Tips, ervaringen & aanraders #9

Jup mijne… het liefst wordt hij de hele dag rondgereden. Echt een kleine luilak :rofl:

5 likes

Hmmm hangt denk ik van je kind af. Wij hebben bij de oudste de buggy voor het laatst gebruik op een vakantie toen hij 3,5 jaar was. En dat eigenlijk alleen in de avond zodat hij erin kon liggen/slapen. Verder idd zoals @Nefertiti aangeeft trainen?

3 likes

@Ishq @Memento_mori Zoontje is ook mega actief, dus klinkt wel als iets wat hij leuk zou vinden. Thanks!

2 likes

Mijn oudste was 3,5 toen haar broertje geboren werd. Sindsdien (3 maanden) hebben we de buggy niet meer gebruikt. Ze doet alles lopend, op de step of op de fiets, we hebben ook geen plankje bij de kinderwagen oid. Met een dagje weg zit ze soma vijf minuutjes op mijn vriends nek, maar wil ze al snel weer zelf lopen. Denk dat we de buggy voor haar niet meer gaan gebruiken.

2 likes

Wij gebruiken denk ik vanaf 2,5 al geen buggy meer omdat de jongste toen geboren werd. Eerst met een meerijdplankje maar vrij snel hebben we daar ook afscheid van genomen.

We hebben wel een bolderkar gekocht. Bij lange afstanden of bijv een dagje pretpark nemen we de bolderkar mee en daar zitten ze dan allebei in, toen de jongste nog niet zat namen we wel nog een buggy mee.

2 likes

Wat zijn fijne drinkflessen om voor tijdens je zwangerschap/bevalling? Geen bidon.

Ik heb een fijne van contigo alleen als ik ermee rondloop wordt die vaak geclaimd door mijn zoon, vervelende is dat het tuitje vaak loskomt dus verstikkingsgevaar. Zoek dus eigenlijk iets wat lekproof is, waar veel in kan, en wat eventueel veilig is voor kleine kinderen.

Hier ook hahaha. Na 1 minuut: ‘Mamaaaa ik ben moe van lopen.’ Maar soms als we spelletjes bedenken lukt het haar wel om veel te lopen (wie als eerst bij de volgende put of lantaarnpaal is bijvoorbeeld).

4 likes

Een grote SIGG, past lekker veel in en houdt water koel. Wel een draaidop. Voor mijn dochter (10 maanden) is de rand te dik om uit te drinken, zij kan wel goed drinken uit een dopper met hulp.

4 likes

Mijn kind is nog geen twee en die krijg ik eigenlijk al weken niet meer zonder gedoe in de wagen. Die loopt eigenlijk alles. Ook een dagje dierentuin enz

4 likes

Ik heb ook één van SIGG, een liter fles en daarmee is het makkelijker bijhouden of je genoeg drinkt! Ik had ze vrij goedkoop via Amazon.de

3 likes

Joolz aer. Wij gebruiken ook nog vaak de gewone kinderwagen en dat onze zoon van 2,5 dan met het stepje (micro mini) meegaat. Hij is niet zo’n grote fan van het plankje en lopen gaat zo langzaam omdat hij 100 dingen overal ziet. Met de step gaat ie als een speer en staat hij bij elke kruising te wachten op mij.

2 likes

Vanaf welke leeftijd was dat stepje leuk? En ook al goed te doen voor kindjes die motorisch niet zo snel zijn denk je?
Mijn zoontje is ook 2,5 maar motorisch dus niet de snelste. Twijfel of hij dit al zal kunnen.

1 like

Wij hebben m cadeau gedaan met 2 en het is echt bizar hoe snel een kind dit onder de knie heeft. En ik zou mijn dochter ook niet echt omschrijven als motorisch snel. Ze rijdt er nu al echt afstandjes mee; naar de supermarkt enzo. Heel fijn vind ik.

1 like

Hier ook een groot succes vanaf begin van de aankoop! Wat mij betreft een aanrader :wink:

1 like

Geen idee of dit het goeie topic is hiervoor. Maar ik ben bijna 7 weken zwanger en een beetje wanhopig. Ben zoo misselijk!!! De dagen kruipen echt voorbij. Dan te lezen dat de misselijkheid kan aanhouden tot 12 / 13 weken denk ik echt, hoe kom ik deze periode door. Ik ben wel ook heel blij om zwanger te zijn, maar dit valt me echt vies tegen.

2 likes

Die misselijkheid is ook echt verschrikkelijk. Je kan je huisarts vragen om medicatie tegen de misselijkheid. Bij mij haalde dat alleen de scherpe randjes er van af, bij sommigen onderdrukt het de misselijkheid heel goed.
Heel eerlijk gezegd vond ik die misselijke periode ook echt zwaar (maar hield bij mij ook wel lang aan). Ik hoop voor je dat het niet te lang duurt!

3 likes

Hij kreeg hem op zijn 2e verjaardag. De eerste week kon hij alleen rechtdoor, maar al snel snapte hij hoe hij moest sturen. Eerst gebruikte we het alleen voor vermaak maar nu dus ook echt als vervoermiddel.

2 likes

Wanneer hadden jullie eigenlijk alles opgezet/opgemaakt qua wiegje, box, autostoel etc?

1 like

Bij mijn dochter alles pas toen ze geboren was / de bevalling begon, maar die was een paar weken te vroeg.

Bij mijn tweede wiegje pas opgemaakt toen hij geboren was. Anders staat het toch maar stof te vangen en is in 5 minuten gedaan.
Box rond 37 weken en de maxi cosi stond gewoon beneden en pas in de auto op weg naar het ziekenhuis. Mijn vriend had van tevoren wel even gekeken hoe het ook alweer werkte met de maxi cosi.

2 likes

Alles eigenlijk rond week 35/36!

3 likes