Tips, ervaringen & aanraders #9

Ben wel benieuwd hoe jullie dat dan doen met middagdutje? In de bolderkar? Ons kind zal nog geen 2 zijn als ik terug ga bevallen. Zo een meerijplankje lijkt me op zich ideaal maar ja dan kan ze natuurlijk geen dutje doen op verplaatsing.
Een duobuggy zie ik eigenlijk niet zo zitten maar ik vrees dat we bijna geen andere keuze hebben.

1 like

Over stepjes gesproken. Wij hebben die goedkoopste van Decathlon omdat ik er veel positieve dingen over las. Maar heel soepel vind ik 'm nou niet bepaald rijden.

Heeft iemand zowel de Micro step (of vergelijkbare ‘duurdere’ step) en die van Decathlon gehad en kan me vertellen of er significant verschil in zit.

Hier hetzelfde. We zijn net terug van vakantie en hebben de buggy alleen gebruikt om de handbagage rond te duwen op het vliegveld.

2 likes

Ja heel herkenbaar :joy::joy: soms toch wel handig ook met boodschappen enz

2 likes

Niet zelf gehad maar vrienden hebben die van Decathlon en wij de Micro en ik vind het een verschil van dag en nacht; de Micro rolt al een eind bij een mini-duwtje en die van Decathlon staat veel sneller stil.

2 likes

Ah thanks! Fijn dat het zo goed heeft geholpen bij jou. Als dit aanhoudt ga ik ook maar even de huisarts bellen.

Zou echt medicatie vragen via verloskundige of huisarts. En als het niet goed werkt, dan ook vragen of je zwaarder kunt krijgen!

En super veel sterkte! Weet hoe pittig het is! Eet/drink wat je kan en jouw kleintje krijgt z’n voedingsstoffen wel :heart:

1 like

Zo rond 37/38 weken. Cosleeper niet van te voren opgemaakt ook idd vanwege stof.

2 likes

Cosleeper had ik bij 36 weken opgemaakt en een grote hydrofiel erover dat het niet stoffig werd. Box pas in de kraamweek van zolder gehaald. Ik had het idee dat ik over de 40 weken zou gaan maar heb uiteindelijk 39 niet eens gehaald.
Maxicosi stond ook in de auto vanaf een week of 36 maar is niet nodig geweest omdat ze thuis is geboren.
Tijdens de persweeën door heb ik de verloskundige nog moeten uitleggen waar het kraampakket stond. Dat stond nog op de planning voor die week haha. Bed stond ook nog niet op klossen en de kraamzorg was een klein vrouwtje die dat prima vond.
Maar eigenlijk maakt het geen bal uit allemaal. Een box en een bedje heb je zo neergezet. Alleen die autostoel is wel prettig als je in het ziekenhuis bevalt natuurlijk.

7 likes

Bij de eerste alles wel redelijk snel (rond de 30 weken denk ik) want ik vond het allemaal zĂł leuk om neer te zetten. Bij de tweede eigenlijk pas na de bevalling. De kraamverzorgster maakte de co-sleeper lekker helemaal lekker schoon op.

1 like

Co-sleeper met week 39 zoiets (vond ik best in de weg staan), box met 36 weken geloof ik en maxi cosi stond al een hele tijd op het babykamertje.

2 likes

Bij de eerste stond alles ruim optijd klaar. Alles moest toen worden gekocht en uitgeprobeerd. Wat niet in de weg stond bleef staan. Bij de 2e kwam dat allemaal wat later, het was immers al in huis.

De autostoel tegelijk met de ziekenhuistas, dat stond samen voor het grijpen.
Cosleeper stond klaar in de babykamer en is na de geboorte op onze kamer neergezet.
De box is pas na een paar maand van zolder gehaald. Eerste stond de (familie)wieg in de woonkamer.

1 like

Dankjewel voor je fijne reactie! Ik ga even informeren!

1 like

Heeft er iemand ervaring van die Fur Real friends/pets achtige “knuffels”? Mijn dochter heeft ze nu al een aantal keer gespot in de winkel en wil ze elke keer aaien en wordt er super enthousiast van. Ze is ruim 2,5. Zit er aan te denken een te kopen voor de feestdagen.

Deze dus:

Samenvatting

4 likes

Hahahaha duidelijk. Ik vermoedde ook al zoiets. Bij de kruidvat hebben ze de leopard nu leuk geprijsd, dus vond het op zich wel een prima cadeautje. A zit helemaal in de poppen/knuffel/verzorg/mama fase, denk dat ze dit dus ook wel leuk zou vinden.

3 likes

Hele herkenbaar, ik vond het ook echt zwaar om me zo ellendig te voelen de hele dag. Het staat ook los van dankbaarheid, dus voel je niet schuldig daar over dat je er nu even niks aan vind. Ik heb bij alle 3 emesafene gekregen. Ik werd er wel een duf konijn van maar het hielp tegen de ergste misselijkheid en zorgde er voor dat ik mn werk kon doen. Ik was de dag na zo’n inspanning wel dubbel zo misselijk.

1 like

Wij hebben een poes variant van deze, denk ik ten minste want we hebben hem tweedehands gekregen. Maar mijn dochter is er wel helemaal fan van! Ze loopt de hele dag met de poes onder haar arm en als ze hem kwijt is zoekt ze hem al roepend ‘poesje aaien’ haha.
Het geluid is idd wel heel irritant, wat bergamot zegt.

2 likes

Ja het heeft misschien ook met rust te maken. Heb vannacht eindelijk weer eens goed geslapen en vandaag is het ietsie beter. Maarja, soms heb je gewoon dingen te doen natuurlijk, dus dan is het wel fijn dat er iets is wat helpt! Ik heb dankzij jullie berichtjes een afspraak gemaakt bij de huisarts in ieder geval. Dank allemaal. Herkenbaarheid helpt ook. Voelde me erg alleen de afgelopen dagen.

3 likes

Ja dat dus! Mijn dochter doet dan ook “aaien, aaien”. Echt wel schattig. Ik denk dat ik hem gewoon haal. Wat @anon50301661 zegt, is een leuk prijsje.

2 likes

Wat voor haarwax of gel gebruiken jullie voor je kind? Ik wil af en toe zijn haren iets opzij kammen, omdat zijn pony super lelijk geknipt is :grimacing:

1 like