maanden nauwelijks in. Hij loopt gewoon zelf of met zijn loopfiets. Alleen als hij echt moe is dan wilt hij erin vaak is dat na een uurtje wandelen. Ik zie hem dus ook niet tot 4 jaar daarin zitten.
Maar ken ook kindjes die helemaal niet van lopen houden en het liefst alleen willen zitten ja dan gebruik je het natuurlijk wel langer. Verder sluit ik me aan bij @Nefertiti
Oja dat wilde ik erbij zeggen, sommige kinderen houden ook echt niet van lopen. Ik heb een nichtje die na vijf minuten al begint met zeuren, zelfs toen ze al zes was. Dus ik denk niet dat je het met elk kind kunt doen, maar je kunt altijd oefenen!